رتبه الکسا چیست و چه اهمیتی داردبه همراه راهکارهای بهبود الکسا

امروز دربلاگ ریوند قصد داریم در جهت بهبود رتبه الکسا سایت صحبت کنیم، از عواملی مانند محاسبه رتبه الکسا تا چگونگی تغییر رتبه
با میزان ترافیک وبسایت که تاثیرمستقیم در بهبود یا کاهش رتبه نیز دارید می پردازیم و در آخر نیز ترفند های بهبود رتبه وبسایت و کاهش رتبه رتبه الکسای ایران می پردازیم.

رتبه الکسا یا همان Alexa Ranking چیست و چه اهمیتی برای وبسایت شما دارد؟

اگر بخواهیم محبوب ترین ابزار عملکرد یک وب سایت برای مقایسه تعداد وکیفیت ترافیک را در ایران نام ببریم آن ابزاری جزء الکسا نخواهد بود، این ابزار که برای تحلیل و مقایسه رقبا نیز کاربرد دارد دارای محیط کاربری راحتی می باشد. اکثر سایت ها ایرانی با بهبود رتبه الکسای وبسایت خود و کاهش رنکینک الکسا وب سایت خود را در معرض دید افراد بیشتری می گذارند و با این کار موجب کسب در آمد بیشتر از سایت خود می شوند.
گاها بعضی از طراحان سایت که بهتره بگوییم وب مستران قدرت هر سایت در رتبه الکسا آن وب سایت می داندد. این خدمت یکی از محصولات برتر شرکت آمازون بوده که برای تحلیل داده وب سایت اطلاعات مورد نظر ۳ ماه گذشته را حساب می کند و در آخر هر کدام از این وب سایت ها را با سایر وب سایت ها مقایسه می کند.
هر چقدر بازدیدکننده سایت بیشتر باشد، رتبه الکسای آن سایت کمتر (رتبه بهتری) خواهد داشت. از طریق الکسا می توان فهمید که چه مدت زمانی کاربران در وب سایت سپری کردند، نرخ پرش، کیفیت بازدید کاربرها، ضعف های سایت و سایر موارد از طریق این ابزار قابل پیگیری و تصحیح می باشد.

آمار بازدیدکننده سایت و رتبه الکسا سایت به گفته مدیران الکسا

آمار الکسا عموما به دوسته کشور و یک آمار کلی که مربوط به تمام سایت های فعال شده در الکسا می باشد، با توجه به آی پی های بازدید کننده کشور مورد نظر هر سایت مشخص می شود و رتبه سایت شما در الکسا نشان دهنده بازدید سایت شما در آن کشور نسبت به سایر سایت ها می باشد و آمار کلی مقایسه الکسا شما با تمامی سایت ها در سایر کشور ها می باشد.
باید به این نکته اشاره کرد که الکسا از طریق افزونه نصبی آمار سایت ها را حساب می کند

اگر می خواهد برای رتبه الکسا وب سایت خود برنامه ریزی کنید به نکات زیر توجه کنید:

اگر روزانه ۱۰۰ کاربر که افزونه الکسا را نصب کرده اند هر روز به وبسایت شما مراجعه کنند آن وقت انتظار شما باید این باشد که رتبه الکسای وب سایتتان زیر ۱۰۰۰۰۰ باشد برای ماه بعد.
شاید این رتبه برای شما للذت بخش نباشد پس بهتر است فکری برای بازدید بیشتر وب سایت خود باشید بطور مثال برای رتبه ۵۰۰۰۰ باید روی ۳۰۰ الی ۵۰۰ بازدید در روز را برنامه ریزی کرد.
از آنجایی که کاربران ریوند افرادی هستند که دنبال رتبه های برتر می باشند با افزایش ترافیک روی وب سایت خود، بطور میانگین ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ بازدید روزانه می توانند رتبه الکسا خود را به زیر ۱۰۰۰۰ بهبود ببخشند.
با یک برنامه ریزی دقیق برای یک وب سایتی که بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ بازدید در روز دارد می توان رتبه زیر ۵۰۰۰ الکسا را به راحتی بدست آورد.

شایان ذکر است که فقط بازدید و ترافیک حائز اهمیت نبوده و مواردی همچون مدت زمان سپری شده در وب سایت، نرخ پرش یا همان Bounce rate، نرخ کلیک یا همان CTR ، سرعت وبسایت، رابط کاربر پسند در کیفیت بازدید نقش بسزایی دارند که تمام این موارد در بهبود رتبه الکسا تاثیر دارند.
بیشتر کسب و کارهای آنلاین در ایران برای الکسا احترام خاصی قائل هستند، شاید بپرسید چرا!؟
شاید الکسا فقط یک عدد باشد برای مقایسه و رقابت ! ولی از چند زاویه می توان به این نظریه نگاه کرد;

  • این آمار باعث افزایش ترافیک و بهبود کیفیت آن می شود.
  • الکسا باعث رقابت و به چالش کشیده شدن کسب و کارها شما با سایر رقبا می شود.
  • رتبه الکسا به فقط به ترافیک سایت شما وابسته نبود و با میزان تغییرات ترافیک رقبا نیز رابطه مستقیم دارد.
  • اکثر سایت ها برای نمایش تبلیغ با رتبه الکسای خود تعیین قیمت تبلیغ می کنند.
  • رتبه پایین الکسا باعث افزایش تبلیغات بنری و کلیکی که در نهایت موجب درآمد بیشتر می شود.
  • ایجاد انگیزه برای برنامه ریزی منظم و پایدار برای ترافیک وب سایت از مهم ترین نکات می باشد.

نحوه نمایش رتبه الکسا وب سایت به چه صورت است؟

از چند طریق می توانیم از رتبه سایت خود در الکسا مطلع گردیم، آسان ترین مدل مراجعه به سایت الکسا و وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر می باشد، در روش بعدی با اضافه کردن افزونه الکسا می توان تمامی اطلاعات مورد نظر را به راحتی دریافت که اگر از انجا می توانید افزونه الکسا گوگل کروم را دریافت کنید

الکسا به چه صورت داده جمع آوری می کند؟

الکسا را می توان به یک سامانه یزرگ اطلاعاتی مرتبط با ترافیک تشبیه کرد که کل وب سایت های جهان را در بر می گیرد وبا توجه به اطلاعات جمع آوری شده که در آن رفتار کاربر نقش بسزایی دارد تعداد مراجعه دهندگان را پیش بینی می کند. پیچیدگی اصلی این محاسبات تشخیص ترافیک واقعی از ترافیک های فیک می باشد تا به شما به عنوان صاحب یک وب سایت در رشد و بهبود کسب و کارتان کمک کند.

نقش ترافیک در کاهش رتبه الکسا به چه صورت است؟

رشد در ترافیک به کاهش الکسا کمک اما وب سایت هایی که ترافیک و وب سایت های خوب دارند کار خیلی سختی را در پیش دارند و برای کوچکترین تغییر در الکسا باید هزینه های بسیار کنند. شکل زیر نمونه تغییرات در سختی و آسانی جابجایی رتبه الکسا می باشد.

راهکار های بهبود رتبه الکسا وب سایت

افزایش ترافیک وب سایت

همانطور که می دانید ترافیک پارامتر اصلی رشد و بهبود کاهش رتبه الکسا می باشد. با تولید محتوا مفید در وب سایت خود شروع کنید تا می توانید مقالات پر بازدید و جذاب تولید نمایید. اگر شما محتوا پر مخاطبی داشته باشید این نوید دهنده این است که کاربران شما پیگیر شما در روزهای آتی خواهند بود و این باعث افزایش ترافیک شما در آینده خواهد شد.
به دنبال این باشید که خوانندگان این مقالات مطالب شما را بازنشر دهند این کار باعث معرفی سایت شما از طریق خود مراجعه کنندگان می شود که در دنیای کسب و کار یک موفقیت به حساب می آید، انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی و ارسال لینک محتوا از مواردی هست که در کاهش رتبه الکسا کمک شایانی بدون زحمت برای شما می کند.

لینک سازی صحیح و با کیفیت

نقش لینک سازی در بهبود رتبه الکسا

یکی از کلماتی که این روزها زیاد می شنویم بک لینک است. اگز می خواهید رتبه الکسا خود کاهش دهید شروع کنید به ساختن بک لینک های مرتبط و با کیفیت که یکی از پر رنگ ترین فاکتورهای افزایش ترافیک وب سایت برای بهینه سازی الکسا می باشد.
شما با ایجاد لینک های با کیفیت در سایر سایت ها که شاخصه اصلی آن اعتبار آن سایت ها نزد گوگل می باشد به سایت خود اعتبار می بخشید، شاید بپرسید چطور این کا صورت می پذیرد همانطور که اشاره داشتیم هر سایت دارای اعتباری نزد گوگل می باشد شما با پرداخت هزینه به این سایت ها می گویید با ایجاد بک لینک اعتمادسازی به سایت شما را صورت دهند.
چه با لینک های داخلی و یا بک لینک شما به موتر های جستجو می فهمانید که محتواهی سایت شما رو بهتر بشناسند که با این کار سایت شما برای بازدیدکنندگان ارزشمند می گردد.یادتان باشد استفاده بی مورد از موتورهای جستجو و یا لینک دهی بیش از حد نیز از اعتبار سایت شما می کاهد و در آخر با جریمه سنگین از سمت گوگل مواجه خواهید شد.

کلمات کلیدی کسب و کار خود را بیابید

نقشه کلمه کلیدی مناسب در بهبود رتبه الکسا

صاحبین کسب و کار باید کلمه های کلیدی با صنعت خود را شناسایی کرده و به آن ها بپردازند و با بهینه سازی آن ها در وب سایت خوب موجب رضایت کاربران و اعتماد سازی موتورهای جستجو شوند. این کار موجب این می شود هم ترافیک بیشتری سمت وب سایت شما سرآریز شود که در نتایج رتبه الکسای وبسایت مثمر ثمر باشد.

تدوین استراتژی برای وب سایت خود

این همان نکته ای بود که بسیار بهش اشاره داشتیم بله شاید خیلی ها مخالف الکسا باشند! ولی الکسا می تواند موجب اضافه شدن یک برنامه جامعه به کسب و کار ما شود. تا حالا به این فکر کردید که وب سایت شما با چه وب سایت هایی رقابت می کند؟ یا چگونه باید رقابت کند؟ یا چگونه کسب کارتان توسعه می یابد؟
با الکسا وب سایت خود به این می اندیشیم که چه چشم اندازهایی ازآینده خواهیم داشت، بله با تعیین اهداف، بررسی موردی در کنار ارزیابی و انتخاب استراتژی مناسب، تعیین بودجه و ارزیابی عملکرد آماده رقابت می شویم. این مواردی بود که با ابزاری مانند الکسا نیز می توان به این نتایج رسید.

تحلیل و بررسی استراتژی رقبا

رقابت عنصر کلیدی برای هر کسب و کار محسوب می‌گردد سعی کنید رقبای خود را بهتر بشناسید و با تحلیل رفتار آن ها گوش بزنگ باشید که در جواب استراتژی آن ها چه عکس العملی از خود نشان دهید، پی بردن به کارهایی که رقاب هایتان انجام می دهند از چند بعد حائز اهمیت می باشد، با خبر شدن از تکنیک های رقاب ها، دید وسیع از پیاده سازی تصمیمات اجرایی آن ها که همه این ها باعث می شود تصمیم درستی در مقابل استراتژی های رقیبانتان داشته باشید.

نقش سئوی داخلی در کاهش رتبه الکسا

سئو از دید اکثر افراد یک کار پر زحمت و پیچیده است اما مسلما نقش بسزایی در کاهش رتبه الکسای وب سایت شما دارد.سئو داخلی توسط خود شما انجام می شود و با کمترین هزینه قابل پیاده سازی است. بعلاوه سئوی داخلی خوب، تجربه کاربری مخاطبان در کاهش رتبه الکسا دارای اهمیت بالا است.

اشتراک گذاری محتواها

نقش اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه الکسا

تا می توانید محتواهای خود را در تمامی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، این کار باعث می شود افراد جدید با سایت شما آشنا شده و چون کسب و کار شما یک پیشنهاد می باشد اعتماد بالایی به آن می شود.

بررسی و آپدیت محتواهای قدیمی

یکی از مرسوم ترین رفتارها با محتواهای قدیمی بازنویسی آن ها است، اضافه کردن و یا کم کردن قسمتی از مقاله و یا پیاده سازی تکنیک های جدید سئو برای پست های قدیمی نقش به سزایی در بهبود محتوا دارد.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید