برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام بسیار مهم است. این شبکه اجتماعی که روز به روز به تعداد مخاطبین آن افزوده می‌شود، توانسته‌است موقعیتی ممتاز برای کسب و کارهای مختلف پدید آورد. پس چه بهتر که ما هم از این پلتفرم استفاده کنیم و محصول و خدمات خود را در معرض دید هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر قرار دهیم.

اما برای موفقیت در این راه باید اصول آن را بدانیم. در این مقاله با برندینگ اینستاگرام آشنا می‌شویم و اصول و پایه برندسازی شخصی در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. با من تا پایان این مقاله همراه باشید.

برندینگ در اینستاگرام

نقش اینستاگرام در برندسازی به چه صورت است؟

دیده شدن در دنیای امروز با وجود انواع شرکت‌ها و برندهای معتبر کار آسانی نیست. هر چقدر هم از سئو و امکانات فوق‌العاده آن برای بهبود سایت خود و بالا رفتن در نتایج گوگل استفاده کنید، نمی‌توانید شرکت‌های بزرگ با توان‌های مالی فوق‌العاده هنگفت را نادیده بگیرید.

به همین دلیل می‌توان از شبکه­‌های اجتماعی برای دیده شدن در جامعه ایران یا حتی جهان استفاده کرد. تا چند سال اخیر فیسبوک یکی از مهم‌ترین شبکه‌های تعامل و برقراری ارتباط در دنیا بود. اما با ظهور اینستاگرام، این پلتفرم دچار رکود شد.

البته در کنار اینستاگرام شبکه‌های دیگری مانند توئیتر، لینکدین، پینترست و … نیز وجود دارد. اما در این بین، اینستاگرام از همه بیشتر معروف و محبوب بوده‌است. به همین دلیل می‌خواهیم به برندسازی در اینستاگرام بپردازیم. مطمئنا داشتن برند و مخاطبان بسیار در این فضا می‌تواند کمک شایانی به توسه و رونق کسب و کار شما بکند.

چگونه در اینستاگرام برند شویم ؟

برندسازی اینستاگرام نیاز به طی کردن یک سری مراحل دارد. باید در ابتدا نوع محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید را مشخص کنید. باید تمرکز خاصی روی یک موضوع داشته باشید. فرقی نمی‌کند که یک محصول را می‌فروشید یا به تولید محتوا در زمینه ویدیوهای طنز و … می‌پردازید. کار شما باید دقیقا مشخص باشد.
۱- باید نسبت به رقبای خود ارزش افزوده‌ای داشته باشید. به این معنی که مخاطبین تفاوت فاحش و مثبتی نسبت به رقبا در شما ببینند. سپس باید پرسونای مخاطبین خود را مشخص کنید. یعنی باید بدانید که مخاطب شما در کجا حضور بیشتری دارد ؟ در کدام رسانه بیشتر فعالیت می‌کند ؟ چه ابزاری برای حضور در آن رسانه دارید ؟ محصول شما برای چه افرادی و در چه منطقه‌ای مناسب است ؟
۲- به یاد داشته باشید که ارزشی که برای مخاطب قائل می‌شوید بسیار مهم است. مسئولیت‌پذیری شما و ایجاد محصول و محتوای با ارزش، شما را در ذهن مخاطب حرفه‌ای جلوه می‌دهد.
۳- از اهمیت جلوه‌های بصری مانند عکس، ویدیو، کلیپ‌های جذاب و سرگرم‌کننده غافل نشوید. معمولا افراد پیج‌های جذاب را بیشتر دنبال می‌کنند.چند نمونه از صفحات با محتوای تفاوت و سرگرم کننده را در زیر ببینید.

برندسازی در اینستاگرام ریوند

۴- یک رنگ سازمانی یا لوگو برای برند خود در نظر بگیرید و از همان استفاده کنید. برای مثال برند استارباکس رنگ سازمانی سبز و لوگو خود را در اکثر پست های خود به کار برده است.

۵- اگر از یک فیلتر اینستاگرام استفاده کردید، همان را در پست‌های بعدی هم به کار ببرید.
۶- برای بالا بردن ارزش و ارتقا پست در اینستاگرام از تصاویر گویا و واضح استفاده کنید. از متن‌های شلوغ در تصاویر خود استفاده نکنید.
۷- همواره از برندهای بزرگ و روش‌های آن‌ها درس بگیرید. البته به هیچ عنوان تقلید نکنید.
۸- به یاد داشته باشید که برای جذب مخاطب و مشتری، محتوای هدفمند و خلاقانه تولید کنید. با خلاقیت در هویت بصری اینستاگرام می‌توانید در بین رقبا تک بشوید. ممکن است در ابتدا وقت زیادی برای جذابیت پیج و تولید محتوا صرف کنید. اما با گذشت زمان می‌توانید با استفاده از تجربیات قبلی خود محتواهایی جدید تولید کنید.
۹- یکی دیگر از روش‌ها، تولید محتوا با استفاده از مخاطب است. کمپین‌های اینستاگرامی، روش خوبی برای جذب بیشتر مخاطب در این شبکه جهانی است. با عکس گرفتن از دایرکت‌ها، کامنت‌های جالب و … پست تولید کنید. همچنین از مخاطبین بخواهید که در مورد کار و محتوای شما نظر بدهند. نظرات را منتشر کنید و به این روش خود را محبوب‌تر جلوه دهید.
۱۰- سبک خاص خود را در انتشار پست‌ها داشته باشید. این موضوع هم اهمیت زیادی دارد. زیرا نشان‌دهنده ارزشی است که برای کار خود قائل هستید.
برای مثال عکاس بسیار معروف Jenna Kutcher کسی ست که از محتوا در جهت برندسازی خود به درستی استفاده کرده است.

به عبارت دیگر صاحبان کسب و کارها باید در مورد علایق خود به راحتی صحبت کنند. برای مثال آیا شما یک فرد علاقه مند به قهوه هستید؟

متخصصین برندسازی در اینستاگرام چه کسانی هستند؟

در ابتدای کار از کمک متخصصان این عرصه هم کمک بگیرید. در واقع این کار باعث می‌شود که بیش از پیش موفق شوید. وجود چنین متخصصانی، نشان از اهمیت زیاد برندسازی دارد. استفاده از مشاوره افراد خبره کمک می‌کند که مانند برندهای مطرح عمل کنید و در میان تعداد زیادی رقیب خود را بالا بکشید.

حتی اگر تصور می‌کنید که یک کسب و کار کوچک راه انداخته‌اید، از افراد خبره بهره ببرید. این افراد می‌توانند عکاس‌، انیماتور و … باشند. باز هم تکرار می‌کنیم که خلاقیت و تولید محتوای جدید و غیرتکراری اهمیت زیادی دارد. برندسازی در اینستاگرام مانند یک سرمایه‌گذاری است. این موضوع مهم را به یاد داشته باشید.

نقش هشتگ در برندسازی در اینستاگرام

یکی از روش‌های مهم، استفاده از هشتگ می‌باشد. این ابزار کمک می‌کند که فالوور بیشتری جذب کنید و برند بهتری داشته باشید. امکان استفاده از ۳۰_۶۰ هشتگ در یک پست وجود دارد. اما بهتر است که از ۵_۸ هشتگ استفاده کنید.

هویت بصری اینستاگرام



بهتر است که هشتگ اختصاصی خودتان را ایجاد کنید. این موضوع باعث می‌شود که برند تجاری متمایزی داشته باشد. جالب است که از ۷ هشتگ خاص استفاده کنید و آن‌ها را در کل هفته استفاده کنید. بررسی کنید که افراد تا چه اندازه از هشتگ شما استفاده می‌کنند.

در بخش بیوی پیجتان هم اشاره‌ای به هشتگ اختصاصی خود داشته باشید. هشتگ‌های محبوب را پیدا کنید و از آن‌ها زیر پست خود استفاده کنید. در استفاده از هشتگ‌های فارسی، ارتباط معنایی را در نظر بگیرید.

برند شما باید سرگرم‌کننده، الهام‌­بخش و در کمال آرامش باشد

برای اینکه جذاب باشید باید چیزی فراتر از فروش را در نظر بگیرید. برندسازی در اینستاگرام تنها به معنی استفاده از مخاطبین برای درآمدزایی نیست. باید روابط دوستانه و صادقانه‌ای با آن‌ها داشته باشید. به طور مثال از رویدادهایی که به نفع مشتریان شما یا حتی عموم مردم است حمایت کنید.

پست‌های الهام‌بخش منتشر کنید و فقط به فکر فروش خود و سواستفاده از مخاطبین نباشید. پست‌های سرگرم‌کننده که تنها برای جلب نظر مخاطبین است منتشر کنید. گاهی اوقات خلاقیت بیشتر از بودجه‌های گزاف تبلیغاتی به کمک شما می‌آیند. ایجاد حس خوب در مخاطب و ارتباط موثر را فراموش نکنید.

تعامل با شبکه‌های بزرگتر

دقت کنید که چگونه اینفلوئنسرها با مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کنند. از این روش‌ها برای ارتقا صفحه اینستاگرام استفاده کنید. با پرداخت مبلغی خاص به یک اینفلوئنسر، وی را به حمایت از برند خود تشویق کنید.

از پیج‌های پرمخاطب بخواهید که برای شما تبلیغ کنند. شروع به شناسایی پیج‌های مرتبط با کسب و کار خود کنید. از آن‌ها برای معرفی یکدیگر استفاده کنید. یک پست را به معرفی آن‌ها اختصاص بدهید.

تبادل با برندهای تازه‌کار مانند خودتان هم راهکار خوبی است. اما ممکن است نتیجه زیادی در بر نداشته باشد. می‌توانید هزینه‌ای به برندهای قدرتمند بپردازید تا شما را به صورت یک برند حرفه‌ای معرفی کنند. از این روش‌ها برای ارتقا و برندسازی در اینستاگرام استفاده کنید.

پاسخگویی و تعامل برند با مخاطبین

اگر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید، آن‌ها را به پیگیری خود مجبور می‌سازید. در واقع وقتی ببینند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید، تمایل بیشتری به پیگیری شما و خرید از شما نشان می‌دهند. این اصول مهم را در برندسازی در اینستاگرام در نظر بگیرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

به صورت مرتب لایو بگذارید و به صورت رو در رو با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. بهتر است از ربات‌ها استفاده نکنید. اما تا می‌توانید از تیزرها و موشن گرافیک بهره ببرید. با استفاده از این ابزارها، شعار و پیام خود را به صورت هدفمند و با زبانی ساده به اطلاع همه می‌رسانید.

بیویی جذاب و گیرا داشته باشید تا به برندی محبوب تبدیل شوید

برای ساخت برند اینستاگرام بیویی جذاب داشته باشید. از جملات جالب، هشتگ اختصاصی خودتان و یک معرفی ساده و گیرا استفاده کنید. اما قرار دادن یک لینک هم کمک شایانی می‌کند. جملات تاثیرگذار که تمایز شما را نشان دهند نیز موثر خواهد بود.

به تخفیف‌های مختلفی که اعمال کرده‌اید اشاره کنید و لینک مربوطه را قرار دهید. می‌توانید از لینک خود در قسمت کپشن پست‌ها هم استفاده کنید. داشتن یک بیوی حرفه‌ای به برندسازی در اینستاگرام کمک می‌کند.

مرتبا عملکرد برند خود را شناسایی کنید و بهبود بخشید

حتما در مورد روش‌های بهتر برای بازاریابی برند تحقیق کنید. در هر صورت باید از عملکردهایی که نتیجه بهتری در بر دارند بهره ببرید. با آزمون و خطا تجربه خود را بیشتر کنید. از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. به طور مرتب کار خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید. فالوورهایتان، تعداد کلیک‌ها و … را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که در برندینگ از برنامه‌های مدیریت یا طراحی صفحه اینستاگرام استفاده کنید.

امیدواریم مقاله آموزش برندسازی در اینستاگرام به شما کمک کرده باشد. آیا تا به حال سعی کرده‌اید که برند مخصوص به خود را بسازید ؟ از چه راهکارهایی استفاده کرده‌اید ؟ کدام یک مفید بوده‌اند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید