استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی اینستاگرام برای پیروز شدن در رقابت شدید و مهم در این شبکه جهانی اهمیت زیادی دارد. جالب است بدانید که لغت استراتژی ریشه یونانی دارد و به معنی فرماندهی لشکر می‌باشد. پس همانطور که واضح است داشتن استراتژی در مدیریت شبکه اینستاگرام مهم است.
همانطور که در سال‌های دور فرماندهان برای رقابت در جنگ برنامه و استراتژی داشتند، امروزه نیز برای رقابت در میان خیل عظیم فعالان شبکه‌های اجتماعی باید برنامه‌های عالی و فوق‌العاده بچینید. در ادامه با من در ریوند همراه باشید تا چندین تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام را با هم بیاموزیم.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام ریوند

استراتژی محتوای اینستاگرام : چگونه با اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه ؟ باید چگونه این کار را انجام دهیم؟ از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟ واقعیت این است که در دنیای امروز فعال نبودن در شبکه‌های اجتماعی به خصوص برای کسب و کارهای مختلف اشتباه بزرگی است. به طور مثال یک فروشنده علاوه بر فروشی که از مغازه خود دارد، می‌تواند کسب و کار خود در برنامه اینستاگرام را هم گسترش دهد و به صورت غیرحضوری و با ثبت سفارش، مشتری‌های بیشتری جذب کند. بهتر است پرسونای مشتریتان را شناسایی کنید. باید بدانید که اینستاگرام فواید زیادی برای رونق تجارت شما دارد:

• اینستاگرام ویترین محصولات شما است.
• قابلیت اینستاگرام به عنوان یک کاتالوگ نامحدود را از دست ندهید.
• اینستاگرام مانند یک تلوزیون، صدای شما و محصولاتتان را به گوش همه می‌رساند.
• اینستاگرام کانالی برای برقراری ارتباط میان شما و مخاطبین شما است.
• اینستاگرام کمک می‌کند نظرات و پیشنهادات مخاطبین خود را بدانید.
• اینستاگرام برای اکثر کسب و کارها کارایی دارد.

استراتژی محتوای اینستاگرام چگونه با اینستاگرام کسب درآمد کنیم rivand

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چه ضرورتی دارد ؟

همانطور که برای انجام یک سفر ساده نیاز به ریختن برنامه و نقشه دارید، برای راه انداختن فعالیت و کسب و کار خود در اینستاگرام هم باید استراتژی داشته باشید. استراتژی اینستاگرام شامل برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار شما در این پلتفرم است. البته ارزیابی این فعالیت‌ها هم مهم است. طبق آمار سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰ درصد کسب و کارها دارای اکانت‌های فعال در اینستاگرام بوده‌اند. پس واضح است که برای داشتن یک بیزنس موفق، بهتر است که یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

مراحل چیدن یک استراتژی اینستاگرام موفق

پیدا کردن مخاطب

مراحل چیدن یک استراتژی اینستاگرام موفق ریوند

۱٫ در ابتدای کار سعی کنید اهداف، روند فعالیت و هر آنچه در این راه برایتان مهم است را در یک دفترچه مرتب و زیبا بنویسید. البته اگر مایل هستید آن را در یک فایل word یا excel وارد کنید.
۲٫ باید سعی کنید مخاطب خود را پیدا کنید. مخاطب و جامعه هدف خود را تعیین کنید. البته منظور ما فالوور نیست. منظور ما کسانی است که شما برای آن‌ها محصول یا محتوا تهیه می‌کنید. پست‌ها و محتواها باید مطابق با سلیقه مخاطب و جذاب باشد. پس حتما مشتری و مخاطب خود را به خوبی بشناسید.
۳٫ می‌توانید اطلاعات مشتریان را از Data base یا بخش فروش شرکت خود بگیرید. اگر شرکت بزرگی ندارید، شخصا اطلاعات را به دست بیاورید. همین اطلاعات کمک می‌کند تا علایق مخاطب خود را بشناسید. یکی دیگر از روش‌ها، استفاده از صفحات رقیبان است. سعی کنید فالوورها، فالوئینگ‌ها، لایک‌کنندگان و … را مورد بررسی قرار دهید.
۴٫ به بخش آمار پیج اینستاگرام (Insight) بروید و آنالیز صفحه خود را بررسی کنید. اطلاعات کاملی از کاربران خودتان کسب خواهید کرد.

مهم‌ترین اصل برای جذب مخاطب در استراتژی اینستاگرام تولید محتوای جذاب است. هر چند از ابزارهای مختلف استفاده کنید، باز هم باید محتوایی تولید کنید که مخاطبین شما را به سمت پیج شما بکشاند. اما به چه صورت مخاطبین را جذب کنیم تا به فالوور تبدیل شوند؟
می‌توانید از ربات‌های افزایش فالوور اینستاگرام برای جذب فالوور واقعی استفاده کنید. قبل از هر چیز باید به طور دقیق مشخص کنید که چرا وارد اینستاگرام شده‌اید؟ هدف شما از اینستاگرام کسب درآمد است؟ خب برای این کار چه ایده‌ای دارید؟ سعی کنید به ۳ مورد زیر توجه کنید و برای آن‌ها پاسخ شایسته‌ای داشته باشید.

مشخص کردن هدف و معرفی آن به مخاطب

مشخص کردن هدف و معرفی آن به مخاطب rivand

اطلاعات کافی در مورد برندتان به مخاطب بدهید. خودتان و هدفتان را معرفی کنید و کسب و کار خود را به طور واضح به مخاطب نشان دهید. فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید را مشخص و برجسته کنید. اخبار مهم مانند نمایشگاه‌ها، آپدیت‌ها و … را به مخاطبان اطلاع دهید. شرکت شما باید فرهنگ خاص خود را داشته باشد. علایق و ذائقه خود در موضوعات مختلف را به گوش مخاطب برسانید. اگر اعضای تیم و شرکت را نشان بدهید، می‌توانید ارتباطی صمیمانه برقرار کنید.
مطمئنا با انتشار تصاویر دارای چهره، لایک بیشتری دریافت می‌کنید. محتوایی منتشر کنید که نرخ تعامل پیج را بیشتر کند. در این صورت اینستاگرام آن را بیشتر به سایر مخاطبین نشان می‌دهد. پست‌هایی ارسال کنید تا مخاطبین شما آن را برای سایر دوستانشان بفرستند. در این صورت بازدید شما بیشتر می‌شود. کاری کنید که مخاطب مجبور به فالو کردن شما شود، پست‌ها را لایک کند و کامنت بگذارد.

فروش محصولات | استراتژی اینستاگرام

فروش محصولات، یکی از راه‌های درآمد از اینستاگرام است. در این راه باید مخاطبین محصولات شما را ببینند. اما مواظب باشید که تصویر محصولات را به صورت قطاری منتشر نکنید. مهم‌ترین راه برای نمایش محصولات، انتشار تصویر آن‌ها نیست. گرچه این کار در جذب مخاطب تاثیر دارد ولی همه ماجرا نیست! مثلا شرکت اپل هیچ عکسی از محصولات خود منتشر نکرده‌است، اما بیش از ۲۳ میلیون فالوور دارد.
جالب اینجا است که اپل تصاویری را منتشر می‌کند که افراد با گوشی اپل گرفته‌اند! پس کیفیت را به نمایش می‌گذارد. بنابراین بهتر است که در کنار پیشنهاد محصول، تجربه هیجان‌انگیز آن را هم به نمایش بگذارید. نکته بسیار مهم در مورد فروش: باید در ابتدا نحوه فروش خود را مشخص کنید. باید بدانید که می‌خواهید مشتریان چگونه از شما خرید کنند.
خرید از داخل برنامه انجام می‌شود؟ مشتری باید به سایت شما مراجعه کند؟ خرید به صورت مستقیم و از مغازه انجام می‌شود؟ سعی کنید روشی را انتخاب کنید که مشتری بیشترین رضایت را داشته باشد. برای اینکه بازدید و ترافیک سایت شما بالا رود، می‌توانید لینک وب‌سایت خود را در پیج قرار دهید و درخواست کنید که خرید الکترونیکی را از داخل سایت انجام دهند.

دادن اطلاعات مهم است | استراتژی اینستاگرام

دادن اطلاعات مهم است استراتژی اینستاگرام rivand

پیشنهاد می‌شود که اکثر گروه‌های تجاری و کسب و کارها، از این روش برای افزایش فالوور استفاده کنند. در مورد موضوع خاصی که مرتبط با کار خودتان است، آموزش بدهید. با آموزش اعتماد افراد را جلب می‌کنید و خود را در ذهن آنان ثبت خواهید کرد. به طور مثال اگر یک صفحه برای فروش لوازم ورزشی دارید، هر هفته پست‌هایی در مورد حرکت‌های مختلف با هر وزنه یا وسیله آموزش دهید.
حرکات ورزش‌های TRX یا body pump را بگذارید و یک چالش تشکیل دهید. از مخاطبین بخواهید که حرکات را انجام دهند و فیلم آن را برایتان بفرستند. این فعالیت‌ها شما را یک حرفه‌ای معرفی می‌کند. در مورد حوزه خود اطلاعات زیادی به دست بیاورید و مطالعه داشته باشید.

تبلیغ اهمیت زیادی دارد | استراتژی اینستاگرام

برخی فکر می‌کنند که در صورت داشتن محتوای خوب به تبلیغ نیازی ندارند. اما اصلا اینطور نیست! شما در هر صورت به تبلیغ نیاز دارید. حتی اگر فکر کنیم که با چند میلیون فالوور معروف هستیم، هنوز هم افرادی هستند که با ما آشنایی ندارند. پس داشتن برنامه‌ریزی اساسی برای تبلیغ بسیار مهم است. با خلاقیت خودتان و گرفتن کمک از متخصصین، یک بنر جذاب تبلیغاتی طراحی کنید. بعد از این کار نیاز به تبلیغ آن در صفحات پرفالوور و شلوغ دارید.
تبلیغ را در صفحاتی انجام دهید که متناسب با فعالیت شما هستند. مثلا اگر به فروش لوازم آرایشی می‌پردازید، بهترین کار، تبلیغ آن در پیج صدف بیوتی یا سایر بیوتی اینفلوئنسرها است. از تبلیغ در صفحات زرد، هر چند پرفالوور، خودداری کنید. یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور، برگزاری مسابقه است. جوایز هیجان‌انگیز و جذابی قرار دهید و در دادن جایزه هم خوش قول باشید. فراخوان عمل (Call To Action) هم یک راه دیگر است. درخواست لایک، کامنت یا هر چیز دیگیر می‌تواند یک فراخوان عمل باشد.

محتوای جذاب بسیار اهمیت دارد | استراتژی اینستاگرام

محتوای جذاب بسیار اهمیت دارد استراتژی اینستاگرام ریوند

مرحله بعدی محتواسازی در اینستاگرام که خیلی هم مهم است، تولید محتوای جذاب و موثر است. محتوایی که تاثیرگذار باشد و مهم‌تر از همه، مخاطب را ملزم به دنبال کردن شما کند. برای این کار نیاز به استراتژی عالی دارید. همانطور که باید برای تبلیغات هزینه کرد، هزینه کردن برای تولید محتوا هم اهمیت دارد. در واقع داشتن محتوای عالی برگ برنده شما است. حتی اگر تبلیغ کنید، مسابقه بگذارید و جذب فالوور داشته باشید، تا محتوای خوبی تولید نکنید، نمی‌توانید فالورها را در صفحه خود نگه دارید. این موضوع متاسفانه به ریزش فالوور منجر می‌شود.

پاکسازی صفحه | استراتژی اینستاگرام

حتما اطلاعات بی فایده و اضافی را از پیج خود پاک کنید. موضوعاتی که به درد هیچ کس نمی‌خورد و مایه افتخار هم نیستند. به جای ماه تولد، سال تولد و … یک بیوی زیبا و حرفه‌ای بنویسید. در بیو از لینک وبسایت، سایر پلتفرم‌های خودتان مثل فیسبوک و شعار برندتان استفاده کنید. همچنین پروفایل خود را تبدیل به بیزنس اکانت کنید.

شفاف‌سازی در مورد پیج | استراتژی اینستاگرام

موضوع و هدف اصلی صفحه خود را انتخاب کنید. از هر دری حرف نزنید و محتوای بی‌کیفیت هم منتشر نکنید. خود را متخصص نشان دهید و اطلاعات خود را آپدیت کنید. در این صورت کاربران پیج شما را به هم معرفی می‌کنند. حتی مشاوره رایگان در مورد موضوع موردنظر ارائه دهید تا معروف‌تر شوید و مورد اعتماد همه قرار بگیرید.

فعالیت مستمر | استراتژی اینستاگرام

فعالیت مستمر استراتژی اینستاگرام rivand

به صورت مستمر و دائمی محتوا منتشر کنید. اگر هر روز پست می‌گذاشته‌اید، به همان روال ادامه دهید. هیچگاه به مدت طولانی غایب نشوید. در این صورت ریزش مخاطب خواهید داشت. به صورت مستمر و مداوم پست بگذارید. به طور مثال در هر ماه بین ۲۰ الی ۶۰ پست بگذارید.

نظم داشته باشید

سعی کنید موضوعات مهم را مشخص و اولویت‌بندی کنید. مثلا موضوعات شما می‌تواند معرفی و فروش محصول یا معرفی بیزنستان باشد. از تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای انتشار پست‌هایتان استفاده کنید. در مناسبت‌های خاص پست‌های مرتبط را منتشر کنید.

سبک مخصوص به خود را داشته باشید

داشتن یک سلیقه و سبک شخصی هم مهم است. شخصیت و علایق خود را در صفحه خود بازتاب دهید. از کار دیگران یاد بگیرید ولی تقلید نکنید. تم و سبک مخصوص به خودتان را داشته باشید.

اینستاگرام، عکس به جای متن | استراتژی اینستاگرام

اینستاگرام، عکس به جای متن استراتژی اینستاگرام ریوند

قدم بعدی در استراتژی اینستا استفاده از عکس‌های باکیفیت است. در مورد شرکت، بیزنس و محصولاتتان تصاویر چشم‌نواز منتشر کنید. متاسفانه اینستاگرام برخلاف توئیتر تنها برای نگاه کردن است. بهتر است از این فضا برای به نمایش گذاشتن تصاویر استفاده کنید تا اینکه متون طولانی را به کار ببرید.
به همین دلیل معمولا افرادی هم که به تحلیل یک موضوع می‌پردازند، از متن در تصاویر به جای کپشن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید، از تصاویر جدید و بکر استفاده کنید تا فالوورها مجبور به خواندن کپشن شوند. از Pinterest برای گرفتن ایده‌های ناب استفاده کنید. سایت‌های Unsplash و Dribbble هم برای دانلود عکس‌های زیبا مناسب هستند. همچنین می‌توانید از نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام برای تهیه عکس استفاده کنید.

از ویدیو هم استفاده کنید | استراتژی اینستاگرام

محتواهای ویدیویی برای جذب مخاطب عالی هستند. از یوتیوب استفاده کنید و با نرم‌افزار Subtitle edit برای فیلم‌ها زیرنویس بگذارید. استفاده از بهترین اپلیکیشن تولید محتوا که کم هم نیستند، عملکرد مناسبی است. از رقیبان خودتان ایده بگیرید و یک سبک جدید و تم جالب برای پست‌هایتان استفاده کنید. در کنار این‌ها از ابزارهای اینستاگرام هم برای ادیت عکس و ویدیو استفاده کنید. از استوری، لایو و IGTV برای تولید محتوا استفاده کنید.

محتواسازی، تنها انتشار پست نیست!

در کنار گذاشتن پست، کار خودتان را تحلیل کنید. ببینید کاربران از چه محتوایی بیشتر خوششان می‌آید یا کمتر مشاهده کرده‌اند. این پست‌های جذاب را بیشتر تولید کنید تا نرخ تعامل پیجتان بالاتر رود.

جمع‌بندی

سعی کردیم که در این مقاله با ایده تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شویم. متشکریم که با ما همراه بودید. امیدواریم بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را برگزینید و کسب و کاری موفق را استارت بزنید. مطمئنا تا به حال متوجه شده‌اید که تولید محتوا در اینستاگرام چیست ؟ آیا تا به حال یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته‌اید؟ از چه روش‌هایی برای جذب فالوور استفاده کرده‌اید؟ چه برنامه و هدف‌هایی داشته‌اید؟ به کدام یک رسیده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید