سئو داخلی و خارجی

سئو داخلی و خارجی جزو موضوعات مهمی است که در رابطه با طراحی سایت باید در نظر داشته باشیم. یک کارشناس محتوا باید در مورد این دو مورد اطلاعات کاملی داشته باشد. اما مقایسه و بررسی تفاوت‌های آن‌ها هم مهم است. اگر دوست دارید در مورد این موضوع اطلاعاتی به دست بیاورید، با من در ریوند همراه باشید.

اهمیت سئو داخلی و خارجی rivand

سئو چیست ؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می‌باشد که به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. اما خود سئو نیز همانطور که می‌دانید به دو بخش On-Page SEO و Off-Page SEO تقسیم می‌شود. توجه به هر دو مورد سئو داخلی و خارجی برای بالا بردن رتبه و بهینه‌سازی سایت اهمیت دارد.
کیفیت سئو داخلی سایت شما نشان می‌دهد که مطالب شما چگونه هستند و آیا مورد قبول گوگل و مخاطبین واقع شده‌اند یا نه؟ قوانین سئو در آن‌ها رعایت شده‌است، کلمات کلیدی، تگ‌ها و … در آن به درستی رعایت شده‌اند یا نه؟ اگر دوست دارید اطلاعات جامعی در مورد On-Page SEO به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی چیست ؟ را مطالعه کنید.
اما در مورد سئو خارجی قضیه کمی متفاوت است. سئو آف پیج نشان می‌دهد که وب‌سایت و محتوای شما چقدر برای گوگل و کاربران معتبر و مستند است؟ چقدر به آن بک لینک می‌دهند و مطالب شما را قبول دارند. هر دوی این موارد اهمیت دارند و نمی‌توان از یکی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در واقع سئو داخلی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای بهینه‌سازی سایت است که رتبه آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو را بالا می‌برد.

سئو داخلی و خارجی ریوند

یکی از نکات مثبت سئو داخلی این است که کنترل و بهینه‌سازی آن در دستان کارشناس تولید محتوا و طراح سایت است و به راحتی می‌توان با رعایت قوانین به آن دست پیدا کرد. البته سئو خارجی هم به کارشناس محتوا ارتباط دارد. در واقع هر چقدر مطالب بهتری بنویسد، لینک‌های خارجی بیشتری دریافت می‌کند.

فاکتورهای مهم در سئو داخلی و خارجی چیست ؟

فاکتورهای مهم و اصلی در سئو داخلی

• کلمات کلیدی یاKey words
• برچسب عنوان‌ها یا Title Tag
• ساختار URL
• عنوان H1
• استفاده از عنوان‌های H2, H3
• متن آلت تصاویر یا Alt Text for Images
• سرعت بارگذاری صفحات
• کیفیت محتوا
• پیوندهای داخلی یا Internal Inking

وقتی از قوانین سئو داخلی استفاده می‌کنید، مطالب و محتوای خود را در مورد خوانده شدن توسط مخاطبین و کاربران تضمین کرده‌اید. ربات‌های جستجو هم آن‌ها را شناسایی می‌کنند و در مقابل جستجوی کلمات کلیدی نمایش خواهند داد. بنابراین صفحه و سایت شما ایندکس می‌شود و رتبه‌ای خاص به آن داده خواهد شد. البته سئو داخلی و خارجی در کنار هم اهمیت دارند. پس باید فاکتورهای مهم در سئو خارجی را هم شناخت.

 تفاوت سئو داخلی و خارجی rivand

فاکتورهای مهم در سئو خارجی

• قدرت دامنه
• گرفتن بک لینک
• فعالیت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی
در مقایسه با سئو داخلی، سئو خارجی بیشتر بر گرفتن بک لینک تمرکز دارد. در این مورد می‌توان اعتبار خود را بیشتر و بیشتر کرد. به طور مثال فرض کنید که یک ظرف بسیار بزرگ و عمیق دارید. زمانی که یک توپ درون آن بیندازید، توپ به کف ظرف می‌رود. اما اگر ظرف پر از مایع باشد، توپ به بالاترین سطح، یعنی روی مایع خواهد آمد. یعنی بیشتر دیده می‌شود و در دسترس خواهد بود. در این حالت توپ محتوای شما و مایع نیز لینک‌ها هستند. امیدوارم با این مثال، سئو داخلی و خارجی را کمی بهتر متوجه شده باشید.
پس متوجه شدید که لینک‌های یک سایت چقدر مهم است. برای آشنایی با Off-Page SEO و روش‌های گرفتن بک لینک، مقاله سئو خارجی چیست؟ را بخوانید. در این مقاله عنوان کرده‌ایم که نوشتن محتوای کیفی و ارزشمند چقدر مهم است. زیرا تا زمانی که محتوایی خوب نداشته باشید، کسی به لینک‌های شما ارجاع نمی‌دهد.
یکی دیگر از راه‌ها هم به اشتراک گذاشتن مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی است. البته باید در نظر داشته باشید که آنقدر که کیفیت محتوا و لینک‌ها مهم هستند، تعداد لینک‌ها مهم نیست. در هر مورد رعایت تعادل‌ها بسیار مهم است. به طور مثال در سئو داخلی هم محدودیتی برای تعداد کلمات کلیدی، تعداد کلمات زیر هر تیتر و … وجود دارد.

کدام‌یک مهم‌تر است؟ سئو داخلی و خارجی

شاید تا به حال این سوال برایتان پیش آمده باشد که بین این دو مورد کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ پاسخ این سوال آسان نیست. مثل این است که بگوییم برای رشد یک گیاه خاک اهمیت بیشتری دارد یا آبیاری درست و اصولی؟ هر دوی این موارد در جای خود مهم هستند و تاثیر دارند. پس در سئو هم به همین صورت است.
در کنار هم بودن سئو داخلی و خارجی می‌تواند بهینه‌سازی صفحه و سایت شما را تضمین کند. البته طبق نظر کارشناسان سئو، اولویت اول سئو داخلی است. شما نمی‌توانید یک گیاه را روی سیمان بگذارید و با دادن آب، سعی در رشد آن داشته باشید. قطعا زمینه اصلی وجود خاک است. به همین صورت On-Page SEO هم در اولویت قرار دارد.
پس سئو داخلی در ابتدا انجام می‌شود و پس از آن سئو خارجی باعث بیشتر شدن کیفیت و رتبه سایت خواهد شد. به طور کلی وجود این دو مورد و حفظ تعادل در آن‌ها، باعث می‌شود که کاربران علاقه بیشتری به مطالبتان داشته باشند و موتورهای جستجو مانند Google و Bing شما را بهتر بشناسند.

سئو off page و on page : حرف آخر

اهمیت سئو در نوشتن محتوا و طراحی سایت بسیار مهم است. اگر به این قوانین پای‌بند باشید، سایت شما که یک بیزنس تازه‌کار و کوچک است، فرقی با یک شرکت بزرگ ملی نخواهد داشت. البته باید همه موارد را رعایت کنید. البته گاهی اوقات تبلیغات گوگل هم در رتبه‌بندی گوگل تاثیر دارد. برای اینکه با این موضوع آشنا شوید، مقاله تبلیغات گوگل را مطالعه کنید.
در مقاله سئو داخلی و خارجی به بررسی تفاوت‌های این دو مورد پرداختیم. امیدواریم که این مطلب مفید باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا تفاوت‌های دیگری هم به ذهنتان می‌رسد؟ نظرات خود را با من و دوستانم در ریوند به اشتراک بگذارید.


بک لینک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید