میکرو اینفلوئنسر و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

میکرو اینفلوئنسر کیست ؟ میکرواینفلوئنسرها جزو مهم‌ترین موضوعات در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی هستند. درست است که هر فرد می‌تواند یک اکانت مخصوص به خود در این شبکه جهانی داشته باشد؛ اما این افراد بیشترین تاثیر را بر کاربران اینستا می‌گذارند و به همین دلیل به اینفلوئنسر (influencer) یا افراد تاثیرگذار شناخته می‌شوند.
چنین کاربرانی در یک موضوع خاص دارای تخصص هستند و حول همان موضوع به فعالیت می‌پردازند. به طور مثال ممکن است یک میکاپ آرتیست همانند صدف بیوتی (بیش از ۲ میلیون)، یک کمدین همچون عرفان علیرضایی (بیش از ۳ میلیون) یا علی صبوری (بیش از ۲ میلیون) فالوور داشته باشند. این افراد دارای تعداد زیادی فالوور از چند ده هزار تا چندین میلیون هستند و نرخ تعامل پیجشان هم معمولا بسیار بالا است.

میکرو اینفلوئنسرها rivand

از آنجایی که چنین افرادی توسط کاربران زیادی رصد می‌شوند، می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات استفاده کرد. احتمالا تا به حال در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ شنیده‌اید و می‌دانید که چه تاثیر زیادی در فروش کسب و کارهای مختلف دارد. اما قصد داریم در این مقاله به بررسی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم. زیرا میکرواینفلوئنسرها در آینده‌ای نه چندان دور سهم زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص خواهند داد. با من در ریوند همراه باشید.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

قبل از آشنایی با میکرواینفلوئنسر مارکتینگ، باید مفهوم میکرواینفلوئنسر را بشناسید. میکرو اینفلوئنسرها در اینستاگرام، افرادی هستند که دارای ۵۰۰_۵۰۰۰ فالوور هستند. البته معمولا فالوورهای این افراد دوستان یا آشنایانشان هستند و ارتباط صمیمی و دوطرفه‌ای بین آن‌ها برقرار است. معمولا چنین افرادی نرخ تعامل بالایی را در پیج خود تجربه می‌کنند. به همین دلیل جدیدا اصطلاح میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به وجود آمده‌است و برای چنین افرادی استفاده می‌شود.

میکرواینفلوئنسر مارکتینگ چه تاثیری در آینده تبلیغات اینستاگرام دارد؟

از آنجایی که در صفحه چنین افرادی نرخ تعامل بالایی وجود دارد، تبلیغ کردن در چنین صفحاتی نتیجه خوبی در بر دارد. برخی ممکن است بگویند که تعداد فالوورها در چنین صفحاتی نسبت به اینفلوئنسرها کمتر است. اما همین موضوع است که اهمیت دارد. زیرا تبلیغ در چنین صفحاتی هزینه کمتری در پی دارد. از آنجایی که نرخ تعامل بالا است، می‌توانید در ازای هزینه کمتر نتیجه دلخواهتان را بگیرید. یکی از مزایای میکرو اینفلوئنسر نسبت به اینفلوئنسرهای بزرگ‌تر، ارتباط نزدیکی است که با کاربران خود دارند.
این افراد معمولا مورد اعتماد فالوورهایشان هستند و به خاطر بیان تجربیات شخصی، افراد به آن‌ها اعتماد می‌کنند. معمولا می‌توان از این افراد درخواست کرد تا تبلیغات محصول موردنظر شما را به صورت غیرمستقیم انجام دهند. در این صورت امکان خرید هم بیشتر خواهد شد. نتایج اخیر نشان می‌دهد که تبلیغ در چنین پیج‌هایی نتیجه خوبی دارد و به احتمال زیاد در آینده نزدیک تبلیغات اینستاگرامی در چنین اکانت‌هایی صورت می‌گیرد.

میکرو اینفلوئنسر کیست | ریوند

یکی دیگر از دلایل محبوبیت و ارزشمند بودن این پیج‌ها، محتواهای معتبر و قابل اعتمادی است که منتشر می‌کنند. یک میکرو اینفلوئنسر سعی نمی‌کند به طور مستقیم تبلیغ را انجام دهد و کار را به اتمام برساند. بلکه از مزایای آن محصول و دلیل استفاده شخصی خود را بیان می‌کند. به همین دلیل معمولا بازاریابان اعتقاد دارند که این افراد آینده تبلیغات را در دست خواهند گرفت. دلیل اصلی آن هم اعتمادی است که مردم به این افراد دارند.

تبلیغات هدفمند

میکرواینفلوئنسرها به دلیل تخصص خاص خود مورد توجه فالوورهایشان هستند. به همین دلیل اگر یک میکرواینفلوئنسر در حوزه کاری خود تبلیغ انجام دهد، این تبلیغات هدفمندتر و نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود. دلیل آن علاقه‌مندی فالوورهای آن فرد به حوزه تبلیغی شما است.
به طور مثال باید از شخصی که همیشه در حال سفر است و تصاویر و فیلم‌های آن را منتشر می‌کند، درخواست کنیم که پیج ارائه‌دهنده لوازم سفر، چادر مسافرتی و … را تبلیغ کند. تبلیغ لوازم منزل یا آرایشی در چنین پیجی تاثیر زیادی ندارد. البته هدف از تبلیغ می‌تواند افزایش فالوور یا فروش محصول باشد. هر مورد که هدف نهایی شما است، باید پیج موردنظر و مناسب را برای تبلیغ انتخاب کنید. به طور مثال یکی از بهترین پیج‌ها برای تبلیغ مواد شیرینی‌پزی و تجهیزات مربوط به آن، پیج تیستی آرت است.

View this post on Instagram

. کوکی تی بگی تدارررک دیدم براتون😍 زیبا ، ساده، خوشمزززه😁😋👌🏼 . . اول از همه خمیر بیسکوییت و با دستور زیر آماده کنید👇🏻 بعد قرتی بازیاشو تو استوری براتون میذارم☺️ . مواد لازم بيسكوييت كره اي: كره: ١٥٠گرم پودر شکر: ۸۰گرم تخم مرغ: ۱عدد آرد: ۳۰۰گرم وانیل: ۱ق‌چ . کره(دمای محیط)+پودر شکر با همزن برقی بزنید تا یکدست و کرمی بشه. تخم مرغ+وانیل و اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه، حالا آرد و کم کم اضافه میکنید و در حدی که کاملا ترکیب بشه هم میزنید. مواد و تو کیسه نایلونی گذاشته و ۲ساعت در یخچال استراحت بدید.

A post shared by نرگس دهقاني (@tasty.art) on

نکات مهم در رابطه با میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

پس با این اوصاف متوجه شدید که بهترین انتخاب برای تبلیغ، استفاده از یک میکرو اینفلوئنسر است. اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، این است که ممکن است تمام کاربران پیج موردنظر علاقه‌مند به حوزه تبلیغاتی شما نباشند یا اصلا نیازی به آنچه تبلیغ می‌کنید نداشته باشند. در این صورت باید از محتوایی فوق‌العاده جذاب استفاده کنید که کاربران را جذب کند. این محتوا می‌تواند یک بنر زیبا با خلاقیت‌های بصری، فیلم کوتاه چند ثانیه‌ای و … باشد.
در نظر داشته باشید که کاربران معمولا علاقه‌ای به خواندن متن ندارند. یکی دیگر از نکات مهم، در نظر گرفتن میزان بودجه است. باید با توجه به بودجه خودتان فرد را انتخاب کنید. اگر بودجه زیادی ندارید، استفاده از میکرواینفلوئنسر به شدت توصیه می‌شود. زیرا با توجه به هزینه کمتر بازدهی زیادی دارد. حتی گاهی اوقات این پیج‌ها از اینفلوئنسرها با چند میلیون کاربر موثرتر هستند. این افراد نمی‌خواهند فالوورهایشان را قانع به خرید از شما کنند. بلکه همین که اطلاع‌رسانی می‌کنند، برای فروش شما کافی است.

میکرو اینفلوئنسر مناسب در رابطه با کسب‌ و کار ما کیست؟

در صورتی که یک محصول یا محصولات خاصی را می‌فروشید، می‌توانید به سادگی تبلیغات خود را انجام دهید. به طور مثال کاربران زیادی از شما خرید می‌کنند. از آن‌ها درخواست می‌کنید که عکسی با محصول شما بگیرند و آن را در صفحه خود قرار دهند. البته باید صفحه شما را هم تگ کنند. در این صورت فالوورهای آن‌ها به فالوورهای شما نیز اضافه می‌شود. به همین راحتی و بدون هزینه می‌توانید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
همچنین می‌توانید محتواهای منتشر شده توسط آن‌ها را جمع‌آوری کنید و در مدت زمان خاصی آن‌ها را به صورت استوری منتشر کنید. هشتگ منحصربه‌فرد خود را داشته باشید و از کاربران درخواست کنید که پست‌هایشان را به همراه این هشتگ منتشر کنند. سپس کافی است هشتگ خاص خود را سرچ کنید و تمامی تصاویر و پست‌ها را داشته باشید. همچنین زمانی که میکرو اینفلوئنسر مناسب و مرتبط با کار تخصصی خود را پیدا کردید، می‌توانید وارد گفتگو شوید و به راحتی تبلیغ خود را به او بسپارید. به طور مثال بهترین انتخاب برای فروش لوازم سفر و گردش، پیج افرادی است که همیشه به سفر و تفریح هستند.

کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ با هشتگ اختصاصی

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به توسعه برند شما کمک می‌کند، استفاده از نام برند در هشتگ خودتان است. می‌توانید نام برند را در بخشی از هشتگ خود قرار دهید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، برندتان بیشتر دیده می‌شود و شناخته‌تر خواهید شد.

میکرواینفلوئنسر مارکتینگ چه اهمیتی برای شرکت‌ها دارد؟

در کنار کیفیت کار بازاریابی و فروش، مقدار هزینه برای تبلیغات هم بسیار مهم است. این موضوع مسلم است که هر شرکتی به دنبال هزینه‌های کمتر و داشتن تبلیغات اقتصادی‌تر است. جالب است بدانید که صرف هزینه برای رسانه‌هایی مثل تلویزیون یا بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار گران‌تر است و البته بازخورد کمتری هم دارد. اما می‌توان از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرد و با هزینه‌ای به مراتب کمتر، فروش بیشتری داشت.
حتی در بسیاری از موارد فرد مبلغ اقدام به تولید یک محتوای تبلیغاتی می‌کند و نیازی نیست که شما نگران نوع تبلیغ و نحوه ارائه آن باشید. هزینه‌هایی که با این روش ذخیره می‌کنید، می‌تواند به سایر بخش‌های شرکت و بیزنس شما کمک کند. البته جدای از این موارد، مطمئنا استفاده از میکرواینفلوئنسر، فروش را بسیار بالا خواهد برد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ rivand

این فروش به اعتمادی که کاربران به فرد مبلغ دارند برمی‌گردد. یکی دیگر از مزایایی که این روش دارد و شرکت‌ها را به استفاده از آن مجاب می‌کند، سرعت بالای تبلیغ است. می‌توانید هر تعداد در ماه که مایل بودید، تبلیغ خود را به اینفلوئنسر بدهید و خود او زمان لازم برای تولید محتوای تبلیغاتی را تعیین می‌کند.
یکی از مزایای این روش، عدم استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی است. زیرا این روش بسیار بی‌ اهمیت شده‌است و کاربران علاقه‌ای به فالو کردن تعداد زیادی پیج ندارند. علاوه بر این، هدف این کمپین‌ها مشخص است و کاربر حس می‌کند مورد سوء استفاده قرار گرفته‌است. اما دادن تبلیغات به یک میکرواینفلوئنسر، حس اعتماد را در کاربران برمی‌انگیزاند.

میکرواینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در ابتدا در کشورهای دیگر شروع شد؛ اما امروزه این نوع تبلیغات در ایران هم جای خود را باز کرده‌است. در واقع هر نوع محصول یا محتوایی که تولید می‌کنید، میکرواینفلوئنسر مرتبط با آن هم وجود دارد. می‌توانید از صفحات با تعامل بیشتر استفاده کنید و از این موقعیت استفاده کنید.

جمع‌بندی

میکرواینفلوئنسر مارکتینگ، جزو جدیدترین موضوعات در دنیای گسترده شبکه‌های اجتماعی است. این افراد آینده روشنی در دنیای این شبکه‌ها دارند و روز به روز به تاثیرگذاری آن‌ها افزوده می‌شود. میکرواینفلوئنسرها مورد اعتماد کاربران هستند و همین موضوع، باعث استفاده بیشتر و موثرتر از آن‌ها شده‌است. مزایای زیادی همانند هزینه کمتر، اعتماد بیشتر کاربران به میکرواینفلوئنسرها، نرخ تعامل بالای پیج این افراد و … شرکت‌ها و برندها را مجاب می‌کند که از این روش استفاده کنند.

در این مقاله به بررسی میکرواینفلوئنسر و تاثیرات عمیق آن بر بازاریابی در دنیای تکنولوژی پرداختیم. متشکریم که با ما همراه بودید. اکنون که دانستید میکرو اینفلوئنسر چیست و با مزایای استفاده از این روش آشنا شدید، تجربیات و نظرات خود در این مورد را با ما به اشتراک بگذارید. آیا دارای یک کسب و کار خاص هستید؟ آیا به تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازید؟ تا به حال از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای گسترش پیج استفاده کرده‌اید؟

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید