لینکدین چیست ؟ : چرا باید از این شبکه استفاده کنیم؟

لینکدین چیه ؟ لینکدین در واقع یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب ‌است. همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند از رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف استفاده کنند. مزایای این شبکه‌های مجازی مانند تلگرام، یوتیوب، اینستاگرام و … این است که در هر کشوری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته به علت فیلترینگ یا تحریم‌ها برخی از این برنامه‌ها قابل استفاده برای همه نیستند. در این مقاله قصد داریم به یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها که همان LinkedIn است بپردازیم. با من در ریوند همراه باشید.

سایت لینکدین چیست ریوند

برنامه لینکدین چیست ؟

برنامه لینکدین، یکی از برنامه‌های ارتباطی عالی است که در دنیای امروز بسیار مفید می‌باشد. اگر به دنبال این هستید که حرفه و کسب و کار خود را به صورت جدی به اشخاص مرتبط معرفی کنید و در واقع یک اکانت حرفه‌ای و کاری داشته باشید، بهترین انتخاب LinkedIn است. احتمالا می‌دانید که بین ۲_۳ میلیارد نفر در سراسر دنیا از شبکه فیسبوک استفاده می‌کردند. در ادامه با راهکارهای مفیدی برای ساخت یک پروفایل حرفه‌ای و جذاب در LinkedIn با شما هستیم. ما را تا آخر همراهی کنید.

ثبت نام در لینکدین

احتمالا اول از همه می‌خواهید بدانید که آدرس لینکدین چیست و ساخت لینکدین چگونه انجام می‌شود؟ در این قسمت به این موضوع می‌پردازیم.

۱٫ در ابتدا وارد سایت به آدرس www.linkedin.com شوید.
۲٫ سپس مشخصاتی که از شما خواسته‌است را وارد کنید. روی گزینه join now کلیک کنید.
۳٫ در صفحه بعدی شماره تلفن خودتان را وارد نمایید. همچنین باید نام و کد کشور را انتخاب کنید.
۴٫ در مرحله بعد یک کد تایید به شماره وارد شده ارسال می‌شود. با وارد کردن کد، وارد مرحله بعدی شوید.
۵٫ کشور خودتان و کد پستی محل سکونت را وارد کنید.
۶٫ سپس از شما درخواست می‌شود که اطلاعات دقیق و کاملی در مورد شغل، رشته و … وارد کنید. در این صورت بهتر دیده می‌شوید.
۷٫ از قسمت‌های Most recent job title و Most recent company، آخرین شغل و محل کارتان را بنویسید.
۸٫ اگر به عنوان دانش‌آموز فعالیت می‌کنید، لازم است که گزینه‌های پایین‌تر را هم پر کنید.
۹٫ وارد ایمیل خودتان شوید و کد تایید ارسال شده از سمت لینکدین را در این قسمت کپی کنید تا حساب شما تایید و ساخته شود.
۱۰٫ مرحله بعدی اختیاری است. می‌توانید لیست دوستان و آشنایانتان که آدرس ایمیل آن‌ها را دارید را بررسی کنید. در این صورت هر کسی که حساب لینکدین داشته باشد را پیدا می‌کنید. اگر نمی‌خواهید گزینه skip را انتخاب کنید.
۱۱٫ یک عکس مناسب و درخور برای حساب خود وارد کنید.
۱۲٫ سپس از شما خواسته می‌شود که شماره‌ای برای دریافت فرصت‌های شغلی مختلف وارد کنید.
۱۳٫ در صورتی که جویای یک شغل مناسب برای خودتان هستید، از نسخه لینکدین پریمیوم استفاده کنید.
۱۴٫ تبریک می‌گوییم. شما هم‌اکنون دارای یک اکانت در شبکه اجتماعی LinkedIn هستید.

پیشنهادات عالی برای داشتن پروفایلی حرفه‌ای

نوشتن دقیق جزییات و مشخصات

وقتی از پروفایل “LinkedIn” صحبت می‌کنیم، منظور ما یک پروفایل حرفه‌ای است که همانند یک رزومه کاری عمل می‌کند؛ نه مانند فیسبوک یا اینستاگرام که شامل تصویرهای آنچنانی و هشتگ و ایموجی است! البته هیچ ایرادی به این شبکه‌ها وارد نیست و آن‌ها نیز در جای خود بسیار عالی و مفید بوده‌اند. اما در لینکدین به وارد کردن اطلاعات تحصیلی می‌پردازیم تا دیگران هم آن را ببینند.

برنامه لینکدین rivand

علاوه بر این انواع مهارت‌های علمی، پژوهشی و عملی، تخصص‌ها، تجربیات، سوابق کاری، نوع شغل و … نیز وارد می‌شوند. پروفایل شما یک عکس زیبا و متناسب با شرایط نیز لازم دارد که همه چیز تکمیل شود. این موارد از طریق editing your profile وارد می‌شوند. بهتر است از یک هدلاین یا تیتر نیز برای نوشتن مشخصات به صورت کلی و خلاصه استفاده کنید. اگر این قسمت را بنویسید، مشخصات کلی شما راحت‌تر دیده می‌شود و به بازبینی رزومه شما کمک می‌کند.
در این مورد باید به یک نکته توجه کنید. حتما از انواع تگ، کیووردهای مورد استفاده و معروف استفاده نمایید. به طور مثال به علایق خود اشاره کنید و در مورد شغل و تحصیلاتتان بنویسید. در این صورت با سرچ سایر افراد، پروفایل شما سریع نمایش داده می‌شود و دیده خواهید شد.

خاموش کردن فعالیت به طور موقت

ممکن است زمان زیادی از راه‌اندازی پروفایل لینکدین شما بگذرد. در این صورت با آپدیت کردن دیوار یا wall به روز خواهید شد. اما اگر پروفایلتان را با همان اطلاعات قبلی آپدیت کنید، ممکن است با بیرون آمدن از HR manager، اطلاعات قبلی شما را حفظ کند.
پس می‌توانید به وسیله خاموش کردن پخش فعالیت یعنی قسمت activity broadcast temporarily به حالت خاموش بروید. کافی است وارد بخش Settings شوید. از بخش Privacy Controls قسمت Turn on/off your activity broadcasts را می‌بینید. روی آن بزنید و این مورد را لغو نمایید.

بازنگری دقیق مشخصات

سعی کنید پروفایل خود را از لحاظ ادبی و گرامری به درستی تکمیل کنید. در واقع نباید اشتباهات املایی و دستور زبان در آن دیده شود. قسمت شرح حال را با جملات زیبا، موثر و البته صحبح پر کنید. سعی کنید خود را به جای سایر کاربران بگذارید و حس کنید که خواندن چه کلمات و جملاتی زیبا و دلنشین است. از این کلمات استفاده کنید. حتما پروفایل را کامل چک کنید تا ایرادی نداشته باشد.

برنامه لینکدین چیست ریوند

اکانت لینکدین چیست ؟ : سفارشی کردن پروفایل

URL هر پروفایلی شامل یک سری حروف الفبا است که به صورت تصادفی پشت سر هم قرار گرفته‌اند. اما این امکان هم وجود دارد که URL سفارشی خود را داشته باشید. بدین منظور کافی است وارد بخش Settings شوید. سپس گزینه Edit Public Profile را بزنید.
در مرحله بعدی Customize Your Public Profile URL را انتخاب کنید. سپس URL مورد نظر خود را انتخاب و وارد کنید. به طور مثال این URL می‌تواند عبارتی مانند linkedin.com/in/RIVAND باشد. در مراحل بعدی قسمت‌هایی برای اطمینان از اتصال این URL به صفحات گوگل پلاس و فیسبوک وجود دارد.

انتخاب تصویری مناسب

انتخاب عکس برای پروفایل LinkedIn بسیار مهم است. نمی‌توان از عکس گل و گربه و هر چیز بی ربط دیگری استفاده کرد. تصاویر فانتزی و دارای فیلترهای پر زرق و برق در همه جای اینترنت وجود دارد. اما این کار در LinkedIn اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا این پلتفرم برای معرفی شما به عنوان فردی متخصص و حرفه‌ای است و این کار اصلا عاقلانه نمی‌باشد. یک تصویر ساده و در عین حال با کیفیت از خودتان را مورد استفاده قرار دهید. در این صورت وجهه زیباتری هم از خودتان نمایش داده‌اید.

اکانت لینکدین چیست ؟ ریوند

استفاده از لوگوی LinkedIn در سایت شما

یکی دیگر از کارهایی که توصیه می‌شود، استفاده از لوگوی LinkedIn در سایت خودتان است. در این صورت امکان ورود بسیاری از افراد به پروفایلتان را میسر نموده‌اید. چند لوگوی مختلف توسط LinkedIn ایجاد شده‌است که می‌توانید با ورود به بخش Settings آن‌ها را پیدا کنید. در مرحله بعدی باید روی لینک Edit your public profile بزنید و سپس Create a profile badge را انتخاب نمایید.
سپس صفحه‌ای را می‌بینید که انواع لوگوهای مختلف LinkedIn را نمایش می‌دهد. از هر یک که خوشتان آمد، همان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از کدها استفاده کنید و آن‌ها را در وبلاگ، سایت و هر جای دیگری به کار ببرید. در صورتی که کاربران این لوگوها را لمس یا کلیک کنند، به راحتی وارد LinkedIn شما خواهند شد.

فعالیت در گروه‌های LinkedIn

جالب است بدانید که گروه‌هایی در لینکدین وجود دارند. این گروه‌های مختلف مربوط به رشته‌ها و تخصص‌های گوناگون هستند و علایق و دانسته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. به طور مثال گروه‌هایی برای کارجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف وجود دارد که عضویت در آن‌ها برای هر دانشجو یا فارغ‌الحصیلی در سراسر جهان امکان‌پذیر است. اگر در این گروه‌ها عضو باشید، میتوانید شانسی برای فرصت‌های عالی داشته باشید.

شبکه لینکدین چیست ؟ : ارتباط با سایر کاربران

زمانی که شما در لینکدین فعالیت دارید، به عنوان فردی حرفه‌ای شناخته می‌شوید. پس بهتر است که از طریق ایمیل با دیگران ارتباط داشته باشید. علاوه بر فرستادن ایمیل می‌توانید از راه‌هایی مانند درخواست جلسه، میتینگ و … نیز استفاده کنید.

چگونه در لینکدین پیام بفرستیم ؟

پیام فرستادن در LinkedIn اصولی دارد که باید رعایت شود. سعی کنید پیام‌ها را به صورت ادبی، هدفمند و بدون وجود هر گونه تبلیغات بفرستید. اگر آقا هستید، از فرستادن پیام‌های مکرر به خانم‌ها و ایجاد مزاحمت برایشان خودداری کنید. سعی کنید پیام‌های تبلیغاتی به افراد ندهید و در پرسیدن سوالات، درخواست‌ها و … قوانین نامه‌نگاری را تا حدودی رعایت کنید.

آدرس لینکدین چیست ریوند

استفاده از اپلیکیشن LinkedIn

دسترسی به این شبکه اجتماعی هم از طریق صفحات وب و هم اپلیکیشن امکان‌پذیر است. در این صورت می‌توانید به راحتی پروفایل خود را آپدیت کنید و هر موقع که نیاز داشتید مواردی را به آن اضافه کنید. حتی امکان انتقال اطلاعات از وردپرس نیز وجود دارد. پس این قابلیت برای کارشناسان سئو و وبلاگ‌نویسان عالی است.
اگر بخواهید می‌توانید یک هماهنگی و همگامی بین پست‌های وبلاگ و پروفایل LinkedIn خود ایجاد کنید. اگر به اشتراک‌گذاری مدیاهای مختلف علاقه دارید و می‌خواهید آن‌ها در پروفایل خود قرار دهید، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند SlideShare یا Box.net استفاده کنید. در این صورت سایرین می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند.

آموزش استفاده از linkedin : جمع‌بندی

در این مقاله با شبکه عالی و کاربردی لینکدین آشنا شدید. دانستید که سایت لینکدین چیست و با تنظیمات لینکدین آشنا شدید. اگر دارای تحصیلات بالا هستید یا تخصص خاصی دارید، با پیوستن به این برنامه با افراد همانند خود ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از مزایای ارزشمند آن بهره ببرید. شاید لینکدین استخدام شما را راحت‌تر کرد و تونستید فرصت‌های شغلی و پژوهشی مناسبی برای خودتان فراهم کنید. جالب است بدانید که در سال ۱۳۹۵ یک نسخه از لینکدین ایرانی رونمایی شد. در صورت علاقه می‌توانید از “لینکدین فارسی” استفاده کنید.
آیا تا به حال در این شبکه حضور داشته‌اید؟ آیا فعالیت مستمری داشته‌اید؟ چه استفاده‌هایی از آن داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با من و دوستانم در ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید