اکشن بلاک چیست ؟

اکشن بلاک در اینستا یعنی چی ؟ آیا جواب این سوال را می‌دانید؟ بلاک در واقع مشکلی است که مربوط به اپلیکیشن اینستاگرام می‌باشد. این مسئله معمولا برای بسیاری از اکانت‌ها اتفاق می‌افتد. مشکلاتی که پس از بلاک اتفاق می‌افتد، شامل این موارد است:
۱٫ نمی‌توانید هیچ پیجی را فالو کنید.
۲٫ نمی‌توانید هیچ پستی را لایک کنید.
۳٫ نمی‌توانید زیر پست‌ها کامنت بگذارید.

اکشن بلاک اینستاگرام.jpgعکس دوم ریوند

این مشکل با بلاک شدن در اینستاگرام توسط افراد فرق دارد و در واقع توسط خود اپلیکیشن و هوش مصنوعی آن انجام می‌شود. آیا تا به حال این مشکل را تجربه کرده‌اید؟ حتما با خود فکر کرده‌اید که چگونه از اکشن بلاک اینستاگرام خارج شویم ؟ در این مقاله به دلایل ایجاد و حل مشکل اکشن بلاک می‌پردازیم. با من همراه باشید.

دلایل بروز مشکل اکشن بلاک Action blocked

۱- نداشتن پست به تعداد کافی

نداشتن پست به تعداد کافی ریوند

هر گاه اکانت اینستاگرام خود را ساختید، چند پست در پیج خود بگذارید. ممکن است اینستاگرام بدون داشتن پست، شما را به عنوان یک اکانت جعلی تشخیص دهد. به خصوص اگر پست نداشته باشید و دائم لایک کنید و کامنت بگذارید. پس حتما تعدادی پست در صفحه خود داشته باشید.

۲- ناقص بودن اطلاعات حساب کاربری

اینستاگرام باید بداند که شما یک فرد واقعی هستید. پس باید اطلاعات خود را به صورت کامل وارد کنید. حتما یک بیوی کامل بنویسید و نام، عکس پروفایل و … را تکمیل کنید.

۳- پست زیاد ممنوع!

اگر شما به صورت غیر طبیعی تعداد زیادی پست بگذارید، اینستاگرام شما را بلاک می‌کند. سعی کنید در مدت زمان محدود تعداد زیادی پست نگذارید. در این صورت به اسپم متهم می‌شوید. یک برنامه دقیق و منظم برای ارسال پست‌هایتان داشته باشید.

۴- لایک زیاد در زمان محدود، یکی از دلایل بروز اکشن بلاک

همانطور که تعداد زیاد پست در یک زمان مشخص باعث ایجاد مشکل می‌شود، اگر به صورت غیرعادی لایک کنید، ممکن است به عنوان حساب کاربری اسپم یا ربات تشخیص داده شوید. به صورت عادی اجازه ۳۵۰ لایک در ساعت را دارید.

۵- فالوی بیش از حد، ممنوع!

فالوی بیش از حد، ممنوع ریوند

اگر به تازگی یک اکانت ساخته‌اید و می‌خواهید با فالو کردن و فالو شدن شناخته شوید، حوصله به خرج بدهید. با فالوی بیش از حد کار به جایی نمی‌برید. معمولا در هر ساعت می‌توانید ۱۰۰ نفر را فالو یا آنفالو کنید. این تعداد با زمان ساخت اکانت و تعداد فالوورهای خودتان تغییر می‌کند. اما به طور کلی از فالوی بیش از اندازه خودداری کنید. رفع بلاک فالو در اینستاگرام با رعایت این قانون به دست می‌آید.

۶- محتوای تکراری ممنوع!

بسیاری از افراد یک پست را چندین بار ارسال می‌کنند. این کار علاوه بر آنکه غیر حرفه‌ای است، باعث مشکل بلاک می‌شود. پس سعی کنید از گذاشتن پست‌های تکراری پرهیز کنید. همچنین کامنت تکراری نگذارید. زیرا به عنوان اسپم یا ربات شناخته می‌شوید.

۷- منشن بیش از حد، یکی از دلایل اکشن بلاک

غیر از موارد بالا، منشن کردن بیش از حد هم باعث بلاک شدن در اینستاگرام می‌شود. از منشن کردن به تعداد زیاد پرهیز کنید.

ربات‌های اینستاگرام، دلیل رایج اکشن بلاک

ربات‌های اینستاگرام، دلیل رایج اکشن بلاک ریوند

به احتمال زیاد تا به حال در مورد ربات‌هایی که فالو و آنفالو می‌کنند شنیده‌اید. هوش مصنوعی اینستاگرام چنین مواردی را نمی‌پسندد و با آن‌ها برخورد می‌کند. در واقع اینطور نیست که چنین ربات‌هایی کاملا بی فایده باشند. بلکه باید نحوه کار با آن‌ها را بدانید. توجه به ۲ نکته برای استفاده از ربات‌ها مهم است:
۱٫ محدودیت‌هایی شامل تعداد لایک و فالو برای ربات خود در نظر بگیرید.
۲٫ رباتی را انتخاب کنید که فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهد. اگر از این ربات‌ها استفاده کنید، اینستاگرام اکانت شما را بلاک نمی‌کند. زیرا ربات شما مانند یک انسان واقعی عمل کرده‌است.

انواع بلاک شدن

۱- بلاک موقت اینستاگرام

بلاک موقت به مدت ۲۴ ساعت فعال است. پس از این مدت رفع می‌شود و می‌توانید با خیال راحت به فعالیت‌های خود در اینستاگرام بپردازید.

۲- اکشن بلاک تاریخ‌ دار

نوعی از بلاک وجود دارد که به شما یک تاریخ مشخص می‌دهد. در این صورت پس از آن تاریخ بلاک اکانت شما رفع می‌شود. البته راه‌هایی برای رفع بلاک وجود دارد. اما بهتر است بگذارید که مشکل به صورت خوبه‌خود رفع شود.

۳- بلاک شدن اینستاگرام بدون تاریخ انقضا

این مورد، بدترین و سخت‌ترین نوع بلاک است و در واقع به سختی می‌توان از این وضعیت خارج شد. ممکن است این بلاک از چند ساعت تا چندین روز طول بکشد. بدتر از همه این است که نمی‌دانید مشکل بلاک شما چه زمان رفع می‌شود. البته این نوع بلاک نهایتا تا ۲ هفته ادامه پیدا می‌کند.

۴- حذف اکانت به شیوه بلاک

در این حالت اکانت شما به دلیل انجام عملکردهای ضد قوانین اینستاگرام، حذف شده‌است. سعی کنید قوانین اینستاگرام را اجرا کنید تا به این وضعیت برنخورید.

راه‌حل‌های رفع مشکل اکشن بلاک

در ادامه روش‌هایی برای از بلاک درآوردن در اینستاگرام ارائه می‌دهیم. این روش‌ها در نزدیک به ۹۰ درصد مواقع جوابگو هستند. اما باید همه را به کار بگیرید. مطمئن شوید که تمام این روش‌ها را اجرا می‌کنید.

۱- درخواست بازبینی

درخواست بازبینی ریوند

در قدم اول کافی است که یک درخواست برای اینستاگرام بفرستید. این درخواست بازبینی اولین کاری است که باید برای رفع اکشن بلاک خود انجام بدهید. در همان زمان که پیامی مبنی بر بلاک شدن دریافت کردید، این پیام را بفرستید. این پیام در اکثر زمان‌ها شامل گزینه‌هایی برای ارسال پیام درخواست بازبینی است.
معمولا این روش تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر این کار را انجام دادید، اینستاگرام به فیک نبودن شما پی می‌برد. به طور معمول بعد از ۱۲ ساعت این مشکل رفع می‌شود. در غیر این صورت درخواست خود را دوباره بفرستید.
هر تعداد دفعه که خواستید، می‌توانید درخواست را ارسال کنید. معمولا این روش در نصف اوقات جواب می‌دهد. اگر پیام اکشن بلاک شامل گزینه درخواست بازبینی نبود، از این طریق برای رفع مشکل استفاده کنید: Settings>help>Report A Problem. پس از آن در مورد مشکل خودتان که ناتوانی در لایک یا فالو کردن است، توضیح دهید.

۲- کارها را به صورت دستی انجام دهید.

پیشنهاد می‌شود از اپلیکیشن اینستا بدون برنامه‌های جانبی و به صورت دستی استفاده کنید. بنابراین از فعالیت‌های اتوماسیون استفاده نکنید. گاهی به خاطر اتوماسیون‌سازها چنین مشکلاتی به وجود می‌آید. از ابزارهای جانبی مثل برنامه‌ها و ربات‌های خاص استفاده نکنید. با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای، اینستاگرام را از عدم استفاده از ابزارهای third-party مطمئن کنید.

۳- قسمت بیوگرافی را بررسی کنید.

حتما یک بار بخش بیوی پیج خود را بررسی کنید. ممکن است یک لینک در آن وجود داشته باشد که بهتر است آن را حذف کنید. معمولا وجود لینک، شانس بلاک را بیشتر می‌کند. اگر این لینک راهی برای ورود به وب‌سایت شما است به ۲ نکته زیر توجه کنید:
• اگر فالوورها با لمس لینک شما به صفحه‌ای از یک وب‌سایت راهنمایی می‌شوند، مشکلی وجود ندارد. معمولا لینک سایر شبکه‌های اجتماعی مشکل‌ساز می‌باشد. پس در این صورت دوباره لینک را پس از رفع مشکل بگذارید.
• اگر لینک مشکلی نداشته باشد، احتمال بلاک شدن از طریق لینک وجود ندارد.

۴- برنامه اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید.

برنامه اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنیدrivand

یکی دیگر از روش‌ها برای رفع سریع اکشن بلاک در اینستاگرام حذف کردن برنامه است. البته پس از آن دوباره اینستاگرام را نصب کنید و وارد اکانت خود شوید. این کار باعث می‌شود که حافظه پنهان یا کش (cache) اینستاگرام حذف شود و مشکل به راحتی حل شود.

۵- از اینترنت خط خود استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های مفید این است که از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید. جالب است بدانید که بلاک شدن به خاطر استفاده از اینترنت خانگی شایع‌تر است و با این کار می‌توان مشکل بلاک را حل کرد. بهتر است از اینترنت ۴G استفاده کنید.

۶- از یک دستگاه دیگر استفاده کنید.

در مواردی که اینستاگرام شما دچار مشکل بلاک موقت شده‌است، می‌توانید از یک دستگاه دیگر برای وارد شدن به حساب کاربری خود استفاده کنید. این روش برای مواقعی که بلاک اکشن بدون تاریخ انقضا می‌باشد هم صدق می‌کند.

۷- پس از حل مشکل اکشن بلاک اینستاگرام، حساب خود را به فیسبوک لینک کنید.

می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. اکانت‌های متصل به فیسبوک کمتر دچار مشکل بلاک می‌شوند. در صورتی که این روش هم مثمر ثمر نبود، اکانت خود را بهbusiness و یا Creator Account تبدیل کنید. معمولا چنین حساب‌هایی بلاک نمی‌شوند. در صورت بلاک بودن نیز مشکل آن‌ها رفع می‌شود.

۸- از تبلیغات برای خروج از اکشن بلاک استفاده کنید.

از تبلیغات برای خروج از اکشن بلاک استفاده کنید ریوند

استفاده از تبلیغات، یکی دیگر از روش‌های رفع بلاک اینستاگرام توسط کاربران است. اگر توانایی کافی برای تبلیغات را دارید، از این روش برای خروج از بلاک استفاده کنید. از یک صفحه دیگر بخواهید که حساب کاربری یا یکی از پست‌های شما را تبلیغ کند. امیدواریم یکی از این موارد برای رفع مشکل بلاک کمک کند. اگر چنین نبود، نهایتا دو هفته تا رفع بلاک اکانت خود صبر کنید.
می‌توانید همزمان یک اکانت دیگر هم داشته باشید. اگر از اینستاگرام برای کار و تجارت استفاده می‌کنید، یک حساب کاربری دیگر درست کنید و آن را رشد دهید. می‌توانید پس از رفع مشکل بلاک به فالوورهای خود اطلاع دهید که حساب دیگر شما را هم فالو کنند.

آیا با بلاک شدن اکانت اینستاگرام، مشکل‌ جدی به وجود می‌آید؟

پاسخ این سوال خیر است. بلاک در واقع کمک اینستاگرام برای جلوگیری از فعالیت صفحه‌های جعلی و ربات‌ها است. این اقدام اینستاگرام مانع از جمع‌آوری لایک و کامنت فیک برای برخی از سودجویان می‌شود. اگر اینستاگرام یک حساب را به اشتباه بلاک کند، به زودی آن را رفع می‌کند. به طور کلی اینستاگرام در حال بهبود و رفع این سخت‌گیری‌ها است. پس نگران نباشید.

جمع بندی

احتمالا الان دیگر می‌دانید که اکشن بلاک یعنی چی و چه کارهایی برای رفع آن لازم است. به طور کلی مشکل بلاک اینستاگرام قابل حل است. اگر از هیچ روشی نتوانستید استفاده کنید، نهایتا دو هفته صبر کنید و سپس با استفاده از روش‌های پیشگیرانه که ذکر شد، مانع از بلاک شدن در آینده شوید.
لازم به ذکر است که بلاک دو طرفه در اینستاگرام با بلاک اکشن تفاوت دارد. بلاک دوطرفه زمانی اتفاق می‌افتد که دو نفر در اینستا یکدیگر را بلاک کنند و بعد بخواهند که این مشکل رفع شود. گرچه چنین موردی کمتر پیش می‌آید؛ ولی در صورت وجود، باید از یک پیج سوم برای رفع بلاک کمک بگیرند.

با خواندن این مقاله دانستید که اکشن بلاک اینستا چیست و با راه‌حل‌هایی برای رفع بلاک یک طرفه در اینستاگرام آشنا شدید. امیدواریم این روش‌ها مفید بوده باشد. آیا تا به حال به این مشکل برخورده‌اید؟ از چه روشی برای رفع action block استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.


فیسبوک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید