ادمین اینستاگرام کیست ؟

ادمین اینستاگرام کیست؟ ادمین بودن جزو مهم‌ترین بخش‌های فعالیت‌ در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. زیرا امروزه بازار اینستاگرام مارکتینگ بیش از پیش داغ است. این شغل پردرآمد، یکی از جدیدترین مشاغل خانگی است. البته افرادی هم هستند که به صورت رسمی دفتر خود را اداره می‌کنند؛ اما بسیاری از ادمین‌های پردرآمد و معروف در اینستاگرام، با نشستن در خانه و کار روی اکانت اینستاگرام، درآمدی عالی کسب می‌کنند. با من در ریوند همراه باشید تا در مورد چگونگی ادمین شدن در اینستاگرام بیشتر بدانید.

معنی ادمین در اینستاگرام چیست ؟

معنی ادمین در اینستاگرام ریوند

شاید با خود فکر کنید که کلمه ادمین (Admin) به چه معنی است. این لغت در اصل مخفف کلمه Administrator است. این کلمه به تعداد زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین معمولا از فرم کوچک شده آن استفاده می‌شود. به طور کلی فردی که دارای یک کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی موبایل هوشمند (smart phone) و … است، به عنوان ادمین شناخته می‌شود. مطمئنا در زمان کار با کامپیوتر یا لپ‌تاپ اصطلاح Admin را دیده‌اید. همانطور که می‌دانید این کلمه به معنای مدیر است. امروزه از این اصطلاح برای شخصی که مدیریت یک شبکه اجتماعی را انجام می‌دهد، استفاده می‌شود.

 

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات نامناسب در اینستاگرام باعث به هدر‌رفتن هزینه‌ی شما می‌شود. پیدا کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که متناسب با هر حرفه کاری فعالیت کند، از دغدغه‌ها‌ی مهم صفحات اینستاگرامی است. از این روی متخصصین ما با توجه به بودجه‌ی اختصاص یافته برای تبلیغات، صفحات مناسب جهت تبلیغ پیج شما را پیشنهاد می‌کنند و یک برنامه‌‌ریزی حرفه‌ای برای قبل و بعد از تبلیغات انجام می‌دهند تا بهترین نتیجه را با کم‌ترین هزینه مشاهده نمایید.

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تولید محتوای جذاب و کاربر پسند، برنامه‌ریزی و تخصص دارد. هر پیج اینستاگرامی برای موفقیت و دریافت بازخورد مثبت و عالی از فالوورها نیازمند تحلیل رقبا و تدوین و تولید محتوای جذاب می‌باشد. مانند انتشار عکس و ویدیوی منحصربفرد، نوشتن کپشن‌های فکر شده، تدوین برنامه انتشار منظم و انتخاب هشتگ مناسب برای هر پست. این‌کار در اغلب اوقات زمان‌بر و نیازمند هزینه بسیار است. در این‌صورت شما باید چند نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های مختلف استخدام کنید.

کار ادمین در اینستاگرام چیست ؟

هر فردی که برنامه اینستاگرام را روی گوشی یا تب‌لت خود داشته باشد، می‌تواند به راحتی یک اکانت یا پروفایل برای خود بسازد. در واقع فرقی ندارد که فرد معروفی باشد یا نه؛ هر فرد با داشتن یک ایمیل، حساب فیسبوک یا شماره تلفن، به راحتی اکانت مخصوص به خود را می‌سازد. استفاده از این فضا برای همه افراد (با تفاوت جزئی بین سلبریتی‌ها و افراد معمولی) یکسان است.
احتمالا متوجه شده‌اید که به فردی که یک اکانت یا پروفایل در اینستاگرام را مدیریت می‌کند، ادمین صفحه اینستاگرام (Instagram Page Administrator) گفته می‌شود. البته به طور معمول این اصطلاح برای پیج‌های عادی شخصی با چند ده فالوور استفاده نمی‌شود. اما زمانی که یک اکانت دارای چند هزار فالوور است، فن پیج یک فرد مشهور است یا در مورد موضوع خاصی فعالیت می‌کند، می‌گوییم که این پیج توسط ادمین اداره می‌شود.
به این معنی که فردی مدیریت این پیج را بر عهده دارد. برخی مواقع نیز افراد مشهور به علت مشغله زیاد نمی‌توانند مدیریت پیج خود را بر عهده بگیرند. بنابراین استخدام ادمین پیج اینستاگرام می‌تواند راهکار خوبی باشد. در این صورت یک شخص مورداعتماد و حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد. استخدام ادمین اینستاگرام حرفه ای امری ضروری جهت افزایش فروش محصولات یا خدمات می‌باشد. زیرا باعث افزایش فالوور و بهبود عملکرد صفحه اینستاگرام شما می‌شود.

کار ادمین در اینستاگرام چیست ؟ rivand

همچنین کسب و کارهای بزرگ و شرکت‌های معتبر شخص یا اشخاصی را به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام می‌کنند. البته بسیاری از افراد معروف و اینفلوئنسرها به طور شخصی مدیریت پیج خود را بر عهده دارند. در واقع می‌توان گفت که امروزه Instagram Page Admin (IGA) جزو مشاغل معمول و البته پردرآمد محسوب می‌شود. اما این فرد چه وظایفی دارد؟ در ادامه به این مسئله اشاره می‌کنیم.

وظایف یک ادمین اینستاگرام

اگر دارای یک پیج اینستاگرام باشید، کارهایی مانند انتشار پست و استوری، فالو کردن و… را انجام داده‌اید. اینجاست که یک سوال مهم مطرح می‌شود، چگونه یک بیوگرافی حرفه ای برای اینستاگرام بنویسیم؟ ادمین می‌تواند همه این فعالیت‌ها را برای پیج شما انجام ‌دهد. اما در قبال انجام کارهای حرفه‌ای و هدفمند خود حقوقی دریافت می‌کند. در ادامه وظایف یک ادمین را بیان کرده‌ایم.

وظایف یک ادمین اینستاگرام ریوند

۱- انتشار محتوا (پست و استوری) شامل عکس و ویدیو (IGTV) به صورت مستمر و منظم
۲- نوشتن کپشن‌های متناسب با محتوا
۳- استفاده از هشتگ‌های مفید و هدفمند
۴- مشاوره و راهنمایی کارفرما
۵- پاسخگویی به پیام‌های دایرکت و واکنش‌های کاربران به استوری‌ها
۶- پاسخگویی به کامنت‌ها
۷- حذف کامنت‌های توهین‌آمیز (offensive)
۸- یک ادمین اینستاگرام باید سعی کند با روش‌های مختلف لایک پست‌های پیج را افزایش دهد.
۹- آشنایی با روش‌های افزایش view برای ویدیوها
۱۰- افزایش فالوور واقعی و هدفمند
۱۱- سعی در حفظ امنیت پیج ایسناگرام (انجام راه‌های جلوگیری از هک شدن اکانت)
۱۲- اعمال تغییرات دوره‌ای در قسمت بیو و تصویر پروفایل
۱۳- آشنا بودن با نرم‌افزارهای گرافیکی (photoshop و illustrator)
۱۴- آشنایی با نرم‌افزارهای ادیت کلیپ و ویدیو
۱۵- افزایش تعامل پیج (Engagement Rate Optimization)
۱۶- آشنایی با راه‌های متنوع تبلیغات و انجام آن‌ها برای افزایش فالوور و بازدید از پیج
۱۷- مذاکره با اینفلوئنسرها یا بلاگرها برای درج تبلیغات در پیج آن‌ها
۱۸- آشنایی با زبان انگلیسی در حد متوسط
۱۹- داشتن خلاقیت و ایجاد محتواهای جدید و غیرتکراری

این وظایف به طور کلی مطرح شدند و می‌توان آن‌ها را به عنوان وظایف عمده یک ادمین مطرح کرد. البته فردی که به صورت تخصصی کار کند، ممکن است فعالیت‌های دیگری هم انجام دهد.

تحولی شگرف در کسب‌‌وکار شما

 

قیمت ادمین اینستاگرام چقدر است؟ | تعرفه مدیریت صفحه اینستاگرام

در قسمت قبل با وظایف یک ادمین آشنا شدید. برخی از ادمین‌ها توانایی همه این کارها را دارند، اما برخی نمی‌توانند از پس برخی وظایف برآیند. حقوق ادمین اینستاگرام با قابلیت‌های او سنجیده می‌شود. به دلیل این‌که امروزه اینستاگرام محل مناسبی برای بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‌های شماست، مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تخصص کافی در این حوزه دارد. در واقع هر چقدر او بتواند کار را بهتر، دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام دهد، حقوق بیشتری می‌گیرد. پس تعرفه مدیریت پیج اینستاگرام متغیر است. البته معمولا ادمین‌های تهران حقوقی بیشتر از ادمین‌های سایر شهرها دارند.

یک ادمین اینستاگرام چقدر حقوق می‌گیرد ؟ ریوند

به طوری که یک ادمین در تهران حقوقی ۲ برابر سایر افراد دریافت می‌کند. البته این مقدار با توجه به نیاز کارفرما و قابلیت‌های ادمین تغییر می‌کند. اما به طور کلی یک ادمین پایه بین ۷۰۰ هزار تومان (در سایر شهرها) و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در تهران آغاز می شود. البته شخصی که حقوق پایه را دریافت می‌کند، باید وظایف معمول زیر را انجام دهد.

هزینه مدیریت پیج اینستاگرام شامل خدماتی مانند:

– آپلود محتوا به صورت منظم
– پاسخ به پیام‌های کاربران
– نوشتن کپشن و متن به صورت ابتدایی
– جستجو و حذف کامنت‌های توهین‌آمیز

می‌باشد. البته هر چقدر ادمین بتواند وظایف بیشتر و حرفه‌ای‌تری انجام دهد، حقوق وی هم بیشتر خواهد شد. یک ادمین بسیار حرفه‌ای می‌تواند تا ۵ میلیون یا حتی بیشتر هم دریافت کند. فردی که کارهایی مانند عکاسی حرفه‌ای، طراحی لوگو و تولید موشن‌گرافی انجام می‌دهد، حقوق جداگانه‌ای هم دریافت خواهد کرد. پس نمی‌توان به‌طور قطع مبلغی را تحت عنوان تعرفه مدیریت صفحه اینستاگرام تعیین نمود.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم ؟

ادمین شدن در اینستاگرام نیاز به داشتن تخصص و دانش است. همانطور که می‌دانید هر تخصصی هم نیاز به تمرکز ویژه دارد. برای اینکه تبدیل به یک ادمین حرفه‌ای بشوید، باید دانش و تمرکز کافی داشته باشید. انجام مراحل و قدم‌های مطرح شده در قسمت بعدی کمک می‌کند که یک ادمین حرفه‌ای شوید. مهم‌ترین اصل در استخدام ادمین اینستاگرام، فروش به‌صورت کاملا طبیعی بدون استفاده از برنامه‌های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان است.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم rivand

۱- در ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام و همه قسمت‌ها و قابلیت‌های آن را بدانید.
۲- علاوه بر گوشی موبایل، کار با این برنامه را از طریق سایت هم بیاموزید.
۳- نحوه کار با ربات افزایش‌دهنده فالوور را یاد بگیرید. (البته استفاده از این ربات‌ها به دلیل نقض قوانین اینستاگرام توصیه نمی‌شود.)
۴- انواع روش‌های جذب و افزایش فالوور را بدانید و از همه آن‌ها استفاده کنید.
۵- در مورد لیست هشتگ های پربازدید و کاربرد آن بدانید و به خوبی از آن استفاده کنید.
۶- پیج‌های پر فالوور در اینستاگرام را ببینید و از آن‌ها ایده‌های ناب و بکر بگیرید.
۷- با استوری اینستاگرام به خوبی آشنا باشید و از آن استفاده کنید.
۸- حتما کار با نرم‌افزارهای مهمی مانند Photoshop یا illustrator را یاد بگیرید.
۹- از مقالات و منابع معتبر انگلیسی برای آموزش کار با اینستاگرام و سایر برنامه‌ها بهره ببرید.
۱۰- پیج‌هایی که معمولا ایده‌های جدید و خلاقانه دارند را فالو کنید و از آن‌ها یاد بگیرید.
۱۱- اشکالی ندارد که در ابتدای کار از ایده‌های دیگران کپی‌برداری کنید. بعدا نظرات خلاقانه خودتان را ارائه خواهید داد.
۱۲- با انواع پروفایل‌ها به خوبی آشنا شوید.
۱۳- از ابزارهای آمارگیر اینستا استفاده بهینه ببرید.

البته راه‌های بیشتری هم برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام وجود دارد اما در ابتدای کار این موارد را رعایت کنید و کم کم با حرفه‌ای شدن خودتان، ایده‌های ناب و جدید بدهید.

مزایای استخدام ادمین اینستاگرام بصورت دورکاری

  • پرداخت هزینه‌های پایین‌تر
  • عدم نیاز به مدیریت افراد متعدد در گروه
  • صرفه جویی در زمان و انرژی

نکات مهم در رابطه با وظایف یک ادمین

یک ادمین حرفه‌ای باید بتواند برنامه‌ریزی عالی برای انتشار محتوا داشته باشد. به طور مثال او باید بداند که چه زمان از روزهای هفته یا شبانه‌روز را به انتشار محتوا اختصاص بدهد. این مورد در افزایش فالوور و بازدید پست‌ها و صفحه تاثیر زیادی دارد. مثلا بهتر است در روز پنج‌شنبه ساعت ۱۶ یا روز دو‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ پست خود را منتشر کنیم.
البته این ساعت‌ها دقیق نیست و برای هر پیج با هر موضوعی تفاوت دارد. برای اینکه مدیریت زمان‌های انتشار پست را بهتر انجام دهید، بهتر است که از یک تقویم محتوایی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر مقاله تولید محتوا برای اینستاگرام را مطالعه نمایید. یکی دیگر از موارد مهم، تبدیل پیج به یک Business account است. با این کار می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر و آماری از پیج خود داشته باشید. علاوه بر این امکان اضافه کردن ایمیل، وب‌سایت و آدرس را خواهید داشت.
برخی سوالی در رابطه با ادمین دارند و آن این است که چگونه ادمین اینستاگرام اضافه کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها راه برای مدیریت همزمان پیج توسط چند نفر، دادن نام کاربری و رمز عبور به آن‌ها است. البته باید اطمینان کامل به این افراد داشته باشید.

پیشنهادی شگفت انگیز، دریافت قالب پست اینستاگرام

جمع‌بندی

یک ادمین وظایف مهمی را بر عهده دارد. چرا؟ به خاطر اینکه در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ سهم زیادی در بهبود کسب و کارهای زیادی داشته‌است. امروزه آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی از اصول موفقیت است. از این گذشته افراد زیادی بدون داشتن محصول خاصی و تنها از طریق تبلیغات درآمد زیادی دارند. به همین دلیل مهم است که به صورت عالی و حرفه‌ای مدیریت پیج اینستاگرام خود را انجام دهند. توصیه می‌شود برای انتخاب ادمین از شرکت‌های معتبر استفاده کنید و در قدم بعدی به آن‌ها اعتماد کامل داشته باشید.
در این مقاله متوجه شدید که ادمین اینستاگرام چیست و با وظایف ادمین آشنا شدید. آیا تا به حال یک پیج تجاری داشته‌اید؟ از چه روش‌هایی برای جذب فالوور و افزایش بازدهی پیج خود استفاده کرده‌اید؟ آیا توانستید تعرفه مدیریت پیج اینستاگرام را پرداخت کنید یا خودتان این کار را بر عهده گرفتید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید