بیزینس اکانت اینستاگرام

بیزینس اکانت اینستاگرام یا Business Profile قابلیتی عالی است که از سال ۲۰۱۶ در برنامه اینستاگرام فعال شده‌است. تا این سال افراد بسیار زیادی در سرتاسر دنیا از فضای اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کردند. بنابراین چنین طرحی برای تجارت‌های اینستاگرامی برنامه‌ریزی و ایجاد شد تا بتوانند مدیریت بهتری روی پروفایل خود داشته باشند.

بیزینس اکانت اینستاگرام ریوند

اگر شما هم دارای یک کسب و کار خاص در اینستا هستید و هنوز اکانت خود را تجاری نکرده‌اید، دست به کار شوید. این مقاله را بخوانید و مراحل تبدیل اکانت شخصی به کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزید. اگر موافق هستید، با من در ریوند همراه شوید تا آموزش‌های فوق‌العاده ساده و کاربردی در این مورد را یاد بگیرید.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست ؟

خب اول از هر چیز باید در مورد اکانت تجاری توضیح بدهیم. اصلا این اکانت تجاری چیست و چه فایده‌ای دارد؟ Business Profile برای افرادی که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند طراحی شده‌است و باعث می‌شود بتوانیم امکانات بیشتری نسبت به یک صفحه معمولی داشته باشیم.
این امکانات ویژه کمک می‌کنند تا تجارت رونق بیشتری بگیرد و اطلاعات و آمار مفیدی در اختیار صاحب پیج قرار می‌دهد. اگر تا به حال اکانت خود را تجاری نکرده‌اید و به دنبال روش‌هایی برای تبدیل حساب کاربری خود به Business Profile هستید، با من همراه شوید. تبدیل اکانت معمولی به بیزنس اکانت بسیار راحت است و مراحل آن در بخش‌های بعدی مقاله گفته خواهد شد.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست ؟ rivand

اصطلاحات اکانت بیزینسی : ویژگی های بیزینس اکانت اینستاگرام

ممکن است این سوال پیش بیاید که این بیزنس اکانت به چه دردی می‌خورد و اصلا مزایا اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟ باید بگوییم که این نوع حساب کاربری فواید زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بیزینس اکانت اینستاگرام : دکمه تماس (Contact Button)

دکمه تماس، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مزایای یک بیزنس اکانت است. چرا؟ خب مشخص است! یک فرد صاحب تجارت باید به راحتی با مشتریان خود در تماس باشد. این تماس در ارتباط موثر با مشتری، فروش بیشتر و کسب اعتماد تاثیر زیادی دارد. بنابراین اگر دارای کسب و کار در اینستاگرام هستید، حتما پروفایل خود را تجاری کنید تا به این قابلیت دست یابید. اما در دکمه تماس چه مواردی جای می‌گیرد؟
می‌توان شماره تماس، ایمیل و آدرس را در این بخش وارد کرد تا ارتباط شما و مشتریان به راحتی انجام شود. استفاده از این بخش برای همه افراد که دارای کسب و کار اینستاگرامی هستند، توصه می‌شود. حتی اگر در کپشن به وجود این اطلاعات اشاره‌ای داشته باشید بسیار عالی است. برای قرار دادن موارد تماس به بخش contact options بروید و از قسمت Get Directions آدرس خود را، از قسمت Call شماره‌های پشتیبانی و از بخش Email نشانی ایمیل خود را وارد کنید.

بیزینس اکانت اینستاگرام : آنالیز پست‌ها و کاربران (Instagram Insights)

بیزینس اکانت اینستاگرام آنالیز پست‌ها و کاربران ریوند

شناسایی و تحلیل کاربران و فالوورها برای داشتن یک کسب و کار موفق بسیار مهم است. یک برند باید رفتار مخاطبین را بداند و رفتار آن‌ها را ارزیابی و تحلیل کند. همچنین اگر بتوانید بازخورد و ری‌اکشن مخاطبین در برابر پست‌های خود را تحلیل کنید، قدم بزرگی برای موفقیت خود برداشته‌اید. زیرا این مشتریان هستند که به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کنند.
خب تمام این امکانات در بخش آنالیز صفحه وجود دارد. کسب اطلاعات دقیق در مورد فالوورها از این بخش به دست می‌آید. می‌توانید ببینید که در چه محدوده سنی هستند، کجا زندگی می‌کنند، چه جنسیتی دارند و دقیقا چه زمانی آنلاین هستند. همچنین می‌توانید اطلاعات آماری در مورد هر یک از پست‌هایی که منتشر کرده‌اید، به دست بیاورید. این اطلاعات دقیق و عالی با داشتن یک بیزنس اکانت اینستاگرام به دست می‌آید.

بیزینس اکانت اینستاگرام : امکان ایجاد لینک در استوری

استوری اینستاگرام قابلیت محبوبی است. از همان زمان که این پلتفرم در اینستاگرام مطرح شد، اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند. به طور مثال ممکن است فردی دیر به دیر پست بگذارد، اما حتما چند روز یک بار یا هر روز یک استوری ارسال می‌کند. این استوری شامل تصاویر، ویدیوها یا یک متن است. استوری هم مورد پسند کاربران عادی است و هم افرادی که دارای اکانت تجاری هستند.
البته قابلیت‌های استوری برای معرفی و توسعه برندها هم واقعا عالی است. جالب اینجا است که افراد با پیج عادی نمی‌توانند هیچ لینکی در استوری قرار دهند؛ اما پروفایل‌های تجاری قابلیت گذاشتن لینک در استوری را دارند. البته اگر به تازگی پیج خود را تجاری کرده‌اید و فالوورهای زیادی ندارید، نمی‌توانید در استوری لینک قرار دهید. اگر تعداد کاربرانتان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید، می‌توانید در استوری لینک بگذارید.

بیزینس اکانت اینستاگرام : تبلیغات اینستاگرامی (Instagram ads)

بیزینس اکانت اینستاگرام تبلیغات اینستاگرامی rivand

قابلیت تبدیل هر پست اینستاگرام به یک تبلیغ در پروفایل‌های تجاری وجود دارد. در این صورت پست شما تبلیغ یا به اصطلاح Promote می‌شود. البته این قابلیت در ایران امکان‌پذیر نیست و افردی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند (مانند اینفلوئنسرهای ایرانی)، می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام نسبت به پروفایل عادی

یک اکانت تجاری مزایای زیادی دارد؛ اما همیشه همه چیز کاملا بی عیب نیست. به طور مثال همین بیزنس اکانت هم معایبی دارد. البته معایب آن خیلی محدود است و مزایایی که دارد به معایب آن می‌ارزد. در ادامه دو ایراد یک پیج تجاری را بررسی می‌کنیم.

اکانت تجاری، خصوصی (private) نمی‌شود

همانطور که می‌دانید، هر شخصی که یک پیج در اینستاگرام دارد، می‌تواند آن را به انتخاب خود عمومی یا خصوصی کند. اما اکانت‌های تجاری تنها به صورت عمومی هستند. همین موضوع به توسعه برند و شرکت کمک زیادی می‌کند. چون بهتر است که صفحه عمومی باشد و همه بتوانند محتویات آن را ببینند. اگر شخص دارای نوعی تجارت خاص می‌باشد یا به طور مثال جزو میکرواینفلوئنسرها است ولی دوست ندارد صفحه خود را عمومی کند، می‌تواند از همان قابلیت غیر تجاری اینستاگرام استفاده کند.

بیزینس اکانت اینستاگرام : عدم امکان اتصال حساب به چند اکانت فیسبوک

جالب است بدانید که یک حساب کاربری تجاری محدودیت دیگری هم دارد. همانطور که می‌دانید بهتر است که حساب‌های اینستاگرام و فیسبوک هر فرد خاص به هم متصل باشند. این مورد برای اکانت تجاری محدودیت دارد و نمی‌توان با چند حساب فیسبوک به یک پروفایل تجاری در اینستاگرام متصل شد. گرچه این امکان برای حساب‌های شخصی موردی ندارد. برخی از برندها دارای چند حساب فیسبوک هستند که شاخه‌های مختلف بیزنس آن‌ها را در بر می‌گیرد. اما متاسفانه امکان اتصال همه آن‌ها به یک حساب اینستاگرام وجود ندارد.

آیا بیزینس اکانت اینستاگرام برای شما مفید است ؟

آیا بیزینس اکانت اینستاگرام برای شما مفید است ریوند

ممکن است تا به اینجای کار به این فکر کرده باشید که اصلا لازم است اکانت خود را تجاری کنم یا نه؟ تبدیل کردن اکانت به پروفایل تجاری مزایای زیادی دارد و برای بهبود وضعیت و رونق کسب و کار بسیار مهم است. بنابراین باید موقعیت خود را بسنجید. اگر دوست دارید به صورت شخصی و در جمع دوستان و فامیل خود در اینستاگرام فعالیت کنید، نیازی به تبدیل اکانت ندارید.
اما در صورتی که کسب و کاری را مدیریت می‌کنید، حتما از این قابلیت فوق‌العاده استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که بهتر است برای داشتن یک حساب تجاری، حتما حسابی هم در فیسبوک ایجاد کنید. در ادامه روش تبدیل اکانت معمولی به تجاری را آموزش می‌دهیم.

تبدیل اکانت معمولی به بیزینس اکانت اینستاگرام

بیزینس اکانت اینستاگرام rivand

تبدیل اکانت معمولی به بیزینس اکانت اینستاگرام.psd2 rr ریوند

تبدیل اکانت معمولی به بیزینس اکانت اینستاگرام.psd2.psd3 rivand

۱٫ در مرحله اول وارد برنامه اینستاگرام و سپس پروفایل خود بشوید.
۲٫ وارد بخش Settings و سپس قسمت Account شوید.
۳٫ در مرحله بعد گزینه Switch to Professional Profile را انتخاب نمایید.
۴٫ سپس درخواست می‌شود که بین ۲ گزینه Creator یا Business یکی را انتخاب کنید. با انتخاب هر مورد، وارد صفحه دیگری می‌شوید که باید گزینه Next را بزنید.
۵٫ در هر مورد دسته‌بندی‌های مختلفی مانند Biogger, Chef, Comedian, Art, DJ و … وجود دارد که با توجه به فعالیت خود انتخاب می‌کنید.
۶٫ می‌توانید اکانت خود را به فیسبوک خود متصل کنید. باید از بین صفحات فیسبوک که داشته‌اید، یکی را انتخاب کنید. تنها یک صفحه را می‌توانید انتخاب کنید و امکان اتصال این اکانت فیسبوک به هیچ صفحه دیگری در اینستاگرام را ندارید.
۷٫ در مرحله بعدی باید اطلاعات تماس صفحه فیسبوک خود را گزینش کنید. این اطلاعات در بخش دکمه تماس صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود.
۸٫ در نهایت پروفایل شما به یک Business Profile تبدیل می‌شود و نمایه کسب و کار در اینستاگرام را در بیوی خود خواهید دید. امیدواریم آموزش بیزینس اکانت اینستاگرام را به خوبی فراگرفته باشید.
۹٫ برای خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام می‌توانید از همان بخش Settings و Account، گزینه Switch to Personal Profile را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

تبدیل کردن پروفایل به یک اکانت تجاری فواید زیادی دارد. اگر دوست دارید کسب و کار خود را پیشرفت دهید و از این فضای عالی با میلیون‌ها کاربر ایرانی استفاده کنید، این قابلیت را از دست ندهید. غیر از آنکه از امکانات ویژه آن استفاده می‌کنید، می‌توانید بیوی زیباتر و حرفه‌ای‌تری هم داشته باشید.
در این مقاله آموزش اینستاگرام برای کسب و کار با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام آشنا شدید و تفاوت اکانت بیزینس اینستاگرام با یک پروفایل شخصی را درک کردید. برخلاف آنچه برخی فکر می‌کنند، دانلود اینستاگرام بیزینس تفاوتی با سایر اکانت‌ها ندارد و در همین برنامه می‌توان اکانت تجاری ساخت. امیدواریم از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید و تجارتی موفق و عالی داشته باشید.
حال شما بگویید. آیا تا به حال تجارتی را در اینستاگرام راه انداخته‌اید؟ تبدیل اکانت معمولی به بیزینس اکانت را تجربه کرده‌اید؟ از مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود در رابطه با بیزینس اکانت اینستاگرام را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید