ساخت استوری اینستاگرام

ساخت استوری اینستاگرام، یکی از جذابیت‌های این برنامه جهانی است. اینستاگرام تبدیل به دنیایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و داستان‌ها شده‌است. برخی افراد تصاویری از تجربیات خود را ارسال می‌کنند. برخی نیز ویدیوهایی از لحظات بامزه و جالب خود ضبط می‌کنند و در بخش استوری به اشتراک می‌گذارند. در ادامه با من همراه باشید تا ساخت استوری حرفه ای را با هم یاد بگیریم.

آموزش استوری اینستاگرام

هدف از گذاشتن استوری در اینستاگرام چیست؟

استوری در واقع ابزاری مهم و اساسی برای نمایش لحظات، شخصیت و دنیایی که تجربه می‌کنید می‌باشد. می‌توان از استوری برای تعامل و ارتباط با دوستان و مخاطبین استفاده کرد. افرادی که دارای اکانت‌های تجاری هستند، محصولات جدید، اعلامیه‌های مهم و مراسم‌های مختلف را با ساخت استوری تبلیغاتی معرفی می‌کنند. برخی با گذاشتن استوری، دوستانشان را با یک اتفاق مهم در زندگی خود آشنا می‌کنند.
به طور کلی استوری، فضایی برای به نمایش گذاشتن اتفاقات، علاقه‌مندی‌ها، لحظات و تجربیات آن‌ها است. نکته مهم این است که از این فضا چگونه استفاده کنیم. داشتن خلاقیت و صرف انرژی برای ساختن استوری بسیار مهم است. ابزارهای مختلفی برای ساخت استوری وجود دارد. در این مقاله با روش گذاشتن استوری و تعدادی از بهترین ابزارهای تولید استوری آشنا می‌شویم.

نحوه ساخت استوری در اینستاگرام

برای گذاشتن استوری مراحل زیر را دنبال کنید.
۱٫ مطمئن شوید که برنامه اینستا آپدیت است. وارد برنامه شوید و از قسمت Feed، آیکون your story در بالای صفحه سمت چپ را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید صفحه را به طرف چپ بکشید و وارد بخش استوری بشوید.

ساخت استوری اینستاگرام ریوند

۲٫ در پایین صفحه انواع انتخاب‌ها وجود دارد. می‌توانید گذاشتن متن، ارسال عکس، ویدیو و لایو استوری را انتخاب کنید.
۳٫ می‌توانید از گزینه دایره‌ای‌شکل وسط صفحه، برای گرفتن عکس یا ویدیو استفاده کنید. می‌توانید از گالری خود هم استفاده کنید. از فیلترهای اینستاگرام، ایموجی‌ها، نوشتن متن و سایر امکانات استوری برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

آموزش ساخت استوری اینستاگرام

۴٫ پس از انتخاب تصویر، ویدیو و … آیکون send to را بزنید. سپس گزینه your story را انتخاب کنید. در صورت لزوم می‌توانید استوری را به دوستانتان نیز بفرستید.

چگونهً استوری اینستاگرام بسازیم

۵٫ در صورتی که خواستید باز هم استوری بگذارید، همان آیکون پروفایل خود را لمس کنید و استوری خود را مشاهده کنید. سپس صفحه را به بالا بکشید و با لمس دوربین، همان مراحل قبل را تکرار کنید.
در نظر داشته باشید که هر استوری پس از ۲۴ ساعت حذف خواهد شد. در ادامه با انواع استوری و نحوه گذاشتن هر کدام آشنا می‌شوید.

انواع استوری اینستاگرام | ساخت استوری

لایو استوری (Live story): با استفاده از این مورد می‌توانید ویدیوی زنده از خود و موقعیتتان بگیرید و سایر دوستانتان لایو شما را ببینند. کافی است گزینه Live را انتخاب کنید و به صورت زنده صحبت کنید‌ یا هر برنامه دیگری را اجرا کنید.

لایو اینستاگرام ریوند

Create : از این قسمت برای نوشتن یک متن و اشتراک‌گذاری آن استفاده کنید. متن موردنظر را بنویسید و سپس Send story را لمس کنید.
Normal: از گزینه نرمال برای انتخاب یک عکس یا ویدیو و استوری کردن آن استفاده کنید. اگر بخواهید ویدیویی را ضبط کنید، باید دکمه را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. می‌توانید از قسمت گالری گوشی برای این قسمت استفاده کنید.
HANDS-FREE: این بخش مانند مورد Normal است. اگر این گزینه را انتخاب می‌کنید، می‌توانید یک ویدیو با تنها زدن یک دکمه ضبط کنید. اگر از این مورد استفاده کنید، استوری‌های بعدی به صورت خودبه‌خودی و پس از پر شدن تایم ۱۵ ثانیه‌ای ضبط می‌شود.

استوری‌های متحرک جذاب

BoomRang: این قسمت برای ساخت ویدیوی کوتاه یا یک گیف مناسب است. در این نوع ویدیو، سرعت بیشتری وجود دارد و تصویر مکررا جلو و عقب می‌شود. این گزینه طرفداران زیادی داشته‌است.
Superzoom: اگر بخواهید یک شی یا سوژه را مهم جلوه دهید، از این مورد استفاده کنید.

سوپرزوم اینستاگرام

نحوه گذاشتن عکس گالری در استوری اینستاگرام

در این قسمت به آموزش کامل گذاشتن تصویرهای موجود در گالری گوشی می‌پردازیم.
۱٫ ابتدا وارد آیکون پروفایل خود و بخش استوری بشوید و صفحه را به طرف بالا بکشید.
۲٫ پس از این مرحله، تصاویر و ویدیوهای گالری خود را می‌بینید. تصویر، ویدیو یا هر تعداد مورد دیگر که می‌خواهید را انتخاب کنید. برای انتخاب چند مورد، آیکونی که به صورت چند صفحه روی هم می‌باشد را انتخاب کنید.
۳٫ هر تعداد عکس یا ویدیو که می‌خواهید را انتخاب کنید.
۴٫ سپس گزینه Send story را انتخاب کنید و استوری خود را به اشتراک بگذارید.

نمونه استوری اینستاگرام

ما در این بخش چند نمونه استوری جذاب اینستاگرام را برای الگو برداری و آشنایی با سبک‌های مختلف برای شما قرار داده‌ایم. همانطور که می‌دانید استوری می‌تواند در قالب ویدیو و یا عکس منتشر شود. انتشار ویدیو در بخش استوری باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین کارایی را داشته باشد، بیشتر افراد اگر در اولین استوری ۱۵ ثانیه‌ای شما جذب محتوا نشوند، از دیدن ادامه آن منصرف می‌شوند. به دلیل این‌که درصد بازدید استوری بسیار بالاتر از پست‌ می‌باشد، باید در ساخت آن حساسیت به خرج دهید.

مشاهده نمونه پست‌های اینستاگرام می‌تواند به شما در ایجاد استوری‌های جذاب کمک کند. برای جذابیت محتوای خود تنها باید خلاقیت به خرج دهید. در ادامه راهکارهای ساخت استوری حرفه‌ای به شما آموزش داده می‌شود. اگر وقت و حوصله‌ی این‌کار را ندارید، نگران نباشید. می‌توانید از قالب‌های آماده استوری که توسط تیم تخصصی ریوند طراحی شده است، استفاده نمایید. ما در ریوند با بررسی و تحلیل انواع کسب‌وکارها و شناخت نیازهای بازار کاری متناسب‌ترین قالب‌ها را برای انواع مشاغل طراحی کرده‌ایم.

با ما در کسب و کار خود بهترین باشید

بهترین برنامه های ساخت استوری حرفه ای در اینستاگرام

برنامه های ساخت استوری اینستاگرام ریوند

۱- با برنامه Unfold کلاژهای کوچک و زیبا بسازید.

با این ابزار می‌توانید کلاژهای تمیزی بسازید. استفاده از این ابزار رایگان کمک می‌کند که استوری‌های جذاب و دیدنی داشته باشید. امکان ساخت تصاویر و ویدیوهای زیبا با متن‌های مختلف وجود دارد. استفاده از برخی قسمت‌های برنامه مانند ۲۵ قالب، فونت‌های متنوع، متن‌های گوناگون و … رایگان است. اما اگر بخواهید از کل قابلیت‌های آن استفاده کنید، باید هزینه پرداخت کنید.

۲- برنامه Canva، ابزاری برای طراحی گرافیکی

یکی از بهترین و راحت‌ترین برنامه‌ها برای ساخت استوری، برنامه Canva است. می‌توان به راحتی ویدئوها را در برنامه قرار داد و به ویرایش آن‌ها پرداخت. این برنامه، یکی از گسترده‌ترین ابزارها است و توانایی بالایی برای ساخت استوری‌های جالب دارد. این برنامه برای افراد تازه‌کار مفید است و می‌تواند طراحی گرافیکی برای آن‌ها اجرا کند. نزدیک به ۶۰ هزار قالب مختلف و کلی ابزار و استیکر در این برنامه وجود دارد.

۳- با برنامه VSCO عکس و ویدیوهای خود را ویرایش کنید.

قطعا این اپلیکیشن استوری یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های ویرایش تصویر و ویدیو است. ابزارهای ویرایش ویدیو در این برنامه بسیار مفید است و با وجودی که باید برای استفاده از آن هزینه کرد، ارزش این پرداخت را دارد. می‌توان از فیلترهای عکس برای ویرایش ویدیوها هم استفاده کرد. در این برنامه ۱۰ ویرایش از قبل تنظیم‌شده و امکان تنظیم ده‌ها ویرایش مختلف توسط کاربر وجود دارد.

۴- با برنامه Adobe Spark Post، پس‌زمینه‌های عالی طراحی کنید.

این اپلیکیشن برای طراحی و ایجاد جلوه‌های متحرک و جذاب بسیار عالی است. می‌توانید در زمان کوتاهی از طراحی‌های شگفت‌انگیز و قالب‌های برنامه استفاده کنید و ویدیوهای منحصربه‌فرد بسازید. اضافه کردن انیمیشن، یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه است. حتی اگر عکس یا فیلمی نداشته باشید، می‌توانید ویدیوها یا تصاویر جالبی بسازید. برای متفاوت بودن و داشتن استوری‌های غیرتکراری از این برنامه استفاده کنید. امکان افزودن افکت‌ها، صدا و انیمیشن موردنظر شما وجود دارد.

۵- برنامه InShot، ابزاری برای ایجاد استوری‌های تبلیغاتی و تجاری

اگر به دنبال برنامه‌ای متفاوت برای ساخت استوری جذاب هستید، از برنامه InShot استفاده کنید. این ابزار دارای بالاترین امتیاز در بین اپلیکیشن‌های موبایل است و محبوب کاربران هم می‌باشد. در این برنامه امکانات متنوعی مانند بالا بردن کیفیت عکس‌ها، اضافه کردن آهنگ و … وجود دارد. همچنین در این برنامه کلی قالب، فیلتر و آیکون برای ویرایش و ساخت کلاژهای زیبا وجود دارد.

۶- برنامه Snapseed، ابزاری مفید و کاربردی

می‌توان از این ابزار برای زیباتر کردن عکس‌ها استفاده کرد. استفاده از فیلترها و افکت‌های ویژه، کمک می‌کند که استوری‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید. حتما در این ابزار از گزینه‌های Glamour ،Glow ،Drama و Retrolux استفاده کنید.

۷- ابزار Microsoft Hyperlapse، یک برنامه عالی برای ساخت ویدیوهای تایم لپس

با استفاده از این برنامه می‌توان از ویدئوهای قدیمی تایم لپس درست کرد. در این ابزار امکان افزایش سرعت فیلم تا ۳۲ برابر وجود دارد. امکان ویرایش ویدیو‌های گالری یا ضبط و ساخت فیلم‌های جدید وجود دارد.

۸- برنامه Mojo Video، نرم افزار ساخت استوری متحرک

این برنامه قابلیت‌هایی همانند اپلیکیشن Unfold دارد. طراحی‌های زیبایی در این برنامه وجود دارد که می‌توان انواع استوری‌های جالب با انیمیشن‌های متنوع را با آن ایجاد کرد.

۹- برنامه StoryLuxe، مناسب برای ساخت کلاژهای خلاقانه

این ابزار نیز شبیه برنامه Unfold است اما مزیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد. اگر قصد دارید از رقبای خود پیشی بگیرید، از برنامه StoryLuxe استفاده کنید. زیرا هنوز بسیاری از افراد از برنامه Unfold استفاده می‌کنند. امکان ساخت استوری‌های حرفه‌ای با طرح‌هایی مانند چراغ نئون، قاب‌های زیبا و … وجود دارد. مزیت دیگر این برنامه رایگان بودن آن است.

۱۰- با StoryArt، از بقیه یک گام جلوتر باشید.

ساخت انواع قالب‌ها، الگوها و انیمیشن‌های مختلف در این اپلیکیشن امکان‌پذیر است. یکی از مزیت‌های این ابزار، امکان اضافه کردن هر الگوی دلخواه است. اگر به طور مرتب از آپدیت‌های برنامه استفاده کنید، می‌توانید از قالب‌های جدید بهره ببرید.

۱۱- اپلیکیشن Instasize، یک برنامه چند منظوره

این برنامه دارای قابلیت‌های عالی مانند ویرایش ساده، وجود انواع فونت‌، کلاژهای جالب، ویرایش ویدئو و … می‌باشد. به شما توصیه می‌کنیم از این برنامه استفاده کنید. زیرا هر نوع قابلیتی دارد و کار با آن بسیار سهل و آسان است.

۱۲- با برنامه ۸mm ویدیوهای وینتیج بسازید.

اگر می‌خواهید ویدیوهای وینتیج تولید کنید، از برنامه ۸mm استفاده کنید. این برنامه امکان استفاده از مدل‌های قدیمی، جلوه‌های ویدیویی جالب و لنزهای متفاوت را فراهم می‌کند. امکان ویرایش ویدیو به صورت زنده توسط این برنامه وجود دارد.

پیشنهادی شگفت انگیز

۱۳- از برنامه Lifelapse برای ساخت استوری‌های حرفه‌ای بهره بگیرید.

می‌توان از این برنامه برای ساخت لایو استوری و ویرایش آن استفاده کرد. ابزارهای گسترده این برنامه و فیلترهای مختلف، استفاده از این ابزار را جذاب‌تر کرده‌است. ساخت استوری با موزیک هم با برنامه Lifelapse امکان‌پذیر است. روش‌های مختلفی هم برای ساخت استوری فیک هم وجود دارد. اگر می‌خواهید استوری جعلی داشته باشید و دیگران تصور کنند که شما استوری گذاشته‌اید، از سایت instarocket.co استفاده کنید.
در این مقاله با انواع روش‌ها و ابزارها برای ساخت استوری اینستا آشنا شدید. آیا تا به حال از این ابزارهای جذاب اینستاگرام استفاده کرده‌اید ؟ چه اپلیکیشن‌هایی برای تولید استوری‌های زیبا به کار برده‌اید؟ تجربه‌های جالب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید