چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

اکسپلور اینستاگرام ابزاری عالی برای دیده شدن در اینستاگرام است. اما این دیده شدن به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. باید قوانین کار با این شبکه جهانی را بدانید تا بتوانید در آن موفق شوید و نرخ تعامل پیج خود را بالا ببرید. Explore اینستاگرام کمک می‌کند که بتوانیم محتوا و پیج خودمان را به افراد زیادی نشان دهیم و فالوورهای بیشتری جذب کنیم.
در واقع قبلا قسمتی به نام محبوب (popular) به جای اکسپلور قرار داشت. در این بخش پست‌های محبوب و پربازدید دیده می‌شد. ولی چون مزیت خاصی نداشت و برای بسیاری از افراد هم مفید نبود، اکسپلور جایگزین آن شد. البته این جایگزینی فواید بیشتری هم داشت. هدف از طراحی این بخش این است که بتوانیم محتوای خود را به افراد بیشتری غیر از فالوورهایمان نشان دهیم. اگر در این تب اینستاگرام دیده شویم، می‌توانیم فالوورهای زیادی جذب کنیم و کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.

اکسپلور اینستاگرام کجاست ریوند

همچنین می‌توانیم تعداد فالوورهای خود را بیشتر و بیشتر کنیم و با رسیدن به چندین هزار کاربر، تبدیل به یکی از پیج‌های مناسب برای تبلیغات بشویم. بنابراین از این طریق می‌توانیم درآمد عالی کسب کنیم. اگر می‌خواهید بدانید اکسپلور اینستاگرام کجاست و نکات مهم در این رابطه را بدانید، با من در ریوند همراه شوید.

تنظیمات اکسپلورر اینستاگرام : اکسپلور اینستاگرام دقیقا چیست ؟

اکسپلور (Explore) یکی از تب‌های این برنامه است که می‌توان تعداد زیادی پست از سرتاسر دنیا و پیج‌های متعدد در آن مشاهده کرد. این پست‌ها از پیج‌هایی که فالو کرده یا نکرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شوند. نمایش این پست‌ها طبق فعالیت‌هایی که قبلا داشته‌اید طراحی می‌شود.
به طور مثال شما اکثرا به دنبال پیج‌هایی هستید که مطالبی در مورد تناسب اندام، حرکت‌های عالی ورزشی، روش‌های مناسب برای کم کردن وزن و … ارائه می‌دهند و معمولا چنین پیج‌هایی را فالو کرده‌اید. اگر به اکسپلور خود بروید، می‌بینید که اکثر یا همه پست‌هایی که نمایش داده شده‌اند، درباره همین موضوع هستند. الگوریم اینستاگرام به این صورت است که هر آنچه قبلا دنبال کرده‌اید را برای شما نمایش دهد.

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم rivand

در کنار فعالیت شما، فعالیت‌های دوستان و افرادی که بیشترین تعامل در اینستاگرام را با آن‌ها دارید هم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر دوستتان به اخبار سینمایی ایران یا هالیوود علاقه‌مند باشد، در این بین تعدادی از پست‌های اکسپلور به اخبار سینمایی، بازیگران و … تعلق می‌گیرد. این الگوها برای هر کس متفاوت است.
همچنین ممکن است دیده باشید که یکی از پست‌های شما بیشتر از بقیه لایک دریافت می‌کند. زمانی که یک پست بیشتر لایک شود یا کامنت بیشتری برای آن گذاشته شود، در صفحه اکسپلور قرار می‌گیرد و تعداد بیشتری آن را می‌بینند. در این صورت گفته می‌شود که این پست یا محتوا وایرال (Viral) می‌شود.

اکسپلور اینستاگرام کجاست ؟

برای دسترسی به بخش Explore، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. در پایین صفحه چند قسمت می‌بینید. روی بخشی که به شکل ذره‌بین است لمس کنید. در واقع این آیکون بین ۲ بخشی که به شکل خانه و + هستند قرار دارد. می‌توانید تصاویر، ویدیوها و بعضا استوری‌های مختلفی را در این صفحه ببینید.
این‌ پست‌ها با توجه به فعالیت‌های اخیر شما نمایش داده می‌شوند و بازتاب دقیقی از علاقه و سلیقه شما هستند. ممکن است در این بین پست‌هایی با موضوعات موردعلاقه دوستانتان را هم ببینید. با هر بار رفرش کردن این صفحه می‌توان پست‌های جدیدی را مشاهده کرد و هر چقدر که پایین بروید، پست‌ها ادامه پیدا می‌کنند. در عکس زیر می‌توانید روش پیدا کردن مطالب با موضوعات مختلف در اکسپلور را ببینید.

محتواهای صفحه اکسپلور اینستاگرام بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟

می‌توان به طور قطع گفت که پست‌ها و استوری‌هایی که هر شخص در اکسپلور خود مشاهده می‌کند، به صورت کاملا شخصی برای او انتخاب شده‌اند. در واقع لایک‌ها و فالوهای شما به هر صورت که باشد، پست‌های نمایش داده شده هم به همان شکل خواهد بود. سازوکار الگوریتم اینستاگرام به طور دقیق مشخص نیست. اما بر اساس یک سری فاکتور این شخصی‌سازی انجام می‌شود. در ادامه موارد موثر در رفتن عکس در اکسپلور اینستاگرام معرفی می‌شود.
• نوع پست‌هایی که قبلا مشاهده کرده‌اید، لایک کرده‌اید یا کامنت گذاشته‌اید و به نوعی با آن‌ها درگیر بوده‌اید، تاثیر مستقیم بر پست‌های اکسپلور شما دارند.
• پست‌هایی که اکثر کاربران اینستاگرام به آن‌ها علاقه‌مند بوده‌اند برای شما نمایش داده می‌شود.
• پست‌هایی در رابطه با پیج‌هایی که قبلا فالو کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود.
• الگوی فعالیت شما شناسایی می‌شود و پس از مدتی پست‌هایی بر همان اساس برای شما نمایش داده می‌شود.
• پست‌هایی که سیو کرده‌اید روی اکسپلور شما تاثیر دارد.

رفتن عکس در اکسپلور اینستاگرام ریوند

نکاتی ساده و کاربردی برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام

ممکن است با خود فکر کنید که چطور می‌توان پست‌های خود را در بخش اکسپلور وارد کرد و بیشتر دیده شد. در ادامه راه‌حل‌هایی مناسب معرفی خواهیم کرد تا بتوانید روش‌های عالی برای گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام را انتخاب و عملی کنید.

۱٫ شناسایی مخاطبان

یک اصل مهم شناخت کافی نسبت به مخاطبین است. باید مشخص کنید که محصول یا محتوای خود را به چه کسانی ارائه می‌دهید. باید بدانید که کاربران به چه مواردی نیاز دارند، مشتری‌های شما چه کسانی هستند و علاقه‌مندی آن‌ها چیست؟ آن‌ها معمولا چه افرادی را فالو کرده‌اند؟ باید مشخص کنید که می‌خواهید برای چه افرادی نمایش داده شوید؟ در نهایت باید پرسونای مخاطب خود را به طور دقیق بدانید. در این صورت راحت‌تر به هدف خود می‌رسید.

۲٫ گوش دادن به مخاطب

برای اینکه موردپسند مخاطب باشید، باید به علایق آن‌ها احترام بگذارید. باید بدانید که چه محتوایی برای مخاطب مناسب است و کاربر با کدام مورد تعامل بیشتری دارد. اکانت‌های رقیب یا مشابه را رصد کنید و به شناخت در مورد تولید محتوای مناسب برسید. این شناخت با گشت و گذار در اینستاگرام به دست می‌آید. نکات زیر در این مورد به شما کمک می‌کند.

• ببینید تم پست‌هایی که در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می‌شوند چیست؟ چه موضوعات و مواردی محبوب‌تر هستند. عاملی که باعث زیبایی پست‌ها می‌شود چیست؟ و …
• با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و سلیقه همین افراد به تولید محتوا بپردازید. از تب Places در بخش سرچ استفاده کنید و با ارائه موقعیت جغرافیایی، محتواهای محبوب را مشاهده کنید.
• با بررسی فالووینگ‌ها و فالوورهای خودتان، می‌توانید محتواهای محبوب و آن‌هایی که لایک کرده‌اند را مشاهده کنید. آیکون قلب در پایین صفحه را لمس کنید. با انتخاب فالویینگ‌ها متوجه محتواهای مورد علاقه آن‌ها خواهید شد.

۳٫ استفاده از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها مانند چاشنی در شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کنند هشتگ مورد مهمی برای بازاریابان است، چه مردم از آن استفاده کنند و چه نه. برای دیده شدن محتوا حتما از هشتگ استفاده کنید. در این صورت محتوای خود را در بین مقدار زیادی پست بالا خواهید کشید. هشتگ‌ها زمان نمی‌شناسند و به صورت مداوم کار می‌کنند. هر زمان یکی از آن‌ها را سرچ کنید، محتواهای شامل آن‌ها را خواهید دید. البته باید راه استفاده از آن‌ها را بدانید و هر عبارت یا کلمه را تبدیل به هشتگ نکنید.

تنظیمات اکسپلورر اینستاگرام | اکسپلور اینستاگرام ریوند

۴٫ تشویق کاربران به تعامل بیشتر

هر کاری می‌توانید انجام دهید تا کاربرانتان تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند. لایک و کامنت بیشتری بگیرید تا در اکسپلور نمایش داده شوید. در زمان تولید محتوا به این فکر کنید که چگونه کامنت‌های بیشتری دریافت کنید و فالوورهای بیشتری جذب کنید. به طور مثال از تگ کردن همکارانتان یا افرادی که دارای پیج هم‌راستا با شما هستند استفاده کنید تا بتوانید افراد بیشتری را به پست خود بکشانید. از لوکیشن در استوری خود استفاده کنید تا در صورت سرچ موقعیت توسط دیگران، شانس دیدن شما بیشتر شود.

۵٫ استفاده از محتوای جذاب‌تر مانند ویدیو

نتایج نشان می‌دهد که ویدیوها محبوب‌تر از تصاویر هستند. برای آنکه محتوایتان جذاب باشد و توسط افراد زیادی دیده شود، از ویدیوهای بیشتر استفاده کنید. در این صورت وارد اکسپلور می‌شوید. در کنار این موارد می‌توان از پکیج‌های خرید اکسپلور اینستاگرام هم استفاده کرد.

ثبت نام آسان در اکسپلور اینستاگرام : جمع‌بندی

در این مطلب در مورد اینکه چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم توضیح دادیم. در مورد اینکه چگونه اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم و پست‌های خود را در آن وارد کنیم صحبت کردیم. می‌توانید از این راه‌ها استفاده کنید و با افزایش Engagement یا نرخ تعامل پیج خود، وارد قسمت اکسپلور شوید.
با استفاده از راه‌های گفته شده کسب و کار خودتان را رونق ببخشید و مشتری‌های بیشتری نسبت به قبل جذب کنید. باید بدانید که مهم‌ترین اصل برای قرارگیری در میان چندین هزار صفحه در اینستاگرام، برقراری ارتباط موثر با مخاطبین است. باید لایک، کامنت و فالوی بیشتری داشته باشید و به اصطلاح تعامل پیجتان بیشتر شود. باید سعی کنید پست شما در اینستاگرام وایرال شود. در این صورت به شدت دیده خواهید شد.
به طور مثال پست شما توسط یک صفحه با ۵۰ هزار کاربر لایک می‌شود. بنابراین همین پست برای ۵۰ هزار فالوور آن پیج نفر نمایش داده می‌شود. به همین صورت هر فردی که شما را لایک اکسپلور کند، پستتان برای فالوورهای همان افراد نمایش داده می‌شود. حتما از نکات ذکر شده استفاده کنید تا دچار حذف اکسپلور اینستاگرام نشوید. حالا نوبت شما است. نظرات خود در مورد اینکه چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم را با ما به اشتراک بگذارید.


فیسبوک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر (۱)

  1. پروانه
    ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ پاسخ

    سلام پست های من لایک و سیو و فوروارد ۱هزار تایی میشن.. فالورام ۶کا هستن..ولی اکسپلور نمیره پستام مشکل از چیه؟؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید