بازاریابی در پینترست

بازاریابی در پینترست (Pinterest marketing)، یکی از روش‌های جدید برای فروش محصولات و ایده‌های جذاب است. این برنامه که در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده‌است، پر از تصاویر دیدنی و با کیفیتی است که محبوبیت زیادی برای آن به ارمغان آورده‌است. در حال حاضر بیشتر ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از این اپ استفاده می‌کنند.
ایده‌هایی که این برنامه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد بی‌نظیر است. به همین دلیل تبدیل به شبکه‌ای برای جستجوی تصاویر جدید و ایده‌پردازانه شده‌است. البته Pinterest به آن صورت در ایران جا نیفتاده‌است. اما تعدادی هستند که از آن استفاده می‌کنند. اگر با این برنامه و قابلیت‌های آن در بازاریابی آشنا نیستید، با من در ریوند همراه شوید. در این مقاله یاد می‌گیریم که چگونه با پینترست مارکتینگ انجام دهیم و در آن موفق شویم.

پینترست مارکتینگ | بازاریابی در پینترست rivand

اقدامات اولیه برای شروع بازاریابی در پینترست

ترافیک شبکه اجتماعی پینترست بسیار بالا است. به گونه‌ای که بعد از فیسبوک، بالاترین منبع ترافیک را دارد. مسلما در سال‌های پیش رو تعداد بیشتری از افراد به این شبکه رو می‌آورند و محبوبیت آن بیشتر و بیشتر می‌شود. به همین دلیل پینترست برای کسب و کار انتخاب خوبی است. برای اینکه بتوانید فروش و بازاریابی خود را در این شبکه بهتر کنید، باید تکنیک‌های مهمی را به کار بگیرید.
در ابتدا باید برنامه را نصب کنید و وارد آن شوید. سپس یک حساب کاربری برای خود بسازید. برای آشنایی مقدماتی با این برنامه، مقاله پینترست چیست ؟ را مطالعه کنید. در این مقاله هر آنچه در مورد این شبکه نیاز دارید، آموزش داده شده‌است. خب همانطور که می‌گفتیم می‌توانید حساب کسب و کار برای خود ایجاد کنید.
یک نام زیبا و شیک برای کسب و کار خود انتخاب کنید. این نام می‌تواند نام برند یا شرکت شما باشد. تصویر پروفایلتان هم مهم است. از لوگوی سازمان یا شرکتتان استفاده کنید یا تصویری رسمی از خودتان بگذارید. در این صورت متفاوت خواهید بود و به راحتی شناسایی می‌شوید. بهتر است در همه شبکه‌هایی که عضو هستید و یک حساب کسب و کار ساخته‌اید، از تصویر و نام یکسانی استفاده کنید.
نام کاربری هم مهم است. از اسمی یکتا و منحصربه‌فرد استفاده کنید که دارای حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ کاراکتر باشد. بخش دیگری به نام درباره شما هم وجود دارد. در این قسمت باید اطلاعات خلاصه و مفیدی در حد ۱۶۰ کاراکتر مربوط به خودتان و برندتان وارد کنید. اگر تعدادی کاراکتر اضافه داشتید، از آن فضا برای قرار دادن فراخوان برای فالو کردنتان یا دیدن سایتتان استفاده کنید. امکان قرار دادن لینک خود را دارید تا افراد آن را کپی و در مرورگر پیست کنند.

استراتژی های مارکتینگ در پینترست | بازاریابی در پینترست ریوند

بازاریابی در پینترست : چه کارهایی برای افزایش موفقیت انجام دهیم؟

افزایش ترافیک وبسایت: یکی از راه‌ها این است که از طریق سایر شبکه‌ها به صفحه خود لینک بدهید. اگر مایل بودید از برنامه‌های کوتاه‌کننده لینک استفاده کنید.

موقعیت مکانی و وب‌سایت: همچنین این امکان را دارید که موقعیت مکانی خود را وارد نمایید. آدرس سایت شما هم قابل اضافه شدن است.

ایجاد بورد: احتمالا می‌دانید که تصاویر مختلف در این برنامه در بوردهای مختلف قرار می‌گیرند. فالوورهایتان می‌توانند آن‌ها را ببینند. بهتر است بوردهای گوناگون با موضوعات مختلف تهیه کنید تا فالووهایتان را بیشتر جذب کنید. در قسمت نام و توضیحات بوردها، اطلاعات جذاب و کاملی بگذارید تا افراد را علاقه‌مند کنید.

در ضمن آن‌ها باید بدانند که در چه مورد تصاویر را پین کرده‌اید. حتما دسته‌بندی بوردها را مشخص کنید. در این صورت در دسته‌بندی‌ها یا Categories نمایش داده می‌شوید و دسترسی به شما راحت خواهد بود. جالب است بدانید که می‌توانید برای هر بورد تصویر کاور هم قرار دهید.
همکارانتان را دعوت کنید و گروه تشکیل دهید. خودتان هم می‌توانید در گروه‌های دیگر که محبوبیت بیشتری دارند عضو شوید. در این صورت فالوورهایتان هم بیشتر خواهد شد. اگر از این استراتژی های مارکتینگ در پینترست استفاده کنید، کسب و کارتان سریعا رشد می‌کند.

سرویس مارکتینگ پینترست | بازاریابی در پینترست ریوند

بازاریابی پینترست : موارد مهم برای بهینه‌سازی سایت شما

پس از آنکه صفحه خود را به درستی تنظیم کردید، باید شروع به بهینه‌سازی وب‌سایت خود کنید. در این صورت افراد به پین کردن تصاویر شما علاقه‌مند می‌شوند. همچنین ترافیک شما بالا می‌رود. در ادامه چند روش عالی برای بهینه‌سازی وب‌سایت معرفی می‌کنیم.

۱٫ بازاریابی در پینترست : افزودن تصاویر

بهتر است تعداد تصاویر شما زیاد باشد تا تعامل صفحه‌تان هم بیشتر شود. در این صورت افراد حق انتخاب بیشتری دارند و پیج شما تعامل بیشتری را تجربه می‌کند. پس حتما عکس‌های بیشتری به صفحات وب و وبلاگ بیفزایید. می‌توانید در یک پست تا ۲۰ تصویر جا دهید تا بالاخره بازدیدکنندگان یکی از تصاویر را انتخاب و پین کنند.
در این حالت امکان پین کردن بیشتر می‌شود. از اینفوگرافیک‌های رنگی هم استفاده کنید تا تعامل و ترافیک بیشتری داشته باشید. ممکن است برخی به تصاویر متعدد علاقه نداشته باشند، در این صورت می‌توانید حداقل یک تصویر عمودی (پرتره) به هر پست در وبلاگ یا سایتتان بیفزایید. این تصاویر (پرتره یا عمودی) بهتر عمل می‌کنند و در دسترس می‌باشند. تصاویر با کیفیت دانلود و استفاده کنید تا جذاب‌تر باشید.

دیجیتال مارکتینگ با پینترست | بازاریابی در پینترست rivand

۲٫ بازاریابی در پینترست : اضافه کردن دکمه Save

اگر دکمه ذخیره یا Save را اضافه کنید، این شانس را دارید که پین‌های بیشتری بگیرید. زیرا امکان پین کردن افراد بیشتر می‌شود. حتما این دکمه‌ها (اشتراک‌گذاری و ذخیره در پینترست) را به صفحات وب‌سایتتان اضافه کنید. این مرحله بسیار مهم است و باید حتما انجام شود.

۳٫ بازاریابی در پینترست : متن تصویر را وارد کنید

مورد مهم دیگر این است که به تصاویر خود متن اضافه کنید. در این صورت با پین کردن تصاویر سایتتان، متن‌ها هم نمایش داده می‌شوند. این مورد همانند تصاویر در سئو، بسیار مهم و ضروری است. از متن مرتبط و جذاب استفاده کنید.

۴٫ بازاریابی در پینترست : پین‌های Rich بیفزایید

بهتر است که پین‌های Rich در وب‌سایتتان فعال نمایید. در این صورت مطمئن هستید که به صورت اتوماتیک اطلاعات در تصاویر پین شده نمایش داده می‌شود. در این صورت تعامل و ترافیک بیشتری جذب می‌کنید. پس حتما این پین‌ها را فعال نمایید.

چگونگی ایجاد تصاویر در پینترست

اگر می‌خواهید ذخیره (پین) و ترافیک بیشتری داشته باشید، باید تصاویر زیادی را در وب‌سایتتان قرار دهید. در ادامه چند مورد مهم برای ایجاد تصاویر یاد می‌دهیم که باعث می‌شود تغییر اساسی در هزینه‌هایتان، مقدار پین، ترافیک و … داشته باشید.

ابزار مارکتینگ در پینترست : ابعاد مناسب تصاویر

درست است که قانون خاصی برای ابعاد تصاویر آپلود شده وجود ندارد، اما قوانینی در این مورد وجود دارد. به طور مثال نباید تصاویر افقی یا به اصطلاح landscape را آپلود کنید. توصیه می‌شود از عکس‌هایی که به صورت مربعی یا عمودی هستند استفاده کنید. البته قوانینی در رابطه با نسبت‌ها هم وجود دارد. بهتر است تصاویر دارای نسبت ۲:۳ در طول و عرض خود باشند. به طور کلی بهتر است که از عکس‌هایی با ابعاد پرتره یا عمودی استفاده کنید.

استفاده از تصاویر پس زمینه منحصربه‌فرد

جذابیت صفحه شما به تصاویر پس زمینه هم بستگی دارد. در این صورت مطمئن خواهید بود که تصویرتان دیدنی و جذاب است. می‌توان در ابزاری مانند Promo Republic پس زمینه مناسب پیدا کرد. امکان اضافه کردن متن و آیکون به آن وجود دارد و می‌توان به راحتی از این ابزار برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها استفاده کرد.
همچنین بهتر است در بازاریابی در پینترست از اینفوگرافیک‌های رنگی هم استفاده کنید. در این صورت ترافیک بیشتری خواهید داشت. در برنامه پرومو ریپابلیک تعداد زیادی قالب وجود دارد که استفاده از آن‌ها تصویرتان را جالب می‌کند. پس متن خود را روی آن قرار دهید، برند خود را اضافه نمایید و عکس را دانلود کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای Canva و Easil استفاده کنید.

پینترست برای کسب و کار | بازاریابی در پینترست ریوند

راه های بازاریابی در پینترست : اضافه کردن متن

در قسمت قبل دیدید که به اضافه کردن متن به تصویر اشاره کردیم. متن موردنظر را با دقت و به درستی انتخاب کنید تا شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند. حتما برند یا نام تجاری خود را به تصویر اضافه نمایید. می‌توانید توضیحاتی در مورد تصاویر مربوطه روی آن قرار دهید تا پین و ترافیک خود را بیشتر و بیشتر کنید.

آموزش پین کردن به صورت درست و اصولی در Pinterest

در قست‌های قبلی گفتیم که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود از تصاویر استفاده کنید. در این صورت پین و ترافیک بیشتری جذب می‌کنید. اما باید بدانید که بهترین تصاویر را پین کنید و در این مورد وسواس به خرج دهید. اگر می‌خواهید نتیجه عالی بگیرید، بهتر است که در طول روز ۲۰ بار پین کردن یا اشتراک‌گذاری را تجربه کنید. البته اگر بخواهید می‌توانید تنها چند پین ولی در زمان‌های مناسب داشته باشید.
به پین کردن محتوای خود بسنده نکنید و از سایر تصاویر نیز استفاده نمایید. ابزار Buffer کمک خوبی در این راه است. با کمک آن زمان مناسب و محتوای مناسب را متوجه می‌شوید. به طور مثال طبق برنامه پینترست، بهترین زمان برای ارسال کردن پست‌ها، روزهای شنبه و دوشنبه است. اما بهتر است که در طول روز نزدیک به ۲۴ بار و در هر ساعت ۱ بار پین کنید.
از ابزاری مانند Tailwind برای برنامه‌ریزی و پیدا کردن زمان مناسب برای پین‌ کردن استفاده کنید. اگر دوست دارید repin تصاویرتان بیشتر شود، از تصاویر اصلی و نه تصاویر repin استفاده کنید. در این حالت احتمال پین شدن شما بیشتر می‌شود. زیرا معمولا ۸۰ درصد پین‌های موجود در پینترست، عکس‌های repin هستند.
قبل از شروع پین کردن، یک شرح قدرتمند در مورد پین بنویسید. در این حالت امکان نشان دادن پین شما در نتایج بالاتر بیشتر است. بوردها را به صورت اصولی بسازید و تصاویر مرتبط را در کنار هم قرار دهید. در این صورت مخاطبان هدف شما را به راحتی پیدا می‌کنند.

دوره مارکتینگ پینترست | بازاریابی در پینترست rivand

نکات مهم و خلاصه‌ای از شرح بازاریابی در پینترست

۱٫ در ابتدا صفحه خود در برنامه پینترست را به درستی تنظیم کنید و سایتتان را با تصاویر مناسب بهینه‌سازی کنید.
۲٫ عکس‌های زیبا، مرتبط و مناسب را درست کنید و به طور مرتب پین کنید.
۳٫ حتما از کلمات کلیدی مرتبط با هدف و محصول در عنوان پین خود استفاده کنید.
۴٫ در توضیحات پین خود از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها استفاده کنید.
۵٫ از ابزار جستجوی پینترست برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و خاص که باعث بالا رفتن تصاویر شما در نتایج می‌شود استفاده کنید.
۶٫ از ویدیو هم استفاده کنید. می‌توانید تگ‌هایی به ویدیوهای خود اضافه کنید.
۷٫ از اینفلوئنسرها و برندها برای همکاری در بوردهای خود دعوت کنید.
۸٫ پین‌های مناسب و قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید.
۹٫ به طور مرتب از برنامه پینترست به سایت خود لینک دهید.
۱۰٫ دکمه‌های اشتراک‌گذاری Pinterest را به سایت خود اضافه کنید.
۱۱٫ حتما مخاطبین خود را به درستی شناسایی کنید.
۱۲٫ پین‌های برتر را دوباره پست کنید.
۱۳٫ بردهای ویژه را به نمای کلی پینترست خود اضافه کنید.
۱۴٫ بوردهایی که عملکرد ضعیفی داشته‌‌اند را بایگانی کنید.
۱۵٫ به طور متوالی به پین کردن خود ادامه دهید و در درازمدت (و البته گاهی کوتاه‌مدت!) نتایج عالی بگیرید.

بازاریابی در پینترست : جمع‌بندی

دیجیتال مارکتینگ با پینترست بسیار راحت است. تنها کافی است راه استفاده از آن را بلد باشید. در این مقاله به بررسی راه‌کارهای موثری در مورد بازاریابی در پینترست پرداختیم. امیدواریم که مطلب مفیدی در رابطه با دوره مارکتینگ پینترست بوده باشد. همانطور که دیدید برنامه Pinterest در بین بسیاری از افراد معروف و محبوب شده‌است. پیش‌بینی می‌شود که این برنامه باز هم گسترده‌تر و محبوب‌تر شود. می‌توانید از این شبکه که پر از ایده و رنگ است، برای نمایش محصول و خدمات خود استفاده کنید و به نحوی بازاریابی انجام دهید.

اگر همواره از سرویس مارکتینگ پینترست استفاده می‌کنید و ایده‌هایی جدید برای ساخت عکس و بازاریابی دارید، با من و دوستانم در سایت ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید