محبوب‌ ترین شبکه‌ های اجتماعی ۲۰۲۰

محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی بسیار متنوع هستند. هر کشور و جامعه‌ای بر اساس نیازها و علایقی که دارد، شبکه‌های محبوبی دارد. به طور مثال در ایران اینستاگرام و تلگرام بیشترین طرفداران را دارد. اما توئیتر و فیسبوک کاربران کمتری دارد و فیلترینگ هم در این علاقه‌مندی‌ها تاثیر گذاشته‌است. در کشورها و زمان‌های مختلف، شبکه‌های خاصی مورد توجه قرار می‌گیرند.
اما بعد از مدتی کمرنگ‌تر می‌شوند. به طور مثال در اوایل ورود موبایل‌های هوشمند، انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند وایبر، لاین و … معروف بودند. اما کم کم تلگرام، توئیتر و اینستاگرام مشهور شدند. در این مقاله به معرفی شبکه‌های اجتماعی معروف در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم. با من در ریوند و معرفی پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ همراه باشید.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی ۲۰۲۰ ریوند

شبکه‌های اجتماعی محبوب در سال ۲۰۲۰

محبوب ترین شبکه های اجتماعی : شبکه فیسبوک در سال ۲۰۲۰

فیسبوک در اوایل قرن ۲۱ (سال ۲۰۰۴) ایجاد شد و توانست به سرعت در تمامی کشورها و شهرهای دنیا رسوخ کند. این برنامه جزو شبکه های اجتماعی قدیمی شناخته می‌شود و در دوران خود بسیار محبوب بوده‌است. در سال‌های اخیر که شبکه‌های دیگر هم ایجاد شده‌اند، این برنامه کاربران کمتری اضافه کرده‌است. اما به هر حال دارای تعداد زیادی کاربر در سراسر جهان است.
ماهانه ۲٫۴ میلیارد نفر به صورت فعال از آن استفاده می‌کنند. اما این آمار در ایران بسیار کم است و افراد کمتری نسبت به اینستاگرام و سایر شبکه‌ها در آن فعال هستند. یکی از سایت‌های معتبر جهانی یعنی سوشال مدیا تودی می‌گوید که این شبکه در سال‌های آینده در زمینه سرویس‌های پرداخت بسیار پیشرفت می‌کند.
یعنی بیش از ۲ میلیارد کاربر آن می‌توانند پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را به راحتی انجام دهند. قابلیت جدید Facebook Pay به همین منظور برای کاربران ایالات متحده فراهم شده‌است و خرید را بسیار راحت‌تر کرده‌است. حتی ممکن است در زمینه فیلترهای مختلف، عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده هم فعالیت‌هایی انجام دهد. پس باید در سال‌های پیش رو انتظارات بیشتری از این شرکت بزرگ داشته باشیم. این کمپانی بزرگ با وجود قدمتی که دارد، هر روز به فکر ایده‌های جدید است.

کسب و کارتو متحول کن

محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی : اینستاگرام ۲۰۲۰

اینستاگرام، یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی در سراسر دنیا و به خصوص ایران است. می‌توان این برنامه را به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی ایرانی شناخت و در رتبه بندی شبکه های اجتماعی در ایران معمولا در بالاترین سطح قرار می‌گیرد. این شرکت بزرگ که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده‌است، سعی می‌کند که توجه زیادی روی راحتی و البته سلامت کاربران خود داشته باشد و به شدت با افراد متخلف برخورد می‌کند.
به همین خاطر هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. اگر فردی قوانین اینستاگرام را نقض کند، توسط برنامه بلاک می‌شود و نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مقاله محدودیت‌های اینستاگرام را بخوانید. آمارها می‌گویند که ماهانه ۱ میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند و در ایران و جهان بسیار معروف و محبوب است. از این مقدار چند صد میلیون نفر فعالیت روزانه دارند و این برای شرکت اینستاگرام عالی است.

اینستاگرام، پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی ایرانی | محبوب ترین شبکه های اجتماعی ریوند

اینفلوئنسرها و افراد مختلف از این شبکه درآمدهای عالی دارند و به نوعی منبع درآمد بسیاری از افراد همین شبکه است. به تازگی امکان خرید آنلاین درون‌شبکه‌ای برای کاربران ایرانی هم ایجاد شده‌است. این مورد عالی است و به تعداد کاربران فعال آن اضافه می‌کند. این شرکت سعی دارد که تغییراتی در رابطه با لایک هم در برنامه خود ایجاد کند. باید ببینیم آپدیت‌های جدید چه برنامه‌ای برای ما در نظر دارند!


فیسبوک چیست؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

توییتر در سال ۲۰۲۰

یکی از برنامه‌های محبوب جهانی، شبکه توئیتر است که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده‌است. فعالیت کاربران در سطح جهانی در این شبکه عالی است و ماهانه ۳۳۰ میلیون نفر فعالیت مداوم دارند. اما در بین ایرانیان طرفداران کمتری دارد. البته احتمالا فیلترینگ ایران و شماره‌های کشور ما هم در این قضیه بی تاثیر نیست و عضویت در آن را سخت‌تر کرده‌است.
با این حال می‌توان از این پلتفرم هم برای تبلیغات و فروش استفاده کرد و به سرعت خبر محصولات خود را به سرتاسر دنیا رساند. بهتر است که به طور مداوم توییت کنید و پاسخ مشتریان را به خوبی بدهید. این شبکه در نظر دارد که قابلیت‌هایی مانند لایو استریم و ویدیو را اضافه کند و آن توسعه دهد. باید دید چه برنامه‌هایی برای گسترش و پیشرفت خود دارد. پس حتما از آن بیشتر استفاده کنید.

محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی : یوتیوب (Youtube)

این شبکه اجتماعی که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده‌است، بسیار مشهور است. Youtube به دلیل قابلیت‌ها و تفاوت‌های زیادی که با سایر برنامه‌ها دارد، توانسته‌است محبوبیت خود را حفظ کند. اخیرا اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت IGTV توانسته‌است تا حدی این ویژگی‌های مثبت یوتیوب را داشته باشد.
آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از این شبکه استفاده می‌کنند و آمار روزانه آن هم تقریبا ۱۵۰ میلیون نفر است. این شبکه هم برای سرگرمی و هم برای داشتن کسب و کار بی‌نظیر است و راهی مناسب برای درآمدهای بالا محسوب می‌شود.

یوتیوب، پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی | محبوب ترین شبکه های اجتماعی rivand

کافی است ویدیوهای شما بازدید بالایی داشته باشد و مورد توجه یوتیوب قرار بگیرد. در آن صورت می‌توانید از تبلیغات اول کلیپ‌هایتان درآمد عالی کسب کنید. البته این امکانات برای ایرانیان کمتر مهیا است و به علت فیلترینگ، کمتر کسی در آن فعالیت دارد. پس این فرصت هنوز هم وجود دارد و جای پیشرفت زیادی برای ایرانیان در یوتیوب دیده می‌شود.

محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی : اسنپ چت snapchat

اسنپ چت، یکی دیگر از برنامه‌های بسیار محبوب در سرتاسر دنیا است که به خاطر فیلترهای متنوع و جالبی که دارد، مشهور شده‌است. دفتر مرکزی این کمپانی در لس آنجلس کالیفرنیا قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده‌است. آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر به طور ماهانه از آن استفاده می‌کنند.
شاید برخی با این موضوع که اسنپ چت خیلی هم محبوب و جالب نیست، مخالفت کنند. اما باید بگوییم که این برنامه در بین نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی دارد و پلتفرمی عالی برای تبلیغ و کسب و کارهای مربوط به این رنج سنی است. کاربرانی که بیشترین فعالیت را در اسنپ چت دارند، ۱۳ ساله هستند و روزانه به طور میانگین ۳۰ دقیقه در آن فعالیت دارند.

اسنپ چت، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ریوند

محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی : ردیت Reddit

شاید برنامه ردیت در ایران ناشناخته باشد، اما در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده‌است و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو کالیفرنیا است. ۳۳۰ میلیون نفر در ماه از این برنامه استفاده می‌کنند و فعالیت مداوم دارند.
این سرویس در واقع به عنوان یک سایت جمع‌آوری اخبار در آمریکا فعالیت دارد و موارد دیگری مانند رتبه‌بندی محتوا، تالار گفتگو و … هم در آن دیده می‌شود. می‌توان در این شبکه به محتوای دیگران رای داد و محتواهای محبوب وارد صفحه اول خواهند شد. ۱٫۲ میلیون ساب ردیت در این سایت وجود دارد که نزدیک به ۱۴۰ هزار انجمن در آن‌ها است. این شبکه به تعدد و تنوع کاربران و محتواهای جذابشان معروف است.

محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی : پینترست Pinterest

یکی دیگر از شبکه‌های دوست‌داشتنی که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد و بسیار هم محبوب است، برنامه پینترست است. این شبکه در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر به صورت ماهیانه در آن فعالیت دارند. این شبکه پر از ایده‌های جذاب و نو است و برای انواع خواسته‌های شما تصویر و فیلم دارد.

پینترست، یکی از شبکه های اجتماعی متعارف | محبوب ترین شبکه های اجتماعی ریوند

به طور مثال می‌توانید در مورد انواع لوازم منزل، وسایل جالب برای تزئین خانه، مد و فشن، غذا، عروسی و … تصاویر جالب پیدا کنید. خلاصه انواع محتواهای غنی با جذابیت بصری در این شبکه وجود دارد. جالب است بدانید که اکثرا بانوان از این شبکه استفاده می‌کنند و ۸۰ درصد کل کاربران را تشکیل داده‌اند. پس اگر دارای محصول یا خدماتی هستید که مخاطب اصلی آن خانم‌ها هستند، حتما از این شبکه استفاده کنید.
البته جالب است که در حال حاضر مردان بیشتری به این شبکه اضافه می‌شوند و در بین کاربران جدید، ۴۱ درصد آقایان هستند. اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار در این شبکه هستید، حتما مقاله بازاریابی در پینترست را مطالعه کنید.

محبوب‌ ترین شبکه ‌های اجتماعی : لینکدین Linkedin

شبکه لینکدین با بقیه پلتفرم‌ها کمی تفاوت دارد و دلیل آن هم مشخص است. اکثر افراد به دلایل سرگرمی و فان وارد شبکه‌های دیگر می‌شوند، اما کاربران این برنامه اکثرا به دنبال یافتن همکاران، مخاطبین و دوستان در رابطه با تخصص و کار خود هستند. این پلتفرم برای اکثر بیزنس‌ها توصیه می‌شود.
لینکدین در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده‌است و ماهانه ۳۱۰ میلیون نفر در آن فعال هستند. جالب است بدانید که نزدیک به ۵۰ درصد از افراد فعال در لینکدین، درآمدهای بسیار بالا و بیشتر از متوسط جامعه دارند. در این شبکه بیشتر از ۶۰ میلیون متخصص وجود دارند که برای استخدام متخصصان و سایر افراد به کسب و کارها کمک می‌کنند. کارجویان می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

لینکدین، یکی از انواع شبکه های اجتماعی مجازی | محبوب ترین شبکه های اجتماعی rivand

افرادی هم که به دنبال متخصصان حوزه علمی خود هستند و می‌خواهند از آن‌ها کمک بگیرند، بهتر است از قافله عقب نمانند. این برنامه همانند اینستاگرام و پینترست نیست و زرق و برق آن‌ها را هم ندارد. اما ویژگی‌های عالی دیگری دارد. افرادی که به دنبال برقراری ارتباط نامحدود با افراد حرفه‌ای هستند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی : تیک تاک

یکی از جدیدترین شبکه‌های اجتماعی که خیلی هم محبوب شده‌است، برنامه تیک تاک می‌باشد. این برنامه متعلق به کشور چین است و متاسفانه در ایران فیلتر و ممنوع می‌باشد. این برنامه بسیار معروف شده‌است. تا جایی که می‌توان در هر شبکه‌ای ویدیوهای کوتاه تیک تاک را مشاهده کرد.
بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا این برنامه را دارند و با قابلیت‌های متنوع و منحصربه‌فرد آن ویدیوهای بامزه تولید می‌کنند. با توجه به ظرفیتی که این شبکه دارد و تعداد بالای مخاطبین آن، می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال‌های بعد پلتفرمی عالی برای درآمدزایی محسوب شود.

پیشنهادی که نمی‌تونی رد کنی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی ۲۰۲۰ : حرف آخر

در دنیای امروز که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر می‌شود، تعداد کاربران و فعالان این عرصه نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد در این شبکه‌ها فعالیت مستمر دارند و با استفاده از تبلیغات و فروش توانسته‌اند به درآمدهای عالی برسند. البته نمی‌توان همه این شبکه‌ها را مثل هم در نظر گرفت.

انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان | محبوب ترین شبکه های اجتماعی rivand

به طور مثال ممکن است برخی از مشاغل مانند مد و فشن، برندهای لوازم آرایشی و … در اینستاگرام درآمد عالی داشته باشند، اما متخصصان علمی و مشاوران صنعت نتوانند در این پلتفرم موفقیت چندانی به دست بیاورند. در عوض می‌توانند از شبکه لینکدین نتیجه بهتری بگیرند. پس توصیه می‌کنیم که شبکه مناسب و مختص خود را پیدا کنید و در آن فعالیت نمایید.
البته راه بهتر این است که در اکثر یا همه این شبکه‌ها حضور داشته باشید و از آن‌ها برای کسب و کار خود استفاده کنید. در هر یک از آن‌ها سایر اکانت‌های خود را تبلیغ کنید و به این صورت موفق‌تر عمل خواهید کرد.

در این مقاله با شبکه های اجتماعی متعارف دنیا که در سال ۲۰۲۰ محبوبیت زیادی داشتند، آشنا شدید. امیدواریم مطالب این مقاله مفید بوده باشد. اگر در این مورد سوالی دارید با همکاران و متخصصان در سایت ریوند در میان بگذارید. می‌توانید تجربیاتتان در مورد انواع شبکه های اجتماعی مجازی را به اشتراک بگذارید تا من و سایر خوانندگان عزیز هم از آن‌ها استفاده کنیم.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید