ریزش فالوور اینستاگرام چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

ریزش فالوور اینستاگرام جزو مشکلات مهم در دنیای این شبکه مجازی است و بسیاری از صاحبان پیج‌ها را درگیر کرده‌است. مشخص است که برای داشتن یک کسب و کار موفق یا صفحه‌ای با تعامل بالا، تعداد فالوورها اهمیت زیادی دارد. برخی از افراد به خریدن فالوور روی می‌آورند که البته از نظر ما منسوخ است.

ریزش فالوور اینستاگرام چه دلایلی می‌تواند داشته باشد.jpg عکس دوم ریوند

علاوه بر اینکه این روش کمکی به برند شما و فروش نمی‌کند، برخلاف قوانین اینستاگرام نیز می‌باشد. همچنین ممکن است پس از مدت زمان مشخصی دچار کم شدن ناگهانی فالوور های اینستاگرام شوید. این ریزش دلایلی مثل آنفالو شدن توسط فالوورها، حذف فالوورهای فیک و … دارد. برخی مواقع تعداد اندکی فالوور حذف می‌شود که البته موضوع عادی است. به احتمال زیاد این افراد شما را آنفالو کرده‌اند.
اما زمانی که تعداد بسیاری زیادی از فالوورها ریزش می‌کنند، برندها و پیج‌های با فالوور بالا به مشکل برمی‌خورند. اگر شما هم تا به حال این مورد را تجربه کرده‌اید و مدام از خود می‌پرسید که چرا فالوورام زیاد نمیشه یا اونا رو از دست میدم با من در ریوند همراه باشید. در این مقاله به بررسی علت کم شدن فالورهای اینستاگرام می‌پردازیم.

ریزش فالوور اینستاگرام : دلیل کم شدن فالورها در اینستاگرام چیست؟

دلایل متعددی در این موضوع تاثیر دارد. در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم و راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع این مشکل پیشنهاد خواهیم داد.

۱٫ تولید محتوای تبلیغاتی بیش از حد، علت کم شدن فالوور

تولید محتوای بیش از حد دلیل کم شدن فالوور rivand

تبلیغات، یکی از علت‌های اصلی ریزش فالوور اینستاگرام است. به طور مثال برخی از برندها و شرکت‌های معروف به انتشار محتوای تبلیغاتی برای محصولات خود می‌پردازند. این موضوع جذابیت زیادی ندارد و مخاطب را خسته می‌کند. بهتر است که در کنار تبلیغات، محتواهای دیگری هم منتشر شود. در این صورت مخاطبین به فالو کردن پیج ادامه می‌دهند و مسلما احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن نخواهند کرد.
تولید یک محتوای ارزشمند که بتوان از آن مطلبی یاد گرفت یا انگیزه‌ای به دست آورد، خیلی بیشتر از تبلیغات جذابیت دارد. همچنین فالوورهایی که یک پیج را دنبال می‌کنند اما معمولا تعاملی با آن ندارند توسط الگوریتم‌های جدید اینستا حذف می‌شوند. بنابراین اگر پیج شما معمولا لایک کمی می‌خورد و تعداد کامنت‌ها هم اندک است، کاربران با فعالیت کم حذف خواهند شد. در کنار این، آنفالو کردن خود مخاطبین هم مشکلی جدی است. ممکن است افرادی به دلایلی شما را فالو کنند. اما این دلیل نمی‌شود که تا همیشه فالوور شما باقی بمانند.
ممکن است افراد انتظار خاصی از پیج شما داشته باشند؛ اما به دلایلی مانند برآورده نکردن انتظارات، انتشار محتوای بی ارزش، نداشتن نظم در ارسال پست‌ها و … صفحه شما را آنفالو کنند. طبق آماری که گرفته شده‌است، یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش فالوور اینستاگرام، تولید محتوای تبلیغاتی بیش از حد است. این مورد نه تنها فروش را بیشتر نمی‌کند، بلکه دلیل کم شدن فالوور خواهد بود.

۲٫ کیفیت، فدای کمیت!

کیفیت، فدای کمیت ریوند

اگر دچار مشکل ریزش فالوور اینستاگرام شده‌اید و از خود می‌پرسید که چرا فالوورام کم میشه یا ثابت مونده، احتمالا توجهی به کیفیت ندارید. کیفیت محتوا جزو مواردی است که برخی از ادمین‌های اینستاگرام به آن توجهی ندارند. صفحات زیادی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و معمولا به تولید محتوای متعدد می‌پردازند. تعداد بالای پست ممکن است به بی‌ارزش شدن آن‌ها بینجامد. کیفیت پست‌ها نباید فدای انتشار تعداد زیاد آن‌ها شود. اما موردی که بیشتر ادمین‌ها در نظر نمی‌گیرند، کیفیت پست‌ها است.
کیفیت اهمیت زیادی برای فالوورها دارد و در صورت وجود پست‌های ارزشمند، آن‌ها را برای همیشه در پیج نگه می‌دارد. می‌توان هفته‌ای یک پست منتشر کرد و کیفیت بالایی خرج آن کرد. در این حالت پیج فالوورهای خود را بهتر از صفحه‌ای با ۲۰ پست در هفته حفظ می‌کند. پس به یاد داشته باشید که همواره کیفیت را مقدم بر کمیت در نظر بگیرید. اما حفظ فاصله زمانی معین و کوتاه برای ارسال پست‌ها هم اهمیت زیادی دارد.
سعی کنید پست‌های خود را به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده ارسال کنید. به طور مثال همیشه هفته‌ای ۳ پست بگذارید و این نظم را تغییر ندهید. هر دو روز یک پست منتشر کنید. نکته مهم دیگر این است که از انتشار پست‌های نامربوط به پیج خودداری کنید. هر مطلب جذابی که دیدید را منتشر نکنید؛ بلکه به ارتباط آن با موضوع صفحه خود توجه کنید.

۳٫ انتشار پست‌های آزاردهنده، یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

انتشار پستهای ازاردهنده یکی از ذلایل ریزش فالوور rivand

نتایج آماری نشان می‌دهد که علت بالا نیامدن فالوور در اینستاگرام می‌تواند پست‌های آزاردهنده باشد. نتایج نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که پست‌های تبلیغاتی، بدنرین نوع پست است و کاربران را به شدت آزار می‌دهد. در این میان ممکن است برخی از پیج‌ها به صورت پراکنده پست‌هایی با مضمون تبلیغاتی منتشر کنند.
اما پیج‌هایی که اکثر یا بیشتر پست‌هایشان با این موضوع است، کمترین اهمیت را در ذهن مخاطب خواهند داشت. ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام این موضوع را به عنوان آزاردهنده‌ترین موضوع عنوان کرده‌اند. مورد دیگر، صحبت کردن با مخاطب به صورت عامیانه است. اگر دارای یک برند مشهور و معتبر هستید، به صورت رسمی و ادبی صحبت کنید. سعی کنید در بین محتواهایتان، صحبت غیر رسمی و عامیانه نداشته باشید. مورد دیگر، معرفی نکردن برند و شخصیت به کاربران است. به طور مثال شما یک برند مرتبط با لباس‌های مجلسی هستید.
در این صورت باید پست‌هایی با این موضوع و شامل تصاویری از مدل‌هایی که چنین لباس‌هایی پوشیده‌اند را منتشر کنید. در این صورت هر فردی که وارد پیج شما می‌شود، سریعا متوجه کار و فعالیت اصلی شما خواهد شد. بنابراین پست‌های مرتبط با کار خود ارسال کنید. هر چقدر هم یک مطلب خنده‌دار، جالب، مهم یا سیاسی باشد، تا وقتی که ارتباطی به فعالیت شما ندارد، آن را پست نکنید. زیرا تصوری که برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌است را از بین خواهید برد.
یکی از دلایل کم شدن فالوور در اینستا می‌تواند همین موارد باشد. هدف خود را به طور صریح مشخص کنید و با استفاده از بخش آنالیز پیج تجاری، اهداف خود را ارزیابی کنید. بررسی کنید و ببینید که آیا به هدف خود نزدیک شده‌اید یا اصلا در راه هدف قدم برمی‌دارید یا نه؟ رعایت این موارد می‌تواند از کم شدن فالوور های اینستاگرام جلوگیری کند.

ریزش فالوور اینستاگرام : دلیل دنبال کردن برندهای تجاری در اینستاگرام چیست؟

دلیل دنبال کردن برندهای تجاری در اینستاگرام چیست ریوند

باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا کاربران اینستاگرام برندهای تجاری خاص را فالو می‌کنند. کاربران انتظار دارند که یک برند چه کاری انجام دهد؟ دلیل دنبال کردن یک پیج چیست؟ خب ما پاسخی برای این سوال داریم. واضح‌ترین جواب، داشتن علاقه به پیج شما است. ممکن است کاربران به محصول، محتوا یا خدمات شما علاقه‌مند باشند.
بیش از ۷۰ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که دوست داشتن محصول یک شرکت، دلیل دنبال کردن پیج است. البته نزدیک به ۶۰ درصد کاربران گفته‌اند که به دلیل تبلیغات، برند خاصی را فالو می‌کنند. پس می‌توان گفت که دو دلیل اصلی برای دنبال کردن یک پیج، علاقه‌مندی به محصولات آن و تبلیغات می‌باشد.
البته منظور از این تبلیغات، انتشار محتواهای سرگرم‌کننده و جذاب است که محصولات را هم در کنار آن تبلیغ می‌کنند. در این صورت کاربران به خرید محصول علاقه نشان می‌دهند. باید تبلیغ محصول به گونه‌ای انجام شود که کاربران به خرید آن علاقه‌مند شوند. البته تعداد بسیار کمی هم گفته‌اند که به برگزاری موارد خاصی مانند مسابقات، سرگرمی و … علاقه‌مند هستند.

دلیل نهایی ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

در کنار مطالبی که در بخش‌های قبلی گفته شد، می‌توان علت کم شدن تعداد فالورها و به روایتی دلیل اصلی را هم مطرح کرد. موضوعی که برای همه اهمیت دارد و خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد، گذاشتن وقت کافی برای تولید محتوا است. برندهای مختلف باید تلاش زیادی به خرج دهند تا بتوانند محتوایی ارزشمند ایجاد کنند. در این مورد وقت گذاشتن هم اهمیت ویژه‌ای دارد.
تبلیغات می‌تواند بخشی از محتوا باشد ولی نه همه آن. در واقع این اشتباه است که برندها به صورت مستقیم تبلیغات خود را پیشنهاد دهند. می‌توان دلیل اصلی ریزش فالوور اینستاگرام را همین موضوع دانست. ممکن است کاربران به دلایل مختلفی شما را فالو کنند. اما این بدان معنی نیست که برای همیشه فالوور باقی خواهند ماند. محتوای ارزشمند یا حداقل یک تفاوت یا ویژگی خاص محصول، می‌توان کاربران را در صفحه برند نگه دارد.

مواردی که فالوورها را در صفحه شما نگه می‌دارد!

۱٫ کاربران باید حس خوبی نسبت به پست‌های شما داشته باشند و پیج را به عنوان یک صفحه حرفه‌ای بشناسند. شخصیت خود را حفظ کنید.
۲٫ باید سعی کنید زبان متناسب با برند خود را بشناسید و از آن استفاده کنید. حوزه فعالیت و صنعت خود را شناسایی کنید و از آن برای تولید محتوا بهره ببرید.
۳٫ به جای تبلیغات مستقیم و صریح، از نکات مثبت برند، محصول و خدمات خود سخن بگویید.
۴٫ در نظر داشته باشید که فضای مجازی، صرفا جایی برای تبلیغات نیست!
۵٫ داشتن یک بیوی جذاب، معمولا باعث ماندن کاربران در صفحه شما می‌شود. زیرا نخستین موردی است که مخاطب شما می‌بیند.
۶٫ رعایت کردن تعادل بسیار مهم است. در تولید محتوا و ارسال پست‌ها افراط و تفریط نکنید. نظم و فاصله زمانی صحیح را رعایت کنید.
۷٫ تعامل و ارتباط مداوم با کاربران خود داشته باشید. پاسخ آن‌ها را در کامنت و دایرکت بدهید و در صورت پست آن‌ها را لایک کنید و کامنت بگذارید.

مواردی که فالوورها را در صفحه شما نگه می‌دارد rivand

۸٫ از هشتگ‌های صحیح و مرتبط استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ اشتباه است. همچنین مواظب باشید که هشتگ‌های ممنوع را به کار نبرید.
۹٫ نام کاربری مشخص، شیک و ساده انتخاب کنید.
۱۰٫ پیج خود را به حالت عمومی در بیاورید.
۱۱٫ برای پست‌هایی که منتشر می‌کنید نام بگذارید. کپشن زیبا، تصاویر منحصربه‌فرد و عنوان‌های جالب انتخاب کنید.
۱۲٫ محتوای تکراری منتشر نکنید تا دچار ریزش فالوور اینستاگرام نشوید. از گذاشتن پست‌ها، محتوای دیگران و تصاویر گوگل خودداری کنید. از برنامهrepost برای گذاشتن پست دیگران استفاده کنید.
۱۳٫ حساسیت به خرج دهید و هر فردی را دنبال نکنید. اگر دارای یک پیج تجاری هستید، به فالوی پیج‌های مرتبط، افراد سرشناس و برندها اکتفا کنید.
۱۴٫ اهمیت موضوعاتی مانند کیفیت محتوا و تعادل در تبلیغات را به یاد داشته باشید.

در صورتی که پیج شخصی دارید، موارد زیر را برای افزایش فالوور رعایت کنید

در صورتی که دوست دارید دچار مشکل ریزش فالوور اینستاگرام نشوید و مدام از خود می‌پرسید که چرا به فالوورام اضافه نمیشه یا چرا فالورهام بیشتر نمیشه، موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند:
۱٫ سلفی‌های متعدد منتشر نکنید. حقیقت را بگویید و از گفتن دروغ، تجملات پوچ و اشتباه، زندگی ساختگی و … خودداری کنید. در کل سعی کنید خودتان باشید.
۲٫ به طور مداوم پست نگذارید و نظم را رعایت کنید تا مخاطبین شما خسته نشوند.
۳٫ تبلیغات را به طور مستقیم مطرح نکنید و خلاقیت به خرج دهید.
۴٫ اگر مشکلی نیست، پیج خود را از حالت شخصی به عمومی دربیاورید.

علت کاهش فالوور اینستاگرام : جمع‌بندی

ریزش فالوور اینستاگرام می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. برای اینکه فعالیتی موفق و پر سود در این شبکه داشته باشید، موارد گفته شده را رعایت کنید. شاید مهم‌ترین دلیل کاهش فالوور اینستاگرام همان عدم توجه به حجم تبلیغات و ناتوانی در ارائه جذاب آن‌ها باشد. پس سعی کنید این موارد را رعایت کنید. زیرا تبلیغات یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین موضوع در این شبکه باشد. عدم رعایت قوانین و جذابیت‌های مورد علاقه کاربران این تبلیغات را بی اثر می‌کند. علاوه بر آن باعث ریزش فالور اینستاگرام می‌شود.

در این مقاله دانستید که فالورهای از دست رفته یعنی چی و پاسخ این سوال که چرا تعداد فالوورام زیاد نمیشه را دریافت کردید. حالا نوبت شما است که بگویید. آیا تا به حال یک پیج با اهداف تبلیغاتی و درآمدزایی ایجاد کرده‌اید؟ چه فعالیتی در آن انجام می‌دهید؟ آیا با مشکل ریزش فالوور اینستاگرام روبه‌رو بوده‌اید؟ فکر می‌کنید علت ریزش فالور اینستاگرام شما چه بوده‌است؟ نظرات و تجربیات خود در مورد علت کم شدن فالورها را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید