پینترست چیست ؟ : با دنیایی از تصویر و رنگ آشنا شوید

پینترست (pinterest)، یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر معروف شده‌است. در این شبکه تصاویر زیبایی به اشتراک گذاشته می‌شود و بیشتر به همین دلیل شناخته شده‌است. البته این برنامه امکانات بیشتری هم دارد. اما به خاطر اینکه زیاد در بین ایرانیان شناخته نشده‌است، هنوز نتوانسته‌است جای برنامه‌ای مثل اینستاگرام را بگیرد. می‌توان در این برنامه تصاویر مختلفی را پین کرد و با دوستان خود به اشتراک گذاشت. اگر می‌خواهید بیشتر با این برنامه آشنا شوید، با من در ریوند همراه شوید.

شبکه پینترست چیست ریوند

شبکه پینترست چیست ؟

همانطور که گفته شد، پینترست برنامه‌ای جذاب برای دیدن و به اشتراک گذاشتن تصاویر است. می‌توان در آن بوردهای مخصوص ساخت و تصاویری که به هم ربط دارند را در بوردهای جداگانه قرار داد. اگر این برنامه را داشته باشید، می‌توانید به راحتی از طریق آن با سایر شبکه‌ها نیز تعامل داشته باشید. به طور مثال تصاویری که می‌بینید را به علاقه‌مندی خود اضافه کنید.
اگر در مورد موضوعات مختلفی مثل مد، مناظر طبیعی، جواهرات، تکنولوژی و هر موضوع دیگری به دنبال عکس هستید، پینترست انتخابی عالی و دوست‌داشتنی است. تصاویری در رابطه با حیوانات، تزئین منزل، دکوراسیون، وسایل دست‌ساز و … در این برنامه وجود دارند. آلبوم‌های عکس متنوعی برای خود بسازید و هر مقدار عکس که خواستید به آن اضافه کنید.

برنامه پینترست rivand

حتی در این مورد اندازه و ابعاد تصاویر هم مهم نیستند. پس محدودیتی از لحاظ حجم و ابعاد وجود ندارد. کسب و کارهای مختلف از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و از طریق آن محصولات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند.
یافتن ایده‌های عالی و جذاب از طریق این برنامه اتفاق می‌افتد و هر چقدر تصویر که بخواهید در آن خواهید یافت. در مورد هر موضوعی که به دنبال خلاقیت هستید، این برنامه ایده‌هایی ناب در اختیارتان قرار می‌دهد. البته در کنار عکس، فیلم و ویدیو هم در این برنامه دیده می‌شود. برای دانلود ویدیو از پینترست راه‌های مختلفی مانند نصب برنامه دانلود از پینترست وجود دارد.

نحوه استفاده از پینترست

برای اینکه از امکانات این برنامه استفاده کنید، طبیعتا لازم دارید آن روی گوشی خود داشته باشید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید.

۱٫ از طریق سایت پینترست (pinterest.com) یا اپلیکیشن Pinterest دسترسی خود را مشخص کنید. دانلود برنامه پینترست بسیار ساده است و از طرق مختلفی مانند مرورگر، اپ استور یا پلی استور انجام می‌شود.
۲٫ پس از ورود لازم است که یک حساب کاربری بسازید. به یک ایمیل معتبر نیاز دارید. همچنین می‌توانید با حساب گوگل یا فیسبوک خودتان هم وارد شوید.
۳٫ اگر دوست دارید از آن برای کسب و کارتان استفاده کنید، بهتر است که حساب Business داشته باشید. در این صورت در همان زمان ورود به برنامه باید گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بعدا آن را تبدیل به حساب تجاری کنید. ابزارهای Rich Pins و Pinterest Analytics برای اکانت‌های تجاری پینترست مفید هستند.
۴٫ در مرحله بعدی سن، جنسیت و موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در این صورت هر آنچه که دوست دارید، برای شما نشان داده می‌شود. همانند اینستاگرام، کار کردن با Pinterest نیز باعث می‌شود که علاقه شما را بیشتر شناسایی کند و موضوعات خاصی را برایتان شخصی‌سازی کند.

گزینه‌های مختلف منوی پینترست

• Home: این برنامه مانند سایر اپ‌های معروف بخشی به نام خانه یا هوم دارد. پین‌های مورد علاقه شما در این بخش دیده می‌شود. تصاویری که می‌بینید قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توان آن‌ها را دانلود کرد. دانلود از پینترست بسیار ساده است.

• Following: گزینه عالی دیگر، امکان فالو کردن در برنامه است. می‌توانید کاربران دیگر را دنبال کنید و در قسمت Following تصاویری که فالوورهایتان گذاشته‌اند را ببینید. امکان لایک و سپس پین کردن این تصاویر وجود دارد.

• Search: علاوه بر این‌ها، مرورگر داخلی پینترست فارسی برای جستجوی موضوعات مورد علاقه شما وجود دارد. تصاویری که در قسمت سرچ نمایش داده می‌شود، کاملا با متن جستجوی شما مطابق است. البته در این قسمت پیشنهاداتی هم داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را هم استفاده کنید. نکته مثبت برنامه این است که می‌توان به فارسی هم جستجو کرد.

سایت پینترست ریوند

• Profile: هر فرد با حساب کاربری خود می‌تواند پروفایلش را تکمیل کند. از بخش منوی … که در طرف راست برنامه قرار دارد، روی بخش edit setting کلیک کنید. امکان ویرایش اطلاعاتتان در این بخش وجود دارد. هر گونه که مایل بودید خود را معرفی کنید.

• Messages: این برنامه قسمت‌های مختلفی دارد و برای برقراری ارتباط هم عالی است. در بخش Messages می‌توانید به گفتگو و چت کردن با سایر کاربران بپردازید. این مورد با کاربرانی که آن‌ها را فالو کرده‌اید یا آیدی آن‌ها را می‌دانید امکان‌پذیر است.

• Notifications: نوتیفیکیشن در این برنامه طراحی شده‌است و هر اتفاقی مانند هشدارها، اخبار و تازه‌ها به صورت نوتیفیکیشن دیده می‌شود. تصاویر جدید پین شده هم به همین صورت اطلاع داده می‌شود.
• Setting: بخشی تحت عنوان تنطیمات در این برنامه وجود دارد. در این قسمت گزینه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آن‌ها حساب خود را شخصی‌سازی یا ویرایش کنید.

سایر بخش‌های برنامه Pinterest

اگر روی آیکون پروفایل خود بزنید، وارد بخش دیگری می‌شوید که شامل قسمت‌های مختلفی است. این قسمت‌ها را نیز توضیح می‌دهیم:

• Boards: در این بخش آلبوم‌ها یا بوردهایی که ساخته‌اید را می‌بینید. البته بخش ویرایش و مدیریت برای این آلبوم‌ها هم وجود دارد.

• Pins: هر تصویری که تا به حال پین کرده‌اید را در این بخش می‌بینید. اگر روی هر پین کلیک کنید، پین‌هایی که مشابه آن هستند را خواهید دید. باز با هر کلیک دیگر، صدها تصویر دیگر می‌بینید و امکان سازماندهی، اشتراک‌گذاری و حذف پین‌ها وجود دارد.

دانلود برنامه پینترست rivand

• Tries: هر تصویری که باز کرده‌اید و برای آن کامتنی گذاشته‌اید در این بخش وجود دارد. می‌توان از آن به عنوان یک تاریخچه‌ از فعالیت‌های شما یاد کرد.

• Topics: لیستی از عکس‌های مختلف در این بخش وجود دارد که به شما پیشنهاد شده‌اند. این تصاویر با توجه به علاقه شما انتخاب شده‌اند.

نکته مهم!!

اگر با کامپیوتر به پینترست دسترسی دارید، مطمئنا با موس کار می‌کنید. در این صورت با نگه داشتن موس یا همان انگشت خود روی آن (در صورتی که با گوشی وارد می‌شوید)، آیکون‌های متنوعی را ببینید. این آیکون‌ها در واقع میانبرهایی به منظور پین کردن، اشتراک‌گذاری، ذخیره و … می‌باشد. در ادامه با چند مورد مهم در کار با پینترست آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن پینترست چیست ریوند

چگونگی ساخت بورد و پین کردن تصاویر

برای ساختن بورد می‌توانید وارد Home شوید و آیکون + در طرف راست را لمس کنید. سپس وارد بخش افزونه‌های مربوط به مرورگر می‌شوید. در این صورت می‌توانید آن را فعالسازی کنید و عکس‌های مختلف از هر قسمتی را در این بخش پین کنید. با نصب Pinterest browser button، می‌توانید عکس‌های مختلف را پین کنید. سایر دفعات با زدن روی بخش +، گزینه Create Pin را می‌بینید.
در این صورت به راحتی پین جدید می‌سازید. پین کردن تصاویر کاربران یا عکس‌های متعلق به برنامه پینترست راحت‌تر است. روی گزینه save کلیک کنید و آن را به راحتی پین کنید. پس از این کار هم لازم است که بورد موردنظر را برگزینید. می‌توانید در قسمت Create Pin عکس‌هایی که در اینترنت قرار دارند را به بوردهای خود اضافه کنید. فقط کافی است که URL عکس موردنظر را کپی و در قسمت مشخص شده پیست کنید.

نحوه دنبال کردن افراد و کسب و کارهای مختلف

بدین منظور به بخش Following بروید و علاقه‌مندی‌هایتان را در بین دسته‌های گوناگون پیدا کنید. اگر تصویری را دوست داشتید، روی گزینه Follow بزنید و آن فرد یا کاربر را دنبال کنید. پس از آن در بخش هوم می‌توانید تصاویر او را ببینید. مزیتی که بخش Following دارد این است که امکان دیدن صدها دسته‌بندی و میلیون‌ها عکس زیبا و کیفی را به شما می‌دهد. هر چقدر افراد بیشتری را فالو کنید، می‌توانید تصاویر مورد علاقه خود را ببینید.

چگونگی تعامل با سایر کاربران

یکی از دلایل اصلی ساخت شبکه‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط با سایر افراد است. می‌توان این کار را در نرم افزار پینترست نیز انجام داد. این ارتباط به سه صورت مختلف انجام می‌شود.
۱٫ عکس‌های افراد دیگر را ذخیره یا Save کنید.
۲٫ گزینه Send را انتخاب کنید و برای سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی دیگر بفرستید.
۳٫ این امکان را دارید که برای هر پین کامنت یا نظر بگذارید. در این صورت کاربران هم خوشحال می‌شوند.

تفاوت پینترست با اینستاگرام

از آنجایی که این دو برنامه موردعلاقه جوانان هستند و از لحاظ تعدد تصویر و وجود عکس‌های متنوع به هم شبیه‌اند، تصمیم گرفتیم تا کمی از تفاوت‌های آنان را بازگو کنیم.

شبکه اجتماعی پینترست چیست ریوند

• برای آپلود عکس در اینستاگرام محدودیت‌هایی از لحاظ ابعاد وجود دارد. اما می‌توان تصاویری با هر سایز و ابعاد را در پینترست به اشتراک گذاشت. پس لازم نیست که تصاویر را به صورت مربعی، پرتره یا منظره تنظیم کنید؛ به هر شکلی که باشند قابل آپلود هستند.
• پین کردن به هر سایت یا آدرس دیگری امکان‌پذیر است. یعنی در واقع بک لینک رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد.
• امکان تبلیغ کالاهایتان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود دارد. پس تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و کسب و کارتان را رونق دهید.
• این برنامه با همه شبکه‌های اجتماعی تعامل دارد. حتی اگر در گزینه‌ها شبکه موردنظرتان نبود، می‌توانید لینک موردنظرتان را کپی و سپس در قسمت دلخواهتان پیست کنید.

شبکه اجتماعی پینترست چیست ؟ : حرف آخر

در این مقاله یاد گرفتیم که اپلیکیشن پینترست چیست و چه مزایایی دارد. این برنامه از لحاظ بصری عالی است و ایده‌های جذابی به شما می‌دهد. می‌توانید از آن برای پیدا کردن تصاویر مختلف و حتی مدل لباس برای داشتن ایده دوخت استفاده کنید. اتاق خودتان را به سبکی جدید تزئین کنید و دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید. خلاصه همه کار می‌توان با این برنامه انجام داد. خوشبختانه امکان دانلود پینترست برای کامپیوتر نیز وجود دارد و هر فرد با هر امکاناتی می‌تواند از آن بهره ببرد. اگر دوست دارید از نحوه کار و بازاریابی با آن آشنا شوید، مقاله بازاریابی در پینترست را مطالعه کنید.

در این برنامه فرصت دیدن و دیده شدن را دارید. اگر از این برنامه و قابلیت‌های منحصربه‌فردش استفاده کرده‌اید، نظرات و تجربیاتتان را با من و دوستانم در ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید