بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی هنوز هم یکی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغات است. این روش مزایای زیادی دارد و معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطمئنا همه ما در طول روز یا حداقل در طول یک هفته تعدادی پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنیم. در این مقاله با مزایای این روش آشنا می‌شویم. سعی می‌کنیم بازاریابی پیامکی هدفمند را آموزش دهیم. با من و مقاله بازاریابی پیامکی در ریوند همراه باشید.

آموزش بازاریابی پیامکی rivand

بازاریابی پیامکی چیست ؟

بازاریابی از طریق پیامک در واقع عملکردی است که از طریق پیامک می‌توان مخاطب را جذب و به مشتری تبدیل کرد. حتی افرادی هستند که دوست دارند پیام‌های تبلیغاتی دریافت کنند. پس می‌توان به زودی آن‌ها را شناخت و به مخاطب هدفمند و همیشگی تبدیل کرد. هر نوع بیزنس و شرکتی راه خاص خود را برای استفاده از این روش خواهد داشت.
روش‌های گوناگونی مانند فرستادن پیامک در مورد فروش محصولات، اطلاع دادن در مورد خط‌های جدید تولید محصول، پیشنهادات ویژه، تخفیفات و … وجود دارد. در این دنیایی که هر روز پیشرفت می‌کند و سرعت تولید محصولات جدید و اختراعات بسیار زیاد است، روش‌های بسیار جدیدی برای بازاریابی وجود دارد.

بازاریابی پیامکی چیست rivand

اما یکی از روش‌هایی که مورد استفاده می‌گیرد و با وجود روش‌های مختلف ادامه پیدا کرده‌است، بازاریابی از طریق پیامک است. این راه کمی سنتی است اما به صورت مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا افراد به دنبال روش‌هایی برای انتقال سریع و آسان پیام‌ها به سایر افراد هستند و این راه می‌تواند بسیار مناسب باشد. مطمئنا هر فرد در طول روز بیشترین تماس را با گوشی خود دارد. پس این راه می‌تواند بسیار ارزشمند و موثر باشد. اما در صورتی که روش‌های اصولی آن را بدانیم.

بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟

هیچ کس نمی‌تواند منکر ارتباط دیوانه‌وار افراد با گوشی‌های موبایلشان باشیم. هر فرد از حداقل ۱ ساعت تا بیش از ۸ ساعت در روز با گوشی خود کار می‌کند. برخی از این وسیله و امکانات آن برای سرگرمی استفاده می‌کنند. اما برخی هم هستند که کار و بیزنس آن‌ها از این طریق است. در هر صورت گوشی‌ها زندگی امروز را بسیار ساده‌تر کرده‌اند و استفاده‌های زیادی دارند. پس بازاریابی پیامکی می‌تواند روشی ساده و موثر برای آشنایی افراد با بیزنس و کسب و کار شما باشد.
یکی دیگر از مزایای آن، انعطاف بی‌نظیری است که در کار با آن وجود دارد. می‌توان مخاطبین را دسته‌بندی کرد و پیام‌هایی با اهداف متفاوت و مشخص به هر دسته ارسال کرد. این مورد سبب می‌شود که نتیجه بهتری از ارسال پیامک بگیریم و بازخورد عالی داشته باشیم. در واقع باید نیاز افراد را بررسی کرد و با دسته‌بندی افراد و فرستادن پیام‌های هدفمند، فروش بهتری را تجربه نمود.

مقاله بازاریابی پیامکی rivand

مشتریان این امکان را دارند که در لیست شما باقی بمانند یا خیر. بنابراین افرادی که به میل و خواسته خود این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند، می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند. همچنین هزینه SMS تبلیغاتی خیلی بالا نیست و حتی اکثر افراد از پس آن برمی‌آیند.

سایر مزایای شاخص و مهم بازاریابی پیامکی

بازار هدفمند

به افراد مختلف در هر سن، جنسیت و موقعیتی می‌توان پیام فرستاد. این افراد علایق خاص خود را دارند و هر یک با دیگری متفاوت است. ممکن است برخی این پیام‌ها را جدی و برخی دیگر نادیده بگیرند. در هر صورت تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. برای اینکه بتوان به صورت موثرتر این فعالیت را انجام داد و نتیجه بهتری از آن گرفت، باید اصولی را بدانید.
لازم نیست که به همه افراد SMS بزنید. در واقع باید افراد مرتبط را بشناسید و به طور خصوصی با همان تعداد که نیاز به محصول شما دارند کار کنید. در این صورت مخاطب هدف خود را شناخته‌اید و با ارسال پیام‌های تبلیغاتی، آن‌ها را به سمت محصول و خدمات خود جذب می‌کنید.

هزینه پیامکهای تبلیغاتی | بازاریابی پیامکی ریوند

بازاریابی پیامکی در کنار سایر روش‌ها

یکی دیگر از مزایایی که این روش دارد، امکان استفاده از آن در کنار سایر روش‌های بازاریابی و تبلیغات است. این راه می‌تواند تاثیر بقیه روش‌ها را بیشتر کند و به عنوان مکمل به کار رود. به طور مثال شما از طریق ایمیل مارکتینگ با مخاطبین خود در ارتباط هستید.
در صورتی که آن‌ها از شما خرید کنند، می‌توانید به شماره مشتریان دسترسی داشته باشید. پس می‌توانید با پیام‌های تبلیغاتی تخفیفات، جشنواره‌ها و خبرهای مهم را به آن‌ها یادآوری کنید. ممکن است افراد همیشه ایمیل خود را چک نکنند؛ اما گوشی در هر زمان و مکان همراه آن‌ها است و پیام‌ها را دریافت می‌کنند. روش دیگر توانایی ارسال لینک آیدی شما در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌تان از طریق پیامک است.

انعطاف‌پذیری این روش

بهتر است استفاده از جملات تکراری و کلیشه‌ای را کنار بگذارید و تاثیرگذارتر باشید. خلاقیت به خرج بدهید و با یک متن کوتاه و موثر مشتریان بیشتری جذب کنید. می‌توانید به این صورت حتی مخارج را نیز کمتر کنید. مورد دیگر این است که این روش بسیار آسان و سریع است و تنها با یک کلیک می‌توان انبوهی از پیامک‌ها را برای مخاطبین ارسال کرد. به همین دلایل است که بازاریابی پیامکی می‌تواند تا این حد موثر و مفید باشد.

استفاده از بازاریابی پیامکی برای چه کسانی مفید است؟

این روش برای بسیاری از کسب و کارها مفید است. افراد می‌توانند از این راه سریع و راحت برای اطلاع‌رسانی استفاده نمایند. افرادی که دارای کسب و کار دیجیتال هستند و می‌خواهند اعضای کانال، فالوورهای پیج اینستاگرام و … را بیشتر کنند، این روش را به کار می‌گیرند. همچنین هر فردی که یک محصول یا خدمات را ارائه می‌دهد، می‌تواند از این طریق محصول خود را معرفی کند. تغییر آدرس، هر گونه اعلان در مورد جشنواره، تخفیف و … را می‌توان از این طریق ارسال کرد.
جالب است بدانید آمار نشان می‌دهد که تنها ۲% از مخاطبین پیام‌ها را نمی‌خوانند و ۹۸% از آن‌ها متن پیامک را می‌بینند. همچنین ۹۵% از پیامک‌هایی که فرستاده می‌شوند، تا سه دقیقه پس از دریافت مشاهده می‌شوند. پس می‌توان حدس زد که این روش به حد کافی مناسب و موثر است.

متن پیامک بازاریابی و فروش | بازاریابی پیامکی ریوند

چه مشاغلی از این روش استفاده می‌کنند؟

می‌توان گفت بازاریابی پیامکی برای اکثر کسب و کارها مفید است. این بیزنس‌ها با استفاده از API یا وب مستر این روش را به کار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان موارد معمول که این روش در بهبود وضعیت آن‌ها تاثیر دارد را به صورت لیست زیر معرفی کرد:

• معرفی یک محصول یا خدمات جدید
• پیشنهادات فروش یا تخفیفات جدید
• اطلاع‌رسانی‌ها و اعلان‌ها
• یادآوری در مورد تحویل کالا
• یادآوری روزهای مهم و مناسبت‌ها
• اخبار مهم روزانه یا هفتگی
• خدمات مربوط به مشتریان
• پیغام‌های تایید ارسال یا پرداخت
• به طور کلی این روش برای هر نوع فعالیتی موثر و کاربردی است.

نکات مهم در مورد بازاریابی پیامکی !!

ارائه پیشنهادات وسوسه‌انگیز به مشتری

یکی از راه‌های جذب مشتری، دادن پیشنهادات جذاب و محرک به آن‌ها است. مثلا می‌توانید از دادن کد تخفیف، پیک و ارسال رایگان، خرید پیامکی، ارجاع محصول در صورت نارضایتی و … استفاده کنید.

توجه به علاقه مخاطبین در بازاریابی پیامکی

مهم‌ترین افراد در بیزنس شما همین مشتریان هستند. پس دقت کنید که به چه چیزی علاقه دارند. سلیقه آنان را بشناسید و به آن‌ها احترام بگذارید. حتی اگر می‌توانید اطلاعات بیشتری از آنان بگیرید و مناسبت‌های شخصی مانند تولد یا هر مناسب دیگری را تبریک بگویید.
پیام‌ها و مخاطبین را دسته‌بندی کنید: اگر پیام ارسالی شما ارتباط و سنخیتی با مخاطب نداشته باشد، پیام شما درجا پاک می‌شود. پس در موقعیت درست و با در نظر گرفتن شرایط مشتری، پیام‌ها را ارسال می‌کنید. بهتر است در ابتدا لیستی از مخاطبین هدف تهیه کنید و سپس این کار را انجام دهید.

بستن راه ارتباط با رقبا

بهتر است دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب خودتان از سوی مشتری داشته باشید. خود را جای وی بگذارید و سعی کنید دلیلی برای انتخاب خودتان بیابید. تفاوت فاحش و البته مثبت و سازنده‌ای با سایر رقیبان داشته باشید. کیفیت کار خود را بیشتر کنید تا آن‌ها به سمت شما جذب شوند.

متن شما مهم‌ترین مورد است!

سعی کنید متن پیامک بازاریابی و فروش در عین کوتاهی جالب و فریبنده باشد. در واقع به گونه‌ای عمل کنید که مخاطب به صورت اختیاری به سمت محصولتان جذب شود. کلمات را به درستی انتخاب کنید و این تنها دروازه ارتباطی با مخاطب را تبدیل به سدی میان او و خودتان نکنید. از بیان موارد غیر ضروری و طولانی در متن بپرهیزید. بهتر است که سادگی، تمرکز روی کار به صورت اختصاصی و شفافیت را در نظر بگیرید. به جای اینکه به بیان اغراق‌آمیز مزایای خود بپردازید، به صورت صمیمانه و دوستانه پیشنهادات خود را مطرح کنید.
به طور مثال نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار می‌تواند به صورت زیر باشد:

دوست داری خوشگل‌تر و جذاب‌تر باشی؟
می‌خوای همه ازت راز طراوت و شادابی پوستت رو بپرسند؟
فقط کافیه با ما در مرکز زیبایی گل سرخ همراه بشی …
یه تماس از تو و بقیش با ما
۰۲۱××××××××

برای بازاریابی پیامکی در لحظه تبلیغ کنید

اگر مخاطب شما مزیت دقیق کار شما را نداند، به سادگی از آن عبور خواهد کرد. پس سعی کنید که به شرح کوتاه و بیان دلایل ارائه این محصول یا خدمت بپردازید. بیان کنید که استفاده از این محصولات در حال حاضر چه مزایایی دارد و چرا استفاده از آن به نفع مشتریان است.

هویت و برند خود را به وضوح مشخص کنید

بهتر است به صورت ناشناس پیام ندهید و تنها به نوشتن یک شماره تماس اکتفا نکنید. حتما از برند خود و نام شرکتتان نامی ببرید. در این صورت مشتری راغب به استفاده از خدمات شما است. پیام‌هایی که حالت ناشناس دارند، خوانده نمی‌شوند و به سادگی پاک خواهند شد. زیرا عجیب و مشکوک به نظر می‌آیند.

احساسی عالی به مشتری منتقل کنید

اگر مخاطبین شما بدانند که برایشان ارزش قائل هستید، بیشتر به شما بها می‌دهند. از ارسال پیامک‌هایی که حاوی پیام‌های تکراری و مشابه صدها شرکت دیگر هستند بپرهیزید. طوری عمل کنید که مخاطب حس کند برای شما ارزش دارد و پیشنهادی ویژه برای او دارید.

هزینه پیامکهای تبلیغاتی

هزینه پیامک تبلیغات متفاوت است و به طول پیامک و حرفه‌ای بودن متن آن ارتباط دارد. برخی از شرکت‌ها با توجه به نوع پیامک‌ها، طرح‌هایی تحت عنوان پیام‌های پایه، ویژه، طلایی و … ایجاد می‌کنند و با هزینه‌ای بین ۴۰_۷۰۰ هزار تومان این کار را انجام می‌دهند. هزینه هر پیامک بین ۹_۱۶ تومان خواهد بود.
البته برای افرادی که علاقه دارند بدانند، هزینه پیامک تبلیغاتی همراه اول برای خطوط دائمی و اعتباری، بین ۹٫۹_۱۱٫۶ تومان و هزینه پیامک تبلیغاتی ایرانسل بین ۹٫۹_۱۲ تومان است. البته این قیمت‌ها توسط شرکت تبلیغاتی ارائه می‌شود و هر شرکت نرخ خاصی برای پکیج‌های تبلیغاتی خود دارد. برای تماس با همکاران ما در سایت ریوند و استفاده از خدمات با ما تماس بگیرید.

هزینه ارسال تبلیغات پیامکی | بازاریابی پیامکی ریوند

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش بازاریابی پیامکی پرداختیم. با این روش و تاثیرات آن آشنا شدید. این روش بسیار مفید است و شاید هزینه ارسال تبلیغات پیامکی به سادگی با جذب مشتریان برگردد. پس این روش را امتحان نمایید و از نتایج بی‌نظیر آن در فروش خود لذت ببرید.
حالا نوبت شما است که بگویید. نظرتان در مورد این روش چیست؟ چه مزایا و معایبی در آن می‌بینید؟ آیا از آن استفاده کرده‌اید؟ چه نتایجی گرفته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید