بهترین ابزارهای سئو ۲۰۲۰

ابزارهای سئو در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار هستند. مطمئنا هر فردی که کارشناس سئو یا وبمستر است تا به حال از این ابزارهای مفید استفاده کرده‌است. استفاده از آن‌ها کار را تا حد زیادی راحت می‌کند و اطلاعات مفیدی در اختیار افراد قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از ابزارهای تحلیل سئو بپردازیم و تا حد امکان برخی از ویژگی‌های مهم آن‌ها را بیان کنیم. با من در ریوند همراه باشید.

ابزارهای سئو گوگل rivand

ابزارهای سئو در رابطه با بهینه‌سازی موتور جستجو

۱- ابزارهای سئو گوگل : Google Analytics

یکی از معروف‌ترین ابزارهایی که در این رابطه وجود دارد، ابزار آنالیز گوگل است. البته آنالیز گوگل چیزی فراتر از یک ابزار سئو است؛ اما می‌توان از آن در این رابطه هم استفاده کرد و نتیجه‌های عالی گرفت. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توان اطلاعاتی مانند ترافیک ارگانیک، نرخ پرش (Bounce Rate)، زمان ماندن کاربران در سایت، سرعت سایت و … را به دست آورد.
البته یکی از اصلی‌ترین خصوصیات آن، توانایی ادغام با ابزار سرچ کنسول می‌باشد. این موضوع کمک می‌کند که ابزاری بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشید. در این حالت می‌توانید امکاناتی همچون مقدار نرخ کلیک (CTR)، کلیدواژه‌های استفاده شده توسط کاربران و … را داشته باشید.

۲- ابزارهای سئو سایت : Yoast WordPress Plugin

یکی از بهترین ابزارها برای وردپرس، ابزار یوست وردپرس است. اگر از این ابزار استفاده کنید، امکاناتی عالی از لحاظ سئو سایت دارید و می‌توانید بدون زحمت از وضعیت محتوای خود آگاه شوید. این ابزار قدرتمند به شما می‌گوید که چه ایرادهایی در سئوی مطالب دارید و باید چه کار کنید تا آن‌ها را رفع کنید.
یکی از عالی‌ترین امکاناتی که دارد این است که می‌تواند نقشه سایت XML را به صورت خودکار ایجاد کند. در این حالت ایندکس شدن محتوایتان توسط گوگل به آسانی انجام می‌شود. ابزار یوست توانایی به روز کردن سایت را پس از وارد کرد محتواهای جدید دارد. در این صورت کار شما هم راحت‌تر می‌شود.

ابزارهای سئو سایت rivand

۳- ابزار کلمات کلیدی سئو Ahrefs

یکی از معروف‌ترین ابزارهایی که در این رابطه وجود دارد، Ahrefs است. اهمیت این ابزار تا حدی است که رتبه دوم را بعد از گوگل به خود اختصاص داده‌است. این ابزار کاربردی سایت شما را بررسی می‌کند و موارد قابل بهبود را معرفی می‌کند. در این صورت به بهتر شدن رتبه سایتتان کمک می‌کند. حتی این ابزار بک لینک‌های رقیبان را هم شناسایی می‌کند و آن‌ها را برایتان نمایش می‌دهد. این ابزار برای یافتن مهم‌ترین محتواها در رابطه با زمینه کاری شما عالی است.

۴- ابزارهای سئو گوگل : سرچ کنسول گوگل

احتمالا هر فردی که تا به حال کار طراحی سایت و سئو انجام داده‌است، از این ابزار بسیار مفید هم استفاده کرده‌است. این ابزار رایگان است و آماری مهم در رابطه با سایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع این ابزار به شما نشان می‌دهد که گوگل و سایر کاربران سایت شما را چگونه می‌بینند. سپس در همین زمینه پیشنهاداتی به شما ارائه می‌دهد.

۵- ابزارهای بازاریابی سئو (SEMRush و On-Page SEO Checker)

این ابزارها نیز در نظر سئوکارها محبوب هستند. رتبه سایتتان را به راحتی ببینید و آن را بهبود بخشید. دامنه سایت خود را تحلیل کنید و آن را با سایر رقیبان مقایسه نمایید. این ابزار برای دریافت گزارش‌های تحلیلی عالی است و کلمات کلیدی و دامنه را به راحتی مقایسه می‌کند. همچنین می‌توانید از On-Page SEO Checker استفاده کنید و از توصیه‌های مفید آن برای بهتر کردن عملکرد بهره ببرید. به گفته مدیران بزرگ سئو در دنیا، این بازار بسیار عالی و جزو بهترین‌ها است.

ابزارهای تحلیل سئو | ابزارهای سئو ریوند

۶- ابزار سئو سایت KWFinder

امکان پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی با این ابزار وجود دارد. این عبارات کمتر در رقابت‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به شما کمک می‌کنند. اکثر کسانی که از این ابزار استفاده می‌کنند، می‌خواهند بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنند. همچنین از آن برای گزارش‌های تحلیلی در مورد بک‌لینک‌ها بهره می‌برند. رتبه شما با این ابزار مشخص می‌شود و پیشنهاداتی برای بهتر کردن رتبه سایت شما دارد.

۷- ابزارهای سئو : Moz

یکی دیگر از بهترین ابزارهایی که به عنوان انتخاب کارشناسان برتر سئو شناخته می‌شود، ابزار ماز است. این ابزار دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی است و می‌توان از طریق آن با سایر کاربران در ارتباط بود. در این صورت ایده‌های جدید خواهید گرفت و وضعیت سایت خود را بهتر می‌کنید. نوار ابزاری که در برنامه ماز وجود دارد، به شما امکان بررسی، ارزیابی و دانستن رتبه خود را می‌دهد. همچنین با ابزار MozCon امکان افزایش اطلاعات شخصی خود در رابطه با سئو را دارید.

۸- ابزارهای رایگان سئو : SpyFu

البته این ابزار هم دارای نسخه رایگان و هم نسخه پولی است. نسخه رایگان آن هم امکانات خوبی دارد و بسیاری افراد از آن استفاده می‌کنند. این ابزار برای پیدا کردن تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی جستجو شده‌است عالی است و کمک می‌کند که شما محتواهایی مناسب برای کلمات کلیدی ایجاد کنید. امکان بررسی سایت خودتان و رقیبانتان را دارید و می‌توانید تعداد کلمات کلیدی ارگانیک را بررسی کنید. این ابزار بسیار دقیق و کاربردی است.

ابزار های سئو | ابزارهای سئو rivand

۹- ابزار Wordtracker Scout

یکی از ابزارهایی که کارکرد متفاوتی دارد، Wordtracker Scout است. به جای اینکه کلیدواژه‌ها را در این ابزار وارد کنیم، عبارت‌های مشترکی که بیشترین تکرار را در صفحه مشابه رقیب داشته‌اند به دست می‌آوریم. البته از این ابزار نمی‌توان در مرورگرهای فایرفکس و سافاری استفاده کرد؛ ولی استفاده از آن در گوگل کروم مجاز است. همچنین ابزار Wordtracker Scout کلیدواژه‌هایی که بیشترین جستجو را داشته‌اند به شما نشان می‌دهند.

۱۰- ابزار بازاریابی سئو Majestic

یکی از بهترین‌ها در رابطه با بازاریابی، ابزار Majestic است. این ابزار برای بررسی رتبه‌بندی چندین میلیون سایت مناسب است و امکانات عالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توان برای بررسی بک‌لینک‌ها از این برنامه استفاده کرد. نرم‌افزار Majestic از لحاظ ابزار کلمات کلیدی هم عالی است و کمک می‌کند که بهترین‌ها را بشناسید و از آن‌ها برای بهتر کردن رتبه سایت خود استفاده کنید.

۱۱- ابزارهای سئو : Google Trends

این ابزار عالی چندین سال مورد استفاده کارشناسان سئو بوده‌است و امتحان خود را پس داده‌است. اما متاسفانه تعداد کاربران کمتری از آن استفاده می‌کنند. می‌توان از آن برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کرد و موضوعات پیشنهادی آن را تولید کرد. کلمات کلیدی پیشنهادی در این ابزار با توجه به موقعیت جغرافیایی ارائه می‌شوند و برای بهبود وضعیت سایت و رشد بیزنس عالی هستند.

ابزارهای بررسی سئو سایت | ابزارهای سئو rivand

۱۲- Siteliner، یک ابزار تحلیل سئو

اگر می‌خواهید در یافتن محتوای تکراری موفق باشید، از ابزار Siteliner استفاده کنید. البته محتوای تکراری هم معنی خاص خود را دارد. این عبارت بدان معنا است که محتوایی که شما منتشر کرده‌اید در سایر وب‌سایت‌ها وجود دارد یا نه ؟ این کار را حتما انجام دهید تا از نظر گوگل مجرم شناخته نشوید. زیرا گوگل سر چنین قضایایی واقعا حساس است. البته می‌توان لینک‌های خراب، مشکلات مربوط به سرعت و … را هم پیدا کرد.

۱۳- ابزارهای سئو : Fat Rank

این افزونه که متعلق به Chrome است، به کاربر کمک می‌کند که سایت را از لحاظ عملکردی بررسی و ارزیابی کند. همچنین می‌توان رتبه کلمات کلیدی را دید و با توجه به انواع کلمات، رتبه سایت خود را مشاهده کرد. بهتر است که در رتبه‌های بالاتر و زیر ۱۰۰ باشید. در غیر این صورت پیشنهاداتی از طرف آن دریافت خواهید کرد.

ابزارهای رایگان سئو | ابزارهای سئو ریوند

۱۴- ابزار Keywords Everywhere

یکی دیگر از ابزارهای مربوط به Chrome، افزونه Keywords Everywhere است. این ابزار توانایی دریافت اطلاعات را از ابزارهای دیگری همچون Google Analytics ،Google Search Console ،Google Trends و … دارد. سپس بهترین کلمه کلیدی را برمی‌گزیند. پس بهترین ابزارهای موجود در گوگل را مورد استفاده قرار می‌دهد و کار شما را برای یافتن برترین کلمات کلیدی راحت می‌کند. پس به جای اینکه از تعداد زیادی ابزار استفاده شود، می‌توان افزونه Keywords Everywhere را مورد استفاده قرار داد.

۱۵- ابزار بسیار پیشرفته CORA

این ابزار جزو برنامه‌های رایگان نمی‌باشد، اما معمولا مورد استفاده بسیاری از کارشناسان سئو قرار می‌گیرد. امکانات جامع و کامل آن برای یافتن اشکالات موجود در سایت و بهتر کردن وضعیت کسب و کار عالی است. اگر می‌خواهید بهترین موقعیت را در بین رقبا داشته باشید، حتما از این ابزار استفاده کنید.

۱۶- Serpstat، یک پلتفرم عالی برای سئو سایت

این پلتفرم برای رفع همه نیازهای مرتبط با سئو مناسب است. می‌توان از طریق آن به مدیریت تیم خود پرداخت. همچنین توانایی جمع‌آوری داده‌ها از هر منطقه از دنیا را دارد. در کنار این موارد می‌توان به یادآوری کلمات کلیدی اشاره کرد که توسط رقیبان استفاده شده‌است و شما آن‌ها را استفاده نکرده‌اید. همین ویژگی آن را بسیار متمایز کرده‌است. در کنار سایر ابزارها از این مورد نیز استفاده کنید.

ابزار سئو سایت ریوند

۱۷- ابزارهای سئو : Answer the Public

یکی از ابزارهای عالی و متفاوت برای جستجوی کلمات کلیدی، ابزار Answer the Public است. این ابزار معمولا کلمات کلیدی که دارای واژه مقایسه در بین خود هستند را برایتان معرفی می‌کند. به طور مثال بسیاری از افراد عبارت‌هایی مانند مقایسه سئو داخلی و خارجی ، مقایسه اینترنت اکسپلور و کروم و … را جستجو می‌کنند.
می‌توانید چنین عباراتی را از این ابزار به دست بیاورید و مقالات محبوب مردمی را تهیه کنید. پس حتما از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی حاوی مقایسه استفاده کنید و نتایج عالی بگیرید. البته فقط می‌توان از این ابزار در زبان انگلیسی استفاده کرد. امکان جستجوی عبارات فارسی وجود ندارد.

۱۸- ابزارهای بررسی سئو سایت :Woorank’s SEO & Website Analysis

یکی از پلاگین‌های معروف و مفید گوگل کروم، ابزار Woorank’s SEO & Website Analysis است. با استفاده از این ابزار می‌توان رتبه کلی سایت خود را دانست و در راستای بهبود و رشد سئوی داخلی و خارجی قدم برداشت. بیشتر ابزارهایی که در حوزه سئو وجود دارند، تنها مشکلات را بیان می‌کنند. اما این ابزار علاوه بر این به معرفی پیشنهادات و راه‌حل‌ها هم می‌پردازد.
این ابزار دارای نسخه‌های رایگان و پولی است که واقعا برای تحلیل سئو عالی هستند. امکان بررسی کلمات کلیدی که توسط رقیبان استفاده شده‌است وجود دارد. پس عملکرد رقبایتان را بررسی کنید و در جهت بهبود سایت خود بکوشید. همچنین می‌توانید با گزارش‌های مفید این ابزار، به بررسی داده‌های بازاریابی خود بپردازید. هر کم و کاستی که در سایتتان وجود دارد را بشناسید و آن‌ها را رفع کنید.

ابزارهای سئو گوگل rivand

۱۹- ابزارهای سئو : Ubersuggest

این ابزار به صورت پولی عمل می‌کند و باید از نسخه پریمیوم آن استفاده کرد. روش استفاده از آن بدین صورت است که اسم یک سایت یا کلمه کلیدی موردنظر خود را در قسمت مشخص شده می‌نویسید و داده‌های کامل در مورد مقدار رقابت یک کلیدواژه، جستجوی ماهانه و … را به دست می‌آورید.
همچنین این ابزار عبارات مشابهی را بر اساس کلیدواژه تایپ شده به شما می‌دهد. اما مهم‌ترین کارکردی که دارد، شناختن کلیدواژه‌های مقایسه‌ای است. کارکرد Ubersuggest در این مورد عالی است و به شما کمک می‌کند که کلمات کلیدی مقایسه‌ای را بشناسید و به تولید محتوا در این باره بپردازید.

۲۰- ابزارهای سئو : Detailed

با استفاده از ابزار Detailed می‌توان لیستی از بهترین سایت‌های رقیب یا مشابه را در دست داشت. در این صورت می‌توان به آسانی رقیبان را شناسایی کرد و روند و روش کاری آن‌ها را شناسایی کرد. حتی این ابزار جالب توانایی نمایش لینک یا توییت کاربران شما در رابطه با سایر سایت‌های مشابه را دارد.

آموزش ابزار سئو : جمع‌بندی

با معرفی ابزارهای سئو و مهم‌ترین و بهترین نرم‌افزارها با شما بودیم. اگر می‌خواهید سایت شما از لحاظ سئو برتر باشد و زودتر در نتایج اولیه گوگل دیده شود، از این نرم‌افزارها و برنامه‌ها استفاده کنید. البته نه فقط در سئو، بلکه در هر مورد دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای مفید می‌تواند باعث پیشرفت کارتان شود. اگر دوست دارید در مورد سایر ابزارهای بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی بدانید، مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۰ را مطالعه کنید.

حالا نوبت شما است که در مورد تجربیاتتان سخن بگویید. آیا تا به حال سئو کار کرده‌اید؟ در چه زمینه‌ای و در چه سایتی مشغول به کار بوده‌اید؟ از چه ابزارهایی استفاده کرده‌اید؟ چه نظر یا سوالی در این باره دارید؟ نظراتتان را با من و دوستانم در سایت ریوند به اشتراک بگذارید.


بک لینک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید