بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۰

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای پیشرفت در حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو بسیار مهم هستند. به خاطر اینکه کسب و کارهای اینترنتی توانسته‌اند جای زیادی در بین بیزنس‌های جهانی داشته باشند، استفاده از این ابزارها هم اجتناب‌ناپذیر است. از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ گرفته تا بیزنس‌های کوچک و نوپا، برای موفقیت در دنیای اینترنت و دیجیتال از این ابزارها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ به دست بیاورید، با من در ریوند همراه باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ rivand

دیجیتال مارکتینگ به چه معنا است؟

اگر بخواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم، باید در واقع بیشتر به ابزارهای موردنیاز برای آن اشاره کنیم. زیرا این ابزارها هستند که کار ما راه می‌اندازند و دیجیتال مارکتینگ را تعریف می‌کنند. البته تعاریف خاصی برای بازاریابی دیجیتال می‌توان داشت. در ادامه تعریفی دقیق برای این عبارت عنوان می‌کنیم:

دیجیتال مارکتینگ از مجموعه‌ای از ابزارها و فعالیت‌ها تشکیل شده‌است که در کنار انواع ابزارهای دیجیتال مانند وب، نرم‌افزارهای اجتماعی، سایت‌ها و … به بازاریابی محصولات و خدمات می‌پردازد.
در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین و معروف‌ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شویم. این ابزارها از شرکت گوگل تا نرم‌افزارهای مختلف را تشکیل می‌دهند.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ : بهترین ابزارها در حوزه سئو (SEO)

مطمئنا می‌دانید که برای موفقیت در حوزه طراحی سایت و محتوانویسی باید قوانین سئو را رعایت کرد. بهینه‌سازی محتوا و سایت بسیار مهم است. هر فردی که به دنبال محصول است، در ابتدا از طریق گوگل و موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهد. پس این موضوع اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند مورد لازم برای کار در حوزه سئو را معرفی می‌کنیم.

۱- موفقیت در دیجیتال مارکتینگ : گوگل سرچ کنسول

یکی از ابزارهای مناسب سئو، سرچ کنسول گوگل است. این ابزار رایگان کمک می‌کند که عیوب و ایرادهای مربوط به حضور سایت‌ در نتایج گوگل را پیدا کنیم. با این ابزار می‌توان به راحتی در مورد کلمات کلیدی کاربران که با آن‌ها وارد سایتتان می‌شوند اطلاعاتی به دست آورد. همچنین این ابزار رتبه شما در گوگل و وضعیت کلی‌تان را مشخص می‌کند. برای اینکه با این ابزار کاربردی آشنا شوید، مقاله سرچ کنسول چیست ؟ را مطالعه کنید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ریوند

۲- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : ابزار ماز (MOZ)

یکی از ابزارهایی که دارای خدمات رایگان است، ابزار ماز است. با این ابزار کارهایی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، تحلیل رقبا و … را انجام دهید. البته اگر بخواهید از توانایی‌های قوی‌تر آن استفاده کنید، باید نسخه پولی آن را داشته باشید. ابزارهای دیگری مانند Semrush و ahrefs هم برای سئو مناسب هستند.

۳- موفقیت در دیجیتال مارکتینگ : افزونه Yoast SEO

این افزونه رایگان برای سیستم‌ مدیریت وردپرس بسیار عالی می‌باشد. این سیستم خودکار عمل می‌کند و به سئوکار نشان ‌می‌دهد که متن از نظر کلمات کلیدی، تعداد آن، لینک‌ها، تیترها و متاها چگونه عمل کرده‌است. استفاده از این ابزار به هر کارشناس سئو و طراح سایتی توصیه می‌شود.

ابزار دیجیتال مارکتینگ | ابزارهای دیجیتال مارکتینگ rivand

۴- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : ابزار تست اسکیما

یکی دیگر از ابزارهای سئو، ابزار تست اسکیما است که کدهای اسکیما برای نشانه‌گذاری صفحات را ارائه می‌دهد. با استفاده از این کدها، موتورهای جستجو همانند گوگل، محتوا را بهتر درک می‌کنند و حوزه تخصصی آن (به طور مثال مقاله در مورد بازاریابی دیجیتال است) را متوجه می‌شوند.

۵- موفقیت در دیجیتال مارکتینگ : SEMrush

اگر می‌خواهید تغییر اساسی در سئوی سایت خود بدهید، از این ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. این ابزار واقعا کاربردی است و شما را در جستجوی کلمات کلیدی، شناسایی فرصت‌های بک‌لینک و … یاری می‌دهد. سئوی سایت خود را به طور کامل با این ابزار آنالیز کنید و امکان استفاده از نسخه رایگان آن را هم دارید. همچنین برای داشتن امکانات بیشتر از نسخه‌های پولی آن استفاده کنید.

۶- ابزار mobile friendly test

از ابزار mobile friendly test استفاده کنید تا گوگل شما را به عنوان یک سایت سازگار با صفحه موبایل تشخیص دهد. در این صورت توسط گوگل رتبه بالاتری کسب خواهید کرد. امکان برطرف کردن ایرادهای احتمالی نیز وجود دارد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ریوند

۷- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : ساخت لینک UTM

یکی دیگر از ابزارهای لازم در حوزه سئو، ابزار ساخت لینک UTM است. این ابزار کمک می‌کند که لینک‌های خودتان را بررسی کنید، تعداد کلیک‌ها را ببینید، منبع کلیک را شناسایی کنید و نوع لینک را تشخیص دهید. اطلاعات مفید دیگری هم در این لینک‌ها وجود دارد که توسط ابزار آنالیز گوگل قابل تشخیص است. البته به صورت دستی هم می‌توان پارامترهای خاصی به آخر آدرس افزود و لینک UTM ساخت؛ اما بهتر است که از ابزار خاص آن استفاده کرد.

بهترین ابزار بازاریابی محتوا

ابزارهای بازاریابی محتوا هم ضروری هستند. هر بیزنسی هر چقدر بزرگ یا کوچک لازم است که بازاریابی محتوا را انجام دهد. این محتوا می‌تواند متن و مقاله یا انواع رسانه‌ها مثل تصویر، گیف و ویدیو باشد. BuzzSumo، یکی از ابزارهای نظارتی برای داشتن ایده‌های وبلاگ‌نویسی و به راه انداختن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی است.
از این ابزار استفاده کنید و محتواهایی با عملکرد بالا تولید کنید. همچنین این برنامه روی عملکرد نام تجاری شما نظارت می‌کند و اینفلوئنسرهای مرتبط که می‌توانید با آن‌ها شریک شوید یا از آن‌ها کمک بخواهید را معرفی می‌کند. این ابزار هزینه‌بر است و تنها ۱۴ روز می‌توان از آن به رایگان استفاده کرد.

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ جزو روش‌هایی است که بازدهی خوبی (حتی در ایران) دارد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. هر کسب و کار در هر حوزه‌ای می‌تواند از این روش بهره ببرد. اگر از این روش به درستی و طبق اصول استفاده شود، می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد و موفقیت بیزنس را تضمین کند.
اگر می‌خواهید مخاطبین هدف را به مشتریان خود تبدیل کنید، این راه را از دست ندهید. بدون انجام روش‌های پیچیده، ارسال خبرنامه، پیام‌های خودکار، پشتیبانی و … را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این روش، مقاله ایمیل مارکتینگ چیست ؟ را بخوانید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ابزارها را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با سایر ابزارها مقاله ابزارهای ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

۱- ابزار دیجیتال مارکتینگ MailerLite

این سرویس بسیار عالی است، اما برای ایرانیان کاربرد زیادی ندارد. البته امکانات آن بی‌نظیر است و می‌توان انواع ایمیل‌های اتوماسیون، خبرنامه‌ها و … را به وسیله آن طراحی نمود. ابزار رایگان آن تا ۱۰۰۰ مخاطب و ۱۲ هزار ایمیل در هر ۳۰ روز را ساپورت می‌کند. برای استفاده بیشتر باید از نسخه پولی آن با هزینه ۱۰ دلار در ماه استفاده کرد.

۲- میل چیمپ (mailchimp)

این سرویس عالی خدمات بسیار کاملی را ارائه می‌دهد. تا جایی که روزانه نزدیک به ۱ میلیارد ایمیل به کاربران مختلف ارسال می‌کند. این سرویس امکاناتی مانند ارسال خبرنامه‌های هدفمند، زمانبندی‌شده، تبلیغ هوشمند، تست و رفتارسنجی در مورد کاربران و … را دارد. این ابزار به صورت رایگان تا ۲۰۰۰ مخاطب و ۱۰ هزار ایمیل در ماه را ساپورت می‌کند. برای امکانات بیشتر باید ۱۰ دلار در ماه بپردازید.

ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ | ابزارهای دیجیتال مارکتینگ rivand

۳- ابزار ایرانی پاکت

ابزارهای ایرانی متعددی هم وجود دارند که یکی از آن‌ها ابزار پاکت است. این ابزار دارای امکانات عالی مثل تست A/B، انواع قالب‌های آماده، اتوماسیون بازاریابی و … دارد. استفاده از آن با حداقل ۲۰۰ هزار تومان در ماه امکان‌پذیر است.

۴- ابزار ایرانی نجوا

نجوا، یکی دیگر از ابزارها و سرویس‌های ایرانی است. این برنامه برای ارسال ایمیل به صورت انبوه و فرستادن پوش نوتیفیکیشن مناسب است. از نکات مثبت آن می‌توان به رابط کاربری مناسب، تست A/B، دسته‌بندی کاربران و … اشاره کرد. می‌توان از این ابزار به صورت رایگان تا ارسال ۳۰۰۰ ایمیل در ماه استفاده کرد. همچنین پلن‌های حرفه‌ای آن از قیمت حداقل ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی، بنری و …

تبلیغات کلیکی گوگل روشی عالی برای نزدیک شدن به رتبه‌های بالای گوگل است. این روش سریعا نتیجه می‌دهد، اما ممکن است کمی گران در بیاید. تبلیغات کلیکی ۲ روش دارد. در روش اول به ازای هر کلیک که روی تبلیغ شما می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید. همچنین می‌توان با پرداخت هزینه به گوگل، به رتبه‌های بالا دست یافت. در ادامه چند ابزار مفید را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر حتما مقاله تبلیغات کلیکی را مطالعه کنید.

• Google ads : گوگل ادز، یکی از معروف‌ترین و موثرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. از آنجایی که گوگل به عنوان وسیع‌ترین موتور جستجو در جهان شناخته می‌شود، این ابزار بسیار موثر خواهد بود و به بسیاری از افراد نشان داده می‌شود.
اگر از این روش استفاده کنید، بهترین نتیجه را در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی کلیکی دریافت می‌کنید. پس بهترین کار استفاده از این روش است که البته هزینه زیادی در بر دارد. برای آشنایی با این روش می‌توانید مقاله تبلیغات گوگل را بخوانید و اطلاعات مفیدی در رابطه با آن به دست بیاورید.

ابزار دیجیتال گوگل ادز | ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ریوند

• یکتانت : یکتانت دارای ۳ روش تبلیغات کلیکی است. در این ابزار تبلیغات همسان، استاندارد عادی و کمپین‌های محصول وجود دارد. تبلیغات همسان همان بنرهایی هستند که عبارت‌هایی همچون “پیشنهاد روز” یا “مطالب پیشنهادی” را نمایش می‌دهند. تبلیغات محصول نیز در فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. در این نوع کمپین‌ها معمولا تبلیغ به افرادی نمایش داده می‌شود که قبلا هم وارد سایت شما شده‌اند و به محصولتان علاقه دارند.
• صبا ویژن : این شرکت همکار آپارات محسوب می‌شود و تبلیغات آن در حدود ۱۴۰۰۰ سایت ایرانی دیده می‌شود. این سرویس کارایی زیادی دارد و به علت شناسایی کلیک‌ و بازدید فیک، بسیار مفید و محبوب است.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : ابزارهای تحلیلی سایت

۱- گوگل آنالیتیکس: ابزار Google Analytics بسیار مهم و حیاتی است و آشنایی با آن برای هر وبمستری واجب است. این ابزار کاربردی امکاناتی همانند رفتار کاربران در وبسایت، تعداد بازدیدها، مقدار ورودی از انواع منابع، کمپین‌های تبلیغاتی و … را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. استفاده از این ابزار رایگان است. ولی سایت‌های بسیار بزرگ و معروف جهانی باید هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ هزار دلار در ماه بابت Analytics 360 پرداخت کنند. البته نسخه رایگان آن هم امکانات بی‌نظیری دارد.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ | ابزارهای دیجیتال مارکتینگ rivand

۲- گوگل تگ منیجر: ابزار گوگل تگ منیجر مکمل گوگل آنالیتیکس است و استفاده از آن‌ها در کنار هم توصیه می‌شود. گوگل تگ منیجر کمک می‌کند که هر آنچه در مورد کاربران و اتفاقات موجود در سایت می‌خواهید را به شما ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با آن، مقاله تگ منیجر چیست؟ را بخوانید.

۳- ابزار دیجیتال مارکتینگ Alexa: سیستم رتبه‌بندی سایت‌ها یا همان ابزار الکسا نیز بسیار مهم و کاربردی است. با استفاده از ابزار فعلی می‌توان بازدیدهای سایت و عملکرد رقیبان را تحلیل کرد. می‌توان از نسخه رایگان برای چک کردن رتبه سایت، داشتن داده‌هایی محدود در رابطه با رقیبان سایت، بازدیدها و … به دست آورد. سایر امکانات آن هزینه دربردارند.

۴- هاب اسپات: Hubspot یکی از بهترین و وسیع‌ترین ابزارها در حوزه تحلیل سایت است. با استفاده از این ابزار می‌توان برنامه‌های چت زنده نصب کرد، مقدار بازدیدکننده سایت را تحلیل کرد، مدیریت محتوای وب انجام داد و شبکه‌های اجتماعی را هم مدیریت کرد. به طور کلی استفاده از این ابزار عالی است ولی نسخه رایگانی ندارد. هزینه آن هم بالا می‌باشد.

ابزارهای مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی

۱- ابزار دیجیتال مارکتینگ Ninjalitics :Ninjalitics، یکی از ابزارهای مفید برای گرفتن آمار و رصد کردن اینستاگرام است. نسخه رایگان این برنامه هم مناسب است و در آن امکاناتی همچون بررسی تغییر فالوور، نرخ تعامل (Engagement) و … وجود دارد.

۲- Hootsuite: هوت‌سوییت قطعا جزو بهترین و قوی‌ترین ابزارها در این حوزه است. این برنامه برای همه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، توییتر، لینکدین و … مفید است. امکان مدیریت همه این برنامه‌ها به صورت همزمان وجود دارد. با این برنامه می‌توان پست‌ها را به صورت خودکار ارسال کرد، وضعیت حساب کاربری را رصد کرد و بازدهی را افزایش داد. همچنین برنامه Buffer که مشابه hootsuite است وجود دارد.

۳- ابزار دیجیتال مارکتینگ نوین‌هاب: این سرویس ایرانی واقعا خدمات عالی ارائه می‌دهد و می‌توان با آن شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کرد. این ابزار هم به انواع شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف وصل می‌شود. امکان زمان‌بندی پست‌ها، رصد مقدار پیشرفت و … در آن وجود دارد.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ریوند

۴- PromoRepublic :PromoRepublic، یکی از بهترین و معروف‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان است. می‌توان همه برنامه‌ها و شبکه‌ها را با این ابزار مدیریت کرد. امکان زمان‌بندی و انتشار خودکار پست‌ها با این ابزار وجود دارد. بیشتر از ۶ هزار قالب در این ابزار وجود دارد و تصاویر و گیف‌های جذابی با آن ساخته می‌شود. این ابزار گزارش نرخ تعامل، میزان بازدید و … را به شما ارائه می‌دهد.

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین

ابزارهای چت آنلاین، نوع دیگری از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند. از اینگونه سرویس‌ها برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. در این صورت احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود. چت آنلاین این امکان را به مشتری می‌دهد که در لحظه با شما صحبت کند و این رضایت بیشتر او را به همراه دارد. در ادامه سرویس‌های چت آنلاین را معرفی می‌کنیم.

۱- رایچت: رایچت، یکی از سرویس‌های پاسخگوی آنلاین می‌باشد. می‌توان این برنامه را روی کامپیوتر و موبایل نصب کرد و امکان ایجاد ربات تلگرام هم دارد. این برنامه امکاناتی مانند تنظیم پیام‌های هوشمند و زمان‌دار دارد. اگر از بسته‌های حرفه‌ای آن استفاده کنید، امکاناتی مانند پشتیبانی، انتقال گفتگو بین اپراتور،‌ پاسخ‌های آماده و … خواهید داشت.

۲- ریتین: این برنامه نیز همانند سرویس رایچت امکاناتی همانند پاسخگویی آنلاین و مکالمه دارد. اما تنها نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد این است که اپ موبایل ندارد. پس نمی‌توان از آن در تلگرام هم استفاده کرد.

۳- گفتینو: این برنامه هم در ایران پر طرفدار است و امکانات کاملی برای پشتیبانی و چت آنلاین فراهم کرده‌است. در این صورت این امکان را دارید که در صفحات خاصی اپراتورها را بگذارید. با این برنامه می‌توان فایل صوتی هم ارسال کرد.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در ایران rivand

۴- Crisp: این برنامه برای سیستم‌هایی مانند وردپرس مناسب است. برنامه Crisp برای سایت‌ها و فروشگاهای تجاری، استارتاپ‌ها و … کاربرد دارد. معمولا شرکت‌های بزرگ از این برنامه استفاده می‌کنند. ربات‌های چت که در این برنامه وجود دارد برای پاسخگویی عالی هستند.

۵- Tawk.to: می‌توان این برنامه را به عنوان تنها سرویسی که تمام امکانات آن رایگان است معرفی کرد. هر سایتی می‌تواند Tawk را نصب کند و از آن استفاده کند. جالب است بدانید که درآمد Tawk از فراهم کردن اشخاص به منظور انجام پشتیبانی آنلاین، فروش و … به دست می‌آید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : ابزارهای مدیریت پروژه

ابزار دیجیتال ترلو: این بسته رایگان است و می‌توان از آن برای ساخت تعداد نامحدودی برد استفاده کرد. می‌توان هم‌تیمی‌های خود را اضافه کرد و پروژه‌های مختلف را طراحی نمود.
ابزار تسکولو: این برنامه به عنوان رقیب ایرانی ترلو شناخته می‌شود. این ابزار امکانات اولیه ترلو را دارد؛ اما نمی‌تواند به هر سرویسی متصل شود. البته می‌توان از آن برای برقراری تماس ویدیویی و مدیریت پروژه استفاده کرد.
ابزار دیجیتال Slack: اسلک، یکی از ابزارهایی است که برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان ایجاد کانال‌های ارتباطی با آن وجود دارد و می‌توان به راحتی با همکاران در ارتباط بود. امکان فرستادن نوتیفیکشن خریدهای مشتری و آنالیزهایی که انجام می‌دهید به همه اعضای تیمتان وجود دارد.

ابزار های دیجیتال | ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ریوند

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه تهیه گزارش

برخی برای نوشتن گزارش از روش‌های سنتی مثل word و excel استفاده می‌کنند. برخی دیگر هم از ابزارهای این حوزه بهره می‌برند. اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و کار خود را راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام دهید، از ابزارهای این حوزه استفاده کنید. یکی از این ابزارها، گوگل‌شیت یا Google sheet است. یکی دیگر از ابزارهای عالی که به تازگی توسط گوگل ارائه شده است، Google Data Studio است.
می‌توان با این برنامه گزارش‌های پویا تهیه کرد و در مورد پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ یا هر منبع دیگری گزارش داد. این برنامه امکان تهیه جداول و نمودارها را فراهم کرده‌است. همچنین نکته مثبتی در این مورد وجود دارد و آن هم به‌ روز رسانی خودکار آن‌ها است. این ابزار می‌تواند به سایر ابزارهای مفید مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و … متصل شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : جمع‌بندی

در این مقاله با بهترین و کاربردی‌ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ در حوزه سئو، دیجیتال مارکتینگ و انواع روش‌های این حوزه آشنا شدید. مطمئنا همگی از گستردگی استارتاپ‌ها و بازاریابی اینترنتی خبر دارید و کسی نمی‌تواند منکر تاثیر این حوزه از علم بر کسب و کارها باشد. پس دانستن این تخصص و کار با ابزارهای مرتبط با آن ضروری است.
موفقیت در دیجیتال مارکتینگ یا هر کار دیگری به یک سری ابزار نیازمند است. اگر تا به حال فکری جدی در این رابطه نکرده‌اید و به دنبال راهی عالی برای درآمدزایی هستید، دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یکی از روش‌های پیشنهادی باشد. البته قبل از آن حتما کار با ابزارها را به خوبی یاد بگیرید و با آن‌ها آشنا شوید.
اگر در این مورد تجربه دارید و تا به حال از این ابزارها استفاده کرده‌اید، نظرات یا پیشنهادات خود را با من و دوستانم به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید یا کمکی خواستید، همکاران سایت ریوند در خدمت شما هستند.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید