مسابقه اینستاگرام : گام‌های اساسی برای داشتن یک مسابقه موفق

مسابقه اینستاگرام جزو فعالیت‌هایی است که به جذب فالوور و در نتیجه فروش کمک می‌کند. مطمئنا بازاریابی از طریق اینستاگرام و کسب درآمد از آن در دنیای امروز بسیار محبوب است. البته یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای داشتن درآمد بالا، جذب فالوورهای هدفمند است. در این مورد فالوور فیک به درد هیچ کس نخواهد خورد. فالوورهای واقعی هستند که کسب و کارها را رونق می‌بخشند. اما چگونه فالوورهای خود را افزایش دهیم؟

مسابقه اینستاگرام.jpg عکس دوم ریوند

یکی از همین راه‌ها، استفاده از نمونه مسابقات اینستاگرام است. این مسابقات باعث ایجاد جوی هیجان‌انگیز می‌شوند و کاربران را به دنبال کردن اکانت‌هایی که اسپانسر مسابقه شده‌اند، جذب خواهند کرد. سوال اینجا است که چگونه می‌توان یک مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور طراحی کرد و در آن موفق شد؟ در این مقاله به بررسی همین موضوع می‌پردازیم. با من در ریوند همراه باشید.

آیا با انواع مسابقات اینستاگرامی آشنا هستید؟

مسابقات متنوعی در اینستاگرام وجود دارد که بسته به هدف کاربران و بازاریاب‌ها متفاوت هستند. برخی از آن‌ها بازدهی بیشتری دارند و برخی واقعا کم خرج هستند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مسابقه اینستاگرام : لایک کنید تا برنده شوید!!

این مسابقه رایج در بسیاری از پیج‌ها انجام می‌شود. به طور مثال ادمین از کاربران درخواست می‌کند که یکی از پست‌ها را لایک کنند تا بتوانند برنده یک جایزه خاص شوند. این مسابقه هم بسیار راحت و هم معمول و رایج است. این روش مزایای زیادی دارد. به طور مثال پیج اینستاگرامی برگزارکننده مسابقه نرخ تعامل بیشتری خواهد داشت و سادگی کار، فالوورها را به دنبال کردن شما سوق می‌دهد. اما خب این راه عیب‌هایی هم دارد.
به طور مثال کاربران تنها برای لایک و فالو و در نتیجه جایزه شما را دنبال می‌کنند و ممکن است حتی از پست‌های شما دیدن هم نکنند و به یک لایک بسنده کنند. نرخ تبدیل در این روش پایین است و لزوما در فروش تاثیری ندارد. این مسابقه در برندسازی شما کمک نمی‌کند و فالوورها، مخاطب هدفمند نیستند. این راه تنها برای افزایش لایک مناسب است و برای برندسازی و فروش کمکی نمی‌کند.

مسابقه اینستاگرام : پست را با یک هشتگ خاص به اشتراک‌ بگذارید

این روش بسیار حرفه‌ای‌تر از روش قبلی است. در این نوع مسابقه از کاربران درخواست می‌کنید تا عکس یا ویدیویی با یک موضوع خاص را با هشتک موردنظر شما منتشر کنند. در کنار این از آن‌ها بخواهید که صفحه شما را هم تگ کنند. هشتگ متناسب با برند خودتان است. این روش مزایای زیادی دارد. یکی از آن‌ها، کمک به برندسازی است. زیرا هشتگ شما دیده می‌شود و تعامل پیج شما بالا می‌رود.
فالوورهای شما افزایش پیدا می‌کند و کاربران با وارد شدن در صفحه هشتگ و مسابقه شما، دسترسی راحتی به پست‌های مسابقه خواهند داشت. همچنین می‌توان از روش‌هایی جذاب و جدید برای بازاریابی و فروش بیشتر استفاده کرد. اما طبیعتا این روش عیب‌هایی هم دارد. به طور مثال شاید کاربران علاقه نداشته باشند که عکس یا فیلم خاصی در پست‌های خود منتشر کنند.
این مورد باعث همکاری کمتر مخاطبین می‌شود. به طور مستقیم از آن‌ها درخواست نکنید که پست خاصی را با هشتگ مرتبط با شما ارسال کنند. مسابقه را به انتشار پست خلاصه نکنید. بلکه در کنار آن یک جایزه هم برای لایک کردن یا کامنت‌گذاشتن در یک پست خاص در پیج خودتان اختصاص بدهید. برای مثال علی بابا کمپینی با هشتگ #بلندپروازی رو برگزار کرده بود. کاربران عکسی از خود میگرفتند و زیر عکس از این هشتگ استفاده میکردند.

View this post on Instagram

راه مشارکت در مسابقه #بلندپروازی اگر هیچ حد و مرزی وجود نداشت، تا کجا پرواز می‌کردی؟ چرا؟ ‌‌ 🛫 لوفت‌هانزا و علی‌بابا به بهترین بلندپروازی‌ها به قید قرعه جایزه می‌دهند؛ سه بلیط هواپیمایی لوفت‌هانزا به مقصد اروپایی دلخواه برای سه نفر ‌ 💥 شرایط شرکت در چالش: ‌ ۱٫ در حالی که بال درآورده‌اید از خودتان عکس بگیرید. (در تصویر باید برای خودتان به هر روشی که دوست دارید بال بکشید) ‌ ۲٫ در کپشن به این سوال جواب بدهید: اگر هیچ حد و مرزی وجود نداشت، تا کجا پرواز می‌کردید؟ چرا؟ ‌ ۳٫ هشتگ #بلندپروازی را به زیر کپشن اضافه کنید. ‌ ۴٫ حتما صفحه علی‌بابا (@alibabaticket) و لوفت‌هانزا (@lufthansa) را روی عکس تگ کنید. ‌ 🚨توجه: بهتر است صفحه شما در طول مدت زمان کمپین پابلیک باشد اما اگر به هر دلیلی پرایوت هست حتما بعد از شرکت در چالش اسکرین پست‌تان را برای همین پیج (@Alibabaticket) دایرکت کنید. تصویر شرکت‌کنندگان پرایوت در پیج زیر منتشر می‌شود @bolandparvazi ‌‌ 📆مهلت شرکت در مسابقه تنها تا پایان مرداد ماه ‌ 🛫 علی‌بابا و لوفت‌هانزا به بهترین بلندپروازی‌ها به قید قرعه جایزه می‌دهند؛ سه بلیط هواپیما لوفت‌هانزا برای سه نفر به مقصد اروپایی دلخواه. ‌ هیچ حد و مرزی برای رسیدن به رویاها وجود ندارد. بلندپرواز باش و دنیای خودت را بزرگ کن!

A post shared by علی‌بابا ✈️ Alibaba.ir (@alibabaticket) on

مسابقه اینستاگرام : از کاربران بخواهید آدرس ایمیلشان را به شما ارسال کنند

درخواست ایمیل، نوع دیگری از مسابقات اینستاگرامی است. این کار کمک می‌کند که لیست کاملی از ایمیل کاربران داشته باشید. برای این مسابقه باید صفحه‌ای از وب‌سایت خود را به دریافت ایمیل اختصاص دهید. البته لینک آن را برای دسترسی راحت‌تر در بیوی پیج خود بگذارید.
درخواست کنید تا کاربران در ازای دریافت جایزه اینستاگرام به قید قرعه، ایمیل خود را در وب‌سایت شما وارد کنند. برای جذب بیشتر، می‌توانید به همه افراد یک کد تخفیف برای محصولی خاص بدهید. مزایای این روش، ارتقای لیست ایمیل و افزایش فروش با استفاده از کد تخفیف می‌باشد. اما این روش معایبی هم دارد. به طور مثال به دلیل ورود به سایت، ممکن است کاربران تمایل کمتری نشان دهند. ممکن است زمان زیادی از افراد گرفته شود؛ بنابراین کمتر شرکت می‌کنند.
جایزه‌ای که برای این روش در نظر می‌گیرید باید گران و درخور باشد. اما این روش بسیار عالی است و به فروش از راه ایمیل مارکتینگ کمک زیادی می‌کند. به یاد داشته باشید که قوانین را رعایت کنید. به طور مثال دکمه‌ای برای لغو عضویت در ایمیلی که برای کاربر ارسال می‌کنید، قرار دهید.

برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق! ولی چگونه!!

برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق! ولی چگونه ریوند

برگزاری یک مسابقه اینستاگرام ملزم به رعایت قوانین مهمی است. اگر دوست دارید این مسابقه هدفمند برگزار شود، باید موارد مهمی را رعایت کنید. داشتن برنامه‌ریزی، نظم و … اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند مورد را بررسی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای داشتن یک مسابقه اینستاگرام موفق

حتما قبل از آنکه مسابقه را شروع کنید، یک برنامه‌ریزی و استراتژی خاص برای آن در نظر بگیرید. زمان شروع و پایان مسابقه را تعیین کنید و اهدافتان را یادداشت نمایید. این موارد را به صورت دقیق بنویسید تا ارزیابی موفقیتتان راحت‌تر شود. نداشتن هدف در برگزاری یک مسابقه اصلا درست نیست. زیرا مشخص نیست به چه موفقیتی رسیده‌اید و این شما را دلسرد می‌کند. معیارهای خود را برای ارزیابی موفقیتتان در نظر بگیرید. پس متوجه شدید که هدف چقدر اهمیت دارد.
اهداف خود را، چه کوچک-/ و چه بزرگ، یادداشت کنید. این هدف می‌تواند افزایش ۲۰۰۰ فالوور، افزایش فروش ۲۰ درصدی و … باشد. هدفتان را خودتان انتخاب می‌کنید و همین قضیه را جذاب می‌کند. البته هدف هر فرد هم با دیگری متفاوت است. زیرا استفاده‌های مختلفی از فضای اینستاگرام می‌برند. حتما قبل از شروع یک مسابقه، سایر مسابقات را رصد کنید. از هشتگ #مسابقه استفاده کنید. این کار کمک زیادی به شما می‌کند و دیدگاهتان را صحت می‌بخشد.

مسابقه اینستاگرام : مراحل مهم برای برگزاری مسابقه

مسابقه اینستاگرام مراحل مهم برای برگزاری مسابقه rivand

مراحل اول

تعیین مخاطبان هدف بسیار مهم است. اینکه تعیین کنید چه افرادی بهترین ارتباط و تعامل را با مسابقه شما دارند. سپس مسابقه خودتان را در معرض دید این افراد قرار دهید. در ابتدا مشخص کنید که از چه نوع مسابقه‌ای استفاده می‌کنید. مسابقه از طریق لایک کردن پست است یا پست کردن یا تصویر با استفاده از هشتگی خاص. این مورد را در ابتدا مشخص کنید. البته به یاد داشته باشید که یک نوع مسابقه برگزار کنید. بهترین نوع، مسابقه دوم (استفاده از هشتگ) است.

مراحل دوم

در مرحله بعد مسابقه اینستاگرام باید فرمت رقابت مانند تصویر یا ویدیو را مشخص نمایید. می‌توانید فرمت را خودتان انتخاب کنید یا بر عهده کاربران و به صورت اختیاری بگذارید. البته روش دیگر، انتخاب یک عکس خاص و درخواست برای انتشار همان تصویر توسط همه است. یک هشتگ اختصاصی برای خودتان انتخاب کنید. این هشتگ می‌توان نام شما، برندتان، هدفتان و … باشد.
جایزه‌ای با ارزش و جذاب در نظر بگیرید. مهم‌ترین اصل، همین جایزه است که کاربران به شرکت در مسابقه تشویق می‌کند. یک جایزه ارزشمند، کاربران بیشتری را به سمت صفحه شما سوق می‌دهد. هر چقدر مسابقه و اهداف آن اهمیت بیشتری رایان دارد، جایزه ارزشمندتری انتخاب کنید. در این طور مسابقه جایزه را به طور مرتب یادآوری کنید. ایده‌های جایزه اینستاگرام می‌تواند وجه نقدی، یکی از محصولات خودتان، تخفیف ویژه برای خرید محصولاتتان، چندین جایزه با ارزش‌های متفاوت برای نفرات مختلف و … باشد. در این مورد خلاقیت به خرج بدهید.

مراحل سوم

محل برگزاری مسابقه خود را تعیین کنید. می‌توانید علاوه بر اینستاگرام، از توئیتر، فیسبوک و تلگرام هم استفاده کنید. دلیل اصلی بسیاری از ادمین‌ها برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام، تعداد کاربران فوق‌العاده زیاد این شبکه است. اما در کنار اینستاگرام، از اکانت‌های خود در سایر شبکه‌های مجازی هم استفاده کنید. این کار، نرخ تعامل شما را در شبکه‌های مجازی مختلف بالا می‌برد.
از ابزارها و برنامه‌های برگزاری مسابقه استفاده کنید. هر نوع مسابقه به یک نوع ابزار خاص نیاز دارد. به طور مثال اگر از کاربران می‌خواهید که پست شما را لایک کنند، باید اپلیکیشن موردنظر برای این روش را داشته باشید. Votig، Piqora و Wishpond چند مورد نرم افزار مسابقه اینستاگرام است.
حتما بودجه موردنیاز و همه موارد لازم را تعیین و آماده کنید. لازمه هر مسابقه، تعیین یک بودجه خاص برای برگزاری آن و اهدای جوایز است. اگر توانایی آن را دارید، از جوایز مهیج مثل سفر خارج و وسایل هوشمند مورد علاقه جوانان استفاده کنید.

مسابقه اینستاگرامی خود را اجرا کنید!

خب حالا وقت آن است که مسابقه خود را برگزار کنید. حتما ایده‌های بکر و خلاقانه خودتان را هم مورد استفاده قرار دهید. یک موضوع یا اسم برای مسابقه در نظر بگیرید. به طور مثال از اسمی استفاده کنید که با شنیدن آن، بتوان در مورد شرایط و اتفاقات موجود در آن حدس‌هایی زد. مهم‌تر از همه مشخص باشد که مربوط به چه برند و شرکتی است. هدف‌های مهم خود را در مسابقه‌تان اجرا کنید و سعی در رسیدن به آن‌ها داشته باشید.
اینستاگرام فضایی برای عکس و ویدیو است و متن‌ها جذابیت زیادی ندارند. بنابراین برای مسابقات خود از تصاویر منحصربه‌فرد و ویژه استفاده کنید تا کاربران مجبور به خواندن کپشن شما شوند. در کپشن شرایط مسابقه را بنویسید. از اپلیکیشن‌های مرتبط با مسابقات برای رصد مراحل کار استفاده کنید. در صورتی که از اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید خودتان کار را بر عهده بگیرید. موارد زیر به کمک شما می‌آیند.می توانید در مسابقات خود از افراد مشهور کمک بگیرید. برای مثال برند خانومی در مسابقه زیر از یک فرد مشهور برای برگزاری مسابقه کمک گرفته است.

• از تصاویر و پست‌های گرافیکی زیبا و شکیل استفاده کنید. برای این کار از برنامه‌های مختلف مانند فتوشاپ بهره ببرید.
• پست مربوط به مسابقه را منتشر کنید و توضیحات کافی در مورد مسابقه را در کپشن بنویسید.
• جایزه‌ موردنظر را به اطلاع کاربران برسانید تا انگیزه بیشتری برای شرکت داشته باشند.
• منتظر انجام عملیات توسط کاربران باشید.
• برنده مسابقه اینستاگرام را به صورت تصادفی انتخاب نمایید.
• جایزه موردنظر را به برنده اهدا کنید و تصویری از او یا حساب کاربری‌اش در یک پست یا استوری منتشر کنید.

تبلیغ برای مسابقه اینستاگرامی، مهم و اساسی

تبلیغ صحیح، یکی از مهم‌ترین مراحل برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرام است. مسابقه توسط پست شما به فالوورهای خودتان اطلاع‌رسانی می‌شود. اما برای اینکه سایر کاربران در اینستاگرام هم این موضوع را بدانند، نیاز به تبلیغ دارید. از سایت خود می‌توانید برای تبلیغ مسابقه استفاده کنید. راه‌های دیگری هم برای تبلیغ وجود دارد. در ادامه این روش‌ها و پیشنهادات را بررسی می‌کنیم.

مسابقه اینستاگرام : در اکانت‌ها و کانال‌های خودتان، مسابقه را تبلیغ کنید!

ابتدا باید تبلیغ مسابقه را در سایر شبکه‌های مجازی و توسط پیج خودتان انجام دهید. مثلا در توئیتر برای پیج و مسابقه اینستاگرام خود تبلیغ کنید و در اینستاگرام برای توئیتر و به همین صورت در سایر شبکه‌های اجتماعی این کار را انجام دهید. در سایت خودتان هم این کار را انجام دهید. در یک مقاله به طور کامل مسابقه را شرح دهید و دکمه‌ها و لینک‌های ورود به شبکه‌های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام را در آن بگذرید. بهتر است لینک همان پست مسابقه را قرار دهید تا با یک کلیک یا لمس ساده، به پست موردنظر برسند. برای مثال برای افتتاح یک سایت مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است و یک ارتباط دو طرفه بین سایت و اینستاگرام ایجاد شده است. هم در سایت لینک مسابقه وجود دارد و هم در مسابقه به سایت ارجاع داده شده است.

https://www.instagram.com/p/CAk8jDZFBvA/?utm_source=ig_web_copy_link

از فیسبوک و سایر شبکه‌های فیلتر خارجی غافل نشوید

برخی تصور می‌کنند که فعالیت کاربران به اینستاگرام ختم می‌شود و کسی در فیسبوک و توئیتر فعالیتی نمی‌کند. باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید و سایر شبکه‌ها هم با وجود فیلترینگ، کاربران فعال خود را دارند. از تبلیغ در آن‌ها برای مسابقه اینستاگرام غافل نشوید.

از تبلیغات در فیسبوک استفاده کنید

ممکن است شما یک اکانت در فیسبوک داشته باشید، اما تعداد کاربرانتان زیاد نباشد. از طرفی کسب و کاری جهانی دارید و می‌خواهید در سرتاسر دنیا شناخته شوید. برای این کار از تبلیغات در فیسبوک استفاده کنید. زیرا راه بسیار ارزانی است و امکان جذب کاربران زیادی را خواهید داشت. اگر کسب و کار شما در داخل کشور است، اینستاگرام پلتفرم مناسب‌تری می‌باشد.

مسابقه اینستاگرام : ارسال ایمیل برای کاربران

هدف اصلی ما جذب تمامی کاربرانمان به اینستاگرام است. اگر بتوانیم کاربران خود از کانال تلگرام، توئیتر و فیسبوک را به اینستاگرام جذب کنیم، بسیار عالی خواهد بود. راه پیشنهادی برای جذب کاربران این است که یک ایمیل برای کاربران ارسال کنید و از آن‌ها برای شرکت در مسابقه درخواست کنید. این ایمیل باید تحت عنوان دعوت به مسابقه باشد و شرح جایزه هم در آن توضیح داده شود.

درخواست برای تبلیغ توسط مخاطبان

یکی از راه‌های عالی برای جذب مخاطب بیشتر برای مسابقه، درخواست از کاربرانی است که دارای وبلاگ یا سایر پلتفرم‌ها هستند. همچنین کاربران وفادار و دوست‌دار شما هم می‌توانند به طور خودجوش برای شما تبلیغ کنند. در این صورت مسابقه شما پرشورتر خواهد شد.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های عالی، تبلیغ در رسانه‌‌های آنلاین است. این رسانه‌ها مانند سایت‌های خبری هزینه کمتری نسبت به تلویزیون دارند و بازدهی خوبی هم خواهند داشت. همچنین می‌توانید از رسانه‌های چاپی و بنر مسابقه اینستاگرامی استفاده کنید و آن‌ها را به مشتریان مغازه خود بدهید. البته اگر دارای کسب و کار فیزیکی مانند مغازه، رستوران و … هستید.

از تبلیغات در صفحات بزرگ اینستاگرامی استفاده کنید

اینستاگرام، با میلیون‌ها کاربر، شرایط عالی برای تبلیغ فراهم کرده‌است. می‌توانید از این فضا برای تبلیغ هدفمند استفاده کنید. تبلیغ در پیج خودتان، تبلیغ در پیج کاربران فعال و وفادار و … راه‌های خوبی است. اما یکی دیگر از راه‌ها، تبلیغ در صفحات بزرگ و پر فالوور است. البته این روش هزینه هم در بر دارد. اما این هزینه در ازای نتیجه‌ای که خواهید گرفت داده می‌شود و حقیقتا می‌ارزد. تبلیغ را در صفحات عمومی یا صفحاتی که مختص تجارت و نوع کسب و کار خودتان است انجام دهید. برای مثل کمپین علی بابا درپیج یک اینفلوينسر گذاشته شده است.

View this post on Instagram

‌ #بلندپروازی یعنی همون جایی که داری جا میزنی، یه فرصت دیگه ایی برای موفق شدن به خودت بدی!🎖 ‌ هر روز با خودم فکر میکنم که هرکدوم از سختی (ها) و شکست (هایی) که توو مسیرم هست، همشون دارن یک پله منو به هدفم نزدیک تر می‌کنند. برای همین سعی میکنم هیچ وقت از انجام هیچکاری نترسم و با انرژی و اعتماد به نفس بالا شروع کنم 💪🏼 ‌ بلندپروازی برای من یعنی همین، یعنی فکر کردن به بهترین موقعیت بدون هیچ حد و مرزی!🌏✨ ‌ علی بابا مثل پارسال یک مسابقه بزرگ با یک جایزه فوق‌العاده برگزار کرده که برای شرکت توی کمپین باید شبیه من از خودتون با دو تا بال عکس بگیرید و بگید " اگر هیچ حد و مرزی وجود نداشت، تا کجا پرواز می‌کردی؟ چرا؟" و پیج علی‌بابا و لو‌فتانزا رو روی عکس تگ کنید. @alibabaticket @Lufthansa 📌 ‌ پ‌ن: سه تا بلیط رفت و برگشت به اروپا جایزه ایی که در انتظارتونه! 😍 اطلاعات بیشتر رو توو پیج @alibabaticket ببینید👌🏼

A post shared by مهیار متبسم |Mahyar Motebassem (@mahyarmotebassem) on

پیگیری مسابقه هم مهم است!

برخی تصور می‌کنند که تمام شدن مسابقه به معنی پایان همه چیز است و دیگر کاری برای انجام دادن نمانده‌است. اما باید بدانید که پس از مسابقه تازه کار شما شروع می‌شود و باید به عملکرد خود ادامه دهید. شما با برگزاری یک مسابقه، نرخ تعامل پیج خود را افزایش داده‌اید. اما هدف نهایی شما این نبوده‌است.
هدف شما پس از جذب فالوور، در واقع آنالیز این کمپین تبلیغاتی است. پس از پایان مسابقه نگاهی به اهداف نوشته شده در آغاز کار بیندازید. به یاد دارید که گفتیم اهداف خود را یادداشت کنید. این کار کمک می‌کند که متوجه شوید تا چه حد به اهدافتان دست یافته‌اید. در این حالت موفقیت خود را آنالیز کنید و ببینید تا چه حد توانسته‌اید هدف‌هایتان را تیک بزنید.

دعوت از مخاطبین جذب شده برای خرید محصول

با برگزاری مسابقه اینستاگرام توانسته‌اید فالوورهای زیادی جذب کنید. اکنون باید بتوانید از این موقعیت استفاده کنید. اگر دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید، باید مخاطبین را به مشتری‌های خود تبدیل کنید. بنابراین باید برای تعامل بهتر با فالوورهای جدید و جذب آن‌ها برای خرید فعالیت عالی داشته باشید. برای بازاریابی صحیح و هدفمند خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

مسابقه اینستاگرام : پس از اتمام مسابقه چه کار کنیم؟

مسابقه اینستاگرام پس از اتمام مسابقه چه کار کنیم rivand

۱٫ برنده مسابقه مشخص کنید

مورد بسیار مهم در برگزاری مسابقه، مشخص کردن برنده است. باید حتما پس از پایان مسابقه برنده را تعیین کنید و سپس جایزه را اهدا کنید. می‌توانید از روش‌هایی مانند برنده تصادفی یا استفاده از داوران برنده را تعیین کنید. پس از آنکه برنده تعیین شد، باید توسط ایمیل، فرستادن پیام در دایرکت یا … به او اطلاع‌رسانی شود. از این طریق نحوه دریافت جایزه را هم اطلاع دهید. اگر امکان آن را دارید، می‌توانید او را دعوت کنید تا به صورت حضوری جایزه خود را دریافت کند. می‌توانید یک عکس هم برای اطمینان سایر کاربران بگیرید و منتشر کنید.

۲٫ جایزه را به برنده اعطا کنید

پس از آنکه برنده تعیین شد، جایزه او را تقدیم کنید. می‌توانید این کار را به صورت حضوری یا از طریق پست به او بدهید. اگر جایزه ارزش زیادی دارد، می‌توانید او را دعوت کنید تا بیاید و جایزه او را حضوری تقدیم کنید.

۳٫ برنده را در صفحه اینستاگرام اعلام کنید

این مرحله بسیار مهم است. نباید به گونه‌ای برنده را اعلام کنید تا سایر کاربران ناراحت شوند. زیرا ممکن است به آنفالو کردن شما ختم شود. از آنجایی که همه امید دارند که برنده شده‌ باشند، نحوه اعلام کردن را به گونه‌ای انجام دهید که سایر افراد به امید برنده شدن در دوره‌های بعدی شما را فالو داشته باشند.

۴٫ از تمام کاربران و شرکت‌کنندگان تشکر کنید

مطمئنا افراد شرکت‌کننده در مسابقه امید به برنده شدن دارند. اما خب امکان برنده شدن همه وجود ندارد. سعی کنید در پایان کار از کاربران و شرکت‌کنندگان تشکر کنید. و به آن‌ها امید مسابقات بعدی را بدهید. برای اینکه افراد ناامید نشوند و فالوور شما باقی بمانند، از آن‌ها بخواهید که از کد تخفیف خاص شما استفاده کنند. در این صورت به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و فکر نمی‌کنند که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. البته همین دادن کد تخفیف به افزایش فروش شما کمک می‌کند. حتما این ۴ مرحله را پس از پایان مسابقه انجام دهید.

مسابقه اینستاگرام : نتیجه‌گیری

طی کردن مراحلی که گفته شد برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی بسیار مهم است. سعی کنید هر چقدر می‌توانید مسابقه خود را جذاب و مهیج برگزار کنید. جوایز جدید و جالبی انتخاب کنید و با استفاده از روش‌های گفته شده، کسب و کار خود را رونق ببخشید.

در این مقاله دانستید که چگونه در مسابقات اینستاگرام برنده شویم و با طراحی مسابقه اینستاگرام آشنا شدید. آیا در یک مسابقه شرکت کرده‌اید؟ آیا تا به حال از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ چه جایزه‌ای برای مسابقه اینستاگرامی خود در نظر گرفته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود در مورد مسابقه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید