تعامل در اینستاگرام

تعامل در اینستاگرام موردی بسیار مهم و اساسی در رتبه‌بندی پست‌ها در تحلیل‌های اینستاگرامی است. همانطور که همه می‌دانیم، دنیای محبوب ترین شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام همه جا را فرا گرفته‌است. بیش از ۱ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از این برنامه استفاده می‌کنند. بنابراین وجود تفاوت و برتری در بین سایر کاربران موضوع مهمی است.
اکثر افراد می‌خواهند صفحه و پست‌هایشان بیشتر و بیشتر دیده شود و لایک و کامنت بیشتری دریافت کنند. برای اینکه بتوان یک فاکتور ثابت برای موفقیت پست‌ها در بین فالوورها و مخاطبین در نظر گرفت، نرخ تعامل یا engagement rate به وجود آمده‌است.

محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام | تعامل در اینستاگرام rivand

این نرخ نشان می‌دهد که پست‌های شما تا چه حد محبوب و مورد اقبال مخاطبین بوده‌است. درست است که بازدید از یک پیج اهمیت زیادی دارد؛ اما اینکه کاربران تا حد با این پست ارتباط برقرار کرده‌اند و لایک و کامنت بیشتری برای آن خرج کرده‌اند! اهمیت زیادی دارد. در واقع نسبت تعامل‌کنندگان به افرادی که صرفا پست را دیده‌اند، اهمیت زیادی دارد. با من در ریوند همراه باشید تا با محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام آشنا شوید.

تعامل در اینستاگرام چیست ؟

آیا می‌دانید اصلا اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ اطلاعاتی در این مورد دارید؟ نگران نباشید هر آنچه در این مورد نیاز دارید را به شما می‌گوییم. نرخ تعامل در اینستاگرام در واقع مجموع لایک، کامنت و سایر فعالیت‌های کاربران هر پیج برای پست‌های آن می‌باشد. برای اینکه بتوان تحلیلی مناسب و مفید از یک صفحه ارائه داد، باید این نرخ را محاسبه کرد.
این نرخ برای هر پست به طور جداگانه محاسبه می‌شود و در نهایت به صورت یک عدد ارائه خواهد شد. برای محاسبه این مقدار باید میزان تعامل پست را تقسیم بر میزان مشاهده آن کرد. این عدد به صورت درصد محاسبه می‌شود. البته به یاد داشته باشید که با تجاری کردن پیج خود، به راحتی به این اعداد دسترسی خواهید داشت. در ادامه این نرخ به صورت یک فرمول ساده نمایش داده می‌شود:

نرخ تعامل = ۱۰۰ * (تعداد کل بازدید (reach) / مجموع کل لایک+کامنت+ذخیره)

البته در فرمول اصلی محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام باید به جای کل بازدیدها، تعداد فالوورها در مخرج قرار بگیرد. اما این روش هم درست است. اینگیجمنت اینستا فاکتوری بسیار مهم برای تحلیل یک پیج و پست‌های آن محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید کسب و کار اینستاگرامی یا نمایش پست‌های خود در این شبکه را افزایش دهید، باید نرخ تعامل بالاتری داشته باشید. در این صورت صفحه شما سریع‌تر رشد می‌کند و می‌توانید روز به روز شاهد افزایش فالوورها و فروش تجاری خود باشید.

نرخ تعامل معمولا چه مقدار است؟

Engagement در اینستاگرام به درصد محاسبه می‌شود و می‌تواند هر عددی بین ۰ تا ۱۰۰ باشد. اما معمولا نرخ‌های تعامل عددی بین ۰ تا ۱۰ هستند. در واقع اگر نرخ تعامل بالای ۱ درصد باشد، مورد قابل قبولی است. اما می‌تواند بسیار بیشتر هم باشد. ممکن است پست‌های مختلف یک پیج، نرخ تعامل متفاوتی داشته باشند. این مقدار به جذابیت پست، اهمیت آن و سایر عوامل بستگی دارد.

چرا باید نرخ تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

دانستن اطلاعات کافی درباره نرخ تعامل فواید زیادی دارد. می‌توان از این اعداد برای پیشرفت کار استفاده کرد. علاوه بر اینکه این اطلاعات به رشد و پیشرفت پیج کمک می‌کند، ما را در یافتن بهترین صفحات و اینفلوئنسرها برای تبلیغات اینستاگرامی راهنمایی می‌کند. هر چقدر یک صفحه اینگیجمنت بالاتری داشته باشد، بیشتر دیده می‌شود. در نتیجه فالوورهای بیشتر و بیشتری جذب خواهد کرد. آیا از تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام آگاه هستید؟

همین حالا تعداد فالووراتو افزایش بده

 

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام ، چگونه؟!

نکات مهم و البته متعددی برای افزایش تعامل کاربران وجود دارد. می‌توان از روش‌هایی برای بازدید بیشتر پست، دریافت لایک و کامنت بیشتر و … استفاده کرد. در ادامه روش‌هایی کلی را معرفی می‌کنم و سپس به بررسی راه‌حل‌های مفید و کارآمد می‌پردازم. با من همراه باشید.
• حذف فالوورهای روح
• درخواست مستقیم از کاربران برای داشتن تعامل؛ مانند پرسیدن سوال، برگزاری مسابقه، نظرسنجی و …
• ارتباط با کاربران در بخش کامنت
• فعالیت مداوم و گذاشتن پست و استوری‌های مداوم و برنامه‌ریزی شده
• استفاده از هشتگ‌های مناسب
• بیو و نام کاربری حرفه‌ای، به همراه لینک
• انتشار ویدیوهای جذاب

نرخ تعامل در اینستاگرام ریوند

البته روش دیگری مانند استفاده از سایت آنالیز پیج اینستاگرام هم وجود دارد. در این سایت می‌توان نرخ تعامل صفحه خود را مشاهده کرد و همچنین شاهد لیستی از صفحات با نرخ تعامل بالا بود. در ادامه چند روش را به طور کامل معرفی و بررسی می‌کنیم.

روش‌های افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

همانطور که گفته شد، دریافت لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری پست‌ها، نرخ تعامل را افزایش می‌دهد. در واقع اینکه شما ۲ میلیون فالوور داشته باشید اهمیت چندانی ندارد. این موضوع مهم است که از این تعداد، چه مقدار تعامل دریافت می‌کنید. اگر فالوورهای شما مرتب پست‌هایتان را لایک کنند، کامنت بگذارند، پست‌ها را ذخیره کنند و آن‌ها را برای دوستانشان بفرستند، نرخ اینگیجمنت اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت.
در این صورت الگوریتم اینستا شما را می‌شناسد و پست‌هایتان را بیشتر و بیشتر برای سایر کاربران نمایش می‌دهد. این نمایش در بخش explore اینستاگرام اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است پست شما در ابتدای فید یا هوم کاربران قرار بگیرد. و اما چگونه نرخ تعامل اینستاگرام را افزایش دهیم؟ روش‌های ارائه شده را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیمی موفقیت‌آمیز برای پیج خود بگیرید.

۱٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : محتوای باکیفیت منتشر کنید

تولید و انتشار یک محتوای با کیفیت تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. هر چقدر این محتوا جالب‌تر باشد یا مخاطب را به چالش بکشد، نرخ تعامل افزایش خواهد یافت. اگر دارای یک برند تجاری هستید یا از این فضا برای کسب درآمد استفاده می‌کنید، باید مواردی را مدنظر قرار دهید:
• باید موضوعات پست‌هایتان مرتبط و یک‌پارچه باشد. در عین حال از کپشن‌های خوب و با طول مناسب استفاده کنید. در صورتی که چنین موردی را رعایت نکنید، ممکن است ریزش فالوور را تجربه نمایید.
• اگر به خاطر شرایط پیج و وضعیت تجاری خود مجبور هستید که تصاویر مختلفی را منتشر کنید، از فیلترها و ادیت‌های مشابه برای همه تصاویر استفاده کنید. در این صورت یک پیج حرفه‌ای خواهید داشت. همچنین دیدن پست‌هایتان مخاطبین را سریعا به یاد شما می‌اندازد و به عنوان یک پیج با محتوای مستقل، ارتباطی عالی با پست‌ها برقرار می‌کنند.
• از ویدیوهای جذاب، مرتبط با کار و فعالیتتتان و به خصوص igtv استفاده کنید. ما راهنمای کامل IGTV اینستاگرام را در مجموعه ای برای شما گردآوری کرده‌ایم.

افزایش تعامل کاربران | تعامل در اینستاگرام rivand

برای آنکه بدانید کدام یک از محتواهایتان جذابیت بیشتری داشته‌است، وارد بخش Insights پیج خود شوید. در این قسمت می‌توانید تعداد لایک، کامنت، بازدید و … هر پست را در طول یک هفته گذشته ببینید. به راحتی پست‌های با تعامل بیشتر را پیدا کنید و سعی کنید از همان دست پست بیشتر تولید کنید. باید سلیقه مخاطب را بدانید تا بتوانید محتوایی مطابق با علاقه او تهیه و منتشر کنید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله آموزش کامل insight اینستاگرام را مطالعه نمایید.

۲٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : زمان پست کردن محتوا مهم است

از بخش تحلیل یا Insights اینستاگرام می‌توانید موارد دیگری را هم دریافت کنید. به طور مثال در این بخش می‌توانید ببینید که مخاطبین شما معمولا در چه روزها و ساعت‌هایی فعالیت بیشتری دارند. از این زمان‌ها بهره ببرید و محتوای خود را در زمانی که بیشترین بازدید را داشته‌است پست کنید. در همین بخش می‌توانید سن، جنس و موقعیت جغرافیایی مخاطبین را ببینید. از همین اطلاعات برای تولید محتوای موردعلاقه مخاطب بهره ببرید.

۳٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : از کاربران دعوت به تعامل کنید

دعوت کردن از کاربران، یکی از راه‌حل‌‌های عالی است که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که بسیاری از اینفلوئنسرها از این روش استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید در این حیطه فعالیت کنید، پاسخ سوال چگونه اینفلوئسر شویم نزد ماست. همانطور که اشاره شد، تعداد کامنت‌های هر پست تاثیر مستقیم در افزایش نرخ تعامل دارد. بنابراین صاحبان پیج‌ها از فالوورهایشان درخواست می‌کنند تا همکاری و تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشند.
از راه‌های متنوعی می‌توان برای تعامل و همکاری فالوورها استفاده کرد. در ادامه چند روش پیشنهاد می‌کنم.
پرسیدن سوال: سوالی مطرح کنید و از مخاطبین درخواست کنید که به شما جواب بدهند.
نظرخواهی: تصویر یا ویدیویی منتشر کنید و از فالوورهای خود درخواست کنید که نظر خود را برای شما بنویسند.
انتخاب گزینه: در کپشن پست یا تصویر چند مورد مطرح کنید و از کاربران درخواست کنید که نظر خود را بنویسند و یکی از موارد را انتخاب کنند.
دعوت: از مخاطبین بخواهید که در کامنت دوستانشان را منشن کنند و برای مورد خاصی آن‌ها را دعوت کنند.
جای خالی را پر کردن: از فالوورها بخواهید سوال موردنظر شما که شامل یک جای خالی است را پر کنند.

۴٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

نرخ اینگیجمنت اینستاگرام | تعامل در اینستاگرام ریوند

استفاده از هشتگ بین کاربران عادی با چند صد فالوور تا اینفلوئنسرها و افراد با فالوورهای میلیونی معمول است. این روش کمک می‌کند تا پست‌ها بازدید بیشتری پیدا کنند. البته باید بدانید که از چه هشتگ‌هایی استفاده کنید. استفاده از لیست هشتگ های معروف به بازدید بیشتر پست‌هایتان کمک می‌کند.
طبیعتا بازدید بیشتر به افزایش تعامل در اینستاگرام کمک می‌کند. به طور مثال افراد زیادی هستند که پیج شما را فالو نکرده‌اند. با استفاده از هشتگ‌های محبوب می‌توانید بازدید خود را افزایش دهید. در استفاده از هشتگ باید نکات زیر را رعایت کنید:
• از سقف مجاز که ۳۰ هشتگ می‌باشد استفاده کنید.
• از صفحات مشابه خودتان و رقبا برای پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط و محبوب استفاده کنید.
• از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کنید. بدین صورت می‌توانید در سرچ‌هایی که اکثر کاربران انجام می‌دهند پیدا شوید. با کلیک روی هر مورد، آمار استفاده از آن نمایش داده می‌شود. از پرطرفدارترین هشتگ‌ها استفاده نمایید.
• در کپشن خود از هشتگهای تک کلمه‌ای، چندکلمه‌ای و حتی جمله‌ای استفاده کنید تا موضوعات شما دقیقا مشخص شود.
• از پست‌های پر بازدید و با تعامل بالا در اکسپلور برای یافتن هشتگ‌های محبوب استفاده کنید.

 

تحولی شگرف در کسب‌‌وکار شما

 

۵٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : از همه‌ی امکانات اینستاگرام استفاده کنید!

اینستاگرام مزایای بی‍نظیری دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های آن این است که مدام در حال آپدیت شدن و اضافه کردن امکانات جدید است. افرادی در این زمینه موفق می‌شوند که از همه این موارد استفاده کنند. بنابراین تا می‌توانید از فیلترهای جدید، امکانات موجود در پست و استوری، بیو و … استفاده کنید.
از موارد معروف و پر استفاده در استوری مانند نظرسنجی، سوال، استیکرهای ترند، فیلترهای جذاب (نه لوس و پر استفاده) و … بهره ببرید. این موضوع را در نظر داشته باشید که جنبه سرگرمی اینستاگرام برای بسیاری از افراد ارجحیت دارد. در کنار مطالب آموزشی، فروش و تبلیغات، ویدیوهای جذاب و سرگرم‌کننده و این دست مطالب هم منتشر کنید.

۶٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : ارسال پست به طور منظم

اگر به صورت منظم پست منتشر کنید، فالوورهایتان شما را فعال در نظر می‌گیرند. این مورد باعث می‌شود که همیشه در لیست اول بازدید آن‌ها باشید. البته به صورت برنامه‌ریزی‌شده و با دیسیپلین خاص خود پست بگذارید. از انتشار پست‌های بیهوده و بی کیفیت بپرهیزید. پست خود را به طور منظم ارسال کنید. به طور مثال هر هفته، هر ۳ روز یا هر روز. در این صورت فالوورها شما را بهتر به یاد خواهند داشت. می‌توانید از برنامه‌هایی مانند تقویم محتوایی اینستاگرام استفاده کنید.

۷٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : تعامل ادمین با کاربران

وقتی که کاربران برای نوشتن کامنت یا لایک کردن گذاشته‌اند را قدر بدانید. ممکن است به نظر بیاید که کامنت گذاشتن کاری ندارد. اما افرادی که توسط ادمین‌ها مورد بی‌مهری قرار بگیرند، کم کم بی خیال کامنت گذاشتن خواهند شد. پاسخ کامنت‌ها، دایرکت و … را بدهید تا کاربران به تعامل بیشتر علاقه‌مند شوند. حتی این پاسخ‌ها می‌تواند رنگ گفت و گو به خود بگیرد. سوال مهم این‌که آیا می‌دانید کار ادمین در اینستاگرام چیست؟

۸٫ افزایش تعامل در اینستاگرام : با افراد و صفحات مشابه همکاری کنید

همکاری با پیج‌های مشابه و رقیب، می‌تواند تعامل و جذب فالوور را افزایش دهد. این کار را با تگ کردن یکدیگر انجام دهید و همکاری دوستانه داشته باشید. می‌توانید ویدیوهایی مشترک تولید کنید یا در استوری‌هایتان برای هم به صورت متقابل تبلیغ کنید. این روش علاوه بر افزایش فالوور، به تغییر دید مخاطب نسبت به شما کمک می‌کند. در این صورت شما را به عنوان فردی صمیمی و با نیت دوستانه خواهند شناخت.

 

جمع‌بندی

تعامل داشتن در اینستاگرام برای صاحبین کسب و کار اهمیت زیادی دارد. این افراد نیاز دارند که کاربرانشان در پیج آن‌ها تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند پست‌های خود را به افراد بیشتری نشان دهند. در این مقاله با نحوه محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام آشنا شدید. همچنین روش‌هایی برای افزایش نرخ تعامل (Engagement Rate) در اینستاگرام شرح داده شد تا از این طریق بتوانید تعامل پست‌هایتان را بیشتر و بیشتر کنید.
حال که دانستید تعامل در اینستاگرام یعنی چی و اینگیجمنت اینستا چه تاثیری در تجارت‌های دیجیتال دارد، از تجربیات خود برای ما بگویید. آیا تا به حال یک پیج با اهداف تجاری در اینستاگرام داشته‌اید؟ آیا از بخش insight استفاده کرده‌اید؟ چه روش‌هایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام به کار برده‌اید؟ نظرات و تجربیاتتان را با ما و سایر عزیزان در سایت ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید