گوگل ادسنس روشی مناسب و کاربردی برای کسب درآمد است. این سرویس در کنار سرویس گوگل ادوردز میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته سرویس تبلیغاتی گوگل با گوگل ادسنس تفاوت دارد. به این صورت که باید به عنوان یک نمایشدهنده تبلیغاتی فعالیت کنید.
البته در اول کار باید این موضوع را گوشزد کنیم که این مورد برای ایرانیها کمی مشکل است و نمیتوان از این طریق به راحتی درآمدزایی کرد. لازم است زبان انگلیسی را به خوبی بدانید و البته برای گرفتن هزینهها، حساب بانکی گوگل ادسنس در خارج از کشور داشته باشید. با همه این اوصاف با من در ریوند همراه باشید تا با روشهای کسب درآمد از گوگل آشنا شوید.
گوگل ادسنس چیست؟
گوگل ادسنس یا Google AdSense در واقع سرویس تبلیغاتی در گوگل است که به صورت رایگان در دسترس میباشد. با این سرویس میتوان از طریق Display Network درآمدزایی کرد. از این روش برای نمایش و انتشار تبلیغات به صورت متن، فیلم، بنر و … استفاده کرد. احتمالا در بسیاری از سایتهای خارجی تبلیغاتی که به صورت بنر و فیلم میباشند را مشاهده کردهاید. گوگل به ۲ صورت پرداخت هزینه این تبلیغات را انجام میدهد.
نوع اول با تعداد بازدیدکنندهها مشخص میشود و نوع دوم به ازای میانگین تعداد کلیک است. هر دو روش عالی و موثر هستند. اما اکثرا از روش اول استفاده میشود. دلیل آن هم افزایش بازدید و ترافیک سایت است. همچنین رتبه سایت نیز در نتایج جستجوی گوگل بیشتر میشود. هزینههای حاصل از تبلیغات به صورت واریز اینترنتی یا چک به افراد داده میشود. جالب است بدانید که گوگل ماهیانه چند میلیارد دلار از این راه درآمد داشتهاست.
این روش درآمدزایی به سه مرحله کلی تقسیم میشود:
۱٫ یک سایت به زبان خارجی راه بیندازید.
۲٫ محتوای جذاب و مفید تولید کنید و اصول سئو را برای بهبود وضعیت سایت خود رعایت کنید.
۳٫ در مرحله آخر در این سرویس ثبت نام کنید و با انجام تبلیغات درآمد خود را داشته باشید.
در حال حاضر میلیونها سایت خارجی از این سرویس استفاده میکنند. در ادامه سعی میکنیم نکات مهم برای هر یک از مراحل فوق را با یکدیگر بررسی کنیم.
انواع تبلیغات در گوگل ادسنس
۱٫ تبلیغات بر اساس محتوای ایجاد شده
تبلیغات محتوا محور برای مواردی مفید است که کاربران به دنبال یک موضوع مشخص هستند. در این حالت درآمد از طریق پرداخت به ازای کلیک (CPC) یا پرداخت به ازای بازدید (CPM) میباشد. در این میان مورد اول محبوبتر است. زیرا به ازای هر بازدید پرداختی صورت نمیگیرد و این میزان با ۱۰۰۰ بازدید محاسبه میشود. روش تبلیغات محتوا محور به صورت متن، بنر، تصاویر، گیف و … نمایش داده میشود. کاربر روش موردنظر را به اختیار خود انتخاب میکند.
۲٫ روش Page Level Ads
این نوع تبلیغات گوگل ادسنس به روش بهینهسازی عمل میکنند. به این صورت که تبلیغ موردنظر منتشر میشود. سپس گوگل بسته به تشخیص خود بر اساس تجربه قبلی تبلیغ و مناسب بودن، به صورت خودکار آن را به کاربران نشان میدهد.
۳٫ روش جستجو محور
این روش محبوبیت زیادی دارد. زیرا معمولا کلیک تبلیغات جستجویی بسیار بالا است و درصدی که از این مقدار به فرد تبلیغکننده میرسد، بسیار عالی است. این روش درصد خاصی مثلا ۵۱% را به ناشر میدهد و حتی نسبت به روش محتوا محور که ۶۸% به ناشر میدهد، دوستداران بیشتری دارد.
۴٫ ویدئو محور
در این روش سایتهای ویدیومحور تبلیغات را در ابتدای ویدیوهای خود قرار میدهند. مانند سایتهایی مانند یوتیوب یا حتی آپارت در ایران. البته ناشر تبلیغات سایت میزبان را به انتخاب خود قبول میکند.
شانس چه وبسایتهایی در گوگل ادسنس بیشتر است؟
جالب است بدانید که گوگل بر اساس محتوای منتشر شده شما، تبلیغات مربوط به موضوعات شما را معرفی میکند. پس بهتر است به موضوعاتی تخصصی و مشخص بپردازید تا حیطه تخصصی سایتتان مشخص شود.
به طور مثال یک سایت که در مورد فروش محصولات ورزشی تخصصی (مثلا اسکی) فعالیت میکند، شانس زیادی در مورد تبلیغات دارد. اما سایتی که در مورد تمامی ورزشها و وسایل مربوط به آنها فعالیت میکند، شانس کمتری دارد. البته این موضوع به بازدید سایت و موضوعات موردعلاقه مخاطبین نیز مرتبط است.
اهمیت محتوا در گوگل ادسنس
تولید محتوای ارزشمند و مفید برای گوگل اهمیت زیادی دارد. سعی کنید محتوای خاص و منحصربهفرد تولید کنید. محتوای کپی و تکراری منتشر نکنید تا توسط گوگل جریمه نشوید. این موضوع بسیار مهم است و با رعایت نکردن آن در لیست سیاه گوگل قرار خواهید گرفت. در این صورت تمامی اهدافتان در مورد گوگل ادسنس هم مسخره و بیهوده به نظر میرسد.
خب ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که گوگل چه محتوایی را بیشتر میپسندد؟ گوگل ادسنس محتواهایی در مورد برهنگی، تجارت مشروبات الکلی، تجارت اسلحه و … را نمیپسندد. اما با این وجود چه محتواهایی پر سودتر هستند؟ بهتر است در مورد موضوعاتی مانند انواع بیمهها، اقتصاد و پزشکی مطلب بنویسید. بیشترین هزینهای که از گوگل ادسنس به دست میآید از این موضوعات است.
درآمد حاصل از گوگل ادسنس
ممکن است این سوال تا به حال برایتان پیش آمده باشد که خب چقدر از این راه درآمد خواهم داشت؟ پاسخ این سوال دقیق نیست و بسته به فعالیتتان میتوانید درآمد خوب یا متوسطی داشته باشید. معیارهای زیر بر این موضوع تاثیر دارند:
• میزان ترافیک و بازدید سایت موردنظر
• نوع ترافیکی سایت
• تعداد کاربران آگهیدهنده در حوزههای تجاری
• نوع محتوای منتشر شده در سایت
• موقعیت جایگیری تبلیغات در سایت موردنظر
گوگل ادسنس : امکان استفاده از آن در ایران وجود دارد؟
میتوان از طریق دور زدن تحریم گوگل ادسنس این مشکل را حل کرد. برای کار در سرویس گوگل ادسنس نیاز به استفاده از نام و آدرس واقعی در خارج از کشور است. میتوانید فامیل یا آشنای قابل اعتمادی را انتخاب کنید و از او بخواهید در این راه به شما کمک کند. کافی است آدرس او را بگیرید تا کد تائید اکانتی که از طرف شرکت برای او ارسال میشود را دریافت کند. کارهای مربوط به این مورد بین ۱ هفته تا ۴ هفته طول میکشد. البته این زمان به محل اقامت فرد موردنظر نیز ارتباط دارد.
همچنین سعی کنید در ابتدای ایجاد وبسایت این کار را شروع نکنید و بگذارید زمانی از تاسیس سایتتان بگذرد. در این صورت شانس قبولی شما در گوگل ادسنس بیشتر خواهد شد. در این مورد صبر داشته باشید و به طور مکرر درخواست نفرستید. در پسوند سایت خود به جای .ir از .com استفاده نمایید. همچنین سایت خود را به زبان انگلیسی بنویسید.
نکات مهم!!
• به هیچ عنوان از خرید آدرسهای مجازی استفاده نکنید تا کد تایید ۵ رقمی به حساب واقعی ارسال شود.
• به هیچ عنوان از IP های ایرانی استفاده نکنید.
• اگر میخواهید از وبلاگ خود برای فعالیت در گوگل ادسنس استفاده کنید، بهتر است حداقل به مدت ۶ ماه در آن فعالیت داشته باشید. اما حتی با داشتن وبسایت نیز در این مورد ریسک نکنید و چندین ماه به تولید محتوا در آن بپردازید. پس یا به مدت طولانی و هر روز مطالبی را در سایت بگذارید. یا اینکه به یک باره در سایت مطالبی قرار دهید. البته روش اول بهتر است. زیرا سایت شما به روز خواهد بود.
• این مورد را در نظر داشته باشید که درآمد این روش در ابتدای کار کم است. باید مبالغی برای خرید هاست و دامین بپردازید. پس صبر و شکیبایی اهمیت زیادی دارد.
• مهم نیست که شما وبسایت یا وبلاگ دارید. مهم محتوایی است که منتشر میکنید.
جمعبندی
خب تا اینجا با گوگل ادسنس و موارد مهم در رابطه با آن آشنا شدید. اگر از این روش به درستی و با صبر استفاده کنید، درآمد از طریق گوگل عالی خواهد بود. میتوانید قسمتهایی برای تبلیغات در سایت خود مشخص کنید و گوگل از آنها برای درج تبلیغات استفاده میکند. میتوان گفت میزان درامد از گوگل ادسنس به مخارج آن و مدت زمانی که صرف کار روی سایت میکنیم میارزد و میتوان از آن با اطمینان استفاده کرد. یکی دیگر از راههای عالی در همین مورد، درآمد کلیکی گوگل است.
میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش در این مورد مقاله تبلیغات کلیکی را مطالعه کنید. اگر هنوز هم سوالاتی در این مورد دارید، با همکاران من در سایت ریوند تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. مطمئن باشید که کار روی تبلیغات در اینترنت درآمدزا است و به خصوص در آینده بسیار بهتر هم خواهد شد. چه بسا امروزه بسیاری افراد از این روش درآمد دارند و تعرفه گوگل ادسنس برای داشتن درامد عالی مناسب است.
نظر شما در مورد کسب درامد دلاری از گوگل چیست؟ آیا این روش را امتحان کردهاید؟ چه وبلاگ یا وبسایتی ساختهاید؟ اگر سوال یا تجربهای در این مورد دارید، با من و دوستانم در ریوند به اشتراک بگذارید.
بازاریابی فیسبوک
۱۳۹۹/۰۵/۰۶