فیسبوک چیست ؟

فیسبوک (Facebook) جزو معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی در اوایل قرن ۲۱ بود. البته هنوز هم بسیاری از افراد در این شبکه فعالیت دارند؛ ولی نمی‌توان این زمان را با دوران اوج آن که کل دنیا را فراگرفت و همه جوانان را به سمت خود جذب کرد، مقایسه کرد. چند میلیارد نفر در فیسبوک عضو بودند و از امکانات آن استفاده می‌کردند. احتمالا می‌دانید که فیسبوک توسط چه کسی و چگونه ایجاد شد؟
بله!! این برنامه جذاب توسط یک جوان نابغه که از دانشگاه هاروارد انصراف داده بود و می‌خواست رویاهایش را به دست خود عملی کند، ساخته شد. او کسی نبود جز مارک زاکربرگ جوان که آوازه‌اش در کل دنیا پیچید. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ همه افراد بالای ۱۳ سال می‌توانستند با یک ایمیل معتبر در آن ثبت نام کنند. با من در ریوند همراه باشید تا با یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اینترنتی در دنیا آشنا شوید.

فیسبوک اصلی rivand

فیس بوک چیست ؟ : فیسبوک و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن

همانطور که گفته شد فیسبوک در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و روز به روز توانست بخش‌های مختلف خود را پیشرفت دهد و به مزایای خود بیفزاید. این برنامه در سال ۲۰۰۷ بخشی تحت عنوان فیسبوک پلت‌فرم را ایجاد کرد تا برنامه‌نویسان بتوانند برنامه‌های کاربردی در این شبکه بسازند.
همچنین در این شبکه امکان انجام فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیو زنده (همانند لایو اینستاگرام)، اشتراک‌گذاری فیلم و عکس با دیگران، کسب درآمد، بازاریابی محصولات شرکت‌ها، ارسال پست‌های شخصی، تشکیل گروه و … وجود دارد. بسیاری از افراد بدون توجه به اینکه چرا می‌خواهند از این برنامه استفاده کنند، وارد آن می‌شوند. اما واقعیت این است که باید هدف خود را از ورود به این شبکه بدانید.
این برنامه کلی امکانات جذاب دارد که برای هر کسی جالب خواهد بود. اما بهتر است بدانید که غیر از فعالیت‌های سرگرمی و چت کردن با دیگران، می‌توان کارهای دیگری هم انجام داد. داشتن کسب و کار و درآمد بالا، یکی از موارد عالی است که این شبکه آن را میسر کرده‌است. اما باید بدانید که چگونه از این موقعیت استفاده کنید. قبل از هر چیزی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه وارد فیسبوک شوید و در آن ثبت نام کنید.

دانلود فیس بوک | فیسبوک rivand

نحوه ثبت نام در فیسبوک

۱- مرورگر را باز کنید و وارد سایت فیسبوک اصلی یعنی facebook.com شوید.
۲- ابتدا اطلاعات خواسته شده در کادرها را وارد کنید و رمز عبور خود را دو بار بزنید.
۳- روی عبارت Sign Up بزنید و شماره موبایل خود را بزنید.

ثبت نام در فیس بوک | فیسبوک rivand

۴- کدی که به این شماره ارسال می‌شود را در کادر مربوطه وارد کنید.
۵- در مرحله بعدی می‌توانید به راحتی دوستان خود را در فیسبوک پیدا کنید. در این صورت کافی است که آدرس ایمیلتان را در کادر وارد کنید و گزینه Find Friends را بزنید. البته گذر از این مرحله هم مجاز است. در این صورت skip this step را بزنید.
۶- می‌توانید اطلاعاتی در مورد محل تحصیل و شغل خود وارد کنید. این قسمت را تکمیل نمایید یا با انتخاب Skip از آن رد شوید.
۷- با وارد کردن اطلاعات تحصیلی خود، دوستانی به شما معرفی می‌شوند. می‌توانید با انتخاب گزینه Add Friend آن‌ها را انتخاب کنید.
۸- در ادامه مراحل دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را رد کنید.
۹- یک عکس برای پروفایل خود انتخاب کنید.
۱۰- ایمیلی از طرف فیسبوک دریافت می‌کنید که حاوی یک کد تایید ایمیل است. عملیات تایید را انجام دهید.
۱۱- تبریک می‌گوییم. در حال حاضر شما به تمامی امکانات فیسبوک دسترسی دارید.

ساخت اکانت فیس بوک | فیسبوک ریوند

همانطور که دیدید، ورود به فیس بوک بسیار راحت است و می‌توان به آسانی ثبت نام در فیس بوک را انجام داد. همچنین می‌توان دانلود فیس بوک برای کامپیوتر را انجام داد و با نرم‌افزار جدیدی که وجود دارد، به راحتی به اکانت خود دسترسی پیدا کرد. امکان استفاده از این شبکه در موبایل هم وجود دارد. پس دانلود فیسبوک پیشرفته برای موبایل را انجام دهید و به راحتی به اکانت خود دسترسی داشته باشید. در صورت لزوم می‌توانید از فیسبوک لایت هم استفاده کنید.

حذف اکانت فیس بوک

ممکن است پس از وارد شدن به فیسبوک، بخواهید که حساب خود را برای همیشه ببندید یا حذف کنید. در این قسمت مراحل دیلیت اکانت فیس بوک را آموزش می‌دهیم. این مورد بسیار آسان انجام می‌شود و مراحل پیچیده‌ای ندارد.

۱- وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوید.
۲- سپس به صفحه مربوط به حذف حساب کاربری وارد شوید. اگر فعلا حساب خود را ندارید یا از آن خارج شده‌اید، در ابتدا با وارد کردن مشخصات به آن وارد شوید.
۳- روی دکمه‎‌ای که به رنگ آبی است و روی آن عبارت Delete My Account نوشته شده‌است بزنید.
۴- سپس درخواست می‌شود که رمز عبور و کد نشان داده شده را در کادر مربوطه بنویسید.
۵- پس از انجام این مراحل حساب شما حذف می‌شود.

دیلیت اکانت فیس بوک | فیسبوک ریوند

در صورتی که بخواهید فعال سازی دوباره فیس بوک را انجام دهید، تنها ۲ هفته پس از این زمان وقت دارید. در غیر این صورت حساب برای همیشه بسته و حذف خواهد شد. در نظر داشته باشید که قبل از اینکه حساب خود را به طور کامل ببندید، می‌توانید آن را به مدت کوتاهی غیرفعال نمایید.
کافی است به قسمت تنظیمات و سپس بخش General بروید و Manage your account را انتخاب کنید. سپس حساب خود را با زدن روی بخش Deactivate your account غیر فعال کنید. پس از آن می‌توانید به راحتی وارد حساب خود شوید و آن را فعال کنید. جالب است بدانید که قبل از حذف حساب خود، این امکان را دارید که تمامی تصاویر و داده‌های خود را داشته باشید. در این حالت وارد تنظیمات شوید و بخش Start My Archive را بزنید.

بخش‌های مختلف صفحه اصلی فیسبوک

صفحه اصلی فیس بوک یا همان Home page شامل فعالیت‌های دوستانتان در این شبکه است. می‌توانید متن‌ها و تصاویری که پست کرده‌اند را ببینید. به طور کلی این قسمت از چند بخش مختلف تشکیل شده‌است.

• درخواست دوستی: این قسمت درخواست افراد برای دوستی با شما را نمایش می‌دهد.
• پیام‌ها: پیام‌هایی که دوستانتان یا سایر کاربران برایتان ارسال می‌کنند در این قسمت دیده می‌شود. این پیام‌ها کاملا خصوصی هستند.
• اطلاعیه‌ها: بخش دیگری تحت عنوان اطلاعیه وجود دارد. در این بخش ارتباط دوستان یا سایر کاربران با شما و پست‌هایتان را نشان می‌دهد. به طور مثال لایک کردن و گذاشتن نظرات را برایتان نشان می‌دهد. دعوت کردن شما به رخدادها و تگ کردن شما روی یک تصویر نیز در همین بخش برایتان نمایش داده می‌شود.
• نوار جستجو: نوار جستجو نیز برای پیدا کردن سایر افراد، دوستان جدید، انواع گروه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• پروفایل: می‌توانید روی پروفایلتان کلیک کنید و وارد آن شوید. همچنین تصویر پروفایلتان را تغییر دهید.
• پیدا کردن دوستان: در بخش Find Friends دوستان خود را پیدا کنید.
• ایمنی و حریم خصوصی: از علامت قفل برای تنظیمات ایمنی و حریم خصوصی خود استفاده کنید.
• تنظیمات: یک علامت به شکل چرخ دنده دیده می‌شود که همان تنظیمات است.

سایر بخش‌های مهم فیسبوک

بخش publisher

قسمتی به نام Publisher وجود دارد که امکان ارسال پست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. متن‌های ساده‌ای که انتشار داده می‌شوند، استاتوس نام دارند. البته می‌توان عکس، ویدیو، لینک و … هم ارسال کرد. اطلاعات ارسال شده در پروفایل شما ثبت می‌شوند.
همچنین در این ستون می‌توانید اتفاقات دیگری مانند پیشنهادهای دوستی، رخدادها، تبلیغات و … را ببینید. تولد دوستانتان هم در این قسمت مشخص می‌شود. فیسبوک شما را بر اساس علاقه‌مندی‌هایتان شناسایی می‌کند و پیشنهاداتی را بر همان اساس ارائه می‌دهد.

صفحه اصلی فیس بوک | فیسبوک rivand

جالب است که افرادی که تحت عنوان People You May Know به شما معرفی می‌شوند، افرادی هستند که واقعا آن‌ها را می‌شناسید. معمولا این مورد در اینستاگرام هم اتفاق می‌افتد. بخش News Feed که در زیر بخش نام Publisher وجود دارد، پست‌های جدید و هر فعالیتی که مربوط به دوستانتان می‌باشد را نشان می‌دهد.

بخش chat

در فیسبوک چت کردن بسیار راحت است. در این شبکه دکمه‌ای برای چت و گفتگو وجود دارد که به شما اجازه صحبت با هر یک از دوستانتان را می‌دهد. در بخش تیک تیک هم می‌توان فعالیت‌های جدید دوستان خود را در لحظه ببینید. این امکان جدیدا به فیسبوک اضافه شده‌است و بسیار هم محبوب بوده‌است. در زیر همین بخش می‌توان به چت با دوستان پرداخت و لذت برد.

بررسی صفحه پروفایل

بخش پروفایلتان که به عنوان تایم لاین هم شناخته می‌شود، فعالیت‌هایتان را به طور کامل ثبت می‌کند. هر اطلاعات و مشخصاتی که وارد کرده باشید، در این بخش دیده می‌شود. هر آنچه منتشر کنید در بخش تایم لاین دیده می‌شود. تصویر، لینک یا ویدیو فرقی ندارد. امکان ارسال پست برای شما در تایم لاین دوستانتان هم وجود دارد. با یک کلیک به راحتی وارد پروفایل خود شوید و اطلاعاتتان را ببینید.

تصویر پروفایل

هر فردی دارای تصویر پروفایل مخصوص به خود می‌باشد. اگر تصویر خود را به درستی انتخاب کنید و صداقت داشته باشید، دوستانتان شما را به راحتی پیدا می‌کنند. همچنین سعی کنید از تصاویر با کیفیت و زیبا استفاده کنید. عکس‌های متفرقه مانند گل و منظره مناسب نیستند. اگر می‌خواهید تصویرتان را تغییر دهید، می‌توانید روی آن بزنید یا کلیک کنید و تصویر دیگری آپلود نمایید. در کنار پروفایل خود یک عکس کاور بزرگ هم انتخاب کنید. می‌توانید یکی دیگر از تصاویر خودتان را برگزینید.
البته بهتر است که عکسی در رابطه با علاقه‌مندی خودتان، شغل، تصویر منظره و … انتخاب کنید. برای تغییر این تصویر هم کافی است که روی Change Cover بزنید و از بین موارد Choose from photos یا Upload photo، یکی را انتخاب کنید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید، باید تصویری در بین عکس‌های قبلی فیسبوک خود انتخاب کنید.
در غیر این صورت می‌توانید یک عکس جدید برگزینید. اگر به طور کلی علاقه به گذاشتن تصویر کاور ندارید،گزینه Remove را انتخاب کنید. می‌توانید در بخش کاور اطلاعات عمومی که وارد کرده‌اید را ببینید. در بخش About امکان ویرایش یا اضافه کردن برخی اطلاعات را دارید.

ورود به فیس بوک | فیسبوک ریوند

بخش favorites

می‌توانید در قسمت راست بخش اطلاعات عمومی، نوار علاقه‌مندی‌هایتان یا Favorites bar را ببینید. در این بخش یک میانبر به تصاویر، لیست دوستان، صفحات موردنظر خود، رخدادها و … خواهید داشت. هر آنچه در مورد فعالیت خود دوست دارید، در این بخش دیده می‌شود. امکان اضافه کردن قسمت‌های متنوعی به این بخش دارید.

تنظیمات اکانت

احتمالا هر فردی نیاز دارد که یک سری تنظیمات در حساب کاربری خود انجام دهد. به طور مثال دوست دارد رمز عبور خود را تغییر دهد، نحوه دریافت اطلاعیه‌ها را انتخاب کند و مدیریت سایر موارد را در دست داشته باشد. این موارد به راحتی قابل کنترل هستند و می‌توان از طریق بخش تنظیمات آن‌ها را انجام داد. کافی است به بخش Setting با علامت چرخ دنده بروید و Account Settings را انتخاب کنید. در ادامه بخش‌های مختلف این قسمت را بررسی می‌کنیم.

۱- General: در قسمت اول می‌توانید بخشی به نام General را ببینید که موارد کلی همانند نام کاربری، ایمیل و … در آن دیده می‌شود. امکان این را دارید که زبان موردنظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید و فیسبوک فارسی داشته باشید.

فیس بوک چیست | فیسبوک ریوند

۲- امنیت یا Security: این بخش دارای قابلیت‌هایی مانند سوال امنیتی، فعال نمودن SSL برای داشتن امنیت بیشتر، فرستادن اعلان در زمان ورود به حساب کاربری و … می‌باشد.
۳- حریم خصوصی یا Privacy: در این قسمت امکان تغییر یا تنظیم برخی از موارد مربوط به حریم خصوصی وجود دارد. می‌توانید تنظیماتی انجام دهید تا دیگران به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند یا نداشته باشند.
۴- اعلان‌ها یا Notifications: هر اطلاعیه مهم در فیسبوک برای افراد به صورت ایمیل ارسال می‌شود. مثلا ممکن است فردی درخواستی دوستی برای شما بفرستد. در این صورت آن را به صورت ایمیل دریافت خواهید کرد. البته امکان این را دارید که نوتیفیکیشن‌ها را قطع کنید.
۵- بخش Download: یک امکان عالی در بخش General وجود دارد. آن هم این است که می‌توانید همه اطلاعات را در رایانه خود داشته باشید. کافی است از لینک پایین صفحه که با عنوان download a copy دیده می‌شود، استفاده کنید.

فیسبوک مسنجر

شرکت فیس بوک به تازگی یک پیام‌رسان عالی برای کاربران فیسبوک طراحی کرده‌است. می‌توان از طریق این برنامه عکس و فیلم برای دوستانتان بفرستید و لذت ببرید. امکانات این برنامه عالی است و حریم خصوصی کاربران را به طور کامل حفظ می‌کند. امکان چت کردن و مکالمه نیز به راحتی در آن وجود دارد.

فیسبوک چیست ؟ : جمع‌بندی

در این مقاله با یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا آشنا شدید و ساخت اکانت فیس بوک را یاد گرفتید. فیسبوک اولین شبکه‌ای بود که سراسر جهان را فراگرفت و تا جایی پیش رفت که بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. هیچ شبکه‌ای تا این حد همه‌گیر و محبوب نبوده‌است.
اگر می‌خواهید در یک پلتفرم جهانی یا حداقل ملی شروع به ایجاد یک کسب و کار کنید، فیسبوک می‌تواند انتخابی مناسب باشد. البته بهتر است که در کنار آن، به تبلیغات صفحه خود در سایر شبکه‌ها مانند اینستاگرام، توئیتر و … نیز بپردازید. همچنین می‌توانید از طریق فیس بوک ایران با افراد فارسی زبان به تعامل و دوستی بپردازید. پس فیسبوک دانلود کنید و از امکانات بی‌نظیر آن لذت ببرید. می‌توانید از مقاله بازاریابی در فیسبوک، برای آموزش این موضوع کمک بگیرید.
اما حالا نوبت شما است که در مورد این موضوع با ما صحبت کنید. چه سوالاتی در رابطه با فیسبوک دارید؟ آیا توانسته‌اید به راحتی یک اکانت در فیسبوک راه‌اندازی کنید؟ چه کار‌هایی برای تبلیغات در فیسبوک و شروع بیزنس خود انجام داده‌اید؟ تجربیاتتان را با من و دوستانم در سایت ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید