واتس اپ بیزینس چیست ؟

واتس اپ بیزینس اپلیکیشنی شبیه به واتس اپ است که برای کمک به کسب و کارها تولید شده‌است. می‌توانید راهکارهای مارکتینگ موفق را از ما بیاموزید. هم‌چنین شما با این ویژگی واتس آپ که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و کمک زیادی به افراد مختلف با بیزنس‌های گوناگون کرد. اگر دوست دارید در کنار سایر برنامه‌ها و شبکه‌ها، از واتس اپ نیز در بیزنس خود استفاده کنید، این برنامه انتخاب خوبی است. با من در ریوند همراه باشید تا با قابلیت‌های واتس اپ بیزینس اندروید آشنا شوید.

واتساپ بیزینس | واتس اپ بیزینس ریوند

واتس اپ بیزینس چیست ؟ : آشنایی با برنامه واتس اپ بیزنس (WhatsApp Business)

اگر به تصاویر یا خود برنامه در گوشی توجه کنید، می‌بینید که اپ بیزنس لوگوی متفاوتی با واتساپ معمولی دارد. روی برنامه واتساپ اصلی تصویر یک تلفن قرار دارد. اما روی واتس اپ بیزینس حرف B دیده می‌شود. همچنین در این برنامه قابلیت‌های متنوعی مانند وارد کردن ایمیل، آدرس، ساعت کار و … قرار داده شده‌است. در ادامه با آموزش نصب این برنامه با شما هستیم:

۱- ابتدا واتس اپ بیزنس را از اپ استور یا پلی استور دانلود کنید.
۲- سپس آن را باز کنید. می‌بینید که شماره شما از قبل در آن وجود دارد. در صورتی که مایل بودید یک شماره دیگر را وارد کنید. اجازه دسترسی این برنامه را به بخش مخاطبین و گالری خود بدهید. البته ممکن است شماره شما از قبل در آن وجود نداشته باشد. در این صورت شماره خود را وارد کنید.
۳- می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید یا آن را نگه دارید. دسته‌بندی شغل خود را از بخش Category انتخاب کنید.

واتس اپ بیزینس دانلود ریوند

۴- ساعت کاری، ایمیل و آدرس خود را در صورت تمایل وارد کنید و گزینه ذخیره یا save را بزنید.
۵- در صورتی که به تغییرات پروفایل خود علاقه‌مند بودید، به بخش … در قسمت راست و بالای برنامه بروید و Settings را انتخاب کنید.

نصب واتس اپ بیزینس اندروید rivand

۶- به قسمت Settings tools بروید و از این بخش همه تنظیماتی که مایل هستید را انجام دهید.
خوشبختانه واتس اپ بیزینس برای اپل و اندروید وجود دارد و می‌توان آن را به راحتی در هر گوشی موبایل نصب کرد. این اپ را نصب کنید و از کار با آن لذت ببرید. در ادامه چند مورد مهم در رابطه با کار با واتساپ بیزنس را بررسی می‌کنیم.

نصب واتس اپ بیزینس برای اندروید ریوند

قابلیت‌های متنوع واتس اپ بیزینس برای اندروید و آیفون

۱- اگر در ابتدای نصب مواردی مانند آدرس محل کار، ایمیل و … را وارد نکرده‌اید، می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کنید. بدین منظور روی آیکون مداد در بخش بالا و راست صفحه بزنید.
۲- در بخش description توضیحاتی در مورد شغل و بیزنس خود بنویسید.
۳- در قسمت Business address نیز آدرس محل کار خود را وارد کنید.
۴- در بخش Business hours یا Schedule ساعات کاری خود را وارد کنید.
۵- بخش‌های Email و Add another website را هم پر کنید. در این صورت مشتریان به راحتی به شما و آدرس ایمیل و سایتتان دسترسی دارند.
۶- در بخش تنظیمات و قسمت Short Link کدی کوتاه مخصوص خودتان می‌بینید. در این لینک شماره شما هم قرار داده شده‌است که ارتباط افراد با شما را راحت‌تر می‌کند.

نصب واتس اپ بیزینسی | واتس اپ بیزینس rivand

۷- در بخش تنظیمات واتس اپ بیزینس و قسمت Away messages، می‌توانید پیامی آماده برای مشتری در زمان‌هایی که مشغول به کار نیستید بفرستید.
۸- در قسمت Settings و بخش Greeting messages، یک پیام تنظیم کنید. این متن برای زمانی که فردی به شما پیام می‌دهد مفید است. به صورت خودکار پیام خوش‌آمد به کاربران یا مشتریان می‌فرستد. این وضعیت برای کسب و کار شما بسیار مفید است.

نصب واتس اپ بیزینس ایفون ریوند

۹- می‌توانید از بخش تنظیمات و قسمت Business tools به قسمت Statistics بروید و پیام‌های ارسال شده، تحویل داده شده و … را ببینید.
۱۰- همچنین می‌توانید از بخش Quick Replies هم استفاده کنید. در این بخش پیامی را می‌نویسید و تنظیمات را به گونه‌ای انجام می‌دهید که پاسخ پیام‌های تکراری را سریعا بدهد.

واتس اپ بیزینس rivand

۱۱- قابلیت جالب دیگری که واتس اپ بیزنس دارد، امکان تعیین برچسب روی هر کاربر است. می‌توانید مشتریان را به این روش شناسایی کنید. کافی است به بخش Labels بروید و انواع برچسب‌ها را ببینید یا حتی اضافه کنید. سپس روی کاربر موردنظر بزنید و برچسب را انتخاب کنید.

 

به دنبال افزایش فروش در کسب‌و‌کار خود هستید؟

 

حرف آخر!!

واتس اپ بیزنس برنامه‌ای بسیار مفید است. حتی می‌توان از نسخه واتس آپ بیزینس برای کامپیوتر نیز استفاده کرد و در حال انجام کارهای دیگر هنگام کار با PC، واتساپ خود را هم چک کرد و پاسخ مشتریان را داد. خوشبختانه برنامه واتس اپ بیزینس برای ویندوز وجود دارد و در هر موقعیتی می‌توان با آن کار کرد. آیا با دیگر ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارید؟
اگر دارای یک کسب و کار کوچک و نوپا هستید، بهترین کار استفاده از واتس اپ بیزینسی است. ابزارهای بی‌نظیری که در این برنامه وجود دارد، کار شما را برای ارتباط با مشتریان، تماس راحت و پاسخ‌دهی آسان کرده‌است. از نظر ظاهری این برنامه کاملا شبیه به واتساپ است و هر فردی می‌تواند با آن کار کند. یکی از مزایای عالی این برنامه در این است که می‌توان آمار پیام‌های ارسال شده و تحویل داده شده را در دسترس داشت.
همچنین می‌توان پیام‌های مشتریان را به سرعت پاسخ داد. خلاصه که واتس اپ بیزینس دانلود راحتی دارد و برای همه قابل استفاده است. فرقی ندارد که واتس اپ بیزینس ایفون را استفاده می‌کنید یا اندروید؛ هر دو به یک نحو و به صورتی که در بخش‌های قبلی گفته شد کار می‌کنند.
اگر تا به حال با این برنامه کار کرده‌اید و تجربیات شیرین و عالی از بهبود وضعیت کسب و کارتان داشته‌اید، با من و همکارانم در ریوند به اشتراک بگذارید. هر سوالی دارید می‌توانید از ما بپرسید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید