رپورتاژ آگهی چیست؟

اول از همه این را باید بدانید که Reportage  ریشه فرانسوی دارد که از کلمه ریپورت گرفته شده و این روز ها کاربرد زیادی در دنیای تبلیغات دارد.

به خبرهایی که برند ها پیرامون کسب و کار خود در رسانه های دیجیتال معتبر انتشار می دهند ریپورتاژ آگهی می گویند، این خبرها بیشتر برای معرفی و آشنایی بیشتر کاربران با کسب و کار خود صورت می گیرد.

 

 

آیا می دانستید که ریپورتاژ تاثیر بسزایی در سئو و بهبود رتبه سایت شما در گوگل دارد!؟

در اکثر کشور های دنیا و یا حتی کشور خودمان بیک از کاربردی ترین روش ها برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل از رپورتاژ خبری است، در بازار رقباتی امروزه ریپورتاژ می تواند نقش پر رنگی برای تقویت لینک شما برای رقابت با لینک های رقبا می باشد.

ریپورتارژ در چه زمان های و برای چه نوع تبلیغی می تواند مثمر باشد؟

یکی از روش های مدرنی که این روزها در دنیای تبلیغات اینترنتی و برندسازی استفاده می شود، رپورتاژ است. تمامی برندهای بزرگ دنیا برای معرفی محصولات و ویژگی های جدید خود از رپورتاژ خبری در رسانه های پر ترافیک و باکیفیت  استفاده کرده تا هم باعث بهبود رتبه خود در گوگل شده و نیز محصول و خدمات خود را به کاربران بیشمار نمایش دهند، باید این را بدانید که تبلیغات غیر مستقیمی مانند ریپورتاژ، تمایل فراوانی برای استفاده کاربران آن رسانه از خدمت یا محصول شما یا حتی مطالعه خبری که انتشار دادید همراه است.

شاید بپرسید چطور این کاربران به ما اعتماد میکنند!؟  رسانه ای که در آن خبر مورد نظر را انتشار می دهید با دادن بک لینک سمت شما رای اعتماد به کاربران خود و گوگل را صادر می کند و این دلیل کافیست که سیل فراوانی کاربر به سمت شما سراریز شوند.

آشنایی با نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

 

سئوال اکثر مشتریان ریوند این است که چکار کنیم رتبه سایت من در الکسا و گوگل بهتر شود؟

در جواب این سئوال خدمت شما همراهان همیشه ریوند باید با این نکته اشاره کرد که یکی از بهترین روش ها رپورتاژ است.

نکته مهمی که در انتشار رپورتاژ باید در نظر گرفته شود این است که ما برای ریپورتاژ اکثر اوقات هزینه می پردازیم

پس پیشنهاد ما به شما عزیزان رعایت نکات زیر می باشد

  • قبل از هر چیزی موضوع رپورتاژ را مشخص کنید (آیا این رپورتاژ در راستا محصول و خدماتی جدید است و یا …)
  • بعد از انتخاب موضوع و یا کمپین شروع به نوشت خبر کرده، پیشنهاد ریوند این است که خبر را یک فرد حرفه ای، خبرنگار، بلاگر یا کپی رایتر انجام البته شما می توانید از متخصصین ریوند استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی مهم را استخراج کنید، اینجا باید کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید.
  • شما می توانید بین سه الی پنج کلمه کلیدی فالو را لینک دهید به سایت مربوطه.
  • لینک های مختلف برای لینک دهی به صفحه اصلی و سایر صفحات انتخاب کنیم.
  • بعد از تایید اتوریتی و رنک وب سایت آگهی دهنده توسط ریوند خبر را به انتشار در آورده

و در آخر از رشد وب سایت خود لذت ببرید…

چگونه می توان یک رپورتاژ خوب نوشت ؟

اگر رپورتاز به خوبی هر چه تمام آماده شده باشد می تواند تاثیر چشم گیری در جوابدهی داشته باشد، ما در ریوند بر این باور هستیم که نوشتن رپورتاژ خوب می توناد معجزه کند. یک ریپورتاژ خوب باید دارای مطلبی کوتاه و در عین حال کاربردی باشد تا مفید واقع شود بجز مطلب تیتر متن ها و همچنین عکس حائز اهمیت می باشد.

نکاتی که در نوشتن رپورتاژ باید رعایت شود

نکات مهم رپورتاژ نویسی

  • عکس و تیتر فراموش نشود

براساس تجربه آگهی نویسی ما در ریوند، مخاطبان با دیدن تیتر و عکس های مطلوب بیشتر جذب آگهی می شوند که این کار باعث این می شود مقاله مورد نظر را تا انتها بخوانند و به خواسته های شما مانند کلیک روی لینک ها خواسته مورد نظر شما را انجام می دهند، کاربران هیچ علاقه ای به وقت گذاشتن پای مقاله بی عکس و بی تیتر ندارند.

  • کوتاه بنویسید اما مفید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، از هر آنچه که فکر می کنید خلاصه نویسی مهم تر است. گاها مشتریان مقاله هایی بلند به ما برای انتشار می دهند که با کمی صبوری و راهنمایی مقاله مورد نظر را بهینه می کنیم، کسی که ریپورتاژ رو می خواند عاشق خلاصه گویی است.

  • تمرکز روی موضوع مورد نظر

تا می توانید سعی کنید تمام تمرکزتان روی یک موضوع خاص باشد، با این کار بک لینک ها نیز جهت دار می شوند.

  • باید بدانید کدام محصول یا خدمت شما مورد پسند خواننده می باشد

محصول یا خدمتی را برگزینید که ازهمه پرطرفدار تر هستند، شاید پیش خودتان بگید ما هدفمان یک محصول دیگر است چرا باید محصول پرطرفدار خود را نمایش دهیم جواب سئوال این است که خواننده مقاله با دیدن محصول مورد علاقه خود روی محصول بعدی که لینک شده به سایت تان کلیک خواهد کرد

  • شرح خدمات قابل ارائه

اگر ریپورتاژ شما مرتبط با خدمتی است، باید چند مورد را قید نموده و شرح کاملی از آن ها را گزارش نمایید تا با دیدن قیمت آن ها بر روی بک لینک ها کلیک نمایند.

  • رپورتاژ خبری یا آموزشی

ممکن است رپورتاژ مورد نظر شما به بحثی پیرامون آموزش یا خبر باشد، اگر خبر است که باید خبر مورد نظر را شرح دهید و اگر آموزش است باید به قسمتی از آموزش پرداخته تا بر روی بک لینک مورد نظرتان کلیک نمایند.

 

 رپورتاژ آگهی رایگان

بعضی از سایت ها با قراردادن فضای ریپورتاژ به کاربران خود شرایطی بوجود آوردند تا بک لینک رایگان تولید شود، شما دنبال کنندگان ریوند نیز می توانید ما را دنبال کنید تا این سایت ها را در آینده به شما معرفی کنیم.

تاثیر شبکه های مجازی

شما می توانید با لینک دادن در شبکه های مجازی، به ریپورتاژ مورد نظرتان سوخت مکمل تزریق کنید. یکی از بهترین راه های تقویت ریپورتاژ و بک لینک های آن انتشار آن در شبکه های اجتماعی می باشد، ما به شما در ریوند میگیم چطور و چگونه رپورتاژ خود را تقویت کنید.