بازاریابی رستوران : روش‌های پیدا کردن مشتری برای آشپزخانه دوست‌داشتنی ما

بازاریابی رستوران اصل مهمی در این کسب و کار پر طرفدار است. چرا می‌گوییم پر طرفدار؟ چون در این دوره و زمانه هر فردی که به دنبال شغل دوم است، رستوران‌داری را به عنوان گزینه‌های اول در نظر می‌گیرد. همچنین معمولا افراد به خوردن غذاهای خوشمزه خیلی اهمیت می‌دهند و به اصطلاح از هر چه بگذرند، از شکم و خوراک خود نمی‌گذرند!! بنابراین می‌توان گفت که این شغل بسیار پولساز و محبوب است.
هر فردی که یک کسب و کار را راه‌اندازی می‌کند، باید در کنار اصول مدیریت، به مسائل مرتبط با بازاریابی هم بپردازد. این موضوع در مورد رستوران هم صدق می‌کند. اگر یک رستوران شروع به کار کند و به این مسئله اهمیت زیادی ندهد، پیشرفت و فروش کمتری را به نسبت وجود بازاریابی فعال خواهد داشت. برای اینکه بتوان به هدف موردنظر در کسب و کار خود رسید، داشتن برنامه‌ریزی و ادامه مسیر درست برای نیل به اهداف ضروری است. با من در ریوند همراه باشید تا با روشهای بازاریابی رستوران و اینکه چگونه رستوران خود را تبلیغ کنیم آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ رستوران | بازاریابی رستوران rivand

استراتژی‌ بازاریابی برای رستوران‌ها


این موضوع چند نکته و مرحله دارد که باید طی شود. مواردی وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کار ضروری است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک است. در ادامه به معرفی دقیق این موارد می‌پردازیم. بهتر است که در هر مورد به طور کامل مطالعه کنید و اطلاعات دقیق و کافی به دست آورید. در این صورت می‌توانید در بازاریابی رستوران خود موفق شوید.

۱٫ تحقیق و تحلیل در مورد بازار


سعی کنید وضعیت رستوران خود را مورد بررسی قرار دهید. این کار کمک می‌کند که تصمیمات خود را نیز به درستی اتخاذ کنید. گذشته رستورانتان را تجزیه و تحلیل کنید و مقایسه‌ای دقیق با وضعیت حال داشته باشید. وضعیت کنونی را هم تحلیل کنید و ببینید که چه مواردی لازم است تغییر کند.
در این حالت استراتژی صحیحی ایجاد خواهید کرد. در ایجاد و برنامه‌ریزی استراتژی عجله نکنید و برنامه‌ای درازمدت بریزید. برنامه‌هایی که در گذشته داشته‌اید را تجزیه و تحلیل کنید و بررسی کنید که هر کدام چه نتیجه‌ای داشته‌اند. کدام یک از برنامه‌ها باعث شده‌اند پیشرفت کنید و کدام یک شما را عقب کشیده‌اند. در این مورد ۲ نوع تحلیل کلی وجود دارد.

الف) تحلیل کار و فعالیت رقیبان

تجزیه و تحلیل کار رقبا کمک زیادی به طراحی استراتژی‌های مفید می‌کند. دلایل موفقیت و شکست رقبا را بررسی کنید و ببینید که چرا چنین اتفاقاتی افتاده‌است. استراتژی بازاریابی آنان را تحلیل کنید و از اتفاقات مثبت و نتیجه‌بخش آنان درس بگیرید. اگر در کار خود موفق هستند، باید ببینید که چه کارهایی انجام داده‌اند. در غیر این صورت باید ببینید که عملکرد اشتباهشان در چیست و آن را انجام ندهید. می‌توانید رقیبان خود را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید و از موفقیت‌هایشان، دلایل افزایش فالوور، افزایش نرخ تبادل و … یاد بگیرید. همانند رستوران بلامونیکا که بسیاری از بلاگرها به تبلیغ آن می‌پردازند.

ب) مخاطب هدف در بازاریابی رستوران

باید در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق و بررسی‌هایی انجام دهید. ببینید که چرا هر فردی به رستوران شما مراجعه می‌کند؟ هدف از مراجعه وی چیست؟ ویژگی‌ اکثر مشتریان شما چیست؟ سلیقه آن‌ها به چه سمت و سویی بیشتر است؟ در واقع انتظارات مشتریان را پیدا کنید و روی بهبود وضعیت رستوران کار کنید. به طور کلی می‌توان گفت که می‌توان از آمد و شد مشتریان و مطالعه اطراف، استفاده‌های زیادی کرد.

۲٫ مخاطب هدف را نشانه بگیرید


به طور معمول بیشتر مشتریان افرادی هستند که در اطراف رستوران سکونت دارند. پس باید از روش‌های سنتی مانند پخش تراکت، تبلیغات در محله و بنرهای خیابان‌های اطراف شروع کنید. این کار در ابتدای راه اهمیت دارد؛ اما در ادامه راه‌های بهتر و موثرتری هم پیشنهاد می‌دهیم.

۳٫ ساخت یک وبسایت برای رستوران موردنظر


داشتن یک وبسایت معتبر و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. بهتر است که در این باره فکری کنید و از نتایج داشتن یک سایت غافل نشوید. حتی اگر به اندازه کافی شناخته شده هستید، باز هم باید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید. در این صورت می‌توانید رستوران خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.
امکان سفارش، خرید و سایر موارد را در سایت قرار دهید تا فروشتان بیشتر شود. حتی اگر از این موارد نتیجه خاصی هم نگرفتید و فروش بیشتری نداشتید، در دراز مدت پرستیژ کاری و قدرت خود را در برابر رقبایتان نشان خواهید داد. داشتن فعالیت آنلاین بسیار مهم است و داشتن یک سایت در کنار استفاده از شبکه‌های مجازی توصیه می‌شود. مطمئن باشید که داشتن سایت می‌تواند به رستوران شما رونق بیشتری دهد.

روشهای بازاریابی رستوران rivand

معرفی کسب و کار شما با داشتن وب‌سایت راحت‌تر خواهد بود. در طراحی وب‌سایت خود دقت کنید و از افراد حرفه‌ای استفاده کنید. می‌توانید با تصاویر زیبا و هوس‌انگیز و طراحی چشم‌نواز مشتریان را جذب کنید. همچنین منویی ساده و آنلاین برای انتخاب غذا ایجاد کنید تا هر فرد به راحتی موارد موردنظر خود را در سبد خرید قرار دهد و هزینه به طور آنلاین پرداخت کند.

۴٫ استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رستوران


هیچ گاه نمی‌توان تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بهبود وضعیت کسب وکارهای امروزی را نادیده گرفت. برخی از بیزنس‌ها در همین فضا به وجود می‌آیند و پا می‌گیرند. اما اکثر کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی فعالیت می‌کنند، دارای صفحاتی در این شبکه‌ها هستند.
در واقع عجیب است که فردی یک کسب و کار بزرگ داشته باشد، یا بخواهد بیزنس خود را پیشرفت دهد و فعالیتی در دنیای مجازی نداشته باشد. این شبکه‌ها بسیار متنوع هستند؛ اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و تعداد زیادی نیز به تازگی وارد شده‌اند. اما ۲ مورد از آن‌ها نقش پررنگ‌تری دارند. در ادامه این ۲ مورد را بررسی می‌کنیم.

الف) فیسبوک

چه کسی فکرش را می‌کرد که فیسبوکی که مارک زاکربرگ راه‌اندازی کرد، تا این حد جهانی و همه گیر شود؟ این پلتفرم تا جایی در بین جوانان و کسب و کارهای مختلف رسوخ کرد که هم‌اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. تعداد زیاد افرادی که در این فضا فعالیت دارند، عرصه را برای معرفی کسب و کار راحت‌تر کرده‌اند.
مطمئن باشید که بازاریابی رستوران به این روش نتیجه‌بخش خواهد بود. می‌توان در میان تعداد زیاد افراد شناخته شد و فروش و مشتری بیشتری جذب کرد. البته در حال حاضر فعالیت در فیسبوک کمتر شده‌است؛ اما باز هم فعالیت در آن خالی از لطف و فایده نخواهد بود. می‌توانید از پلتفرم محبوب اینستاگرام برای جذب بیشتر نیز استفاده کنید.
برای نمونه صفحه فیسبوک رستوران Diner Tokyo در انگلستان مشاهده کنید.

ب) بازاریابی رستوران در اینستاگرام

نبوغ و پیش‌بینی بسیار جالب مارک زاکربرگ، او را بر آن داشت تا شرکت اینستاگرام را نیز خریداری کند. قبل از اینکه وی این شرکت را بخرد، اینستاگرام پیشرفت زیادی نکرده بود. اما وی می‌دانست که پتانسیل این فضا چقدر زیاد است. همانطور که در حال حاضر می‌بینید، اینستاگرام بسیار همه‌گیر شده‌است و از یک نوجوان ۱۲ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله، همگی یک حساب اینستاگرام دارند. بنابراین داشتن یک صفحه حرفه‌ای و جذاب اینستا برای رستوران شما ضروری به نظر می‌رسد.

امکان ندارد یک کسب و کار اکانت اینستا نداشته باشد و بتواند به راحتی و بدون هزینه تبلیغات انجام دهد. می‌توان تبلیغات را از طریق همکاران و به صورت متقابل، خانواده، دوستان و آشنایان شروع کرد.
سپس با افزایش فروش و با بهتر شدن اوضاع به بلاگرها و اینفلوئنسرها سپرد. تولید محتوا و پست مناسب، تصاویر زیبا، کپشن برای رستوران و سایر موارد نیز اهمیت زیادی دارند. اگر اطلاعات کافی از کار با اینستاگرام و راه‌اندازی یک صفحه حرفه‌ای و پر سود را ندارید، کار را به همکاران با تجربه و متخصص من در سایت ریوند بسپارید. کافی است بدانید که چقدر شبکه اجتماعی اینستاگرام مارکتینگ رستوران را به خوبی انجام می‌دهد.

۵٫ استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر


از این راه برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کند. می‌توانید از پیام‌های تشکرآمیز مشتریان اسکرین شات بگیرید و با آن‌ها پست و استوری بسازید. در این صورت سایر کاربران نیز به شما اعتماد می‌کنند. همچنین از روش‌هایی مانند هشتگ اختصاصی و شرکت در چالش و مسابقه استفاده کنید و از مشتریان بخواهید این کار را انجام دهند. کد تخفیف و جوایز هیجان‌انگیز می‌تواند آن‌ها را به انجام این کار ترغیب کند.

۶٫ اهمیت برند و هشتگ اختصاصی در بازاریابی رستوران


داشتن یک نام و برند مخصوص، شما را به راحتی شناخته شده خواهد کرد. هشتگ مخصوص به خود را بسازید و از آن در آپلود پست‌هایتان استفاده کنید. این هشتگ می‌تواند در مسابقات و چالش‌های مختلف نیز توسط کاربران به کار گرفته شود. وقتی یک برند معروف و با نامی ساده داشته باشید، افراد زیادی شما را به یاد خواهند داشت. مانند رستوران یاسین در نیشابور که دارای لوگو، برند و هشتگ اختصاصی خود می‌باشد.

View this post on Instagram

. 🔹غذای جدید رستوران یاسین😋اسم غذارو حدس بزنین؟😉 . . . ______________________ 🔴رستوران یاسین 🔖همراه با منویی متنوع و فوق العاده ☎️۰۵۱۴۲۶۳۳۲۲۳ ☎️۰۵۱۴۲۶۳۳۲۲۴ 🆔@resturant.yasin 🆔@vidasystem ______________________ #نیشابور #نیشابورتوریسم #نیشابوریا #نیشابوراینستا #رستوران_یاسین #رستوران #کترینگ_یاسین #آشپزی #آشپزی_در_طبیعت #رستورانگردی #قورمه_سبزی #حلیم #قیمه #چلوگوشت #چلوماهیچه #چلوگردن #چلوگوشت_مجلسی

A post shared by رستوران یاسین (@resturant.yasin) on

۷٫ پیج اینستاگرام خود را تبدیل به بیزنس اکانت کنید


با این کار شما حرفه‌ای‌تر نشان داده می‌شوید و در ضمن می‌توانید از امکانات بی‌نظیر آن مانند بخش insight و تحلیل‌های آن استفاده کنید. درصد جنسیت مخاطبین، موقعیت و شهر فالوورها، زمان استفاده آن‌ها از اینستاگرام، پست‌های محبوب‌تر و … را در این بخش مشاهده کنید و برای پست و استوری گذاشتن برنامه دقیقی داشته باشید.

۸٫ بازاریابی رستوران : یک وبلاگ شخصی بسازید


ساخت وبلاگ و به اشتراک گذاشتن اتفاقات ریز و درشت سر کارتان، مشتریان را به شما علاقه‌مند می‌کند. دستور‌العمل غذاها، مسائل مختلف در مورد رستوران، اتفاقات جالب و بامزه و … را در این وبلاگ قرار دهید تا همه بتوانند از تجربیات شما باخبر شوند.

۹٫ برای روزهای مختلف سال برنامه داشته باشید


می‌توانید از اعیاد، روزهای تعطیل خاص و مناسبت‌های مختلف برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. کافی است که در شبکه‌های اجتماعی بنرها و تبلیغات برنامه‌های شاد و مفرح رستوران خود را اطلاع‌رسانی کنید. در این مناسبت‌ها تخفیف ویژه قرار دهید تا مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر شوند.

۱۰٫ تخفیفات ویژه در سایت‌های مرتبط داشته باشید


می‌توانید از سایت‌های اینترنتی برای ارائه تخفیف و بازاریابی رستورانی بهره بگیرید. دادن تخفیف تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. چون حتی فردی که تا به حال به رستوران نرفته‌است را ترغیب به استفاده از تخفیف می‌کند! در این صورت افرادی که تا به حال مشتری شما نبوده‌اند را جذب خواهید کرد. اطلاع‌رسانی مربوط به این موضوع را در صفحات اینستاگرام و فیسبوک قرار دهید. همچنین لینک مربوطه را در سایت خود بگذارید.

اصول بازاریابی رستوران ریوند

۱۱٫ داشتن همکاری با شرکت‌های معتبر تحویل غذا و پیک‌های موتوری


مشغله زیاد و ترافیک بی‌نهایت این روزها، مردم را بر آن می‌دارد که از خرید حضوری دوری کنند. این وضعیت بهترین موقعیت را برای رستوران‌ها و همکاری آن‌ها با پیک‌های موتوری ایجاد کرده‌است. می‌توانید یک بخش حرفه‌ای و مناسب برای انتخاب غذا، سفارش، پرداخت آنلاین و … ایجاد کنید و مشتریان خود را به استفاده از آن ترغیب نمایید.
استفاده از وب‌سایت را در صفحه فیسبوک یا اینستاگرام خود تبلیغ کنید و مشتریان را تشویق به سفارش غیرحضوری نمایید. در این صورت می‌توانید از فضای رستوران خود برای پذیرایی منظم‌تر و با آرامش بیشتر استفاده کنید. با پیک‌های موتوری کاردرست و معروف قرارداد ببندید تا مشکلی در مورد تحویل سفارش مشتریان به وجود نیاید.

۱۲٫ تبلیغات در بازاریابی رستوران


تبلیغات برای فروش بیشتر و داشتن کسب و کار موفق بسیار مهم است. این تبلیغات می‌تواند در تیزرهای رسانه، مطبوعات، متن تبلیغاتی برای رستوران در بیلبوردها و … باشد. اما این مورد در شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر است. این تبلیغات می‌تواند در صفحه خودتان و با استفاده از هشتگ‌های مرتبط انجام شود. همچنین یکی از موثرترین تبلیغات، استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام است. سعی کنید از افراد مرتبط با این مورد مانند مستر تیستر استفاده کنید.

۱۳٫ پیدا کردن مشتریان وفادار و راضی نگه داشتن آن‌ها


برای اینکه به رونق رستوران خود کمک کنید، باید مشتری‌های وفاداری پیدا کنید. به طور مثال به افرادی که معمولا به رستوران شما می‌آیند حق عضویت بدهید و برای آن‌ها تخفیفی ثابت در نظر بگیرید. این تخفیف می‌تواند کم باشد؛ اما همین تخفیف آن‌ها را ترغیب به خرید از شما می‌کند. همچنین از آن‌ها بخواهید که صفحه شما را فالو کنند و در مسابقات مختلفی که برگزار می‌کنید شرکت کنند.
این مسابقات می‌تواند هدایایی مانند اشتراک ماهیانه، هفتگی و … از غذاهای رستوران شما باشد. این کار شما را محبوب‌تر می‌کند و مطمئنا مشتریانتان، شما را به سایرین معرفی می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که معمولا ۱۵ درصد از مراجعه‌کنندگان تبدیل به مشتریان وفادار می‌شوند. البته هزینه‌های دریافتی از این مشتریان بیش از ۳۰ درصد درآمد شما را تشکیل خواهند داد.

۱۴٫ برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در بازاریابی رستوران


یکی دیگر از راه‌های تبلیغات، برگزاری جشنواره‌های متعدد است. می‌توان از این راه برای معرفی کسب و کار و رستوران خود بهره برد. ارتباط با مشتریان از این طریق بهتر صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان خود را به بهترین نحو ممکن معرفی کرد. همچنین این جشنواره‌ها کمک می‌کند که اطلاعاتی در مورد مخاطبان و مشتریان به دست بیاورید و استراتژی‌های جدیدی را طرح‌ریزی کنید.

۱۵٫ اینفلوئنسر مارکتینگ و استفاده از بلاگرهای غذایی


استفاده از اینفلوئنسرها و تاثیراتی که آن‌ها بر افراد جامعه می‌گذارند هم مهم است. سعی کنید بلاگرهای معروف و مرتبط را پیدا کنید و با آن‌ها در مورد تبلیغات مذاکره کنید. وقتی یک بلاگر در مورد رستوران شما نظر مثبتی داشته باشد، مطمئنا مشتریان بیشتری برای رستوران شما پیدا خواهد شد. تجربه کامل اینفلوئنسر شامل گرفتن ویدیو و تعریف از کیفیت غذا و رستوران در صفحه او منتشر می‌شود. این مورد باعث می‌شود که کاربران حس کنند که این یک تعریف خشک و خالی نیست و دلایلی پشت آن وجود دارد. به طور مثال صفحه‌ای تحت عنوان beautifulcuisines به معرفی مکان‌های عالی برای خوردن و نوشیدن می‌پردازد.

۱۶٫ همکاری با نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مرتبط


می‌توانید راه‌های ساده‌تری هم برای جذب مشتری انجام دهید. به طور مثال با اپلیکیشن‌های سفارش غذای آنلاین و چنین مواردی همکاری کنید و راه را برای سفارش و خرید باز بگذارید. هر گاه مشتریان راه‌های مختلفی برای خرید داشته باشند، رغبت بیشتری برای سفارش و پرداخت پول دارند.

۱۷٫ از برنامه Yelp برای بازاریابی رستوران استفاده کنید


از برنامه معروف Yelp که مربوط به بازاریابی غذا و رستوران می‌باشد و در سطح جهانی فعالیت می‌کند، استفاده کنید. استفاده از این اپلیکیشن باعث می‌شود که به طور باورنکردنی مشتری جذب کنید و فروش بی‌نظیری داشته باشید. حتی داشتن حساب کاربری برای مشاهده رستوران‌های مختلف لازم نیست.
همین موضوع کار با این برنامه را برای مشتریان ساده‌تر کرده‌است. مشخصات کامل رستوران خود مانند ساعات کار، آدرس، منوی غذایی، امکانات جانبی (اینترنت، پارکینگ) و مقدار فضا را در این برنامه وارد کنید. از تصاویر زیبا برای جلب نظر مخاطبان بهره ببرید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

۱۸٫ بازاریابی ایمیل مارکتینگ


این روش نیز بسیار موثر است و بسیاری از کسب و کارها از جمله رستوران‌دارها از آن استفاده کرده‌اند. به طور ماهیانه برای مشتریانتان ایمیل بفرستید و از تخفیفات ویژه، رویدادها و جشنواره‌ها باخبرشان کنید. می‌توانید کدهای تخفیف در ایمیل خود بگذارید و با این روش، مشتریان خود را افزایش دهید. زیرا مخاطبان، شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند و از شما می‌خواهند که برای آن‌ها هم ایمیل بفرستید. بدین صورت مشتری‌های بیشتر و بیشتری جذب خواهید کرد.

۱۹٫ افتتاح غذاخوری‌ها و واگن‌های سیار برای بازاریابی رستوران


این کار می‌تواند در محله‌های مختلف شهر انجام شود و کل شهر را با تجارت و بیزنس شما آشنا کند. شاید همه نتوانند به رستوران لوکس شما در محله بالاشهر بیایند؛ اما مطمئنا می‌توانند از کترینگ سیار شما خرید کنند و لذت ببرند. این روش بسیار جذاب است و بسیاری از افراد علاقه دارند از این واگن‌های سیار خرید کنند و نهایتا مشتری دائمی آن‌ها می‌شوند.

بازاریابی رستوران در اینستاگرام ریوند

۲۰٫ ارتباط با مشتری


و در نهایت ارتباط موثر و رضایت مشتری! یکی از مهم‌ترین اصول در افزایش جذب مشتری، ارتباط صحیح با آن‌ها است. در رستوران، در فضای مجازی و پشت تلفن با مشتریان به خوبی صحبت کنید. همیشه به یاد داشته باشید که حق با مشتری است و راضی نگه داشتن او اهمیت زیادی دارد. همین که بتوانید مشتری را راضی کنید، نصف راه تبلیغات رستورانی خود را انجام داده‌اید!
اصول بازاریابی رستوران : جمع‌بندی
در این مقاله با چندین استراتژی بازاریابی رستوران آشنا شدید. استفاده از این روش‌ها کمک می‌کند که تجارت موفق‌تری داشته باشید. همچنین با ایده های جذب مشتری برای رستورانها آشنا شدید. این تکنیک‌ها شما را تبدیل به یک رستوران‌دار حرفه‌ای و معروف خواهد کرد. دیری نمی‌گذرد که همه از جای جای شهر به رستوران شما مراجعه می‌کنند. تبلیغات رستوران در اینستاگرام بسیار موثر است و بیزنس موردنظر را بسیار معروف می‌کند. در دنیای امروز استفاده از دنیای مجازی و شبکه‌های محبوب، بهترین راه بازاریابی محسوب می‌شود. این مورد مهم را فراموش نکنید.

حالا شما بگویید. آیا تا به حال خودتان یا فردی از آشنایانتان یک رستوران داشته‌است؟ چه راه‌هایی برای جذب مشتری و بازاریابی رستوران داشته‌اید؟ افراد به چه صورت با رستوران موردنظر آشنا شده‌اند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید