آموزش برنامه تیک تاک

تیک تاک (TikTok)، جزو جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های اجتماعی حال حاضر دنیا است. دیری نمی‌گذرد که این اپلیکیشن جایی در دل کاربران شبکه‌های مجازی سراسر دنیا باز کند. اگر این اپلیکیشن را ندارید، ممکن است آن را در استوری‌ها یا پست‌های اینستاگرام دیده باشید. می‌توان ویدیوهای ۳ الی ۱۵ ثانیه‌ای را با استفاده از این نرم‌افزار ساخت و منتشر کرد.

آموزش تیک تاک با ریوند

TikTok برنامه مناسبی برای افراد با خلاقیت بالا است. می‌توان کلی ایده جدید و باحال برای تولید ویدیوهای کوتاه در این برنامه ارائه داد. در واقع افرادی که توانایی ساخت کلیپ‌های جدید و متفاوت را دارند، جایی خاص در بین کاربران این اپ پیدا می‌کنند. می‌توان با استفاده از امکانات این اپلیکیشن، ویدیوهایی خنده‌دار، متنوع و سرگرم‌کننده ساخت. کلی فیلتر، ایموجی، جلوه‌های ویژه و موردهای متفاوت برای ویرایش کلیپ‌ها وجود دارد.
این برنامه توسط یک شرکت چینی به نام بایت‌دنس ساخته شده‌است. در واقع برنامه‌ای به نام Musical.ly توسط این شرکت خریداری شد و سپس با تیک توک ادغام شد. قابلیت‌های کنونی این اپلیکیشن، توانسته‌است نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی را جلب کند و به سمت خود بکشاند. با ما همراه باشید تا با آموزش تيك تاك آشنا شوید.

دانلود برنامه تیک تاک

دانلود تیک تاک به راحتی انجام می‌شود. این برنامه در گوشی‌هایی با سیستم عامل Android و IOS نصب می‌شود و کار کردن با آن بسیار راحت است. در واقع آموزش تیک تاک آیفون فرقی با آموزش تیک تاک در گوشی‌های اندروید ندارد. البته برخی با نصب این برنامه مشکل دارند و می‌پرسند که چرا تیک تاک بالا نمیاد ؟ به نظر می‌رسد که این مشکل مربوط به سرور اصلی یا مشکلات تحریم در ایران باشد.
آموزش رفع مشکل تیک تاک کمی مفصل است. البته به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- حتما اتصال به اینترنت و عدم فعال‌ بودن حالت پرواز گوشی را چک کنید.
۲- اگر مشکل حل نشد گوشی را خاموش یا ریستارت کنید. می‌توانید اپلیکیشن را ببندید و باز کنید.
۳- همچنین خود برنامه یا سیستم عامل را آپدیت کنید. می‌توانید از گزینه‌های clear cache گوشی استفاده کنید.
۴- راه‌های دیگری مانند فلش کردن گوشی، حذف و نصب دوباره اپ هم وجود دارد.

آموزش نصب تیک تاک

در ابتدا باید برنامه را دانلود کنید. سپس آن را روی گوشی خود نصب کنید. نصب این برنامه روش خاصی ندارد و مانند سایر نرم‌افزارهای موبایل انجام می‌شود. در ابتدای کار و بدون داشتن اکانت می‌توانید از دیدن ویدیوهای آن لذت ببرید. البته برای ساخت کلیپ‌ها و انتشار آن‌ها باید اکانت شخصی خود را داشته باشید. در ادامه با آموزش چالش با تیک تاک و انواع کاربردهای جالب آن آشنا می‌شوید. قبل از ساخت اکانت، دانلود و نصب برنامه تیک تاک را در تصویر زیر ببینید.

آموزش تیک تاک حرفه ای rivand

آموزش ساخت حساب کاربری تیک تاک

در این قسمت با آموزش تیک تاک و روش ساخت حساب کاربری آشنا می‌شوید.
۱٫ وارد برنامه شوید و جنسیت خود را انتخاب کنید.
۲٫ سپس می‌توانید ویدیوهای داخل تیک تاک را ببینید.
۳٫ برای ساخت ویدیو و به اشتراک گذاشتن آن‌ها، باید حساب کاربری بسازید. برای ساخت اکانت روی آیکون آدمک بزنید.
۴٫ سپس شماره تلفن، حساب فیسبوک، توییتر یا گوگل خود را وارد کنید.
۵٫ سپس تاریخ تولد خود را بزنید و وارد صفحه ویدیوها شوید.

آموزش نصب تیک تاک | آموزش تیک تاک ریوند

ممکن است نخواهید که افراد غریبه ویدیوهای شما را ببینند. می‌توانید با خصوصی کردن حساب خودتان، دسترسی این افراد را قطع کنید. بدین منظور باید به حساب کاربری خود بروید. سپس روی … بزنید و به بخش Privacy and Safety وارد شوید. پس از آن گزینه Private Account را انتخاب کنید. تنظیمات دیگری مربوط به کامنت‌ها، بازخوردها، پیام‌ها و … نیز وجود دارد.

آموزش کامل تیک تاک | آموزش تیک تاک rivand

آموزش جستجو ویدئو در تیک تاک

پس از نصب برنامه وارد صفحه ویدیوها می‌شوید. دو گزینه در بالای صفحه وجود دارد. این گزینه‌ها Following و For You هستند. با انتخاب اولین گزینه می‌توانید ویدیوهای به اشتراک‌ گذاشته را ببینید. اگر دومین گزینه را انتخاب کنید، ویدیوهای محبوب را می‌بینید. به طرف بالا که سوایپ کنید، ویدیوهای بعدی را خواهید دید. همچنین می‌توانید با لمس کردن صفحه، ویدیوی در حال نمایش را متوقف کنید.
با لمس آیکون پروفایل که در سمت بالا و راست قرار دارد، شخص موردنظر را فالو کنید. می‌توان با زدن روی قلب ویدیو را لایک کرد یا روی حباب زد و کامنت گذاشت. همچنین یک دکمه برای اشتراک‌گذاری در سایر پلتفرم‌ها مانند توئیتر و اینستاگرام وجود دارد. یک آیکون دیسک مانند نیز وجود دارد که با زدن روی آن می‌توان آهنگ آن ویدیو را مشاهده کرد. همچنین ویدیوهای ساخته شده با همان آهنگ نمایش داده می‌شود. با سوایپ کردن به سمت چپ، می‌توانید پروفایل شخصی که ویدیو را ارسال کرده‌است ببینید. یک دکمه هم برای جستجوی ویدیوهای محبوب وجود دارد.

آموزش جستجو ویدئو در تیک تاک | آموزش تیک تاک ریوند

آموزش ثبت ویدیو در تیک توک

می‌توانید با فعالیت مداوم در تیک توک، تبدیل به یکی از اکانت‌های محبوب در این برنامه شوید. ساختن ویدیو در این برنامه بسیار راحت است. فقط باید ایده‌ای جدید و جالب داشته باشید. در این بخش با آموزش ساخت ویدیو با تیک تاک در خدمتتان هستیم. ما در آموزش تیک تاک توضیح می‌دهیم که کلیپ‌ها و ویدیوهای جالب و جذابی بسازید و بتوانید بازدید خود را افزایش دهید. در ادامه ساخت ویدیو را یاد داده‌ایم:
۱- وقتی وارد برنامه می‌شوید، فضایی تقریبا شبیه به اینستاگرام می‌بینید. پایین صفحه یک آیکون به شکل + وجود دارد که باید آن را لمس کنید.
۲- سپس گزینه Select Sound را در بالای صفحه می‌زنید. آهنگ‌های مختلف را گوش ‌دهید و یکی را انتخاب کنید. باید یک ایده باحال برای ساخت کلیپ خودتان پیدا کنید. می‌توانید با استفاده از ریتم آهنگ انتخابی خود، حرکات نمایشی، رقص یا هر نوع فعالیت دیگر را انتخاب کنید و تمرین نمایید.
۳- وقتی آماده شدید، آهنگ موردنظر را پلی کنید و دکمه قرمز رنگی به نام Shoot with This Sound را بزنید. دکمه قرمز را نگه دارید و همزمان با پخش آهنگ، فیلم خود را بگیرید. به جای نگه داشتن دکمه می‌توانید از تایمر در سمت راست نیز استفاده کنید.
۴- از استیکرهای جالب، جلوه‌های گرافیکی و کلی مورد جالب دیگر هم استفاده کنید. این فیلترها در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد. پس از اینکه فیلم را ضبط کردید، دکمه تیک را بزنید تا بتوانید ویدیو را ویرایش کنید. می‌توانید با انواع امکاناتی که قرار داده شده‌است، ویرایش‌های موردنظر خود را انجام دهید.
۵- در نهایت دکمه Next و سپس دکمه Post را بزنید و آن را پست کنید. همچنین می‌توانید یک عنوان، تعدادی هشتگ و … به ویدیوهای خود اضافه کنید.

آموزش ساخت پست در تیک تاک

ساختن یک پست در این برنامه در واقع همان روندی است که در بخش قبلی انجام شد. زمانی که یک ویدیو را می‌سازید می‌توانید آن را پست کنید. قبل از اینکه عملیات نهایی پست کردن را انجام دهید، باید ویدیوی خود را ویرایش کنید. این ویرایش به جذابیت بیشتر کلیپ‌ها و بازدید بیشتر کمک می‌کند. می‌توانید انواع فیلترها را به پست خود اضافه کنید یا سرعت فیلم را کم و زیاد کنید.
به یاد داشته باشید که قبل از ساخت و پست کردن یک ویدیو در مورد آن فکر کنید. مراقب باشید که مطلبی با محتوای نامناسب که بعدا پشیمان شوید را انتشار ندهید. البته در هر صورت امکان حذف کردن پست وجود دارد. در این قسمت از آموزش تیک تاک می‌توانید حذف پست در تیک تاک را یاد بگیرید.
ابتدا به پروفایل خود بروید. سپس ویدیوی پست شده را انتخاب کنید. روی علامت … بزنید و گزینه حذف یا delete را انتخاب کنید. پس از زدن روی این گزینه، روی کلمه confirm را لمس کنید. ممکن است بخواهید که یک فیلم را از داخل گالری گوشی در این اپ آپلود کنید. در این بخش از آموزش تیک تاک آپلود از گالری را توضیح می‌دهیم.
در ابتدا همان علامت + را لمس کنید. به جای ضبط فیلم گزینه آپلود را بزنید. این گزینه را در سمت راست و پایین صفحه پیدا کنید. با باز گردن گالری، فیلم موردنظر را انتخاب کنید. از گزینه Multiple برای انتخاب چند ویدیو استفاده کنید. در این صورت توانایی ویرایش مدت زمان ویدیو و اضافه کردن متن و فیلتر را دارید.

آموزش ساخت اسلاید شو در Tiktok

امکانات زیادی در برنامه تیک توک وجود دارد. در این قسمت از آموزش تیک تاک با ساخت اسلایدشو آشنا شوید.
۱- دوباره همان آیکون + را لمس کنید.
۲- گزینه Photo Template را بزنید.
۳- دکمه Select Photos را انتخاب کنید. پس از آن گالری گوشی باز می‌شود.
۴- در این قسمت می‌توانید عکس‌های خاصی که مدنظر شما است را انتخاب کنید. اگر خواستید عکس‌ها را با برنامه ویرایش کنید. تصاویر با توجه به ترتیبی که انتخاب می‌کنید، نمایش داده می‌شوند. بنابراین آن‌ها را برحسب نظر خودتان انتخاب کنید.
۵- پس از انتخاب عکس‌ها گزینه OK را بزنید. سپس می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کنید.

آموزش دانلود از تیک توک

ممکن است با چرخیدن در این برنامه بخواهید یکی از کلیپ‌ها را دانلود کنید. آموزش ذخیره فیلم در تیک تاک را با ما دنبال کنید.
۱- ابتدا ویدیوی موردنظر را باز کنید.
۲- سپس آیکونی که به شکل فلش می‌باشد را لمس کنید.
۳- در نهایت گزینه‌های مربوط به اشتراک فیلم را می‌بینید. گزینه‌ای که مربوط به ذخیره ویدیو می‌باشد را بزنید. با این کار ویدیو در گوشی شما ذخیره می‌شود.
۴- در کنار ذخیره و اشتراک‌گذاری، می‌توانید ویدیو را تبدیل به گیف کنید. این گیف را ذخیره کنید یا در سایر شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت دابسمش با تیک تاک | آموزش تیک تاک

به خاطر وجود آهنگ‌های مختلفی که در این اپ وجود دارد، می‌توان کلی دابسمش جالب و باحال هم ساخت. در واقع این دابسمش‌ها هستند که محبوبیت این اپ را بیشتر کرده‌اند. اگر تا به حال این تجربه را داشته‌اید، دیده‌اید که سینک شدن صدا و تصویر در دابسمش کمی مشکل است.
برای همین می‌توانید از ابزارهای ویرایش استفاده کنید. پس از آنکه ویدیو را ضبط کردید، گزینه Trim را خواهید دید. آن را لمس کنید. سپس اسلایدری که در قسمت پایین صفحه وجود دارد را تنظیم کنید. با تنظیم این بخش می‌توانید تایم آهنگ و همزمانی آن با لب‌خوانی را به زیبایی هماهنگ کنید.

راه های دوئت در تیک تاک | آموزش تیک تاک

دوئت کردن با سایر کاربران، یکی از توانایی‌های این اپلیکیشن است. در این قسمت با آموزش دوئت در تیک تاک آشنا می‌شوید. می‌توانید با سایر افراد بدون در نظر گرفتن محل زندگی آن‌ها، دوئت کنید. بدین منظور باید یک ویدیو را انتخاب کنید. سپس به جای ضبط ویدیوهای جداگانه، منوی اشتراک را انتخاب می‌کنید و گزینه دوئت را می‌زنید. بنابراین می‌توانید یک ویدیوی دیگر در کنار فیلم منتخب خود ضبط کنید.

روش پیدا کردن کد QR تیک تاک

کد QR با ساختن حساب تیک تاک تولید می‌شود. برای اینکه بتوانید به این کد دسترسی داشته باشید، به صفحه پروفایل خود بروید. سپس یک گزینه مربعی‌شکل که در بالا قرار دارد را لمس کنید. در این صورت می‌توانید کد QR خود را ذخیره کنید. همچنین کد QR کاربران دیگر را ببینید و اسکن کنید.

چگونه در تیک تاک آهنگ بزاریم ؟

ممکن است بخواهید که یک ویدیو را با آهنگ موردنظر خود به اشتراک بگذارید. خوشبختانه این امکان در تیک تاک وجود دارد. در این بخش از آموزش تیک تاک می‌توانید روش اضافه کردن آهنگ را یاد بگیرید. بدین منظور باید روی گزینه + بزنید.
سپس ویدیوی موردنظر خود را آپلود کنید. پس از آن روی آیکون Add a Sound بزنید و My Sound را انتخاب کنید. سپس آهنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. می‌توانید در همین زمان ویدیو را ضبط کنید. سپس علامت تیک را بزنید. قبل از انتشار، ویدیوی خود را ویرایش کنید.
در این قسمت با آموزش تیک تاک حرفه ای و ویدیوسازی با tik tok آشنا شدید. کلی پست جالب در این اپلیکیشن بسازید و با دیگر افراد در سرتاسر دنیا تعامل داشته باشید. اگر این اپلیکیشن را نصب کرده‌اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما این اپلیکیشن بهتر است یا اینستاگرام؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ اگر سوالی در مورد آموزش کامل تیک تاک دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید.


تیک تاک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید