تبلیغات گوگل موضوعی مهم در دنیای پر از کسب و کار است. هر فردی با توجه به تواناییهای خود یک کسب و کار خاص به وجود آوردهاست. افرادی که توانستهاند این بیزنس را توسعه دهند، معمولا از گوگل ادوردز برای پیشرفت کسب و کارشان استفاده میکنند. در این مقاله با این موضوع که تبلیغات در گوگل چگونه است و روشهای انجام آن آشنا میشوید. با من در ریوند همراه باشید.
ساختار اصلی google adwords به چه شکل است ؟
ابتدا در مورد اینکه Google ads چیست و چه کاربردی دارد صحبت میکنیم. همانطور که میدانید گوگل یکی از بهترین و معروفترین موتورهای جستجو در جهان است. سرویس آنلاین تبلیغاتی این شرکت ۱۹ سال پیش و در سال ۲۰۰۰ راهاندازی شدهاست. جالب است بدانید که ۹۶ درصد از درآمدهای کمپانی گوگل از این روش به دست میآید. پس واقعا گوگل در این مورد عالی عمل میکند که تا این حد پیشرفت کردهاست! در ادامه با روش کار این سیستم آشنا میشویم.
تبلیغات گوگل یا گوگل ادورز چیست ؟
گوگل ادز در واقع سیستمی است که کاربران برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. یعنی این مورد به کار گرفته میشود تا کسب و کارها بتوانند بیشتر و بهتر دیده شوند. تبلیغات آنها برای افراد نمایش داده میشود و تبدیل به مشتری خواهند شد. اما شاید این سوال برایتان پیش آمدهاست که چرا از این روش استفاده میکنیم و چرا توصیه میشود؟ استفاده از این روش کمک میکند که تبلیغات هدفمندی داشته باشید.
در واقع تبلیغات خود را برای مشتریانی که پتانسیل خرید کردن از ما را دارند و به اصطلاح بالقوه شناخته میشوند، نمایش میدهید. یکی دیگر از روشها هم خرید تبلیغات کلیکی گوگل است که در مقاله تبلیغات کلیکی چیست به آن پرداخته شدهاست. میتوانید از این روش نیز استفاده کنید. هزینه تبلیغات کلیکی گوگل نیز در این مقاله آورده شدهاست.
تبلیغات گوگل برای چه افرادی نمایش داده میشود؟
یکی از ویژگیهای عالی که این روش دارد، مشخصهبندی و دستهبندی مخاطبین بر اساس چند معیار مختلف است. این معیارها رده سنی افراد، علایق مختلف آنها، جنسیت، موقعیت مکانی، نوع دستگاه مورد استفاده (تبلت، گوشی، کامپیوتر و …) و بازاریابی مجدد (Remarketing) هستند. بازاریابی مجدد به معنی تبلیغ به افرادی است که قبلا با شما آشنا شدهاند اما خرید نکردهاند. به طور مثال شما این امکان را دارید که از گوگل بخواهید شما را به خانمها با رنج سنی ۲۵_۳۵ سال نشان دهد. یا اینکه کسب و کار شما در شهر اصفهان است و شما را به ساکنان این شهر یا استان نشان دهد.
تبلیغات گوگل ، در چه رسانههایی؟
باید بدانید که گوگل دارای دو کانال یا شبکه است و تبلیغات از طریق این دو نمایش داده میشوند. این اختیار را دارید که در هر یک از این پلتفرمها تبلیغاتتان را نمایش دهید. این دو شبکه، Google Display Network و Google Search Network هستند. تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل بهتر است و معمولا از این روش استفاده میشود. پس ما هم بیشتر به این مورد میپردازیم. به خصوص که در ایران هم تاثیر بیشتری داشتهاست.
معرفی شبکه نمایش گوگل یا Display Network: همانطور که میدانید موتور جستجوی گوگل بسیار گسترده و عظیم است. بیشتر از دو میلیون سایت مختلف در این شبکه وجود دارد که فضایی عالی برای تبلیغات فراهم آوردهاند. تبلیغاتی که در این سایتها انجام میشود، به صورت متن، فیلم و بنر هستند.
شبکه جستجوی گوگل Search Network: شبکه جستجوی گوگل مجموعهای برای جستجو در اینترنت است. روزانه میلیونها نفر از این شبکه استفاده میکنند و به همین دلیل فضایی عالی برای تبلیغات است.
ریتارگتینگ چیست؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۶
بازاریابی فیسبوک
۱۳۹۹/۰۵/۰۶
انواع روشهای تبلیغات گوگل یا کمپینهای مرتبط با آن
شاید بپرسید که تبلیغات با کمپین چه ارتباطی دارد؟ کمپین در واقع مجموعهای از موارد شامل زمان نمایش، مکان، هزینهها، قیمتگذاری، مخاطبین، محتواها و … است که با در نظر گرفتن یک هدف خاص مورد استفاده قرار میگیرند. البته هدف در تبلیغات هم مهم است. در ابتدا هدف خودتان مانند فروش، افزایش بازدید سایت یا هر مورد دیگر را مشخص کنید. با توجه به هدفی که دارید، میتوانید کمپین مفید خود را انتخاب کنید.
در این روش به راحتی تبلیغ خود را به صورت متن در موتور جستجوی گوگل قرار میدهید و مخاطبان ایرانی را جذب میکنید. کاربران کلمات کلیدی مرتبط با بیزنس شما را جستجو میکنند و تبلیغات شما برای آنها نمایش داده میشود. به طور مثال جستجوی خرید ماشین لباسشویی ارج قطعا آنها را به سایتهای ایرانی دارای این محصول ارجاع میدهد. و اما این سوال که تبلیغ از طریق گوگل در کجا به نمایش در میآید؟
۱٫ سایتهای جستجوی گوگل (Google Search Sites) مانند گوگل، گوگل پلی، گوگل شاپینگ و نقشه گوگل
۲٫ سایتهای همکار گوگل (Google Search Partners) مانند سایت آمازون
البته استفاده از روش دوم برای ساکنین ایران خیلی هم مفید نیست. زیرا مخاطب ایرانی و همکار ایرانی در آنها وجود ندارد.
امکان ایجاد چه نوع تبلیغاتی در شبکه جستجوی گوگل وجود دارد؟
۱٫ تبلیغ متنی (Text ad): متن تبلیغ توسط شما نوشته میشود و با سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران برای آنها نمایش داده میشود.
۲٫ تبلیغ متنی واکنشگرا (Responsive search ad) که توسط شما نوشته میشود و به صورت رندوم و توسط خود گوگل برای مخاطبین نمایش داده میشود.
۳٫ تبلیغ متنی فقط تماس (Call-only ad)که شامل اطلاعات تماس شما است. این نوع تبلیغ زیاد در ایران کاربرد ندارد.
چه کمپینهایی از شبکه نمایش گوگل استفاده میکنند؟
تبلیغات صفحه نمایش گوگل زمانی که کاربر در حال بازی است، gmail خود را چک میکند یا یک ویدیوی خاص را میبیند، نمایش داده میشوند. بدین صورت قبل از جستجوی مخاطب، تبلیغ به او نشان داده میشود. این تبلیغات به صورتهای زیر نمایش داده میشوند:
۱٫ کمپین نمایشی استاندارد (Standard Display Campaign): با این نوع کمپین اجازه حضور در همه رسانههای گوگل را خواهید داشت.
۲٫ کمپین جیمیل (Gmail Campaign): وقتی در حال چک کردن جیمیل خود هستید، تبلیغات برایتان نمایش داده میشود.
۳٫ نمایش در سایتهای مرتبط: بنرها، ویدیوها و … در سایتهایی که با بیزنس شما هماهنگ و مرتبط هستند نمایش داده میشوند.
۴٫ نمایش در اپلیکیشنهای مرتبط: تبلیغات شما در اپهای مرتبط با گوگل نشان داده میشود. پس افراد در حین بازی یا استفاده از آن اپها، تبلیغاتتان را خواهند دید.
۵٫ نمایش در یوتیوب: تبلیغات در ابتدای ویدیوهای یوتیوب قرار داده میشوند.
نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که میتوان به طور دقیق سایت، اپلیکیشن، ویدیوی مربوطه و … را مشخص نمود و تبلیغات را در آن نمایش داد. اما ابتدا از دیده شدن این موارد توسط کاربران ایرانی مطمئن شوید.
تبلیغات شبکه نمایش گوگل چه فرمتهایی دارند؟
۱٫ تبلیغ نمایشی واکنشگرا (Responsive display ads): نوع و فرمت تبلیغات با توجه به شمایل صفحه و توسط گوگل ایجاد میشود. متن و تصویر را انتخاب کنید و بقیه را به گوگل بسپارید.
۲٫ بارگذاری محتوای تبلیغاتی (Uploaded images ads): تصاویر باید با فرمت PNG و JPG ارسال شوند. از اندازه و فرمت ویدیوها و گیفها باید در زمان ساخت آنها اطلاع پیدا کنید.
۳٫ تبلیغات گوگل : کمپین نصب اپلیکیشن موبایل (App Install Campaign)
با این روش میتوان تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش داد. این تبلیغات را در سایر اپها، سایتها (مانند یوتیوب)، گوگل پلی استور و … انجام دهید. این تبلیغ در gmail نیز نمایش داده میشود. بودجه و هزینه خود را پرداخت کنید و کار را تماما به گوگل بسپارید.
۴٫ تبلیغات گوگل کروم : کمپین ویدیویی (Video Campaign)
میتوانید تبلیغات را در ابتدای ویدیوها و به صورت تیزرهای متنوع نمایش دهید. این روش موثر است و محصولات را به راحتی معرفی میکند. نحوه پرداخت هزینه به ازای بازدید ویدیوها است.
انواع تبلیغ ویدیویی
Skippable in-stream ads: این تبلیغات در ابتدا، انتها یا وسط ویدیوها نمایش داده میشوند و دیدن آنها توسط کاربر اختیاری است. میتواند تبلیغ را ببیند یا آن را جلو بزند.
Non skippable in-stream ads: در این روش مخاطب مجبور است ویدیو را تا انتها ببیند. در این صورت مخاطبین تمام اطلاعرسانی را دریافت میکنند. اما ممکن است مخاطبین اذیت شوند. پس باید تنها آن را به مدت ۱۵ ثانیه آماده کنید.
Discovery ads: در این روش کاربر کلماتی را جستجو میکند و تبلیغ شما در بین ویدیوهای نمایش داده شده وجود خواهد داشت. هر کلیک روی ویدیو برای شما هزینه خواهد داشت.
Bumper ads: این ویدیوهای کوتاه پیامی مفید و جذاب برای کاربر دارند و طول آنها تنها ۶ ثانیه است. این ویدیوها چند بار در طول یک ویدیو نمایش داده میشوند.
Outstream ads: این ویدیوها نیز در موبایلها نمایش داده میشوند و در سایتهای همکار گوگل مثل آمازون یا اپهای مختلف دیده میشوند. نحوه نمایش آنها بدون صدا است و تنها به اختیار کاربر صدایشان پخش میشود.
البته این روشها چندان در ایران کارآمد نیستند. دلیل آن هم تحریمها و عدم استفاده از سایتهای خارجی توسط کاربران ایرانی است.
جمعبندی
خب خیلی متشکریم که تا اینجای کار با ما و معرفی گوگل ادوردز همراه بودید. ممکن است برای بسیاری از افراد این سول پیش بیاید که با این تفاسیر بهترین کار چیست؟ انتخاب برتر برایAds چیست و دقیقا باید چکار کنیم؟ ما به شما تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل را پیشنهاد میدهیم. دلیل آن هم مشخص است! زیرا فقط در این صورت است که کاربران ایرانی را در اختیار دارید. تحریمها بسیاری از راههای مفید را بستهاند.
البته استفاده از کمپینهای ویدیویی برای ایرانیان ساکن کشورهای دیگر هم مفید است و میتوان این کاربران را هدف فروش قرار دهیم. اما با استفاده از تبلیغات در صفحه اول گوگل میتوانید نتیجه عالی بگیرید. هزینه تبلیغات در گوگل متفاوت است و بر اساس دلار، درهم و … محاسبه میشود. میتوانید خرید اکانت گوگل ادوردز را با استفاده از سایتهای مختلف و همچنین کمک همکاران ریوند انجام دهید. شارژ حساب گوگل ادوردز به راحتی انجام میشود و میتوانید از امکانات گوگل ادوردز استفاده نمایید.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و متوجه شده باشید که بهترین راه برای اینکه چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم چیست. از تبلیغات گوگل ارزان استفاده نمایید و کسب و کار خود را پیشرفت دهید. اگر از این روشها استفاده کردهاید و تجربهای دارید، با من و دوستانم در ریوند به اشتراک بگذارید. اگر سوال و کمکی در این مورد لازم دارید، از همکارانم در سایت ریوند کمک بگیرید.
نرخ تبدیل چیست؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۶