برنامه تیک تاک چیست ؟

تیک تاک (TikTok)، یکی از جذاب‌ترین و در عین حال معروف‌ترین اپلیکیشن‌های اجتماعی حال حاضر است. زمان زیادی نیست که این نرم‌افزار عرضه شده‌است. اما افراد زیادی در سرتاسر جهان جذب این اپلیکیشن شده‌اند. وقتی در استوری‌های اینستاگرام می‌چرخید، احتمالا ویدیوهای کوچکی از این برنامه را دیده‌اید.
می‌توان کلیپ‌ها و ویدیوهای مختلفی در این نرم‌افزار به اشتراک گذاشت و در سرتاسر دنیا شناخته شد. جالب است بدانید که این برنامه در واقع نسخه جدیدی از اپ Musical.ly می‌باشد. البته هم‌اکنون با نام جدید TikTok فعالیت می‌کند. این برنامه کمک می‌کند که کلیپ‌ها و ویدیوهای کوتاه و بامزه خود را با مردم سرتاسر دنیا به اشتراک بگذاریم.

برنامه تیک تاک چیست؟ rivand

برنامه TikTok به افرادی که دارای تخیل قوی یا سبک‌های خاص در موسیقی، رقص و … هستند کمک کرده‌است. در واقع پلتفرمی جذاب برای نمایش توانایی‌های این افراد است. بایت‌دنس، شرکت سازنده این نرم‌افزار، برنامه قبلی یعنی Musical.ly را خریداری کرد و آن را با تیک ‌تاک ادغام نمود. همین موضوع باعث توجه زیاد مردم در سرتاسر دنیا از جمله آمریکا به این برنامه شد. درآمد این برنامه در سال ۲۰۱۸، سه برابر درآمد آن در سال ۲۰۱۷ بوده‌است.
تبلیغاتی که در اینستاگرام و اسنپ‌ چت انجام شده‌است، محبوبیت و معروفیت این برنامه را بیشتر کرده‌است. نسخه جدید این برنامه در دوم اردیبهشت‌ماه ۹۹ منتشر می‌شود. باید دید که این رقیب جدید اینستاگرام تا چه حد روی افراد جامعه تاثیر می‌گذارد و آیا قدرت تسخیر جامعه را بیش از اینستاگرام خواهد داشت یا نه؟

تیک تاک بهتر است یا اینستاگرام؟

تا همین چند ماه اخیر اینستاگرام یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی در سراسر دنیا بود. با ورود اپلیکیشن TikTok، این دو به رقیب‌های سرسخت یکدیگر تبدیل شده‌اند. نمی‌توان گفت کدام یک از این ۲ پلتفرم بهتر هستند. در واقع نادیده گرفتن اینستاگرام در بین چند میلیارد کاربری که دارد، واقعا احمقانه است. اما ممکن است TikTok تبدیل به یکی از جذاب‌ترین نرم‌افزارهای ارتباطی شود و این غول دنیای شبکه‌های اجتماعی را پشت سر بگذارد.
گفته می‌شود که در اکتبر ۲۰۱۸، برنامه ی تیک تاک بیش از سایر پلتفرم‌های معروف دانلود شده‌است. به طور کلی ۸۰۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا این برنامه را دانلود کرده‌اند. البته کاربران چینی شامل این آمار نمی‌شوند. این اولین بار است که یک شبکه اجتماعی آسیایی در بین مردم دنیا و به خصوص آمریکا معروف شده‌است. حتی اینفلوئنسر مارکتینگ هم در این برنامه راه پیدا کرده‌است و برندهایی مانند Guess توانسته‌اند تبلیغاتی برای لباس‌های جین خود انجام دهند.

چگونه در تیک تاک معروف شویم | تیک تاک چیست؟ rivand

قابلیت‌های برنامه تیک توک

Tik Tok برنامه ای با قابلیت‌های فراوان است. در ادامه به صورت تیتروار این موارد را معرفی کرده‌ایم:
• ساخت ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای و اشتراک‌گذاری آن‌ها
• وجود افکت‌ها و فیلترهای جذاب و شگفت‌انگیز
• ضبط فایل‌های صوتی و اشتراک‌گذاری آن‌ها
• اشتراک‌گذای ویدیوها در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام
• امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن برای ویدیوهای سایر کاربران در برنامه تیک تاک
• ارتباط کامل و ویژه بین هوش مصنوعی و گرفتن تصویر
• وجود انواع موسیقی‌ها در این برنامه
• امکان به روزرسانی‌ها و اضافه شدن ویژگی‌های جدید
• امکان تبدیل گوشی به یک استودیوی خلاق

برنامه تیک تاک در ایران چقدر استفاده می‌شود؟

تعداد زیادی از کاربران این برنامه ایرانی هستند. البته اخیرا مشکلاتی برای کاربران ایرانی به وجود آمده‌است که احتمالا مربوط به مسائل تحریم در ایران می‌باشد. این برنامه در ایران فیلتر می‌باشد و می‌توان با استفاده از فیلترشکن‌های مناسب به آن دسترسی پیدا کرد.

Tik Tok برنامه | تیک تاک چیست؟ ریوند

آموزش برنامه تیک تاک

آموزش نصب برنامه

ابتدا برنامه را دانلود کنید. می‌توانید به راحتی برای مشاهده ویدیوها از آن استفاده کنید. اما اگر بخواهید فعالیتی مانند گذاشتن کامنت، لایک کردن و اشتراک‌گذاری کلیپ انجام دهید، باید اکانت مخصوص به خود را داشته باشید.

ساخت اکانت تیک تاک

۱- برای ساخت اکانت باید ابتدا برنامه را باز کنید.
۲- سپس آیکون آدمک که در سمت پایین قرار دارد را لمس کنید. روش خود را برای ثبت نام انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از شماره تلفن، حساب فیسبوک، توییتر یا گوگل ثبت نام کنید.
۳- پس از تایید باید تاریخ تولد را وارد کنید. سپس به سمت صفحه ویدیوها هدایت می‌شوید.
۴- در بالای صفحه دو گزینه می‌بینید. آن‌ها Following و For You هستند.
۵- با انتخاب گزینه Following می‌توانید ویدیوهای به اشتراک‌ گذاشته توسط فالوینگ‌هایتان را ببینید. اگر دومی را انتخاب کنید، ویدیوهای محبوب را خواهید دید. اگر به سمت بالا سوایپ کنید، ویدیوهای بعدی در تیک تاک را می‌بینید.
۶- لمس کردن صفحه در حین دیدن ویدیو باعث می‌شود که پخش آن متوقف شود. می‌توانید آیکون پروفایل را در سمت بالا و راست لمس کنید و شخص موردنظر را فالو کنید. همچنین با زدن روی قلب و حباب، ویدیو را لایک می‌کنید و کامنت می‌گذارید.
۷- یک دکمه هم برای اشتراک‌گذاری وجود دارد که در سمت راست واقع شده‌است. می‌توانید ویدیو را در سایر پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری کنید.
۸- اگر آیکون دیسک مانند را انتخاب کنید، آهنگ همان ویدیو و سایر ویدیوهای ساخته شده با آن آهنگ را می‌بینید. اگر به سمت چپ سوایپ کنید، پروفایل همان شخصی که ویدیو را ارسال کرده‌است می‌بینید. دکمه جستجو هم برای مشاهده ویدیوهای محبوب وجود دارد.

ساخت ویدئوهای جذاب با برنامه TikTok

برای اینکه فعالیتی مداوم داشته باشید، باید ویدیوهای خود را بسازید. در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که چگونه کلیپ‌ها و ویدیوهای خود را در برنامه تیک تاک بسازید و به اشتراک بگذارید.
۱- ابتدا دکمه + سفیدرنگ را لمس کنید. با استفاده از گزینه Select Sound در سمت بالای صفحه یک آهنگ انتخاب می‌کنید. تعداد زیادی آهنگ محبوب در این قسمت وجود دارد. آهنگ‌های مختلف را گوش بدهید و یکی را انتخاب کنید.
۲- وقتی آن را انتخاب کردید، دکمه قرمز رنگی به نام Shoot with This Sound را لمس کنید. وقتی دکمه قرمز را نگه دارید، آهنگ پخش می‌شود و ضبط ویدیو آغاز می‌شود. می‌توانید از استیکرها و سایر جلوه‌های گرافیکی هم استفاده کنید. در این صورت ویدیوی جذاب‌تری خواهید داشت.
۳- جستجوی فیلترها و استیکرها در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد.
۴- بعد از اتمام کار، دکمه تیک در کنار دکمه ضبط را بزنید تا بتوانید ویدیو را ویرایش کنید و پیش‌نمایش آن را ببینید.
۵- ویرایش‌های موردنظر خود را انجام دهید و در نهایت دکمه Next را لمس کنید. سپس دکمه Post را بزنید و آن را پست کنید.
۶- اضافه کردن نام، هشتک‌های مورد نظر و … هم در این برنامه وجود دارد.
اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در تیک تاک معروف شویم ؟ باید برای ساخت ویدیوهای خود خلاقیت و انرژی زیادی صرف کنید.

در این قسمت با برنامه تیک تاک آشنا شدید. دانستید که چگونه آن را نصب کنید و ویدیوهایتان بسازید. امیدواریم که بتوانید با استفاده از این اپلیکیشن جدید و جذاب، ویدیوها جالب بسازید. شاید توانستید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید. می‌توانید درآمد خوبی با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به دست بیاورید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید