آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام در دنیای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است. در واقع یک بیوی عالی می‌تواند مخاطب را با ما بیشتر آشنا کند. بسیاری از افراد با کسب و کارهای کوچک یا حتی شرکت‌های متوسط و بزرگ با نوشتن یک بیوی منحصربه‌فرد مشکل دارند.

بیو جذاب اینستاگرام

اما اگر از یک متن مناسب و درست در این بخش استفاده کنند، می‌توانند جلوه خوبی در نظر مخاطب داشته باشند و از این طریق خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهند. نوشته بیو اینستاگرام باید اهداف سازمان، مشخصات و … را مشخص کند. شاید تا به حال از خود پرسیده‌اید که برای جذب فالوور بیشتر و داشتن یک اکانت تجاری در بخش بیوگرافی چی بنویسیم ؟ با من همراه باشید تا اصول نوشتن Bio را یاد بگیریم.

هدف از نوشتن بیو چه چیزی باید باشد؟

در مرحله اول مشخص کنید که پیج خود را به چه منظور ساخته‌اید و هدف از نوشتن بیو به چه صورت است. اگر دارای کسب و کار هستید، باید در مورد فعالیت و بیزنس خود معرفی کوتاهی داشته باشید. به گونه‌ای بیو را بنویسید که مخاطب تصور کند با او ارتباط دارید.
اهداف خود را نیز به صورت کوتاه و مختصر بیان کنید. کاری کنید که مخاطب احساس کند باید کاری انجام دهد و تشویق به ادامه پیگیری شما بشود. از عبارت‌های ترغیب‌کننده استفاده کنید. اگر دارای Business Account هستید، وارد بخش Analytics شوید. می‌توانید در این قسمت تعداد بازدیدها، کلیک‌ها و … را ببینید.
اگر پیج شما شخصی است، طریقه نوشتن بیوگرافی در اینستا را به شما آموزش می‌دهیم. سعی کنید مخاطبین را با شخصیت و آرمان‌های خود آشنا کنید. از کلمات و جملات صمیمانه و جالب استفاده کنید. بیوی اینستاگرام شما باید مخاطب را به دنبال کردن لایف استایل شما تشویق کند.
اگر مایل باشید می‌توانید حتی تاریخ تولد خود را هم در بیو وارد کنید. در واقع مدل نوشتن تاریخ تولد در بیو اینستا بسیار ساده است و می‌توانید به هر صورت که مایل هستید آن را بنویسید. در ادامه شما را با نحوه نوشتن بیوگرافی شخصی و حرفه‌ای آشنا می‌کنیم.

چگونه یک بیوگرافی حرفه ای برای اینستاگرام بنویسیم؟

بیو خاص برای اینستاگرام

قبل از آنکه شروع به نوشتن متن بیو کنید، باید درک درستی از بخش‌های تشکیل‌دهنده آن داشته باشید. داشتن اطلاعات درست و دقیق، باعث می‌شود مخاطب شما را بهتر بشناسد. در این صورت مخاطب از همان ابتدا می‌داند که برای چه پیج شما را فالو می‌کند و از این دنبال کردن به چه چیزی دست پیدا می‌کند. در ادامه مقاله آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به بررسی اجزای مهم بیو می‌پردازیم.

۱- عکس پروفایل اینستاگرام

انتخاب عکس پروفایل، بخش مهمی از مقوله آموزش نوشتن بیو اینستاگرام است. بهتر است برای عکس پروفایل (آواتار) از یک تصویر گویا و مرتبط با اهداف خود استفاده کنید. اگر دارای یک بیزنس یا تجارت خاص هستید، از محصولات، لوگو یا تصویر مرتبط با کارتان استفاده کنید. عکس پروفایل را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب را جذب کند.
گرچه تصویر پروفایل بسیار کوچک است، اما باید مخاطب را علاقه‌مند کند. اگر دارای یک شرکت مشهور باشید یا اینستاگرام شما را به عنوان فردی رسمی و مهم بشناسد، یک تیک آبی کنار پروفایل شما قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که امکان درخواست این تیک توسط افراد وجود ندارد. اینستاگرام به صورت خودبه‌خودی و طبق قوانینی که دارد، اکانت‌های خاصی را Verify می‌کند.

۲- نام و نام کاربری پیج | آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

نام کاربری پیج در قسمت بالایی پروفایل دیده می‌شود. نام کاربری در بسیاری از موارد مفید است. افراد دیگر می‌توانند شما را در پست‌ها، استوری‌ها و … تگ یا منشن کنند. به غیر از نام کاربری، اسم شما در پایین تصویر پروفایل نوشته می‌شود. هنگام ساختن اکانت اینستاگرام به این نکات توجه داشته باشید تا اشتباهی رخ ندهد. از نام و نام کاربری صحیح و زیبایی استفاده کنید. از نوشتن اسم‌های رمزی و بدون معنی مانند حروف و شماره‌های بی ربط خودداری کنید.

۳- بیو پیج اینستاگرام

در هنگام ساختن اکانت یا استفاده از بخش Edit پیج، می‌توانید قسمت بیو را ببینید. تعداد کاراکتر مجاز بیو اینستاگرام ۱۵۰ عدد می‌باشد. معرفی شخص شما و شرکت در این بخش انجام می‌شود. در ادامه آموزش بیو اینستاگرام به برخی از موارد مهم دیگر اشاره می‌کنیم.

۴- درج سایت

بخشی جداگانه برای درج لینک اختصاصی شما وجود دارد. در این قسمت لینک وب‌سایت خود را قرار دهید. از این فضا استفاده کنید تا یک بیوی حرفه‌ای و جالب داشته باشید. در زیر ۳ مثال از بیو جذاب اینستاگرام آورده شده است.

متن bio برای اینستاگرام

۵- دسته‌بندی یا همان category

قسمتی تحت عنوان دسته‌بندی در بخش زیرین نام قرار دارد. این بخش به لینک فیس‌بوک مرتبط است. اگر حساب کاربری تجاری داشته باشید کارتان راحت‌تر می‌شود. اگر نوع تجارت خود را مشخص کنید، نیازی به توضیحات اضافی ندارید.

۶- دکمه‌های تماس در اینستاگرام | آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

در نسخه‌های جدید اینستاگرام، بخشی به درج لینک حساب‌ تجاری اختصاص داده شده‌است. در این بخش از آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به شما آموزش می‌دهیم که چگونه دکمه تماس را فعال کنید. در این بخش می‌توانید آدرس شرکت یا ایمیل را وارد کنید.
برای وارد کردن این اطلاعات از بخش Edit Profile و Contact Options استفاده کنید. البته اول مطمئن شوید که حساب خود را تجاری کرده‌اید. در این صورت این قسمت‌ها برای شما نمایش داده می‌شوند. استفاده از این بخش فواید زیادی مانند کمتر شدن نوشته موجود در بیو و دسترسی راحت‌تر مخاطبین و فالوورها به اطلاعات تماس شما خواهد داشت.

۷- استفاده از ایمیل | آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

می‌توانید ایمیل خود را در بخش بیوی اینستاگرام وارد کنید. دکمه ایمیل در پایین‌ترین بخش اطلاعات بیو قرار می‌گیرد. با لمس کردن این بخش، مشتری به اپ ایمیل در گوشی خود هدایت می‌شود.

۸- شماره تماس

یکی دیگر از راه‌های تماس، شماره تلفن شما است. می‌توانید شماره تلفن خود را در این بخش قرار دهید و کاربران را به تماس راحت‌ و بی دردسر با خود ترغیب کنید.

۹- آدرس کسب و کار

اگر دارای یک دفتر اداری جداگانه هستید، می‌توانید آدرس آن را وارد کنید. با این کار مخاطب اعتماد بیشتری می‌کند و در ضمن دفترتان را به آسانی پیدا می‌کند. دسترسی به آدرس شما از طریق دکمه Direction برای مخاطبین امکان‌پذیر است.

قوانین معمول در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

قوانین خاصی برای نوشتن بیو وجود دارد. این اصول در بخش‌های قبلی آموزش نوشتن بیو اینستاگرام شرح داده شدند. علاوه بر این‌ها می‌توان خلاقیت‌های شخصی را در این بخش به کار برد. اما به یاد داشته باشید که بیو در اپلیکیشن اینستاگرام با مرورگر متفاوت است. ممکن است بیوی نمایش داده شده در اپ زیبا و منظم باشد ولی نتوان آن را در مرورگر به درستی مشاهده کرد. فونت بیو اینستاگرام نیز معمولا ثابت است.
اما می‌توانید با استفاده از ترفندهای خاص و استفاده از وب‌سایت IGfonts، تغییر فونت بیو اینستاگرام در آیفون و اندروید را میسر کنید. در این صورت شما فونت نستعلیق برای بیو اینستاگرام خود خواهید داشت. هر نوع فونت دیگر هم می‌توانید انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید از انواع ایموجی، هشتگ، درج لینک سایت و … استفاده کنید. لزومی ندارد که از همه موارد گفته شده استفاده کنید. با توجه به ظرفیت کاری خودتان و امکاناتی که دارید، چند مورد از این گزینه‌ها را برگزینید و بیوی خود را تکمیل کنید.

فونت بیو اینستاگرام igfonts

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از درج قوانین خود در بخش بیو استفاده می‌کنند. برخی نیز به معرفی یک شعار ساده بسنده می‌کنند. جالب است بدانید که افرادی هم هستند که از هیچ موردی برای پر کردن بیو استفاده نمی‌کنند. این افراد معمولا شخصیت‌های شناخته شده یا شرکت‌های بسیار معروف هستند. به طور مثال بازیگر محترم آقای پرویز پرستویی هیچ موردی در بیوی خود وارد نکرده‌است.

طراحی اختصاصی اینستاگرام

نکاتی برای ساخت بیو حرفه ‌ای اینستاگرام

۱- درج شعار تبلیغاتی

برخی از شرکت‌ها یا سازمان‌ها دارای یک شعار مخصوص به خود هستند. بنابراین آن‌ها از این شعار در بیوی خود استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که مخاطب سریعا شما را بشناسد. استفاده از جملات کوتاه برای معرفی برند هم کار خوبی است.

۲- اهمیت کوتاه‌نویسی در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به اهمیت حرفه‌ای بودن آن اشاره کردیم. برخی معتقد هستند که استفاده از یک بیوی کوتاه، انتقال پیام به مخاطب را راحت‌تر می‌کند و وی را با هدف اصلی پیج آشنا می‌کند. به طور مثال برخی به طور کوتاه به اصل بودن پیج اشاره می‌کنند و یک لینک از سایت یا تلگرام خود وارد می‌کنند.
به طور مثال بیوی برند گوچی بسیار ساده‌ است و شامل یک ایموجی می‌باشد. در صورتی که یک بیوی خلاصه و کوتاه داشته باشید، حرفه‌ای بودن و عدم نیاز به توضیحات بیش از حد به مخاطب را یادآور می‌شوید.

۳- درج سایر شبکه‌های اجتماعی

در قسمت قبل گفتیم که برند گوچی از یک ایموجی استفاده کرده‌است. این ایموجی نشان‌دهنده وجود اکانت برند گوچی در اپلیکیشن اسنپ چت می‌باشد. آوردن آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی هم راهکار خوبی است. می‌توانید آدرس برند خودتان در فیسبوک، توئیتر و … را وارد کنید.

۴- قابلیت خرید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

قابلیت خرید از اینستاگرام هم می‌تواند جزئی از بیوی شما باشد. می‌توانید لینک خرید اینترنتی خود را در بیوی اینستاگرام قرار دهید. البته تنها بعضی از شرکت‌های آمریکایی این بخش را دارند. می‌توانید از این لینک‌ها به قسمت خرید کالا هدایت شوید.

۵- استفاده از لینک وب‌سایت | آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

اگر دارای یک وب‌سایت مرتبط با تجارت اینستاگرامی خود هستید، لینک برخی از مطالب مهم و کاربردی خود را قرار دهید تا مخاطبین آن‌ها را مطالعه کنند. با این کار می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را بیشتر کنید. لزومی ندارد که این لینک ثابت باشد. می‌توان آن را به طور مرتب آپدیت کرد.

۶- استفاده از هشتگ

جملات غمگین برای بیو اینستاگرام

در این بخش از آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به اهمیت هشتگ اشاره می‌کنیم. وجود هشتگ در بیو نشان می‌دهد که شما دارای یک هشتگ اختصاصی هستید یا از هشتگ‌های معروف استفاده می‌کنید.
همچنین می‌توانید از هشتگ مخصوص به خود در بخش بیو استفاده کنید. این امکان را نیز دارید که از مخاطبین بخواهید تصاویری با موضوعات خاص را ارسال کنند و از هشتگ شما استفاده نمایند.

۷- درج ساعت کاری در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

اگر لازم است که کاربر برای موارد خاصی با شما تماس بگیرد یا به دفتر مراجعه کند، ساعت کاری خودتان را وارد کنید. اگر دارای یک مغازه، شرکت یا هر دفتر اداری هستید و در کنار آن یک اکانت اینستاگرام هم ایجاد کرده‌اید، حتما ساعت کاری خود را درج نمایید.

۸- درج لینک دانلود

از درج لینک برای دانلود اپلیکیشن اختصاصی یا محصولات مختلف مانند فایل‌های آموزشی استفاده کنید. مخاطبین می‌توانند این لینک را لمس کنند و به راحتی به وب‌سایت شما و بخش دانلود محصول یا اپ راهنمایی شوند.

۹- ارتباط با ادمین پیج

در کنار موارد گفته شده از قابلیت ارتباط مستقیم با ادمین هم استفاده کنید. اگر دارای یک پیج هنری هستید، قابلیت ارتباط با ادمین را فراهم کنید تا کاربر بتواند به طور مستقیم با شما یا هر فرد موردنظر دیگری ارتباط برقرار کند. این قسمت به ارتباط صمیمانه و امکان تشکر از آثار هنرمندان می‌انجامد.

۱۰- استفاده از ایموجی در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

نمونه ایموجی در بیو اینستاگرام

استفاده از ایموجی برای نشان دادن شخصیت، اهداف و سایر ویژگی‌های برند یا شخص شما جالب است. می‌توانید از این ایموجی‌ها در کنار هم استفاده کنید و یک جمله معنادار بسازید.

۱۱- گذاشتن ترجمه در بیو اینستاگرام

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چگونه در بیو اینستا translation بنویسیم ؟ بسیاری از افراد از قابلیت این برنامه اطلاعی ندارند. در این بخش از آموزش نوشتن بیو اینستاگرام شما را با نحوه وارد کردن ترجمه در بیو آشنا می‌کنیم. کافی است مراحل زیر را طی کنید:
• به بخش پروفایل شخصی خود در اینستا بروید.
• بخش تنظیمات یا … را لمس کنید.
• قسمتی تحت عنوان زبان یا language وجود دارد. آن را انتخاب کنید.
• دو زبانی که می‌دانید، مثلا فارسی و انگلیسی را وارد کنید. در این صورت شما ترجمه بیوی خود را فعال کرده‌اید.

جمع‌بندی

در نهایت توصیه می‌کنیم که یک بیوی منحصربه‌فرد برای خود طراحی کنید. لازم نیست از همه روش‌ها بهره بگیرید. مواردی که بیشترین تطابق را با کار شما دارند انتخاب کنید. با آزمون و خطا بیوی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در واقع آنقدر موارد مختلف را امتحان کنید تا به ساختار محبوب خود برسید.

امیدواریم از این مطلب که شامل نحوه نوشتن بیو طولانی در اینستاگرام بود استفاده کرده باشید. سعی کنید یک بیوی عالی و حرفه‌ای برای اکانت خودتان بنویسید و فالوور بیشتری جذب کنید. آیا تا به حال این روش‌ها را امتحان کرده‌اید؟ به نظرتان کدام مورد بیو را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید