هشتگ اینستاگرام (hashtag) چیست؟ مروری بر کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی

اگر شما اخیرا وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توییتر و … شده باشید بدون شک کلمه هشتگ بارها به گوشتان خورده اما سوال اینجاست که هشتگ اینستاگرام چیست؟ چگونه کارمی‌کند؟ یا اینکه این علامت بسیار کوچک چگونه می‌تواند به بهتر دیده شدن کسب و کار ما کمک کند؟ ریوند اینجاست تا با پاسخ به این سوالات هر آنچه که شما برای یک هشتگ گذاری صحیح نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهد.

هشتگ چیست rivand

کاربرد هشتگ چیست؟

به طور خلاصه هشتگ ابزاری برای طبقه‌بندی اطلاعات است که به شما کمک می‌کند در دنیای مجازی اطلاعات مورد نظر خود را از میان انبوه اطلاعات به راحتی پیدا کنید. بنابراین استفاده از هشتگ اولین و ساده‌ترین‌ راه حل شما برای جستجو در اینستاگرام، توییتر، تلگرام و … است. قطعا در حال حاضر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که هشتگ چگونه کار می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال یک مثال ببینیم. برای پیدا کردن مطالب مرتبط با یک کلمه مانند بازاریابی کافی است این کلمه را بدون فاصله در کنار # قرار دهید به این صورت (#بازاریابی) و با جستجو این کلمه در شبکه‌های مجازی تمامی اطلاعاتی که در زیر آنها “#بازاریابی” قرار داده شده باشد برای شما آورده می‌شود.

مروری بر تاریخچه هشتگ اینستاگرام

هشتگ در زمان‌های مختلف معانی گوناگونی به خود گرفته است. این علامت در ابتدا در حوزه برنامه‌نویسی کامپیوتر به کار برده شده ولی رفته رفته این نشانه در سال ۲۰۱۴ جای خود را در میان لغت‌های فرهنگ نامه آکسفورد باز کرد. اما می‌دانیم که در حال حاضر هشتگ به عنوان ابزاری برای برچسب گذاری کلمات به‌کار برده می‌شود.

ما چگونه می‌توانیم یک هشتگ اینستاگرام جدید بسازیم؟

ما چگونه می‌توانیم یک هشتگ جدید بسازیم؟ ریوند
نگران نباشید ساخت هشتگ در سوشال مدیاها توسط خود کاربران انجام می‌شود! یعنی خود شما هم می‌توانید به راحتی هشتگ‌های منحصر به فردی تولید کنید و یا به سادگی از هشتگ آماده استفاده کنید اما اینکه بهترین هشتگ کدام است نیازمند رعایت چندین اصل است که در ادامه مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند به آن‌ها اشاره شده. خب در زمان هشتگ گذاری به موارد زیر حتما توجه کنید:
۱- توجه داشته باشید کلمه مورد نظر خود را بلافاصله بعد از # بیاورید یعنی مابین # و کلمه مورد نظر خود هیچ فاصله‌ای نذارید. برای مثال #بازاریابی صحیح است و این هشتگ در فضای مجازی کار می‌کند اما # بازاریابی اشتباه است و قرار دادن فاصله میان علامت # و کلمه مدنظر شما موجب ایجاد نشدن هشتگ می‌شود. پس فاصله اشتباه می‌تواند یکی از پاسخ‌ این سوال شما باشد که چرا هشتگ کار نمی‌کند؟
۲- اگر شما تمایل داشتید عباراتی با بیش از یک کلمه نظیر “بازاریابی مفید” را به عنوان کلمه هشتگ‌گذاری خود انتخاب کنید باید به یاد داشته باشید که میان این دو کلمه از آندرلاین یعنی “_” به جای “–” استفاده کنید. برای مثال در “#بازاریابی_مفید” یک هشتگ درست است اما “# بازاریابی-مفید” نادرست است.

بهترین هشتگ‌ها کدام‌اند؟

تا به اینجا متوجه شدیم هشتگ اینستاگرام چیست؟ در این‌جا ما سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین هشتگ‎های خارجی و داخلی، لیستی از هشتگ های ترند در سال ۲۰۲۰ را برای شما جمع آوری کنیم ولی در حقیقت، لیست جامعی از محبوب‌ترین هشتگ که تمامی هشتگ‌های مورد نیاز شما را در برداشته باشد وجود ندارد؛ فراموش نکنید بهترین هشتگ، هشتگی است که متناسب با محتوای شما باشد؛ یعنی اگر شما محتوایی برای بازاریابی انتشار دادید به هیچ عنوان از هشتگ های غیر مرتبط در زمینه‌های دیگر مثل غذا و .. استفاده نکنید، زیرا این کار نه‌تنها مخاطبان را مشتاق به دنبال کردن شما نمی‌کند بلکه ظاهری ناخوشایند از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

هشتگ‌های ترند در سال ۲۰۲۰

۱٫ #gym
۲٫ #summer
۳٫ #workout
۴٫ #autumn
۵٫ #model
۶٫ #instapic
۷٫ #happiness
۸٫ #motivation
۹٫ #life
۱۰٫#cool
۱۱٫ #hot
۱۲٫ #music
۱۳٫ #hair
۱۴٫ #instamood
۱۵٫ #beauty
۱۶٫ #landscape
۱۷٫ #repost
۱۸٫ #ootd
۱۹٫ #photography
۲۰٫ #inspiration
۲۱٫ #design
۲۲٫ #beautiful
۲۳٫ #bestoftheday
۲۴٫ #makeup
۲۵٫ #instagram
۲۶٫ #fit
۲۷٫ #l4l
۲۸٫ #goals
۲۹٫ #style
۳۰٫ #swag
۳۱٫ #health
۳۲٫ #nyc
۳۳٫ #funny
۳۴٫ #healthy
۳۵٫ #friends
۳۶٫ #blogger
۳۷٫ #photo
۳۸٫ #food
۳۹٫ #fun
۴۰٫ #happy
۴۱٫ #artist
۴۲٫ #pink
۴۳٫ #instagood
۴۴٫ #me
۴۵٫ #f4f
۴۶٫ #fitfam
۴۷٫ #cute
۴۸٫ #followforfollow
۴۹٫ #pretty
۵۰٫ #art

حتما از هشتگ استفاده کنید

هشتگ در انتشار پست همانند اسم برای اشخاص است؛ فراموش نکنید که تصاویر بدون هشتگ را به هیچ وجه انتشار ندهید، برای مثال عکس غذای یک رستوران را در نظر بگیرید این عکس با دو جمله می‌تواند دو پیام متفاوت به مخاطب بیان کند #خاطرات زیر این تصویر حس مرور خاطرات را به مخاطب انتقال می‌دهد اما #امتحان_کنید معنای کاملا متفاوتی نسبت به هشتگ قبلی برای مخاطب دارد.
کاربرد دوم این نماد به عنوان کمک‌کننده به الگوریتم‌های اینستاگرام است چرا که این امر نقش مهم برای حضور شما در explore اینستاگرام دارد. پس آموزش هشتگ‌نویسی را در الویت خود قراردهید تا انقلابی در بازدید شما ایجاد شود.

بهترین تعداد هشتگ اینستاگرام چندتاست؟

تااینجا متوجه پراهیمت بودن این نماد کوچک در سوشال مدیا شدیم، و اما نکته طلایی در هشتگ گذاری اینستاگرام تعداد هشتگ‌های به کاربرده شده در هر پست و مکان هشتگ‌گذاری در آن‌ها است. حداکثر تعداد هشتگ مجاز در هر پست اینستاگرام ۳۰ هشتگ است اما در مورد بهترین تعداد هشتگ در هر پست اختلافات بسیار زیادی وجود دارد ولی در بسیاری از منابع منتشر شده توسط خود کمپانی اینستاگرام عدد ۷ را برای بهترین تعداد هشتگ گذاری اعلام کرده‌اند، برای قرار دادن هشتگ دو گزینه پیش روی شما قرار دارد، اول اینکه هشتگ را در کپشن (توضیحات) زیر هر پست قرار دهید و دومین انتخاب قرار دادن هشتگ‌ها به صورت کامنت می‌باشد، توصیه ریوند استفاده ترکیبی از گزینه‌های نامبرده شده است.

مشکل استفاده زیاد از هشتگ اینستاگرام کجاست؟

گرچه این نماد می‌تواند حضور شما در شبکه‌اجتماعی را دگرگون کند اما در صورت استفاده نامناسب از این علامت اتفاقات ناخوشایندی برای پست‌های شما ایجاد می‌شود. اگر تعداد زیادی از این ابزار را در پست‌های خود استفاده کنید ۳ مشکل عمده پیش روی شماست:

۱- نخستین مشکل ایجاد ظاهر نامناسب برای مطالب شماست و این امر موجب ایجاد حس ناخوشایندی برای کاربران شما می‌شود.
۲- باید به یاد داشته باشید که یک پست خوب در اینستاگرام پستی نیست که حس بازاریابی برند شما را برای مخاطبین شما ایجاد کند، شما باید حس همراهی را برای مخاطبین خود ایجاد کنید نه اینکه دائم به تبلیغ محصول خود بپردازید، تعداد زیاد هشتگ در پست‌ها حس تبلیغی بودن را برای مخاطبین شما تداعی می‌کند.
۳- و اخرین مشکل این است که ممکن از اینستاگرام پست شما را به عنوان اسپم تشخیص دهد.

هشتگ niche و هشتگ trend با یکدیگر چه تفاوتی دارد؟

هشتگ‌های ترند هشتگ‌هایی هستند که صدها هزار کاربر اینستاگرام در یک مقطعی از آنها استفاده کرده‌اند حتما به یاد داشته باشید که استفاده از این هشتگ‌ها شاید در یک زمان بسیار کوتاه مخاطب را به پیج شما هدایت کند اما هشتگ های خاص تر طول عمر بیشتری دارند پس بهتر است هشتگ های ترند اینستاگرام را با هشتگ‌های خاص خودتان ترکیب کنید.

حتما استراتژی هشتگ داشته باشید

کاربران عمدتا از سه نوع هشتگ اینستاگرام در پست‌های خود استفاده می‌کنند.
۱- هشتگ برند، هشتگی است که معرف نام و یا شعار برند شما است، پس بهتر است این هشتگ در تمامی پست‌های شما تکرار شود.
۲- هشتگ کمپین، این هشتگ یک بازه زمانی خاص در پیج شما منتشر میشود که نام دیگر این هشتگ، هشتگ پروژه است.
۳- هشتگ توضیحی، که با هدف انتقال پیام خاصی به مخاطب استفاده می‌شوند.

بهترین ابزارهای هشتگ گذاری

ابزارهای بسیاری وجود دارند که مناسب‌ترین هشتگ را برای انتشار یک پست موفق به شما پیشنهاد می‌دهند برای مثال دو وبسایت hashtags.org و wthashtag.com اطلاعاتی از قیبل هشتگ‌های رایج و پربیننده در موضاعات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که این امر می‌تواند کمک بسیار زیادی به روند هشتگ گذاری شما بکند. فقط فراموش نکنید که جستجو در خود اینستاگرام و استفاده از ۹ هشتگ پیشنهادی اینستاگرام هم می‌تواند همراه خوب شما در یک هشتگ گذاری موفق باشد.

تمرین هشتگ گذاری

هشتگ اینستاگرام ریوند

تیم ریوند در همه مراحل همراه شماست پس منتظر ارسال پاسخ تمرین‌های شما به دایرکت اینستاگرام ریوند (@rivand_ir) هستیم.
تمرین اول- یک پیج اینستاگرام را به دلخواه خودتان انتخاب کنید (این پیج میتواند پیج کاری خودتان یا یک پیج منتخب باشد) و برای آخرین پست آن بهترین هشتگ‌های ممکن را بیان کنید. (دقت کنید تمامی موارد بیان شده در این مقاله بهتر است در این تمرین رعایت شود پس گام به گام مقاله را پیاده سازی کنید)
تمرین دوم- پیج یکی از برندهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید (زمینه کاری این برند اصلا اهمیتی ندارد و انتخاب شما می‌تواند پیج آبمیوه‌فروشی و یا حتی عطر مورد علاقه شما باشد) استراتژی هشتگ گذاری این پیج را به دقت تحلیل کنید و با همراهان ریوند به اشتراک بذارید.
در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مورد نیاز برای یک هشتگ گذاری موفق را بیان کنیم. آماده شنیدن نظرات شما در آزانس ریوند هستیم، قهوه ما همیشه آماده است:)

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید