پریست چیست و چرا باید از پریست‌های لایت روم استفاده کنیم؟

شاید تابحال این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که پریست لایت روم چیست؟ در ابتدا باید نسبت به پریست شناخت پیدا کنیم. پریست یا preset به معنای از قبل ست شده است. پریست‌ها همچون یک فیلتر از قبل آماده شده کار می‌کنند. دقیقا شبیه به کاری که فیلتر‌های اینستاگرام برای شما انجام می‌دهند. آیا تابحال به پاسخ این سوال فکر کرده‌اید؟ چرا از فیلتر های استوری اینستاگرام استفاده می‌کنیم؟ چه کسی حاضر است اعتراف کند که زیبایی و زیباتر دیده‌شدن را دوست ندارد؟ یا به دنبال افزایش جذابیت محتوای منتشر شده خود نیست؟ خب فیلترها هم چنین کاری را انجام می‌دهند. اما در پریست داستان متفاوت است.در ادامه به‌صورت کامل با پریست‌ها آشنا خواهید شد. شما می‌توانید پریست‌ها را یک بار درست کنید، آن‌ها را ذخیره کرده و دوباره روی عکس دلخواه اعمال ‌کنید. البته در بیشتر موارد شما از پریست‌هایی که به دست افراد دیگری آماده شده‌اند، استفاده می‌نمایید. یعنی عده‌ای با طراحی انواع پریست در این راه‌ به کسب درآمد هم می‌پردازند. در این مقاله با نحوه استفاده از پریست در لایت روم نیز آشنا خواهیم شد.

پریست لایت روم rivand

نگاهی کلی به پریست

پریست وقتی به کمک شما می‌آید که نمی‌دانید کدام فیلتر مناسب عکس مدنظر شما است. شما این‌‌کار را بارها در اینستاگرام به کمک فیلتر‌های آماده انجام داده‌اید. این‌گونه خلاقیت خود را با داشتن گزینه‌های مختلف پیش ‌رو نیز محک می‌زنید. اما مشکل اصلی زمانی مطرح می‌شود که می‌خواهیم روی عکس‌هایی با کیفیت بالا این کار را انجام دهیم و به دلیل این‌که فیلترها تنها مخصوص برنامه اینستاگرام می‌باشد نمی‌توانیم عکس‌هایمان را ذخیره کنیم.
اینجاست که را‌ه‌هایی به مراتب حرفه‌ای تر به‌نام پریست لایت روم معرفی می‌شود. اکنون مخاطبان اینستاگرام می‌توانند درک کنند که ایجاد یک فیلتر روی تصاویر دیگر چندان کار سختی نیست و نمی‌تواند لزوماً، ترکیب رنگ و نور‌های پیچیده‌ای و حرفه‌ای به حساب آید. این فیلتر‌ها از طریق برنامه لایتروم در دسترس هستند. در ادامه با این برنامه به‌طور کامل آشنا خواهید شد.
نکته قابل توجه این است که فیلتر‌های لایت روم نمی‌توانند عکس ‌هایی را که دارای مشکلات عمده مانند فوکوس و یا رزولوشن پایین هستند را اصلاح کنند. در واقع شما حتی به کمک فیلتر‌های خاص هم نمی‌توانید یک عکس بد را به یک عکس خوب تبدیل کنید.

کاربرد پریست

یکی از دلایل مهم استفاده از پریست لایت روم، ادیت مجموعه‌ای از عکس‌هاست. فرض کنید شما تعدادی عکس در اختیار دارید که باید از یک تم رنگی برخوردار باشند. پریست‌ رنگی عکس برای تنظیم ویژگی‌های کلی در تصاویر و یا ویدئو‌ها استفاده می‌شوند. مثلا می‌خواهید رنگ کار به‌صورت کلی تیره و یا روشن‌تر شود. فایل‌های پریست حجم زیادی ندارند و تنها با بازکردنشان در برنامه lightroom قادر به استفاده از آن‌ها هستید. در واقع به کمک این ویژگی می‌توانید تنظیماتی را روی عکس دلخواه خود اعمال کنید. منظور از این تنظیمات تغییراتی مثل: سچوریشن، کنتراست، کلاریتی و… می باشد. به یاد داشته باشید که این تنظیمات برای کلیت یک عکس است و نقطه خاصی از آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. در این شرایط هماهنگ کردن تن رنگی وکنتراست چند عکس به‌صورت مجزا کار دشواریست.

پریست در اینستاگرام

شما به‌راحتی با استفاده از این برنامه می‌توانید چند عکس را بطور همزمان ادیت کنید. یکی از دلایل دیگر استفاده از پریست ها، برنامه اینستاگرام می‌باشد. امروزه دیده شدن در این برنامه برای بعضی افراد به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. شاید شما هم دیده باشید که عکس‌های منتشر شده در بعضی صفحات از نظم رنگی خاصی پیروی می‌کنند. توجه داشته باشید که می‌توانید یک پریست را سبک کاری خود نیز قرار دهید. همان‌طور که عکاسان بزرگی هستند که یک کنتراست خاص یا تنظیمات دیگری را به صورت یکسان در تمام عکس‌هایشان حفظ می‌کنند. این قانون برای محتوای پیج کاری شما نیز می‌تواند صادق باشد. به این صورت که از شکل و شمایلی خاص برای انتشار محتوای خود استفاده نمایید.
شما با استفاده از پریست لایت روم می‌توانید فیلتر دلخواه خود را با کار روی بخش تنظیمات ایجاد کرده، آن را ذخیره کنید. سپس برای تمام تصاویر بعدی خود از آن استفاده نمایید.
با یک مقایسه کوچک خواهید داد که مسیر کاری خود را نسبت به رقیبان متمایز کرده‌اید. این‌گونه همیشه یک پله بالاتر از آن‌ها حرکت خواهید کرد. این‌کار تاثیر زیادی در بالابردن جذابیت پیج شما نیز خواهد داشت با این تفاوت که در اینستاگرام محدودیت زیادی نسبت به محیط لایت روم خواهید داشت. شما با افزایش جذابیت محتوای صفحه خود می‌توانید گامی بزرگ به‌سمت جذب فالوور بردارید.
دستیابی به رنگ‌ها و نور‌های خاص همواره برای عکاسان دغدغه بوده است. اگر حتی یکبار هم گذرتان به آتلیه‌های عکاسی خورده باشد، این موضوع برای شما ملموس‌تر خواهد بود . همان‌گونه که بالا اشاره کردیم کاربران اینستاگرام روز به روز افزایش می‌یابند و در این میان دستیابی عکاسان به افکت‌های رنگی این برنامه که به‌عنوان فیلتر شناخته می‌شوند، به یک هدف مبدل شده است.

پریست عکس rivand

پریست فتوشاپ

از پریست ها در بخش‌های مختلفی از فتوشاپ هم می‌توان استفاده کرد. بسیاری از adjustment های نور و رنگ این برنامه، بخش پریست هم دارند. شما می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را ایجاد و ذخیره کنید. در واقع امروزه دستیابی به تم‌های رنگی گوناگون برای‌ عکس ها تا حدود زیادی در فتوشاپ انجام می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که تنها در صورتی می‌توان با این ابزار کار کرد که با همه‌ی قابلیت‌های این برنامه قدرتمند آشنا باشیم.
اینجاست که اهمیت پریست برای ما مشخص می‌شود. دلیل این‌که امروزه تمایل افراد برای استفاده از پریست‌ها بیشتر شده نیز همین موضوع می‌باشد.

مزیت‌های استفاده از پریست عکس

۱/ بهره گیری آسان در حداقل زمان

آشنایی با زیر و بم برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ، نیاز به تمرین و صرف زمان زیادی دارد و به همین دلیل هم خیلی از کاربران، قید یادگیری آن را می‌زنند.
از طرفی دیگر کاربران حرفه‌ای تر هم می‌توانند با ویرایش و ترکیب پریست‌های آماده دیگران، با سلیقه خودشان به ترکیبات جدیدی دست یابند. این کار سرعت عمل افراد را در ویرایش عکس افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از این پریست‌ لایت روم به عنوان یک نقطه شروع خوب در حداقل زمان ممکن استفاده کنید. بنابراین اصلاً فکر نکنید که قرار است زمان زیادی را برای انجام آن صرف کنید.

۲/ تنوع بی نظیر

شما در پریست‌ لایتروم برخلاف فتوشاپ هیچ محدودیتی از نظر تعداد ندارید. یعنی می‌توانید از انواع پریست‌ها در این برنامه استفاده نمایید. به طبع استفاده از این فیلتر‌ها و افکت‌های جدید برنامه در تنوع بی‌نظیر به شما احساس رضایت می‌دهد. حتی اگر عکس‌هایی که گرفته‌اید نیازی به فیلتر نداشته باشند، باز هم استفاده از این همه گزینه‌ و جلوه‌های متنوع برای هر کسی لذت‌بخش است.

پریست لایت روم موبایل rivand

۳/ امکان ویرایش و شخصی سازی

بیشتر پریست‌ها باید قبل از اینکه دقیقاً به جلوه مورد نظر شما برسند، کمی دست‌کاری شوند. از سوی دیگر، معمولاً پریست لایت روم  روی عکس‌های نمونه به زیبایی تأثیر گذاشته‌اند، اما باید توجه داشته باشید که برای اینکه عکس شما هم پس از اعمال فیلتر به زیبایی عکس فیلتر باشد، عکس اولیه‌تان باید شرایط عکس نمونه را داشته باشد.
برای ویرایش و دست‌کاری و ذخیره کردن پریست لایت روم، و همچنین برای شخصی سازی آن‌ها براساس سلیقه، باید دانش اولیه درباره این برنامه را داشته باشید..
شما می‌توانید در لایت روم بعد از وارد کردن عکس از گزینه، Paste Setting استفاده کنید. این مرحله برای این است که یک سری از تنظیماتی را که قبلاً انجام داده‌اید را روی عکس جدیدتان منتقل (Paste) کنید. بعد از این می‌توانید در هر مرحله بعد از اعمال پریست، ویرایش را متوقف کنید.
اما نکته همین‌جاست که می‌توان یک سری کارهای ابتدایی و معمول را در قالب یک پریست، روی همه عکس‌هایتان اعمال کنید و بعد از یک جایی به بعد، به صورت دستی مطابق سلیقه خود تنظیمات را تغییر دهید.

آموزش ساخت پریست لایت روم موبایل

نصب پریست لایت روم موبایل

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از پریست‌ لایت روم در این نرم افزار استفاده نمایید.
۱/ در مرحله اول پس از خرید پریست و عملیات پرداخت لینک دانلودی به شما نشان داده خواهد شد. بر روی آن کلیک کرده و فایل پریست را دانلود نمایید. توجه داشته فایل به‌صورت zip خواهد بود. پس باید قبل از آن برنامه‌ای برای باز کردن فایل زیپ در اختیار داشته باشد. سپس به کمک این برنامه فایل را از حالت زیپ خارج کنید.
۲/ درصورتی‌که پریست دریافتی شما نسخه موبایل باشد با فرمت dng و اگر برای دسکتاپ باشد با فرمت xmp خواهد بود. پس برای نصب نسخه موبایل فایل dng را توسط برنامه لایت روم باز کنید. (در گوشی‌های آیفون پس از انتقال این فایل در گالری با آیکون خاکستری رنگ نمایش داده می‌شود.)
۳/ پس از باز کردن فایل در برنامه، آن را در گالری لایت روم اضافه کرده و باز می‌کنیم.
۴/ سپس دکمه سه نقطه بالای صفحه سمت را می‌زنیم. گزینه create preset را انتخاب می‌کنیم.
۵/ در این مرحله باید اسمی برای پریست خود مشخص نمایید. در ضمن پریست ها به‌صورت پیش‌فرض در فولدر user preset ذخیره می‌شوند که می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید.
۶/ در آخر می‌توانید به منوی پریست‌ها رفته و از ساختن پریست موردنظر خود مطمئن شوید.
شما از این به بعد می‌توانید پس از باز کردن عکس‌هایی که می‌خواهید ویرایش کنید، به منوی پریست‌های لایت روم رفته و از نسخه‌های نصب شده استفاده نمایید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید