کاور هایلایت اینستاگرام

کاور هایلایت اینستاگرام چیست ریوند

امروزه عرصه رقابت اصلی کسب ‌و‌ کارها به صفحات مجازی خصوصا اینستاگرام کشیده شده است. برای موفقیت در این زمینه پیش از شروع لازم است شما آشنایی کامل با همه‌ی قابلیت‌های این برنامه را داشته ‌باشید. در این مقاله نکات کلی در رابطه با عملکرد این برنامه و بخش‌های گوناگون آن خصوصا هایلایت را به شما آموزش خواهیم‌ داد. زیرا برای آشنایی با کاور هایلایت اینستاگرام که موضوع اصلی ماست، ذکر این نکات الزامی است.

افزایش دنبال‌کنندگان در این شبکه اجتماعی به یک دغدغه بزرگ تبدیل‌ شده ‌است. زیرا تعداد مشاغلی که در دنیای مجازی خصوصا اینستاگرام فعالیت دارند روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند. بیشترین منفعت این ویژگی برای صفحات فروش آنلاین می‌باشد. زیرا از این طریق می‌توانند به‌صورت حرفه‌ای به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازند.

نکته مهم اینجاست که رقابت اصلی زمانی مطرح می‌شود که شما نسبت به رقیبان عرصه کاری خود حرفی برای گفتن داشته باشید. به‌عبارتی بتوانید سبک کاری مختص به خود را داشته باشید. با این روش شما فعالیت خود را در این شبکه متمایز کرده و به مرور زمان سبب افزایش دنبال‌کنندگان شما خواهد ‌شد. این همان چیزی است که صاحبان کسب ‌و‌ کار آنلاین این ‌روز‌ها همواره برای دسترسی به آن تلاش می‌کنند. به همین دلیل است که یکی از این روش‌ها همان استفاده از کاور هایلایت اینستاگرام برای افزایش جذابیت صفحه‌ی کاری شما در همان نگاه اول می‌باشد.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

استوری و هایلایت اینستاگرام را می‌توان دو ویژگی برجسته و مهم در این برنامه دانست. سوال مهم این است که شما برای آشنایی با یک صفحه ناشناس به کدام قسمت آن توجه می‌کنید؟ اولین قسمتی که کاربران اینستاگرام بعد از وارد شدن به اکانت شما می‌بینند، تنها حاوی دو بخش اصلی می‌باشد.

ابتدا قسمت بیو پیج که شامل اطلاعات مهم است و سپس بخش هایلایت در زیر آن که یکی از کاربردی ترین ابزارهای اینستاگرام می‌باشد. شما محتوای مختلفی را در قسمت استوری منتشر می‌کنید. از طرف دیگر، این بخش در پروفایل شما، محتوایی است که همیشه قرار است در معرض دید کاربران باشد.

قابلیت هایلایت اینستاگرام همچنین انتخاب کاور هایلایت که اخیرا به لیست امکانات این برنامه‌ی پرطرفدار اضافه شده ‌است، به شما این امکان را می‌دهد که استوری‌های انتخابی خود را حتی پس از ۲۴ ساعت و تا زمان دلخواه در قسمت پروفایل صفحه خود نگه‌دارید. درواقع امروزه این ویژگی به قدری جذاب است که برخی از شرکت‌ها و اکانت‌های تجاری بیشتر با آیکون‌ها و کاورهای هایلایت اینستاگرام خود، شهرت یافته‌اند. بنابراین برای ساختن یک ترکیب مناسب در این بخش باید استراتژی صفحه خود را درنظر بگیرید و محتوای هایلایت را با حساسیت مناسبی انتخاب کنید. حال برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست نسخه‌ی اینستاگرام خود را به‌روز‌رسانی کنید.

پیش از آن ‌که راهی برای اضافه کردن کاور و آیکون اختصاصی برای هایلایت‌ها پیدا شود، اغلب افراد یکی از استوری‌های هایلایت را به عنوان عکس کاور هایلایت اینستاگرام انتخاب می‌کردند، اما دیگر با این روش نمی‌توانید در این زمینه دیده شوید. همان‌طور که می‌دانید تعداد بازدید هر استوری در پایین آن نمایش داده می‌شود. اما توجه داشته باشید که در قسمت هایلایت اسامی کسانی‌ که استوری‌های شما را می‌بینند قابل مشاهده نخواهد ‌بود. هم‌چنین ما در این مقاله روش ساخت هایلایت استوری اینستاگرام، تنظیمات هایلایت، نحوه حذف هایلایت اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم‌ داد.

رفع مشکل هایلایت اینستاگرام

ممکن است شما هم با مشکلات نیامدن و یا نداشتن هایلایت اینستاگرام نیز مواجه شده باشید. در این قسمت می‌خواهیم علت به‌وجود آمدن این مشکلات و راه‌حل آن‌ها را با هم بررسی کنیم. سوالاتی که ممکن است در این مواقع  رابطه با هایلایت اینستا پیش بیاید این است که با مشکل عدم نمایش هایلایت روبه‌رو شوید یا هایلایت هایی که گذاشتید به‌صورت کامل بدون این که آنها را حذف کرده باشید حذف شده‌اند.

در قدم اول باید بدانید که این مشکل از گوشی شما نیست بلکه از اکانت شما هست. یعنی حتی اگر از گوشی دیگری وارد حساب کاربری خود شوید باز هم این مشکل وجود دارد. به‌صورت کلی بعضی از اکانت ها با این مشکل رو‌به‌رو می شوند. پس پاک کردن کش گوشی یا اپلیکیشن اینستاگرام کمکی به خروج از این مشکل نمی‌کند. معمولا بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این هست که صبر کنید تا با آپدیت‌های بعدی این باگ برای شما حل شود. علاوه بر این مورد شما می‌توانید به اینستاگرام گزارش این مشکل را هم بدهید.

برای دادن گزارش به اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

۱- وارد حساب کاربر خود شوید.

۲-سه خط بالا سمت راست را بزنید.

۳- وارد تنظیمات اینستاگارم  شوید.

۴- گزینه help را انتخاب کنید.

۵- Report a Problem را انتخاب کنید.

۶- و یک پیام انگلیسی در این خصوص به اینستاگرام ارسال کنید.

روش ساخت هایلایت اینستاگرام

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به یادگیری قابلیت‌های اینستاگرام علاقه زیادی دارید و روزانه از آن استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسته‌بندی منظم استوری‌هایتان چند هایلایت برای موضوعات مختلف بسازید.

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام دست شما را برای گذاشتن هایلایت باز گذاشته است، اما اگر شما هم به محض ورود به صفحه ای با تعداد زیادی هایلایت روبرو شوید، گیج و سردرگم خواهید ‌شد. در واقع تعداد خیلی کمی از افراد تمام هایلایت‌ها را می‌خوانند. بررسی‌ها نشان داده است که افراد به جذابیت کاور هایلایت اهمیت زیادی می‌دهند. حال اگر می‌خواهید حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید، این تعداد را محدود کنید و دسته‌بندی ها را با ظرافت و دقت بیشتری انتخاب کنید، با این‌ ترفند کاربران به‌راحتی متوجه خدماتی که ارائه می‌دهید می‌شوند، و با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. این کار نشان دهنده حرفه ای بودن برند شماست.

ایده‌آل‌ترین تعداد استوری در هر هایلایت ۳ تا ۵ عدد هست. این حالت بازدهی صفحه‌ی شما را نیز افزایش می‌دهد. نکته مهم این‌که برای هر کدام از آن‌ها کاور هایلایت مخصوص به خودش را قرار دهید. در این حالت صفحه شما نظم بهتری می‌گیرد و هم‌خودتان و هم‌‌دیگران می‌توانید به استوری دلخواه خود دسترسی داشته باشید. به‌‌طور مثال اگر شما یک هایلایت برای سوالات پر تکرار خود درست کنید، باعث می‌شود که تعداد دایرکت‌های شما کم شود. در نتیجه نیاز به استخدام یک ادمین جدید ندارید. به این‌صورت هم در زمان و هم در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد ‌شد.

اگر می‌خواهید استوری‌های آرشیو شده را روی پروفایل خود نگه‌دارید، تنها کافیست مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

۱- ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به‌روز‌رسانی کنید.

۲- شما باید حداقل یک عکس یا ویدئو منتشر شده در صفحه خود داشته باشید، پس اگر ندارید باید قبل از هر اقدامی این‌کار را انجام دهید.

۳- سپس استوری‌های درحال نمایش را در صفحه‌ی خود لمس کرده و گزینه را در پایین صفحه لمس کنید.

۴- یک اسم برای استوری خود انتخاب کرده و سپس روی گزینه add highlight کلیک کنید.

۵- در این مرحله پیغامی را دریافت خواهید ‌کرد که نشان می‌دهد استوری مدنظر‌شما در قسمت هایلایت افزوده‌ شده‌ است.

تنظیمات هایلایت

بهتر است برای هایلایت خود نام انتخاب کنید. اگر هیچ چیزی در این قسمت ننویسید، به‌صورت پیش‌فرض نام highlight به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر صاحب کاری هستید، توصیه می‌شود که حتما برای هایلایت خود یک نام انتخاب کنید تا کاربر بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کند. شما نهایتا می‌توانید از ۱۶ حرف برای نام هایلایت خود انتخاب کنید. اما بهتر هست اگر می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنید، حداکثر از دو کلمه که به اختصار درباره‌ی آن هایلایت توضیح می‌دهند، استفاده کنید. بهتر است هایلایت مطالب را برای تمام استوری‌هایتان انجام ندهید تا محیط هایلایت اینستاگرام شلوغ نشود و تنها برای استوری‌هایی که برای شما خاطره ساز هستند و یا استوری‌های مهم کاری محسوب می‌شوند، استفاده شود. در واقع این‌کار تنها برای محتوا‌هایی که در بخش هایلایت اینستاگرام ارزش ماندگار شدن دارند، انجام می‌شود.

ابتدا وارد پروفایل خود در اینستاگرام شوید.

روی دکمه + که در قسمت پایین سمت چپ پروفایل‌تان وجود دارد کلیک کنید.

اکنون به بخش آرشیو استوری‌های اینستاگرام منتقل خواهید‌ شد و می‌توانید تمام استوری‌های گذشته‌ی خود را مشاهده کنید.

با زدن علامت دایره که در گوشه پایین سمت راست هر عکس وجود دارد می‌توانید آن‌ها را به بخش هایلایت منتقل کنید.

پس از انتخاب تعداد استوری‌های موردنظر دکمه next را بزنید. در اینجا نامی برای هایلایت خود انتخاب نمایید.

نحوه حذف هایلایت اینستاگرام

دراین بخش دو موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱/ حذف استوری از هایلایت اینستاگرام

اگر استوری در هایلایت شما وجود دارد و شما می‌خواهید آن را از این قسمت حذف کنید مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

ابتدا وارد قسمت هایلایت صفحه خود شوید و سپس سه نقطه سمت راست را بزنید. سپس گزینه remove from highlight را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب این گزینه پیامی مبنی بر اطمینان عمل حذف برای شما ظاهر می‌شود و پس از تایید استوری انتخابی شما حذف خواهد ‌شد.‌

۲/حذف کامل هایلایت اینستاگرام

برای این که یک هایلایت را به‌صورت کامل با تمام استوری‌های داخل آن یک‌جا پاک کنید، به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید.

انگشت خود را روی هایلایت مدنظر گذاشته و نگه‌دارید. یک پنجره برای شما باز می‌شود که تنها کافیست گزینه‌ی delete highlight را بزنید. در مرحله‌ی بعد خواهید دید که هایلایت به همراه تمام استوری های داخل آن پاک شده ‌است.

قرار دادن عکس برای کاور هایلایت اینستاگرام فارسی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

همواره به این نکته توجه کنید که این بخش باید جلوه مناسبی داشته باشد و مهم‌ترین کاربرد آن هم جذب مخاطبان بیشتر است. به‌طور پیش‌فرض اینستاگرام تصویر کوچکی از اولین استوری موجود در هایلایت را به‌عنوان کاور انتخاب میکند، خوشبختانه یک گزینه ویرایش وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا کاور هایلایت را تغییر دهید. بعد از اینکه استوری‌های مورد نظر خود را انتخاب کردید، برای قرار دادن کاور هایلایت تنها کافیست روی استوری هایلایت شده کلیک کنید. برای انتخاب تصویر کاور هایلایت گزینه‌های مختلفی دراختیار دارید:

۱-یکی از استوری‌های انتخاب شده را استفاده کنید.

۲- عکسی را از گالری انتخاب کنید.

۳- اگر دوست نداشتید از دو راه قبلی استفاده کنید می‌توانید همان لحظه عکس جدیدی را با دوربین موبایل خود بگیرید.

شما به راحتی می‌توانید با طراحی کاور‌های زیبا برای قسمت هایلایت صفحه‌ی خود محتویاتتان را با ظاهری جذاب‌تر ارائه کنید.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

خبر خوب این است که حتی اگر شما هیچ زمینه ای در گرافیک و طراحی ندارید، باز هم برای خلق کاور‌های زیبا و جذاب به مشکل نخواهید خورد. زیرا می‌توانید برای طراحی کاور اینستاگرام به دو صورت عمل کنید:

روش اول این‌که از قالب‌های آماده‌ای که از پیش در این مجموعه جمع‌آوری شده‌اند، استفاده کنید. این‌ قالب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و مناسب انواع  سلیقه ها و کسب و کار‌ها در دسترس شما می‌باشند. تنها کافیست این مجموعه را با پرداخت حداقل هزینه از ما دریافت کنید.

توجه داشته باشید که گول افرادی را که قالب‌های بی‌کیفیت را به‌صورت رایگان به شما عرضه می‌کنند را نخورید. این قالب‌ها در اکثر موارد اگر در ابتدای کار برای شما مشکل‌ساز نشوند، حتما پس از مدتی با ایجاد مشکلات بسیار شما را پشیمان خواهند کرد. از طرفی هرگز کیفیتی که در نسخه پولی به شما ارائه می‌شود با نمونه‌های رایگان قابل مقایسه نیست. به‌عبارتی همان ضرب‌المثل معروف که هرچقدر پول بدی آش میخوری در این مورد هم صدق خواهد کرد.
در روش دوم شما می‌توانید هم می‌توانید به کمک نرم‌افزار‌ها قالب هایلایت اینستاگرام صفحه کاری خود طراحی کنید. اما اگر در این‌کار مهارت ندارید، جای نگرانی نیست. بهتر است برای طراحی کاور دلخواه خود تنها به سراغ کسانی که در این کار مهارت دارند بروید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این‌کار را به متخصصان ما بسپارید. ما می‌توانیم با کسب اطلاعات دقیق از زمینه کاری شما، فعالیت رقیبان شما در این عرصه را مورد بررسی قرار داده و کاورهای تخصصی برای صفحه شما طراحی کنیم. شما با این‌کار خیال خود را بابت جذابیت پیج کاری خود راحت خواهید کرد. زیرا امروزه بازار این‌گونه فعالیت‌ها بیش از پیش داغ شده ‌است.

با افزایش کاربران این برنامه فروش محصولات به‌صورت آنلاین هم افزایش یافته است و رقابت در این عرصه روز به روز تنگ‌تر خواهد شد. شما باید در طراحی کاور و قالب هایلایت اینستاگرام دقیقا به اندازه طراحی و چاپ پوستر در گسترش کسب و کارهای سنتی یا حتی بیشتر حساسیت به خرج دهید. این‌کار برای کسانی است که قصد دارند به‌صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته باشند و رشد کنند. با همین تفاوت‌های کوچک می‌توانید تغییری بزرگ در سبک کاری خود ایجاد کنید.

آموزش آرشیو کردن هایلایت های اینستا

با استفاده از آرشیو استوری شما می‌توانید تمام استوری‌های اینستاگرام‌ را ذخیره کنید. این بدان معنا است که شما می‌توانید تمام استوری‌هایی که قبلا منتشر کرده‌اید را دوباره مشاهده کنید. برای فعال کردن آرشیو استوری نیازی نیست شما کاری کنید، زیرا به‌صورت پیش‌فرض فعال شده ‌است. اینستاگرام استوری را به‌صورت اتوماتیک آرشیو می کند. اگر روی آیکون Archive ضربه بزنید می‌توانید تمام استوری‌ها و پست‌های آرشیو‌ شده‌ی خود را مشاهده نمایید. اما اگر نمی‌خواهید عکس‌ها به‌صورت پیش‌فرض آرشیو شوند، به بخش Story setting رفته و از قسمت Archive نشانگر را به‌سمت چپ بکشید تا غیر‌فعال شود.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید