تولید محتوا اینستاگرام

لزوم تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام به صورت هدفمند، باعث علاقه‌مندی بیشتر کاربران این شبکه جهانی به پیج و کسب و کار شما می‌شود. اگر می‌خواهید افراد بیشتری به سمت پیج شما جذب شوند و از دیدن پست‌ها و استوری‌های شما لذت ببرند، باید تولید محتوا را به خوبی بدانید. تولید محتوا شامل تولید تصاویر، کلیپ‌ها و ویدیوهای دیدنی و … است.

تولید محتوای اینستاگرام

وجود این محتواها با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده، کاربران اینستاگرام را ترغیب می‌کند تا پیج شما را دنبال کنند. این موضوع می‌تواند باعث بیشتر شدن فالورهای شما شود و در نهایت به رونق کسب و کار شما بینجامد. با ما همراه باشید تا نکات بسیار مهمی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام بیان کنیم.

تکنیک‌های تولید محتوای اینستاگرام

ساخت تصاویر با استفاده از ابزارهای موجود

تصاویر بخش مهمی از یک محتوا هستند. در واقع اولین بخشی که مخاطب را جذب می‌کند، عکس‌هایی است که به صورت پست یا استوری در صفحه شما ارسال شده‌است. می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف پست‌های جذاب و فوق‌العاده تولید کنید.

ابزارهایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید نقاشی‌های جذاب طراحی کنید و تصاویر متنوعی داشته باشید. حتما از این ابزارها استفاده کنید و یادگیری آن‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهید. باید یک بانک عکس نیز داشته باشید. این بانک عکس شامل تصاویری از محصولات شما است. کیفیت تصاویر نیز اهمیت زیادی دارد. از تصویری چشم‌نواز در پست‌های خود بهره ببرید.

از عکس‌های موجود استفاده کنیم، اما با ملاحظه بیشتر

خیلی جالب نیست که از تصاویر موجود (تکراری) استفاده کنیم. اما استفاده از آن‌ها زیاد هم بد نیست. می‌توانیم گاهی از تصاویر باکیفیت استفاده کنیم و محتوای مناسبی تولید کنیم.

از تصاویری که بقیه استفاده کرده‌اند، بهره ببرید. اما فیلد کاری خودتان را در آن دخیل کنید تا کیفیت کارتان بیشتر شود. دانلود رایگان تصاویر خاص از سایت‌های مختلف هم ایده خوبی است. به یاد داشته باشید که تصاویری مناسب پست‌های اینستاگرام هستند که دارای ابعاد p1080 در p1080 باشند.

استفاده از فرمت‌های مختلف

بهتر است که از انواع فرمت‌ها برای تولید محتوا بهره ببرید. وقتی یک پست با ۱۰ تصویر را به اشتراک می‌گذارید، مخاطب را بیشتر جذب می‌کنید. مخاطب دوست دارد که یک پست با ۱۰ تصویر را باز کند. تا اینکه مجبور باشد ۱۰ پست مختلف را باز کند. همچنین به اشتراک گذاشتن فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای روش خوبی است. می‌توانید آموزش کوتاه خود را در این قالب به نمایش بگذارید.

پست اسلایدر اینستاگرام

معرفی محصول در یک ویدیو هم ایده‌ای جالب است. مضمون محتوای خود را متنوع انتخاب کنید. سعی کنید تعداد عکس زیادی از محصول خود قرار ندهید تا کاربر دلزده نشود. تولید گیف هم یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام است. کاربران علاقه زیادی به گیف دارند. همچنین اینستاگرام آن‌ها را به عنوان کلیپ یا ویدیو شناسایی می‌کند. پس می‌توان از آن‌ها برای افزایش بازدید استفاده کرد.

استفاده از محتوای برندهای موجود

گاهی اوقات زمان کافی برای تولید محتوا نداریم. خبر خوب این است که می‌توان با رعایت قوانین حقوقی، از محتوای برندهای خاص استفاده کرد. لازم است از پیج‌هایی استفاده کنید که مشابهتی با محتوای شما دارند.

۱٫ بررسی هشتگ‌های مرتبط و حساب‌های کاربری برند

می‌توانید هشتگ‌های خاصی که مرتبط با حوزه تخصصی شما است را سرچ کنید. در این صورت پیج‌های معروف و پربازدید برای شما نمایان می‌شود. پیج‌های مرتبط با حوزه کاری خود را فالو کنید و به صورت مرتب پست‌های آن‌ها را ببینید. می‌توانید پست‌های مهم‌تر را ذخیره کنید. سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

۲٫ استفاده مجدد از پست پیج‌های مختلف با اجازه آن‌ها

ممکن است بخواهید که یک پست را در پیج خود قرار دهید. در این صورت باید حتما از صاحب آن پیج اجازه بگیرید. پست را با علامت فلش که در زیر آن قرار دارد به دایرکت بفرستید و اجازه بگیرید. ممکن است با این کار شما خوشحال بشوند. زیرا نشان می‌دهید که پست شما موردعلاقه آن‌ها بوده‌است.

البته ممکن است چنین اجازه‌ای به شما ندهند. در این صورت قانون را رعایت کنید و چنین کاری انجام ندهید. اگر اجازه چنین کاری داده شد، این روش را برای ساخت محتوای خود به کار بگیرید.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

محتوایی که توسط کاربر ایجاد شده‌است، می‌تواند راهی برای تولید محتوا در اینستاگرام باشد. می‌توانید محتواهایی با استفاده از نظر کاربران تولید کنید. با پرسیدن سوال یا درخواست ارائه نظرات کاربران، آن‌ها را تشویق به همکاری و تولید محتوا کنید.

ugc در اینستاگرام

به طور مثال از کاربران درخواست می‌کنید تا در مورد یک موضوع نظر بدهند یا سوال شما را پاسخ بدهند. سپس این بازخوردهای جالب را انتشار بدهید و محتوایی جذاب تولید کنید. برندهای مطرح در حوزه‌های مختلف از این نوع محتواسازی استفاده می‌کنند.

حتی از مسابقه برای همکاری بیشتر کاربران بهره می‌برند. می‌توان با ارائه هدایا یا حتی تخفیف‌های ویژه افراد را به همکاری تشویق کرد. یکی از روش‌ها استفاده از هشتگ شما برای شرکت در مسابقه است. در این نوع محتواسازی جذابیت کار و همکاری داوطلبانه کاربر اهمیت زیادی دارد. نباید این درخواست باعث آزار مخاطب و حس سوءاستفاده از وی شود.

همکاری با اینفلوئنسرها و بلاگرها

استفاده از اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) برای کنترل بیشتر بر کسب و کار اهمیت زیادی دارد. می‌توانید با این کار افراد زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنید. اگر کسب و کار شما کوچک است، همکاری با یک میکرواینفلوئنسر (با تعداد k10_k50 فالور) کفایت می‌کند.

اما برای کسب و کارهای بزرگ‌تر از ماکرواینفلوئنسرها استفاده کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که باید ارتباطی بین فالورهای این پیج و کسب و کار شما وجود داشته باشد. مثلا از یک بازیگر نخواهید که برای پیج شما با موضوع آموزش و مشاوره کنکور تبلیغ کند.

چه نکاتی را در طراحی عکس اینستاگرام رعایت کنیم ؟

تولید محتوا برای اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین موارد برای داشتن پست‌های جذاب، استفاده از تصاویر جذاب و دلفریب است. باید تصاویر آنقدر جالب باشند که کاربران را به لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالو کردن شما ترغیب کنند. موارد زیر می‌تواند شما را راهنمایی کند.

تعریف یک نقطه کانونی

مکث کاربر و دیدن تصویر هر پست، نکته مهمی برای پیج‌های اینستاگرامی است. سعی کنید با استفاده از یک نقطه کانونی، تصاویر جذابی ثبت کنید. با این کار کاربران را برای مکث بیشتر متقاعد خواهید کرد. عدم استفاده از تصاویر شلوغ و درهم برهم، شانس شما را برای تاثیرگذاری بیشتر می‌کند. حتما از این نکات برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید.

قانون بسیار مهم عکاسی، قانون یک سوم

این قانون کلاسیک کمک می‌کند که هر فردی بتواند عکس‌های تقریبا حرفه‌ای ثبت کند. اگر مایل هستید که تصاویر پیج‌ را خودتان بگیرید، این موضوع مهم را در نظر بگیرید.

کافی است که تصویر را به ۹ بخش قسمت کنید. در این صورت باید جذاب‌ترین بخش‌ها در تقاطع خطوط افقی و عمودی تصویر شما باشند. اگر از دوربین حرفه‌ای استفاده می‌کنید، نقطه کانونی را در یک سوم تصویر قرار بدهید.

حاشیه سفید در عکس، نکته‌ای فوق‌العاده مهم

اگر از تصاویر برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده می‌کنید، سعی کنید لبه‌های اطراف عکس را سفید کنید. این حاشیه تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. به خصوص زمانی که تصاویر شما شلوغ هستند.

توجه به تضادها و ایجاد تعادل، ۲ عامل بسیار مهم

وجود تضاد در اجزای عکس برای جذب کاربر و افزایش فالور بسیار مهم است. منظور از تضاد استفاده از رنگ‌های مختلف، تضاد در اشکال، فونت، نور و … است. استفاده از برنامه‌هایی که در این زمینه وجود دارند نیز کمک می‌کند. همچنین می‌توان از فیلترها هم استفاده کرد. ایجاد تضاد در تصویر کمک می‌کند که مخاطب برای خواندن مطلب و پیگیری‌ پیج علاقه نشان بدهد.

نکات فوق‌العاده مهم برای تولید محتوای مبتنی بر متن

داستان‌سرایی و آب و تاب دادن به محتوای نگارشی

کپشن نویسی اینستاگرام

بعد از اینکه تصویر موردنظر را انتخاب کردید، باید یک محتوای نگارشی عالی تولید کنید. می‌توانید در مورد تصویر گذاشته شده داستان‌سرایی کنید و با آب و تاب فراوان در مورد آن سخن بگویید. از بیان صحبت‌های نامربوط پرهیز کنید. استفاده از تصویر و صحبت در مورد تجربه شخصی در مورد آن می‌تواند جالب باشد.

برنامه ریزی برای هر پست

حتما برای هر پست خاص برنامه‌ریزی داشته باشید. محتوایی انتخاب و تولید کنید که تاثیرگذار باشد. این موارد به جذب فالور کمک می‌کند. می‌توانید پست‌هایی مرتبط با هم بسازید و کاربران را به پیگیری آن‌ها تشویق کنید. استفاده از هشتگ هم تاثیر زیادی دارد.

توجه به مخاطبین هدف

باید به این موضوع توجه داشته باشید که مخاطبین شما از چه قشری هستند. در چه گروه سنی قرار دارند و علاقه‌مندی‌های آن‌ها چیست. دانستن این موارد اهمیت زیادی در تولید محتوا در اینستاگرام دارد. ادبیات و لحن خود را مطابق با مخاطبین خود انتخاب کنید.

از تصاویر مرتبط استفاده کنید و تحقیق زیادی در مورد آن نوع قشر و علاقه‌مندی‌هایشان داشته باشید. به طور مثال تولید محتوا برای زبان‌آموزان با ارتباط با مخاطبین یک پیج در حوزه مد و فشن تفاوت دارد.

استفاده از جملات پر انرژی

سعی کنید از جملات جذاب و پر از انرژی استفاده کنید. لحن و بیان دوستانه و صمیمانه نیز تاثیر زیادی دارد. از جملات انگیزشی و مثبت برای جذب مخاطب استفاده کنید. استفاده از تصاویر عالی و باکیفیت (طبق موارد گفته شده) به همراه محتوایی مثبت و انرژیک هم بسیار تاثیر دارد.

استفاده از نظرات کاربران

یکی از موارد مهم در تولید محتوا، توجه به کاربران و فالورها است. می‌توانید از نظرات آن‌ها و پیام‌هایشان برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. به طور مثال به کامنت‌های آن‌ها با منشن کردن نام کاربران پاسخ دهید. همچنین می‌توانید از کامنت‌ها، پیام‌های دریافت‌شده در دایرکت و … عکس بگیرید و آن‌ها انتشار دهید. شاید ندانید ولی این نوع محتواسازی جذابیت زیادی برای مخاطب دارد.

مصاحبه با افراد مشهور و محبوب

یکی دیگر از راه‌های تولید محتوا، مصاحبه است. با افراد محبوب مصاحبه کنید و نتیجه را به صورت عکس، ویدیو و متن منتشر کنید. همچنین می‌توانید از این افراد بخواهید که از محصول شما استفاده کنند و نظر خود را بیان کنند. نظرات را به صورت ویدیو برایتان بفرستند و شما از آن استفاده کنید. برخی در ازای گرفتن هزینه حاضر به چنین کاری می‌شوند. باید ببینید توانایی پرداخت هزینه را دارید یا خیر ؟ اگر توانایی پرداخت دارید، از این راه برای جذب مخاطب بهره ببرید.

در این مقاله با انواع روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید. متشکریم که با ما همراه بودید. اگر در این مورد تجربه‌ای داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید. از چه راه‌هایی برای جذب مخاطب استفاده کرده‌اید؟

 

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید