بازاریابی ویدیو: استراتژی‌های جدید تبلیغاتی

بازاریابی ویدیو جزو مهم‌ترین روش‌ها برای انتقال مفاهیم و تبلیغات به مشتریان می‌باشد. در دنیای امروز که لحظه به لحظه به تعداد بیزنس‌ها و کسب و کارهای دیجیتال فزوده می‌شود، استفاده از روش‌های موثر و مفید بازاریابی مهم است. در ین مقاله می‌خواهیم یکی از این روش‌های عالی را با هم یاد بگیریم. با من در ریوند همراه باشید تا در مورد اصول ویدئو مارکتینگ و مزایای ویدیو مارکتینگ بدانید.

نمونه های موفق بازاریابی ویدیو rivand

مفهوم مارکتینگ چیست ؟

قبل از هر چیز باید مفهوم بازاریابی را مشخص کنیم. اصلا بازاریابی به چه معنا است؟ بازاریابی یعنی انتقال محصول و نوعی خدمت از تولیدکننده یا توزیع‌کننده به مشتری. در واقع می‌توان گفت که بازاریابی، پروسه مدیریت جریانی خاص است. این فرآیند را می‌توان در ۴ مرحله تشریح کرد:
۱٫ در مرحله اول یک شناخت دقیق از محصول یا خدمت پیدا می‌کنیم.
۲٫ در مرحله دوم قیمت محصول را به طور دقیق مشخص می‌کنیم.
۳٫ در مرحله سوم راه‌های ارائه و ارسال محصول به مشتریان را انتخاب می‌کنیم.
۴٫ در نهایت و در مرحله چهارم نوع تبلیغ و استراتژی ویدئو مارکتینگ را مشخص و پیاده‌سازی می‌کنیم.

بازاریابی ویدیویی چیست ؟

ویدیو مارکتینگ، یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است. در این نوع مارکتینگ، فیلم یا ویدیو به عنوان یک ابزار برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویدیویی چند دقیقه‌ای ساخته می‌شود و موارد زیر در آن رعایت می‌شود:
• بیزنس و کسب و کار معرفی می‌شود.
• نقاط قوت و ضعف آن نمایش داده می‌شود.
• محصول و روش بهره‌گیری از آن معرفی می‌شود.
• نکات مهم در رابطه با تعمیرات محصول نیز معرفی می‌شود.
• ممکن است موضوعی خاص آموزش داده شود.
• معرفی گروهی خاص که به انجام کارهایی خاص می‌پردازند انجام می‌شود.

استراتژی ویدئو مارکتینگ | بازاریابی ویدیویی ریوند

بازاریابی ویدیو : تاریخچه ویدیو مارکتینگ

جالب است بدانید که ویدیو مارکتینگ از بازاریابی اینترنتی هم قدیمی‌تر است. برای بار اول و در سال ۱۹۴۰ شرکتی به نام Bulova ویدیویی تجاری ساخت و ۴ دلار نیز هزینه این فیلم شد. سپس در سال ۱۹۸۱ این روش پیشرفت بیشتری کرد و قطعات تبلیغاتی بیشتری مانند video killed the radio star و alternatively the very prophetic song came out ساخته شد. کمپانی اپل نیز نخستین تیزر تبلیغاتی خود را در سال ۱۹۸۴ ساخت.
احتمالا تاکنون اصطلاح وایرال به گوشتان خورده‌است. در سال ۱۹۹۱ بود که ویدیویی ویروسی یا وایرال توسط یکی از مدیران فاکس رونمایی شد. هزینه این ویدیو بسیار بالا بود و بیش از ۷۵۰ دلار هزینه در بر داشت. در سال ۲۰۰۵ نیز شبکه یوتیوب ساخته شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از سرویس‌های تبلیغاتی در ایران، بازاریابی ویدئویی در آپارات است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

اصول ویدئو مارکتینگ | بازاریابی ویدیو rivand

چگونگی اجرای بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی دارای پتانسیل ویژه‌ای است. اما بسیاری از افراد به دلیل لزوم مهارت در کار با نرم افزار ویدئو مارکتینگ و هزینه‌های بالای تولید، به سمت این نوع روش‌ها نمی‌روند. مشخص است که برای موفق شدن در این زمینه باید اطلاعات و مهارت کافی در مورد ساخت ویدیو و انیمیشن داشته باشیم. البته می‌توان از شرکت‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند کمک گرفت.
در غیر این صورت لازم است که با ساخت فیلم و انیمیشن آشنایی کامل داشته باشید. به طور مثال فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند فیلم‌های تبلیغاتی خود را در سایت خود قرار دهند. همچنین می‌توان ویدیوها را در یک سایت یا وبلاگ دیگر گذاشت و لینک‌هایی برای اتصال به آن در سایت اصلی قرار داد. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی این کار را انجام نمی‌دهند. آن‌ها به جای این کار از سرویش‌های دیگری مثل یوتیوب و آپارات استفاده می‌کنند.
اگر در کشور خودمان خدمات و محصولاتتان را ارائه می‌دهید، آپارات پلتفرم مناسبی است. در غیر این صورت می‌توان از سرویس جهانی یوتیوب استفاده کرد. یکی دیگر از راه‌های عالی برای ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. این فضاها مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و اسنپ چت بسیار عالی هستند و تعداد زیادی مخاطب را با شما و محصولتان آشنا می‌کنند.

وایرال مارکتینگ چیست ؟

همانطور که در بخش تاریخچه اشاره شد، وایرال مارکتینگ از سال ۱۹۹۱ آغاز شد. این مبحث ارتباط مستقیمی با بازاریابی ویدیویی دارد و بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌است. کلمه وایرال (Viral) به معنی ویروسی است و ترکیب آن با بازاریابی، نوع جدیدی از مارکت را به وجود آورده‌است. این مارکت ممکن است با استفاده از اینترنت یا بدون آن انجام شود. به طور کلی با انتقال ویدیوها به صورت فرد به فرد این انتقال اطلاعات صورت می‌گیرد. این نوع توسط زیردسته‌ها و به صورت خودجوش انجام می‌شود. البته ماهیت عنصری که قصد وایرال شدن آن را دارید باید به قابلیت و جذابیت کافی را داشته باشد.

وایرال مارکتینگ | بازاریابی ویدیو rivand

شاید الان از خودتان می‌پرسید که اصلا این وایرال مارکتینگ چه ارتباطی با ویدیو مارکتینگ دارد؟ خب جواب سوال بسیار ساده است! وقتی یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، جذابیت آن باعث می‌شود که دست به دست شود و افراد بیشتری آن را ببینند. این پخش شدن ویروسی، می‌تواند به عنوان نوعی بازاریابی تلقی شود. در واقع بازاریابی ویدیویی بخشی از وایرال مارکتینگ محسوب می‌شود.

مزایای بازاریابی ویدیویی

دلیل استفاده از ویدیو کاملا مشخص است. بسیاری از کاربران دیدن ویدیو را به عکس ترجیح می‌دهند. همچنین دیدن ویدیو باعث درگیر شدن بیشتر فرد می‌شود. اگر چند ثانیه ابتدایی یک ویدیو جذابیت کافی را داشته باشد، کاربر ادامه آن را نیز مشاهده می‌کند. همچنین دیدن یک ویدیو بسیار راحت‌تر از خواندن متن است. بنابراین با استقبال بیشتری روبه‌رو خواهد شد. می‌توان همه اطلاعات را به صورت کامل، جامع و البته با جذابیت کافی در یک ویدیو نمایش داد.
بدین صورت مطلب به صورت کامل منتقل می‌شود و همچنین احساسات فرد را برمی‌انگیزاند. به خصوص اگر ویدیو طنزآمیز باشد. فیلم بیشتر در حافظه افراد می‌ماند و نقل قول از آن نیز راحت‌تر است. بنابراین اثرگذاری بیشتری دارد. همچنین یک فیلم دوست‌داشتنی‌تر از یک متن است و برای اثبات آن سر زدن به یکی از شبکه‌های اجتماعی کافی است. فیلم‌های فضای خاص خود را دارند و حتی موتورهای جستجو نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند.

بازاریابی ویدیو : معایب ویدئو مارکتینگ

در کنار مزایای بیشماری که این نوع بازاریابی دارد، می‌توان به تعدادی از معایب نیز اشاره کرد. درست است که استفاده از آن می‌تواند بسار موثر باشد. اما آیا همه می‌توانند از آن استفاده کنند؟ این نوع بازاریابی کمی مشکل است و نزدیک به ۳۰_۴۰ درصد از بازاریابان از آن استفاده نمی‌کنند. اما آخر چرا؟ این روش گران درمی‌آید و نیاز به سیستم و نرم‌افزارهای خاص دارد؛ یا باید این آموزش‌ها را ببینید یا اینکه کار را به یک شرکت خاص و حرفه‌ای بسپارید که آن هم گران درخواهد آمد.

معايب بازاريابی ویدیویی ریوند

در هر صورت این کار سخت‌تر از نوشتن یک محتوای متنی است و گران‌تر خواهد بود. همچنین ساخت آن زمان زیادی می‌برد. در کنار آماده کردن ساختار فنی، باید در مورد محتوا نیز برنامه‌ریزی کرد. همچنین احتمال بروز یک سری مشکلات در زمان ساخت ویدیو بیشتر است. ممکن است برخی به دلیل نداشتن امکانات کافی نتوانند ویدیوهاشان را بسازند.
تازه بعد از ساخت آن نیاز به فضا و پلتفرمی برای انتقال آن وجود دارد. ممکن است سرعت اینترنت برای آپلود یا دانلود ویدیو پایین باشد و برخی سایت‌ها امکانات کافی برای قرار دادن ویدیو را نداشته باشند. وجود اینترنت قوی برای استفاده از این روش لازم است و در برخی مناطق چنین امکانی موجود نیست. حتی ممکن است مشتریان در برخی مناطق، به دلیل نبود سرعت کافی از دیدن ویدیوها صرف نظر کنند.

انواع ویدیوها در بازاریابی ویدیویی

مشخص است که طاقت کاربران اینستاگرامی روز به روز کمتر می‌شود. به همین دلیل معمولا ویدیوهای کوتاه بیشتر دیده می‌شوند و جذابیت دارند. ویدیوهای مورد استفاده در ویدیو مارکتینگ به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:
۱٫ معرفی محصولات: ویدیوهایی هستند که برای معرفی محصولات به کار می‌روند. این فیلم‌ها در پلتفرم‌های آپارات و یوتیوب قرار داده می‌شوند.
۲٫ معرفی برند: برای معرفی برندهای خاص از فیلم‌های ساخته شده توسط بازاریابان استفاده می‌شود.
۳٫ اطلاع‌رسانی رویدادها: بعضی از شرکت‌ها برای اینکه وقایع مهم و رویدادهای شرکت و برند خود را معرفی کنند، از ویدیوهای خاصی استفاده می‌کنند.
۴٫ مصاحبه‌های تخصصی: ویدیوهایی هستند که حاوی یک مصاحبه در مورد اختراع یا تولید یک محصول جدید می‌باشد. اطلاعات کافی در رابطه با موارد فنی محصول و اختراع در این ویدیوها وجود دارد.
۵٫ ویدیوهای آموزشی: در چنین ویدیوهایی آموزش‌های کامل در مورد معرفی و استفاده از محصول قرار داده می‌شود.
۶٫ ویدیوهای توصیفی: در این ویدیو‌ها موضوعی خاص شرح داده می‌شود. این موضوع ممکن است در رابطه با محصول، رویداد یا هر مورد تجاری یا غیرتجاری دیگری باشد.
۷٫ موشن گرافیک‌ها: موشن‌گرافیک‌ها بسیار جذاب هستند و اکثر کاربران از دیدن آن‌ها لذت می‌برند. محبوبیت این ویدیوها باعث شده‌است که تولید این نوع فیلم‌ها بیشتر شود.
۸٫ نظرات مشتریان: نظرات و اظهارات مشتریان در این نوع فیلم‌ها دیده می‌شود. این اظهارات در رابطه با خدمت یا محصول است و نقش بازاریابی جالبی دارد. در صورتی که در ظاهر این مورد مشخص نمی‌باشد.
۹٫ ویدیوهای زنده: این فیلم‌ها علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان، ویدیوهای قبلی را پوشش می‌دهد. کم و کاستی‌هایی که در فیلم‌های قبل وجود دارد در این ویدیوهابرطرف می‌شود.
۱۰٫ ویدیوهای (۳۶۰ درجه) پانوراما: تصاویر مجازی که در این ویدیوها ایجاد می‌شود، اماکن و شرکت‌ها را نمایش می‌دهد. می‌توان جاذبه‌های زیبای کشور، پاساژهای لاکچری و شرکت‌های بزرگ را در اینگونه ویدیوها نمایش داد.

اهمیت بازاریابی ویدیو

جالب است بدانید که آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد بیزنس‌های جهانی از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند. البته ۸۰ درصد همین کسب و کارها مهم‌ترین بخش‌ تبلیغاتی خود را ویدیو مارکتینگ دانسته‌اند. استفاده از این روش به دلیل پیشرفت سریع موشن گرافیک و سایر امکانات دیجیتالی، روز به روز بیشتر می‌شود. شاید تا اینجای کار قانع نشده باشید. امکان دارد از خود بپرسید که چرا از ویدیو در بازاریابی استفاده می‌کنیم؟ آیا واقعا استفاده از ویدیو موثر است؟ در ادامه این مطلب به ارائه دلایلی برای این سوالات می‌پردازیم.

ساخت ویدئو مارکتینگ | بازاریابی ویدیو ریوند

۱٫ بازاریابی ویدیو : افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش

ویدیو مارکتینگ باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود و به طبع فروش را هم افزایش می‌دهد. وجود ویدیو در یک صفحه اینستاگرامی بازدید را افزایش می‌دهد. این کار برای کاربران راحت است و اطلاعات کافی به آن‌ها می‌دهد. وجود ویدیو نرخ تبدیل را بسیار زیاد می‌کند تا حدی که ممکن است آن را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. در نتیجه این مورد باعث افزایش فروش هم می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد کاربران با دیدن یک ویدیو، محصول را می‌خرند.

۲٫ بازاریابی ویدیو : افزایش اعتماد

اعتماد اصلی بسیار مهم در نرخ تبدیل و فروش است. وجود اعتماد بین فروشنده و مشتریان اهمیت زیادی دارد و وظیفه ما ایجاد چنین اعتمادی است. بنابراین باید یک محتوای جدید و منحصربه‌فرد تولید کرد تا مشتری احساس کند که با محصولی جدید روبه‌رو شده‌است. این مورد برای ویدیو و فیلم هم صدق می‌کند. اگر فیلمی جدید بسازید، مشتری احساس می‌کند که برای وی ارزش قائل شده‌اید و ویدیو را بهتر دنبال می‌کند.

مزایای ویدیو مارکتینگ | بازاریابی ویدیو rivand

۳٫ بازاریابی ویدیو : افزایش نرخ بازگشت سرمایه

جالب است که بسیاری از بیزنس‌ها اعتراف کرده‌اند که استفاده از ویدیو باعث شده‌است که سرمایه آن‌ها بهتر برگردد. پس این مزایا کافی است تا به فکر ساخت ویدیو برای تبلیغات باشیم. درست است که ساخت ویدیو راحت نیست؛ اما ابزارهای آن روز به روز ساده‌تر می‌شود و در دسترس همه قرار می‌گیرد. حتی می‌توان با یک گوشی هوشمند نیز ویدیوهای خوبی ساخت.

۴٫ علاقه گوگل به ویدیو

مورد جالب دیگر این است که حتی گوگل هم ویدیوها را به متون نوشتاری ترجیح می‌دهد. گوگل به دنبال راه‌هایی است تا به راحتی مطالب کپی و غیر کپی را از هم تشخیص دهد. در واقع استفاده از بازاریابی ویدیو می‌تواند بازدید شما را نسبت به متون نوشتاری بسیار افزایش دهد.

۵٫ بازاریابی ویدیو : عجین بودن ویدیوها و گوشی‌های هوشمند

داشتن گوشی هوشمند در واقع مصادف با دیدن ویدیوهای مختلف است. نزدیک به ۱۰۰ درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند، ویدیوهای تبلیغاتی را روی گوشی خود مشاهده می‌کنند.

بازاریابی ویدئو در آپارات ریوند

۶٫ توضیحات شفاف ویدیو مارکتینگ

با استفاده از ویدیو می‌توان اطلاعات کافی به مشتریان و مخاطبان داد. نزدیک به ۱۰۰ درصد افراد گفته‌اند که ویدیوها اطلاعات کافی در اختیار آن‌ها قرار داده‌است. به همین خاطر نزدیک به ۴۵ درصد از تاجران جهانی از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند. در این بین موشن گرافیک‌ها تاثیر بیشتری دارند.

۷٫ بازاریابی ویدیو : تنبل کردن مشتریان و خریداران

دیدن یک ویدیو بسیار ساده است و به همین دلیل برای زندگی پر مشغله امروزی بسیار جذاب و لذت‌بخش است. اکثر افراد و به خصوص خریداران دیدن یک ویدیو را به خواندن متون طولانی ترجیح می‌دهند.

۸٫ انتشار راحت‌تر محتوا با بازاریابی ویدیو

انتشار محتوا با استفاده از ویدیو مارکتینگ راحت‌تر است و معمولا تعداد بازاریابان استفاده کننده از این روش سال به سال افزایش می‌یابد. ویدیوها در عین حال که مخاطب را سرگرم می‌کنند، کار تشویق به خرید را هم به خوبی انجام می‌دهند.
آمارهای جهانی نشان می‌دهد که هر ساله به تعداد بینندگان ویدیوهای بازاریابی افزوده می‌شود. این مقدار بسیار بیشتر از بینندگان تلویزیون و افرادی است که پای کامپیوتر شخصی خود می‌نشینند. بازاریابی ویدیویی باعث افزایش آگاهی از برند، کسب نتایج بیشتر، افزایش نرخ بازگشت سرمایه، تشویق به خرید، معرفی بهتر کسب و کار و کلی بازخورد عالی و مثبت دیگر می‌شود.

نکات مهم در رابطه با بازاریابی ویدیویی

ترجیح ویدیو بر متن: اکثر افراد ترجیح می‌دهند که ویدیو تماشا کنند. آن‌ها خواندن متن را دوست ندارند. حتی دیدن فیلم را بر صحبت با فروشنده ترجیح می‌دهند.
ارزش کیفی محتوا: کیفیت محتوا اهمیت زیادی دارد. اما جالب است بدانید که بینندگان به کیفیت تولید ویدیو اهمیت نمی‌دهند. بنابراین کار بازاریاب راحت‌تر می‌شود. البته باید تمام جنبه‌های فنی رعایت شوند. در صورتی که کیفیت تولیدی و فنی کافی نباشد، باید با محتوای بهتر آن را جبران کرد.
روش ارائه: راه‌های ارائه محتوا نیز بسیار مهم است. در صورتی که کیفیت نمایشی و فنی ویدیو قابل قبول نباشد، می‌تواند با گویندگی عالی آن را جبران نمود.
ساخت انواع ویدیو: ویدیو را به گونه‌ای بسازید که در هر پلتفرمی قابل دیدن باشد. بررسی کنید و ببینید که چه نوع رسانه‌ای (ویدیو، گیف و …) برای کار شما مفیدتر است.
پخش زنده: استفاده از قابلیت لایو می‌تواند مشتریان را بیشتر جذب کند. هر چقدر هم که ویدیوهای زیادی منتشر می‌کنید، از برگزاری پخش زنده ساده نگذرید.
استفاده از یوتیوب: هر چقدر هم که شبکه‌های اجتماعی خود را ارتقا دهند، یوتیوب سلطه زیادی بر محتواهای ویدیویی دارد. نقش این شبکه در بازاریابی ویدیو بسیار زیاد است.

برای موفق شدن در ویدیو مارکتینگ این موارد را در نظر بگیرید

۱٫ تولید ویدئو مارکتینگ بر اساس داستان

اگر فیلم‌های تبلیغاتی خود را به صورت داستانی بسازید، مطمئنا فروش بیشتری خواهید داشت. در صورتی که آن را صرفا برای فروش تولید کنید، تاثیر آن کمتر خواهد بود. برند تجاری خود را به طور مستقیم در ویدیو عنوان نکنید. به صورت غیرمستقیم به آن اشاره کنید و حتی آن را در گوشه و کنار کادر، تصویر و دیالوگ‌ها جای دهید. فیلم‌ها را به صورت احساسی یا طنز بسازید و مشتریان را بدین روش جذب کنید. برای شفاف‌سازی بیشتر به ویدیوهای ساخته شده توسط علی صبوری یا عرفان علیرضایی دقت کنید.

۲٫ توجه به قانون ۱۰ ثانیه در video marketing

۲۰ درصد از بینندگان به ۱۰ ثانیه اول ویدیو دقت می‌کنند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند. بنابراین ۱۰ ثانیه اول را جذاب بسازید تا مشتری بقیه ویدیو را هم تماشا کند. در این صورت موفق خواهید بود.

۳٫ ویدیوهای خسته‌کننده نسازید!

بزرگ‌ترین اشتباه در ساخت ویدیو، تولید فیلم‌های پیچیده و حوصله سر بر است. اشتباه فاحشی است که هزینه زیادی متحمل شوید و فیلمی بد و خسته‌کننده بسازید. بهتر است ویدیوها طنز باشند و مخاطب را به دنیایی غیر واقعی و جذاب ببرند.

۴٫ از سئو استفاده کنید!

از تگ کردن و هشتگ‌ها برای دیده شدن ویدیوهایتان استفاده کنید. یاد بگیرید که ویدیوها را در یوتیوب و آپارات بگذارید و بازدید در گوگل و سایر پلتفرم‌ها را افزایش دهید.

۵٫ خود را قوی‌تر کنید!!

در حوزه و تخصص خود قوی‌تر شوید. از آموزش برای یادگیری مخاطبین خود استفاده کنید. روش‌های مختلف را به کار گیرید و نحوه استفاده از محصول و خدمات را آموزش دهید. در تخصص خود قدرت بیشتری پیدا کنید تا در بازاریابی ویدیویی هم موفق‌تر شوید.

استفاده از پخش زنده در بازاریابی ویدیویی

اهمیت این موضوع در ویدیو مارکتینگ بسیار زیاد است و اهمیت آن در موارد بعدی توضح داده می‌شود.
• پخش زنده رتبه را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد. این مورد در فیسبوک، اینستاگرام و … بسیار معروف و مشخص است.
• باعث افزایش نرخ تعامل می‌شود. ویدیوهای زنده فیسبوک ۱۰ برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی دیده می‌شوند.
• ویدیوهای پخش زنده اطلاع‌رسانی بیشتری می‌کنند.
• کاربران تجربه‌ای جذاب دارند. می‌توانند سوال بپرسند و نظر بدهند.

استراتژی بازاریابی ویدیو ریوند

راه‌کارهایی برای استفاده از پخش زنده ویدیویی

۱٫ ساخت وبینار (webinar): کارگاه‌ها، آموزش‌ها و … را به صورت آنلاین برگزار کنید.
۲٫ ساخت برودکست (Broadcast): از این ابزار برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان در مورد لایو خود استفاده کنید.
۳٫ عرضه محصول یا خدمت جدید: معرفی یک محصول جدید می‌تواند بسیار جذاب باشد. از ویدیوی زنده خود برای ارائه محصولات و خدمات بهره ببرید و آموزش نیز در آن بگذارید.
۴٫ پاسخ‌دهی به به سؤال کاربران و مشتریان: از این موقعیت برای پاسخ دادن به سوالات استفاده کنید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.
۵٫ دعوت از یک مهمان مشهور: همانطور که تلویزیون از مصاحبه برای افزایش بیننده استفاده می‌کند، شما نیز می‌توانید این خبر را به اطلاع مشتریان برسانید و آن‌ها را تشویق به دیدن لایو کنید.

بازاریابی ویدیو : نمونه‌های موفق ساخت ویدئو مارکتینگ

۱٫ ویدیو «۲۵۹۱۵ روز» از گروه ریباک (Reebok)

هر انسانی به طور میانگین ۲۵۹۱۵ روز عمر می‌کند. در طول این روزها انسان باید به بدن خود احترام بگذارد و خود را سالم نگه دارد. شرکت ریباک از این مفهوم برای ساخت ویدیویی استفاده کرد و این فیلم با هشتگ HonorYourDays# منتشر شد. در این ویدیو به صورت هوشمندانه استفاده از تجهیزات برند ریباک نشان داده شده‌است و روند نوزادی تا پیری به صورت بالعکس دیده می‌شود.

video marketing | بازاریابی ویدیو rivand

۲٫ ویدیو تبلیغاتی کوکاکولا

ویدیوی آخرین مشتری که شرکت کوکاکولا تولید کرد، بازخورد عالی داشت و بیش از ۱۵ هزار نفر آن را مشاهده کردند. در این ویدیو اعتماد مشتریان به این شرکت و سخاوت و درستی آن به تصویر کشیده شد.

۳٫ ویدیوی گروه علی بابا (Alibaba)

برند بزرگ علی بابا در چین، ویدیویی تبلیغاتی با عنوان ” عظمت از مکانهای کوچک و از افراد کوچک می‌آید” را در زمستان سال ۲۰۱۸ و در طی بازی‌های المپیک منتشر کرد. این ویدیو بسیار پربازدید بود و در سطح دنیا معروف شد.

ویدیو مارکتینگ چیست ؟ : جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد که مطالب اصلی و مهم در رابطه با ویدیو مارکتینگ بررسی و عنوان شود. با مزایای ویدئو مارکتینگ آشنا شدید و تاثیر ویدئو مارکتینگ در بازار دنیای امروز را مشاهده کردید. استفاده از استراتژی بازاریابی ویدیو تاثیر زیادی بر افزایش فروش دارد و مسلما برند را در دنیای پر از عکس و متن و ویدیو شاخص می‌سازد. اگر تا به حال تجربه‌ای در رابطه با این موضوع دارید، آن را با ما و سایر عزیزان خواننده به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت این روش را جدی بگیرید و حتما در بیزنس خود به کار ببرید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید