ابزارهای تحلیل اینستاگرام

ابزارهای تحلیل اینستاگرام برای کاربردهایی مانند کسب و کار و تجارت موفق در این شبکه جهانی لازم است. امروزه نزدیک به ۱ میلیارد کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که مسلما میلیون‌ها نفر از آن‌ها از این برنامه کسب درآمد دارند. این کاربران می‌توانند فروشگاه‌های آنلاین، برندهای معروف، اینفلوئنسرها و … باشند.
اما برای اینکه بتوان این تجارت را به طرز صحیحی هدایت کرد، یک سری ابزار و برنامه لازم است. بهتر است که از این ابزارها استفاده کنیم تا تحلیل بهتری روی صفحه خود داشته باشیم و بتوانیم به بهبود وضعیت خود کمک کنیم. زیرا معمولا هر فعالیت و تجارتی نیاز به استراتژی دقیق دارد و بدون این تلاش‌ها، کسب و کار رونقی نخواهد داشت.
جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد برندها و شرکت‌ها از ابزارهای تحلیل اینستاگرام استفاده می‌کنند. زیرا استفاده از این برنامه‌ها برای تمرکز دقیق روی کار و به کار بستن شروط لازم برای موفقیت ضروری است. لازم به ذکر است که استفاده از سایت تحلیل اینستاگرام هم امکان‌پذیر است. اما استفاده از ابزارهای رایگان هم راحت است. پس چه بهتر که خودمان شخصا از این برنامه‌ها بهره ببریم. اگر می‌خواهید با معیارهای تحلیلی اینستاگرام و ابزارهای مفید آشنا شوید، با من در ریوند همراه باشید.

اموزش تحلیل اینستاگرام ریوند

چرا تحلیل اینستاگرام ضرورت دارد؟

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را به موفقیت نزدیک کنید، باید این سوالات را از خود بپرسید و البته پاسخی هم برای آن‌ها داشته باشید.
• فالوورهای من و مهم‌تر از همه مخاطبین هدف چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند؟
• فالوورهای من معمولا چقدر وقت در اینستاگرام صرف می‌کنند؟
• مخاطبین هدف معمولا از انتشار چه محتوایی بیشتر لذت می‌برند؟
• کلمات کلیدی محبوب مخاطبین من چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر مورد جست و جو قرار گرفته‌است؟
• اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … در مورد مخاطبین خودم را از کجا بیابم؟
• …

برای اینکه به این سوالات پاسخ دهیم، می‌توانیم از ابزارهای تحلیل اینستاگرام استفاده کنیم. این برنامه‌ها داده‌ها و اطلاعاتی مفید در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان عملکرد برند را به طرز جالبی بهتر کرد.

چه معیارهایی برای اندازه‌گیری عملکرد برند لازم است؟

برای اینکه بتوان عملکرد و کارایی برند یا شرکت برای داشتن یک تجارت موفق را ارزیابی کرد، لازم است که معیارهایی در نظر بگیریم. این معیارها که توسط ابزارهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند، به شرح زیر می‌باشند.
• تجزیه و تحلیل پروفایل اینستاگرام
• تعداد فالوورهای صفحه موردنظر
• مجموع دفعاتی که پست‌های پیج مشاهده شده‌اند.
• تعداد پروفایل‌های منحصربه‌فردی که پست‌های صفحه موردنظر را دیده‌اند.
• دفعات بازدید از بیو
• تعداد کلیک‌هایی که روی گزینه تماس، ایمیل یا پیام انجام شده‌است.
• دفعات ارسال پست‌ در اینستاگرام
• تعداد پست‌هایی که با هشتگ برند اختصاصی منتشر شده‌اند.
• تجزیه و تحلیل مخاطبین هدف
• توزیع جنسیتی مخاطبین
• توزیع سنی مخاطبین
• موقعیت‌های مکانی که اکثر فالوورها در آن‌ ساکن هستند. (۵ شهری که بیشترین فالوورهای شما در آن زندگی می‌کنند.)
• زمان صرف شده توسط فالوورهایتان در اینستاگرام
• تحلیل پست‌های منتشر شده
• مجموع دفعاتی که پست‌های صفحه مشاهده شده‌اند.
• مجموع لایک‌های هر پست
• مجموع کامنت‌های هر پست
• تعداد بازدید‌های پست‌های ویدیویی
• …

تحلیل این موارد به بهبود وضعیت کسب و کار و شناختن مخاطبین کمک می‌کند. در ادامه چند ابزار عالی و رایگان برای این تحلیل‌ها معرفی می‌کنیم. البته برخی از ابزارها مستلزم پرداخت هزینه هستند. اما می‌توان از برنامه‌های رایگان هم استفاده‌های مطلوبی برد. با من همراه باشید تا به معرفی ابزارها بپردازیم.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام

ابزار تحلیلی برنامه اینستاگرام (Instagram Insights)

هر کسب و کار و برندی که از برنامه اینستاگرام استفاده می‌کند، باید ابتدا پروفایل خود را به بیزنس اکانت تبدیل کند. برای اینکه با این روند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بیزنس اکانت اینستاگرام در ریوند را مطالعه کنید. در صورتی که پیج خود را تجاری کنید، می‌توانید به بخش Insights و تحلیل‌های دقیق آن دسترسی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام | ابزارهای تحلیل اینستاگرام rivand

گزارش‌های آماری مفیدی مانند بازدیدها، رشد تعداد فالوورها، اینگیجمنت یا نرخ تعامل، سن، جنسیت و … در این بخش از برنامه قابل مشاهده است. این اطلاعات به صورت کاملا واضح و با نمودارهای گرافیکی نمایش داده شده‌اند و به تحلیل راحت‌تر پیج کمک می‌کنند. البته این اطلاعات به صورت هفتگی ارائه می‌شوند. به طور مثال اگر شما امروز اکانت خود را تجاری کنید، تا یک هفته به این اطلاعات دسترسی ندارید. چند مورد از مهم‌ترین تحلیل‌هایی که این بخش به شما ارائه می‌دهد در زیر آورده شده‌است:

• میانگین لایک‌های دریافتی به ازای هر پست ارسال شده
• میانگین نرخ تعامل برای هر پست که شامل جمع لایک‌ و کامنت‌ها است.
• میانگین مقدار رشد و افزایش مخاطبین
• …
برای اینکه با این بخش از اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید، می‌توانید مقاله ما در ریوند با عنوان آموزش کامل insight اسنتاگرام را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی دقیق این قسمت از پیج‌های تجاری پرداخته‌ایم.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Keyhole

با استفاده از این برنامه رایگان می‌توان تحلیل‌های دقیقی انجام داد. به طور مثال پست‌هایی که در هر هفته منتشر شده‌است، نرخ تعامل کل در طول یک هفته، بهترین پست‌ها از لحاظ بازدید و نرخ تعامل و ردیابی هشتگ در این برنامه بررسی می‌شود. می‌توان تعداد پست‌هایی که با هشتگ منتشر کرده‌اید، بهترین آن‌ها و تعدادی که هشتگ اختصاصی شما مورد استفاده قرار گرفته‌است را بررسی کرد.
یکی از مزایای این برنامه این است که می‌تواند اطلاعات جستجوی کاربران درباره پروفایل شما را جمع‌آوری کند. داده‌های این جستجوها که معمولا انتهای آن به پروفایل شما رسیده‌است، از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. البته این سرویس برخلاف سایر عملیات‌های رایگان این برنامه، پولی است و برای بیش از ۹۹ پست باید هزینه آن را پرداخت کنید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Union Metrics

Union Metrics، یک ابزار آنالیز پیج اینستاگرام است که البته برای استفاده آن لازم است پول پرداخت کنید. با این حال Union Metrics گزارشی رایگان به صورت ماهانه برای کاربر ارسال می‌کند. در این گزارش اطلاعاتی مانند هشتگ‌های جذاب و پر کشش، پست‌های محبوب و مورد پسند مخاطبین و اطلاعاتی در مورد ساعات و زمان فعالیت فالوورها و کاربران به شما ارائه می‌شود.
یکی از مزایای اصلی این برنامه این است که بر خلاف insight اینستاگرام، تحلیل‌هایی ارائه می‌دهد که متعلق به ۳۰ روز گذشته است. بنابراین می‌توان از آن برای مطالعه و پیگیری عملکرد کوتاه مدت پیج استفاده کرد. با استفاده از این برنامه می‌توان معیارهای مهم را شناسایی کرد و گام‌هایی برای بهبود آن‌ها برداشت.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Socialbakers

اطلاعات ساده ولی مهم که ابزار Socialbakers در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند عملکرد اکانتتان را بررسی کند. اطلاعات مفیدی که این ابزار در اختیارتان قرار خواهد داد در زیر معرفی شده‌است:
• نمایش ۳ پست با بیشترین لایک‌ها
• نمایش ۳ پست با بیشترین کامنت‌ها
• نمایش ۱۰ هشتگ برتر که مورد استفاده قرار گرفته‌است.
• فالوورهایی که بیشترین نرخ تعامل را با پیج شما داشته‌اند.
• نحوه توزیع انتشار پست‌ در ۳۰ روز گذشته
• بهترین فیلترهایی که برای ویرایش تصویر و ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام rivand

ابزار های تحلیل اینستاگرام : Iconosquare

یکی دیگر از پلتفرم‌های عالی برای بازاریابی و تحلیل کسب و کار اینستاگرامی، برنامه Iconosquare است. این ابزار ۳ راه ‌حل عالی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این برنامه زمان‌بندی پست‌های جدید را برنامه‌ریزی کرد. همچنین امکان نظارت بر فعالیت فالوورها و سایر کاربران در مورد برند یا شرکت خود را خواهید داشت. در نهایت این ابزار قدرتمند کمک می‌کند که تحلیلی کامل بر صفحه تجاری خود داشته باشید.
عملکرد استوری‌ها، نرخ تعامل، reach و البته impressions با استفاده از برنامه Iconosquare امکان‌پذیر است. یکی دیگر از مزایای جذاب این برنامه، امکان ردیابی هشتگ‌ها و رقبای شما است. این ابزار کمک می‌کند که برندها و بازاریابان بتوانند مقایسه‌ای دقیق و مفید در مورد موضوعات مورد علاقه کاربران و مردم داشته باشند. البته استفاده از این برنامه به مدت ۲ هفته رایگان است؛ اما پس از آن باید هزینه پرداخت کنید. بخش‌های رایگانی مانند Instagram Audit هم در این برنامه وجود دارد.

ابزار های تحلیل اینستاگرام : Simply measured

برنامه Simply measured بسیار مفید است؛ اما نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد این است که برای اکانت‌هایی که بیش از ۲۵k فالوور دارند گزارش‌های بهتری ارائه می‌دهد. اطلاعاتی که از این ابزار به دست می‌آید به شرح زیر است:
• اطلاعات دقیق صفحه تجاری شامل تعداد پست‌، نرخ تعامل کلی، نرخ تعامل برای هر پست و …
• نرخ تعامل کلی در ۷ روز گذشته
• نمایش بهترین پست‌ها با در نظر رفتن بیشترین نرخ تعامل
• نمایش فالوورهایی که بالاترین تعامل را با پیج داشته‌اند.
• بهترین فیلترهایی که برای ویرایش تصویر و ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دانلود نرم افزار تحلیل اینستاگرام | ابزارهای تحلیل اینستاگرام ریوند

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Hootsuite Analytics

یکی از بهترین و البته مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار تحلیل Hootsuite است. این ابزار یک سری جدول، گراف و نمودار در اختیار کاربر می‌گذارد که به عملکرد بهتر پیج و بهبود آن کمک شایانی می‌کند. درست است که می‌توان از ابزار insight اینستاگرام استفاده کرد، اما آمارهای آن به پای برنامه Hootsuite نمی‌رسد. این برنامه اطلاعاتی بسیار دقیق، کارآمد و مفید ارائه می‌دهد.
علاوه بر آن می‌توان به داده‌هایی با پیشینه طولانی‌تر از یک هفته دسترسی پیدا کرد. یکی از مزیت‌های عالی این برنامه، بررسی واکنش مخاطبین و فالوورها است. با استفاده از این آمار می‌توان متوجه شد که واکنش‌ها مثبت بوده‌است یا منفی. در این صورت می‌توان عملکرد را با توجه به این اطلاعات تغییر داد یا بهتر کرد. تحلیل جامع و کافی این برنامه واقعا بی‌نظیر است.
یکی دیگر از فواید آن، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما است. همچنین به آمارهایی همانند نرخ تعامل فالوورها دسترسی خواهید داشت. اطلاعات فالوورها، محتواهای ارسال شده و … به صورت گرافیک‌های دقیق و قابل مطالعه ارائه می‌شود. این داده‌ها کمک می‌کند که با توجه به پرسونای مخاطب، محتوای خود را تولید و منتشر کنید.
همانطور که شاید بدانید ارسال خودکار پست و برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی انتشار آن نیز توسط این ابزار انجام می‌شود. حتما از این ابزار تحلیل اینستاگرام استفاده کنید. قابلیت‌های اولیه این برنامه رایگان است؛ ولی اگر می‌خواهید به امکانات پیشرفته آن دسترسی داشته باشید، باید هزینه‌ آن را پرداخت کنید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Pixlee

یکی از ابزارهای رایگان برای تحلیل پیج اینستاگرام، برنامه Pixlee است. این برنامه معمولا مورد استفاده برندهای بزرگ و افراد معروف قرار می‌گیرد. تحلیل این ابزار بسیار عالی و موثر است و به همین دلیل مورد توجه بهترین‌ها در تجارت قرار گرفته‌است. استفاده از این برنامه به تیم‌های بزرگ تجاری در اینستاگرام توصیه می‌شود. زیرا می‌توان از آن برای به اشتراک گذاشتن گزارش‌ها در بین کارمندان و تیم محتوایی استفاده کرد.
این گزارش‌ها برای تحلیل معیارها مفید است و می‌توان از آن‌ها برای بیشتر کردن تعامل و جذب فالوور استفاده کرد. پیدا کردن اینفلوئنسرها و افرادی که برای تبلیغات برند شما مناسب هستند توسط این برنامه انجام می‌شود. این برنامه تشکیل دادن کمپین‌های تبلیغاتی را آسان‌تر می‌کند. اطلاعات زیر با استفاده از ابزار Pixlee قابل دسترس است.
• به پست‌های مرتبط با برند خود، بهترین پست‌های هواداران و … دسترسی خواهید داشت.
• عملکرد برند و پیج از جمله تعداد فالوورها، نرخ رشد، نرخ تعامل کلی، نرخ تعامل برای هر پست و … را ارائه می‌دهد.

ابزار های تحلیل اینستاگرام : Squarelovin

این ابزار جالب اطلاعاتی جدید به شما می‌دهد و در واقع نحوه تحلیل اینستاگرام در این ابزار کاملا جدید است. با این برنامه می‌توان به محتواهای منتشر شده توسط افراد دیگر دسترسی پیدا کرد. البته به شرطی که این محتواها در مورد شما نوشته شده باشند. در صورتی که این محتواها مناسب و مورد علاقه شما باشند، با استفاده از ابزارهای مناسب دیگر می‌توانید آن‌ها را منتشر کنید.
البته باید قانون کپی رایت را رعایت کنید. این برنامه توانایی پیگیری فیلترهای اینستا را دارد. اگر از این قابلیت استفاده کنید، مخاطبین خود را راضی‌تر خواهید کرد. یکی از مزایای عالی این ابزار، ارائه تحلیل‌های بلند مدت است. می‌توان تحلیل‌ها را به طور ماهانه و سالانه بررسی کرد.

نرم افزار تحلیل اینستاگرام | ابزارهای تحلیل اینستاگرام ریوند

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Iconsquare

Iconsquare، یکی از بهترین و مطرح‌ترین برنامه‌های تحلیل اینستا است. داده‌هایی همچون نرخ رشد و ریزش فالوور، بیشترین نرخ تعامل، بهترین پست‌ها، زمان‌های مناسب برای انتشار پست و … توسط این برنامه به دست می‌آید. آمار به دست آمده توسط این برنامه در یک جدول مرتب و در قالب فایل اکسل ارائه می‌شود. استفاده از این برنامه به مدت ۲ هفته رایگان است. پس از این زمان باید برای استفاده از Iconsquare هزینه پرداخت کنید. این پرداخت می‌تواند ماهانه یا سالانه باشد.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : HypeAuditor

این برنامه برای تحلیل برنامه اینستاگرام و یوتیوب مفید است. طرح و برنامه‌ای رایگان در این ابزار وجود دارد. البته برای استفاده از برخی امکانات برنامه باید هزینه پرداخت کنید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Phlanx

این برنامه برای بازاریابی اینستاگرام مناسب است و ویژگی‌های عالی برای این منظور ارائه می‌دهد. فقط یک بار وارد این برنامه شوید تا از توانایی آن با خبر شوید. ماه اول این برنامه رایگان است ولی می‌توان با پرداخت ۲۵_۵۰ دلار از سایر امکانات آن به طور نامحدود استفاده کرد.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Crowdfire

برنامه Crowdfire امکان زمان‌بندی و ارسال پست‌ها را به کاربر می‌دهد. همچنین می‌توان ارزیابی عملکرد خود را انجام داد و محتوایی مناسب و پر بازدید منتشر کرد. این برنامه قابلیت این را دارد که تصاویر و مطالب مربوط به تجارت شما را معرفی کند. می‌توان محتواهایی که مرتبط با پیج اینستاگرام کاربر هستند را پیدا کرد و از آن‌ها بهره برد. این برنامه گرافیگ‌های جذابی در قالب جدول و نمودار ارائه می‌دهد. برای گرفتن نتایج عالی از این برنامه استفاده نمایید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Minter.io

ابزار Minter.io اطلاعات مفید و البته متفاوتی ارائه می‌دهد. این برنامه سلیقه مخاطب را به شما نشان می‌دهد و فیلترهای محبوب کاربران را نشان می‌دهد. عملکرد هر کدام از پست‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود و نرخ تعامل هر یک در کنار ارائه تحلیل آن‌ها وجود دارد. به طور مثال ممکن است شما تعدادی لایک و کامنت دریافت کنید. ممکن است ندانید که این تعداد کافی است یا خیر. Minter.io اطلاعات لازم در این مورد را در اختیارتان قرار می‌دهد.
فعالیت فالوورها هم برای شما نمایش داده می‌شود. به طور مثال می‌توانید ببینید که فالوورهای شما چه وقت فعالیت دارند یا خودشان پست منتشر می‌کنند. این موضوع به تحلیل زمان مناسب برای ارسال پست کمک می‌کند. در صورتی که فعالیت شما نسبت به فالوورهایتان کم است، برنامه پیشنهاد می‌دهد که پست‌های بیشتری منتشر کنید تا از رقیبان و حتی فالوورهای خود عقب نمانید.

ابزار تحلیل اینستاگرام ریوند

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : Picture.io Influence Score

این ابزار که به طور کامل رایگان است، برنامه‌ای عالی برای تازه‌کاران در تجارت‌های اینستاگرامی است. البته محدودیت‌هایی نسبت به سایر برنامه‌ها دارد؛ ولی با این وجود اطلاعاتی مفید در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزایای این پلتفرم شامل ارائه اطلاعات بسیار مفید، بررسی فاکتورهای مختلف و نتیجه گیری کلی است. از این برنامه ساده برای بهبود وضعیت خود در اینستا بهره بگیرید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام : SocialRank

این برنامه برای تحلیل اینستاگرام و توییتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین کاری که این برنامه انجام می‌دهد، کشف و بررسی فعالیت مخاطبین شما است. در این صورت می‌توانید موضوعات محتوای موردعلاقه آن‌ها را پیدا و تولید کنید. در این برنامه کلمات کلیدی مورد استفاده در بیوی فالوورها را ببینید و از آن‌ها برای تولید محتوای مخاطب‌پسند استفاده کنید.

اموزش تحلیل اینستاگرام : جمع‌بندی

استفاده از برنامه تحلیل اینستاگرام کمک زیادی به بررسی معیارهای مهم در کسب و کار می‌کند. بررسی نرخ تعامل پست‌ها و استوری‌ها، رشد فالوورها، سن، جنسیت و موقعیت مخاطبین و کلی اطلاعات دیگر با استفاده از این برنامه‌ها امکان‌پذیر است. البته علاوه بر استفاده از این بازارها، می‌توان از کمک سایت های تحلیل اینستاگرام هم کمک گرفت. اما به خاطر سادگی کار با این برنامه‌ها و توانایی استفاده شخصی، کار با همین ابزارها توصیه می‌شود. دانلود نرم افزار تحلیل اینستاگرام را انجام دهید و از آن بهره ببرید. قابل ذکر است که نرم افزار آنالیز اینستاگرام iosو android موجود است.

در این مقاله به معرفی ابزارهای تحلیل رایگان اینستاگرام پرداختیم. اکنون نوبت شما است که بگویید. آیا کسب و کاری در اینستاگرام دارید؟ آیا پیج خود را تجاری کرده‌اید؟ از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود در مورد سایت های تحلیل اینستاگرام و استفاده از آن را با ما و سایر عزیزان در سایت ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید