هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام این شبکه اجتماعی جهانی روز به روز بیشتر می‌شود. وقتی شرکت تولیدکننده این پلتفرم آن را تولید می‌کرد، تصور نمی‌شد که این برنامه تا این حد تاثیرگذار شود. اینفلوئنسرها، بلاگرها و اصطلاحا شاخ‌های مجازی تونسته‌اند درآمدهای نجومی از فعالیت خود در این برنامه به دست بیاورند.

در واقع جوانان آنقدر از این افراد و سبک زندگی آن‌ها تاثیر پذیرفته‌اند که حاضر هستند هر محصولی که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند را بخرند. این موضوع، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ را بیش از پیش رونق داده‌است. بنابراین تبلیغ با اینفلوئنسر اینستاگرام در بهبود کسب و کار افراد تاثیر زیادی دارد. ما راهکارهای موفقیت اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

جالب است بدانید که کشور ایران رده هشتم را در بین کاربران اینستاگرام در جهان دارد. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر استفاده از تبلیغات در پیج‌هایی با فالورهای بالا تاثیرگذار است. قیمت‌گذاری روی تبلیغات به آیتم‌های مختلفی بستگی دارد.

پیج موردنظر و تعداد فالورهای او، جامعه هدف، نوع محصول و کمپین، مواردی هستند که روی قیمت‌گذاری تاثیر می‌گذارند. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای تبلیغات در نظر گرفت.

قیمتی که برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود، بر اساس دلار است و تعداد نمایش‌ها با لوگو، تعداد کلیک، شارژ کمپین با لوگوی شرکت تبلیغاتی یا خودتان و … در قیمت نهایی هزینه تبلیغات در اینستاگرام تاثیرگذار است.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام | هزینه تبلیغات در اینستاگرام rivand

هزینه سلبریتی‌های اینستاگرام به چه شکل است؟

هزینه تبلیغات در اینستاگرام ارزان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. وقتی این هزینه را با اجاره یک بیلبورد در تهران مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این قیمت‌ها مانند یک شوخی هستند. تبلیغات در اینستاگرام بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید در روند کسب و کار شما تاثیر دارند.

گذشته از آن تاثیری که افراد از شبکه‌های مجازی می‌گیرند بسیار بیشتر از یک تابلو یا بیلبورد در خیابان است. پس می‌توان از تبلیغات ارزان در اینستاگرام استفاده کرد و کسب و کار خود را به افراد زیادی معرفی کرد. در حال حاضر این فرصت بسیار خوبی است. می‌توان نوع تبلیغات اینستاگرامی را در دو مورد خلاصه کرد.

اگه دنبال فروش بیشتر محصولاتتی کلیک کن

مورد اول سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در ازای هزینه‌ای مشخص برای پیج، محصول و خدمات شما را تبلیغ می‌کنند. نوع دوم هم این است که با پرداخت هزینه‌ای خاص، تبلیغ موردنظر خود را به یک سلبریتی، اینفلوئنسر یا … می‌سپارید. اما در مورد سلبریتی‌های ایرانی تعریف مشخصی نمی‌توان ارائه داد.

این افراد از بازیگر و خواننده گرفته تا مدل و آرایشگر، از همه نوع قشری هستند. حتی برخی شغل مشخصی ندارند و صرفا به خاطر سبک زندگی خود فالورهای زیادی جذب کرده‌اند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام به تعداد فالورها، تاثیرگذاری فرد روی کاربران، مقدار زمان ماندن تبلیغ روی صفحه و موارد دیگری بستگی دارد. اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید و روش‌های مختلف را برای جذب فالوور امتحان کرده‌اید، ما در تیم تولید محتوای ریوند ترفندهای افزایش فالوور در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

تبلیغات ارزان در اینستاگرام | هزینه تبلیغات در اینستاگرام ریوند

هزینه تبلیغات در اینستاگرام : قانون یا بی‌قانونی؟

البته افرادی هم هستند که بدون هیچ‌گونه دلیل مشخصی رقم‌های بسیار بالایی برای تبلیغات در نظر می‌گیرند. برای تبلیغاتی که خود صاحب پیج مستقیما معرفی می‌کند و خلاقیت خاصی هم در آن به کار نرفته‌است، ۴۰۰ هزار تا ٢ میلیون تومان داده می‌شود. برخی سلبریتی‌ها هم در محل فروش محصول یا کالا حضور پیدا می‌کنند و از همان مکان تبلیغ را انجام می‌دهند. این نوع تبلیغ بین ۲_۵ میلیون هزینه دارد.

سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها یا کمدین‌های معروف به صورت جدی‌تری تبلیغات خود را انجام می‌دهند. این تبلیغات حرفه‌ای که با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده و با حضور تعداد زیادی بازیگر و سایر امکانات انجام می‌شود، بین ۱۰_۵۰ میلیون تومان درآمد دارد. می‌توان با اطمینان گفت که امروزه تبلیغات از تلویزیون، روزنامه و بیلبورد به صفحات مجازی انتقال پیدا کرده‌است. نگران ساخت تیزر تبلیغاتی خود نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام را مطالعه نمایید.

اما برخی هم معتقد هستند که این نوع تبلیغات مشتری‌های دائمی برای آن کسب و کار جذب نمی‌کند. به هر حال هزینه تبلیغات در اینستاگرام سلبریتی ها بسیار چشم‌گیر است و نمی‌توان از این روش درآمدزایی در دنیای امروز چشم‌پوشی کرد. تا جایی که حتی کودکان نیز آن‌ها را می‌شناسند و به دنبال گرفتن عکس با این افراد هستند.

پیج‌های پرطرفدار ستاره‌های اینستاگرام

افراد مختلفی از بازیگر و خواننده گرفته تا ورزشکار و تسترهای معروف، پیج‌هایی با چند میلیون کاربر در اینستاگرام دارند. برخی افراد هم هستند که سبک زندگی خود را معرفی می‌کنند و با جذابیت خاصی که مدنظر کاربران است، نظر آن‌ها را جلب می‌کنند. بدین صورت هر روز به تعداد فالورهای آن‌ها اضافه می‌شود.

در ادامه بخشی از معروف‌ترین افراد با تعداد کاربران چند میلیونی را معرفی می‌کنیم. محمدامین کریم‌پور با ۴٫۸ میلیون، صدف بیوتی با ۳ میلیون، محسن ایزی با ۲٫۸ میلیون، مبین با ۱٫۳ میلیون، لقمه شو با ۱ میلیون کاربر و چندین و چند پیج دیگر، جزو اینفلوئنسرهای معروف هستند. در این بین بازیگران ایرانی مانند مهناز افشار، پرویز پرستویی، ترانه علیدوستی، سحر قریشی، بهنوش بختیاری، پرستو صالحی و … نیز بالاترین فالورها را دارند. البته بسیاری از این افراد انصافا محتوای خوبی تولید می‌کنند و کاربران به همین دلیل آن‌ها و کارهایشان را دنبال می‌کنند. به طور مثال افرادی مانند محمدامین کریم‌پور یا علی صبوری به تولید ویدیوهای چند قسمتی طنز می‌پردازند.

تبلیغات ارزان در اینستاگرام rivand

معمولا پیج‌هایی که ویدیوهای سرگرم‌کننده می‌سازند یا دابسمش درست می‌کنند، فالورهای بیشتری دارند. این افراد از همین توانایی برای تبلیغات هم استفاده می‌کنند. این پیج‌ها ویدیوها و کلیپ‌های سفارشی بامزه‌ای برای تبلیغات خود تولید می‌کنند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام برای این افراد متفاوت است. حتی گاهی هر کدام نرخ خاص خود را مطرح می‌کنند.

سلبریتی‌های اینترنتی؛ جزو ۱۰۰ مساله کلان کشور

سلبریتی‌های اینترنتی در ایران روز به روز گسترده‌تر می‌شوند. مرکز بررسی‌های استراتژیک در تحقیقی با عنوان “آینده‌پژوهی ایران در سال ۹۷” این موضوع را یکی از ۱۰۰ مساله کلان کشور معرفی کرد. در واقع یکی از “مسائل در حال ظهور در ایران”، سلبریتی‌های جدید و غیررسمی در این شبکه‌ اجتماعی بوده‌است.

این پدیده به صورت افراطی در حال شکل‌گیری بوده‌است و به همین دلیل به آن عنوان مسئله یا معضل داده شده‌است. همچنین گردش مالی گزافی که از این طریق ایجاد شده‌است، یکی از موضوعات پرداخته شده در این پژوهش است.

از آنجایی که بسیاری از افراد نالایق و به اصطلاح شاخ مجازی با نداشتن هیچ‌گونه صلاحیت یا توانایی خاصی در حال درآمدزایی هنگفت هستند، مورد انتقاد افراد بالادستی قرار گرفته‌اند. اما هر چه باشد، هزینه تبلیغات در اینستاگرام روز به روز بیشتر می‌شود و این نوع درآمدزایی جای خود را در دل جامعه باز کرده‌است.

تاثیر استفاده از هشتگ را در بازدید پیج کاری خود دست کم نگیرید

 

تعرفه هزینه تبلیغات در اینستاگرام

نرخ‌های متفاوتی برای تبلیغات در صفحه‌های اینستاگرام وجود دارد. چهره‌های مختلف با تعداد کاربران و فالورهای گوناگون، نرخ‌های خاصی برای خود در نظر گرفته‌اند. روزنامه هفت صبح گزارش داده‌است که فردی با ۲ میلیون فالور، هزینه‌ای بین ۸_۱۶ میلیون برای هر تبلیغ می‌گیرد.

همچنین افرادی که دارای پسوند بیوتی در عنوان پیج خود هستند و در فضای مد، فشن و لوازم آرایشی (مانند صدف بیوتی) فعالیت می‌کنند، فالورهای بسیار زیادی دارند. این افراد قیمت‌های بسیار بالاتری ارائه می‌دهند. به صورتی که یک پیج با ۵۲ هزار فالور که در زمینه مد و زیبایی فعال است، برای هر تبلیغ و استوری بین ۲_۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. در این میان تاثیر لایو کسب و کارها را در جذب فالوور دست کم نگیرید. به طور مثال افرادی مانند فاطمه یوسفی ممکن است برای یک کرم خاص تبلیغ کنند و هزینه‌ای معمولی دریافت کنند.

تبلیغات اینفلوئنسری ریوند

در واقع تعداد فالورها بسیار مهم است. اما مهم‌تر از همه، نوع تبلیغ است که نرخ را بالا و پایین می‌برد. پست کردن یک عکس، ویدیو یا استوری کردن یک تبلیغ، قیمت‌های متفاوتی دارند. همچنین برنامه ریزی ارسال پست در اینستاگرام نیز حائز اهمیت است. در این میان افرادی هم هستند که به نمایش سبک زندگی خود می‌پردازند. کمک به محرومان، نشان دادن زندگی لاکچری خود و موضوعات دیگر، فالورهای زیادی برای این افراد به ارمغان آورده شده‌است.

به همین دلیل سفارش تبلیغ به این افراد هم زیاد است. همچنین هزینه تبلیغ در اینستاگرام برای فردی که به معرفی رستوران‌‌های سراسر کشور می‌پردازد بین ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان است. اگر صاحب این دسته از کسب و کارها هستید، بهتر است با ایده های جذب مشتری برای رستورانها آشنا شوید. برخی از ادمین‌ها هم تعرفه‌های خاص خود را دارند. یکی از چهره‌های معروف با بیش از ۷۰۰ هزار فالور، دسته‌بندی خاص خود را معرفی کرده‌است.

طبق ادعای وی، پست یک روزه که به صورت عکس یا ویدئوی ارسالی باشد ۱ میلیون تومان هزینه دارد. همچنین پست موقت با گیفت ارسالی ۱ میلیون و پست دائم با گیفت ارسالی ۲ میلیون تومان هزینه دارد. تبلیغات استوری اینستاگرام هم بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد.
اگر مشتری بخواهد که ۴ استوری از محصول او ارسال شود، باید ۴ میلیون تومان پرداخت کند. البته داشتن ویدیوها و عکس‌های حرفه‌ای برای تبلیغ مهم است و هر عکس و ویدیویی پست نمی‌شود. می‌توانید جدول تعرفه تبلیغات در اینستاگرام را در زیر ببینید.

 

تعداد بازدید (view) برای هر کلیپ هزینه
۴۰ هزار ۶۰۰ هزار تومان
۵۰ هزار ۷۵۰ هزار تومان
۱۰۰ هزار ۱٫۵ میلیون تومان
۵۰۰ هزار ۷٫۵ میلیون تومان
ا میلیون ۱۴٫۵ میلیون تومان

 

تعرفه هزینه تبلیغات در اینستاگرام به صورت ساعتی

 

نوع فعالیت میانگین بودجه حداقل
پکیج آشپزی و خانه‌داری ۶۰۰ هزار الی ۵ میلیون تومان ۶۰۰ هزار تومان
پکیج سلامتی و ورزشی ۴۸۰ هزار الی ۳٫۵ میلیون تومان ۴۸۰ هزار تومان
پکیج مد و سبک زندگی ۳۸۰ هزار الی ۳ میلیون تومان ۳۸۰ هزار تومان
پکیج دانستنی و سرگرمی ۲٫۵ هزار الی ۷ میلیون تومان ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان
پکیج مدیا و هنرمندان ۲ الی ۶ میلیون تومان ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان

 

این هزینه تبلیغات در اینستاگرام با توجه به سایت و شرکت موردنظر شما تغییر می‌کند.

 

کمپین اینستاگرام با سلبریتی

از آن‌جایی که هزینه تبلیغات در اینستاگرام به نسبت مناسب است و بازخورد بسیار خوبی هم داشته‌است، شیوه دیگری برای این کسب و کار در نظر گرفته شده‌است. تاسیس پلتفرم‌های بازاریابی، راهی عالی برای تمرکز بر اینفلوئنسر مارکتینگ و میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ می‌باشد. کمپین‌های تجاری به این صورت عمل می‌کنند که سلبریتی‌های اینترنتی را در یک صفحه جمع می‌کنند.

سپس به عنوان یک واسطه عمل می‌کنند و فرصتی برای دسترسی راحت شرکت‌ها به اینفلوئنسر‌ها می‌دهند. این پیج‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند آشپزی، خانه‌داری، سبک زندگی، ورزش، زندگی دو نفره و … فعالیت می‌کنند. این کمپین‌های تجاری بازاریابی خود را از این طریق انجام می‌دهند.

به طور مثال شرکت‌هایی مانند ال جی، صنایع غذایی رامک، شرکت گلرنگ و بانک سامان در شرکت “باکس ادز” بازاریابی خود را انجام داده‌اند. هزینه هر یک از این اینفلوئنسرها با توجه به حوزه کاری، کلاس اینفلوئنسر، تعداد فالوورها و … متفاوت است.

قیمت‌های این کمپین‌ها هم متفاوت است. هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای اینفلوئنسرهایی با ۱ میلیون فالور، ۲۰_۲۵ میلیون تومان است. افرادی که بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون فالور داشته باشند، باید ۳ میلیون تومان پرداخت کنند. قیمت انتشار عکس و ویدیو هم بین ۲٫۵_۵ میلیون تومان است.

امیدواریم از مقاله مربوط به آموزش تبلیغات در اینستاگرام استفاده کرده باشید. آیا تا به حال از این روش‌ها برای رونق کسب و کار خود استفاده کرده‌اید ؟ آیا با مقدار هزینه تبلیغات در اینستاگرام موافق هستید ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید