ساخت گیف اینستاگرام

ساخت گیف اینستاگرام برای بسیاری از کاربران جذاب است. برخی از کاربران دوست دارند به جای فرستادن استیکر و ایموجی از گیف استفاده کنند و چت بامزه‌ای داشته باشند. به همین دلیل و البته دلایل دیگر، تعداد زیادی برنامه برای تبدیل تصویر و ویدیو به گیف ایجاد شده‌است. اگر دوست دارید با این برنامه‌ها آشنا شوید، با من در ریوند همراه باشید.

گیف های اینستاگرام | ساخت گیف اینستاگرام ریوند

گیف چیست و چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

همه ما تصاویر متحرک یا گیف‌ها را دیده‌ایم. این گیف‌ها از چندین تصویر که پشت سر هم قرار داده شده‌اند، تشکیل شده‌است. نرخ فریمی گیف‌ها از فیلم و ویدیو کمتر است و معمولا طول کوتاهی دارد و به صورت سیکل تکرار می‌شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم: گیف یک فیلم بسیار کوتاه با حجم و کیفیت کم است.
البته به دلیل جذابیت و کاربرد زیادی که دارد، این روزها به طور مکرر دست به دست می‌شود. گیف‌ها اکثرا در تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان تعداد زیاد و متنوعی از آن را در پیام‌های گروهی و خصوصی دید. تا به حال همه ما از این گیف‌ها استفاده می‌کرده‌ایم؛ اما شاید به فکر نحوه ساخت آن‌ها نبوده‌ایم. اما این مورد اصلا پیچیده نیست و با برنامه‌های خاصی می‌توان گیف تولید کرد.
تا همین چند سال پیش از نرم‌افزار فتوشاپ و برنامه‌های دیگر برای ساخت GIF استفاده می‌شد. اما بعدا اپلیکیشن‌های دیگری هم برای ساخت گیف ایجاد شدند. هم در گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های آی او اس می‌توان این برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌ها را نصب کرد. در ادامه با چند برنامه مفید و رایگان که این کار جالب را انجام می‌دهند، آشنا می‌شویم.

اگه دنبال جذب فالووری کلیک کن

بهترین نرم افزارهای ساخت گیف برای اینستاگرام

برنامه ساخت گیف برای اینستاگرام : اپلیکیشن Gifboom

این برنامه به صورت رایگان عمل می‌کند و بسیار قوی و کارآمد است. اپلیکیشن Gifboom بسیار معروف است و افراد حرفه‌ای از قابلیت‌های عالی آن استفاده می‌کنند. ویژگی مثبت آن این است که در هر دو نوع گوشی Android و IOS قابل نصب است. می‌توانید از آن برای ضبط فیلم و تصویر و سپس ایجاد فایل GIF استفاده کنید.
البته امکان انتخاب فیلم از گالری هم وجود دارد. پس حتما این اپلیکیشن جالب را دانلود کنید و از ویژگی‌های عالی آن مانند فیلترهای جالب که به فیلترهای اینستاگرام شباهت دارند بهره ببرید. امکان استفاده از دوربین اصلی یا سلفی گوشی در این برنامه ساخت گیف در اینستاگرام وجود دارد.

برنامه ساخت گیف برای اینستاگرام | ساخت گیف اینستاگرام rivand

نرم‌افزار ساخت گیف اینستاگرام : برنامه گیف ساز Cinemagram

برنامه Cinemagram واقعا عالی است و کاربردهای زیادی دارد؛ اما این اپلیکیشن تنها برای گوشی‌های IOS ساخته شده‌است. پس اگر دارای گوشی آیفون یا یک آپید هستید، از این برنامه غافل نشوید. این برنامه رایگان است و می‌تواند به راحتی تولید GIF را انجام دهد.
نکته جالب در مورد آن این است که می‌توان بخش خاصی از یک تصویر را به گیف تبدیل کرد. به طور مثال قسمت خاصی در وسط تصویر را متحرک می‌کند و سایر قسمت‌های آن را ثابت نگه می‌دارد. پس حتما از این نرم‌افزار فوق‌العاده استفاده کنید و لذت ببرید.

برنامه ساخت گیف برای اینستاگرام : نرم‌افزار Gifture

برنامه ساخت گیف اینستاگرام Gifture بسیار جالب است و از لحاظ رابط کاربری به اینستاگرام شباهت زیادی دارد. منوی آن همانند اینستاگرام است و حتی دارای فیلترهایی همانند اینستا می‌باشد. فیلم‌های موردنظر خود را از گالری گوشی انتخاب کنید و به راحتی گیف‌های خود را بسازید. این برنامه دارای تنظیمات مختلفی مانند کم یا زیاد کردن سرعت، نرخ فریمی و … است.
پس سلیقه شخصی خود را اعمال کنید و گیف‌های جذاب بسازید. این برنامه هم دارای نسخه رایگان برای موبایل‌های با سیستم عامل IOS است و متاسفانه برای گوشی‌های اندروید وجود ندارد. پس گیف های اینستاگرام را با این برنامه بسازید و لذت ببرید.

نرم‌افزار ساخت گیف اینستاگرام : برنامه گیف ساز Loopcam

این برنامه به زیبایی طراحی شده‌است و کاربر از کار با آن لذت می‌برد. رابط کاربری ساده‌ای دارد و هر فردی قادر به کار کردن با آن می‌باشد. توانایی آن در ساخت سریع گیف‌ها عالی است و به راحتی این کار را انجام می‌دهد. این برنامه برای ساخت گیف در استوری اینستا عالی است.
می‌توانید فایل‌هایی که ایجاد کرده‌اید را به صورت یکجا داشته باشید و حتی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. این نرم‌افزار دارای یک نسخه رایگان عالی است که برای گوشی‌های IOS مناسب است. متاسفانه این برنامه هم مانند نرم‌افزارهای Gifture و Cinemagram تنها برای گوشی‌های آیفون ساخته شده‌است.

نرم افزارهای ساخت گیف برای اینستاگرام | ساخت گیف اینستاگرام rivand

برنامه ساخت گیف اینستاگرام : برنامه گیف ساز Giffer

متفاوت‌ترین برنامه ساخت گیف از لحاظ رابط کاربری، برنامه Giffer است. این برنامه با سایر اپلیکیشن‌ها تفاوت دارد. با این حال کار کردن با آن بسیار راحت است. قابلیت‌های عالی و متنوعی در این نرم‌افزار وجود دارد که ساخت گیف‌های جالب را امکان‌پذیر می‌کند.
می‌توان این برنامه را از برخی جهات به اینستاگرام شبیه دانست. اما واضح است که تفاوت‌هایی هم با آن دارد. این برنامه به صورت رایگان موجود است و مختص گوشی‌های با سیستم عامل آی او اس می‌باشد. این برنامه را دانلود کنید و از قابلیت‌های فوق‌العاده آن برای ساخت گیف بهره ببرید.

برنامه گیف ساز MyFaceWhen

نرم‌افزار MyFaceWhen ابزاری کاربردی و قدرتمند برای ساخت انواع GIF ‌های جالب و دیدنی است. ویدیوهای دلخواه خود را انتخاب کنید و گیف‌های با کیفیت و زیبا داشته باشید. پس این انتخاب عالی را از دست ندهید و حتما از آن استفاده کنید. امکان ضبط ویدیو و تبدیل آن به گیف از درون برنامه وجود دارد. این گیف‌ها دارای وضوح و کیفیت بالایی هستند.
در صورت لزوم می‌توانید از داخل گالری گوشی هم ویدیوهای دلخواهتان را انتخاب کنید و آن‌ها را به گیف تبدیل نمایید. کار با این برنامه بسیار ساده و لذت‌بخش است و در واقع رابط کاربری بی‌نظیری دارد. این برنامه برای سیستم عامل آی او اس ایجاد شده‌است.

برنامه ساخت گیف اینستاگرام ریوند

برنامه گیف ساز Gifantor

این برنامه عالی که برای گوشی‌های اندروید مناسب است، قابلیت‌های زیادی دارد. کیفیت و قدرت آن هم فوق‌العاده است. برنامه Gifantor توانایی ایجاد تغییرات در گیف‌ها را دارد و آن‌ها را به همان صورتی که می‌پسندید تولید می‌کند. می‌توانید از این برنامه برای به اشتراک گذاشتن گیف‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. پس معطل نکنید و این برنامه را دانلود و نصب نمایید.

نرم‌افزار ساخت گیف اینستاگرام : برنامه گیف ساز Gif Camera

نرم‌افزار Gif Camera برای ساخت گیف‌های موردنظر شما مناسب است. این امکان را دارید که روی نمایشگر گوشی ضربه بزنید و فریم‌های مختلف و مورد نظر خود را ذخیره نمایید. در نهایت گیف مورد علاقه خود را ایجاد کنید. می‌توانید پیش‌نمایش گیف خود را مشاهده کنید. کافی است دکمه Play را بزنید و آن را ببینید. این برنامه بی‌نظیر به شما این امکان را می‌دهد که سرعت پخش گیف و نرخ فریمی را به طور دلخواه تنظیم کنید. این برنامه برای سیستم عامل آی او اس مناسب است و نسخه اندروید ندارد.

برنامه گیف ساز Vine

برنامه Vine، یکی دیگر از برنامه‌های ساخت گیف اینستاگرام است. این نرم‌افزار بسیار مشهور است و می‌توان از آن به راحتی برای ساخت گیف استفاده کرد. ویژگی خاصی که این نرم‌افزار دارد، آن را منحصربه‌فرد کرده‌است. یعنی می‌توان از این برنامه برای ضبط صدا هم استفاده کرد و روی گیف‌های آن صدا گذاشت.
این قابلیت بسیار عالی است و تفاوت خاصی با سایر گیف‌ها ایجاد می‌کند. Gif های این برنامه ۶ ثانیه طول دارند و به صورت چرخشی ادامه پیدا می‌کنند. می‌توان این ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت. اما ممکن است صدای آن به صورت پیش‌فرض قطع باشد که با زدن یک کلیک روی آن شنیده خواهد شد.

پیشنهادی که نمی‌تونی رد کنی!

ساخت gif برای اینستاگرام : حرف آخر

در این مقاله با تعدادی از برنامه‌های ساخت گیف اینستاگرام آشنا شدید. هر یک از این برنامه‌ها ویژگی خاص خود را دارند و در عین حال به هم شبیه هم هستند. پس فرقی ندارد که از کدام‌یک استفاده می‌کنید. باید برنامه دلخواه و مورد پسند خود را انتخاب کنید و از همان استفاده نمایید. توجه کنید که برخی از برنامه‌ها تنها برای یک نوع سیستم عامل طراحی شده‌اند و در سایر سیستم‌ها کاربرد ندارند. پس به درستی برنامه رایگان خود را انتخاب کنید و از کار با آن لذت ببرید.
خب نوبت شما است که بگویید!! آیا تا به حال از چنین برنامه‌هایی استفاده کرده‌اید؟ با کدام‌یک کار کرده‌اید؟ از نتیجه کار راضی بوده‌اید؟ سرعت عمل برنامه مناسب بوده‌است؟ اگر در این مورد تجربه‌ای دارید، با من و خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید می‌توانید از همکاران سایت ریوند کمک بخواهید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید