بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام ۲۰۲۰

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش بازدید و برنده شدن در میان رقبا مهم است. اگر بخواهیم در بین صفحات مشابه بیشترین بازدید و بازخورد را داشته باشیم، باید بدانیم که در چه زمانی پست‌های خود را آپلود کنیم و در اصل ساعات استفاده از اینستاگرام را به طور دقیق بدانید. دانستن قوانین پست گذاشتن در اینستاگرام کمک می‌کند که بازدید بیشتر و در نتیجه تجارت موفق‌تری داشته باشید.
در گذشته اولویت نمایش پست به کاربران، بر اساس زمان گذاشتن پست بود. اما هم‌اکنون اولویت نمایش با دوستان و خانواده است. یعنی در ابتدا پست‌های این افراد برای هر کاربر نمایش داده می‌شود. پس اولویت تایم‌لاین، صفحات تجاری یا اینفلوئنسرها نیستند. اگر دارای یک صفحه تجاری هستید و نمایش پست شما برای کاربران مهم است، باید قواعد مربوط به گذاشتن پست را بدانید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

به طور مثال زمان گذاشتن پست خیلی مهم است. در این صورت پست‌های شما در مواقعی که کاربران بیشترین وقت را در اینستاگرام می‌گذرانند نمایش داده می‌شود. جالب است بدانید که بهترین زمان برای ارسال پست، زمانی است که کاربران در حال تماشای پست‌ها هستند و نه زمانی که آن‌ها نیز محتواهای خود را منتشر می‌کنند.
البته یافتن زمان مناسب به این راحتی نیست. برخی تصور می‌کنند که باید پست‌ها را در زمانی که اکثر افراد در حال گذاشتن پست هستند، ارسال کنیم. برخی دیگر زمان خلوت‌تر را انتخاب می‌کنند. با من در ریوند همراه باشید تا بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام را بررسی کنیم.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در هر روز

هر زمینه‌ای زمان مخصوص به خود را دارد

ما باید زمینه فعالیت خود را به طور دقیق مشخص کنیم. طبق آمار شرکت HubSpot که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانید زمان مناسب و پیک اینستاگرام را پیدا کنید.
• بهترین ساعت انتشار پست برای شرکت‌های فناوری، ساعت ۱۰ صبح روزهای ۴ شنبه است.
• بهترین زمان ارسال پست برای خرده‌فروش‌ها، ساعت ۱۱ الی ۱۳ روزهای شنبه است.
• بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای خدمات آموزشی، ساعت ۲۰ دوشنبه است.
• بهترین زمان انتشار پست برای خدمات درمانی_بهداشتی، ساعت ۱۳ سه‌شنبه است.
• بهترین زمان ارسال پست برای سازمان‌های غیرانتفاعی، ۱۵ و ۲۱ سه‌شنبه‌ها، ۱۵ و ۱۶ چهارشنبه‌ها، ۱۴ و ۱۵ پنجشنبه‌ها و ۱۰ و ۱۴ جمعه‌ها است.

بهترین زمان پست گذاشتن اینستاگرام در ایران

همچنین سازمان Sprout Social می‌گوید که:
• بهترین زمان گذاشتن پست برای شرکت‌های تولیدکننده کالا، ساعت ۱۵ عصر چهارشنبه‌ها است.
• بهترین ساعت ارسال پست اینستاگرام برای شرکت‌های رسانه‌‌ای، ساعت ۹ صبح جمعه می‌باشد.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام : ساعات شلوغ در هر روز هفته کی است؟

گفته می‌شود که بهترین زمان برای انتشار پست، آخر هفته‌ها است. البته باید بین ساعات ۹ صبح الی ۱۸ عصر پست‌ها را منتشر کرد. می‌توان از زمان‌های زیر برای گذاشتن پست استفاده کرد.
– شنبه‌ها: ۱۱ صبح
– یکشنبه‌ها: ۱۰ صبح الی ۱۴ عصر
– دوشنبه‌ها: ۱۱ صبح الی ۱۷ عصر
– سه‌شنبه‌ها: ۵ صبح _ ۹ صبح الی ۱۸ عصر
– چهارشنبه‌ها: ۵ صبح، ۱۱ صبح و ۱۵ عصر
– پنجشنبه‌ها: ۵ صبح، ۱۱ صبح و ۱۵ الی ۱۶ عصر
– در نهایت بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام در جمعه ۵ صبح و ۹ صبح الی ۱۶ عصر است.

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنید؟

ساعت‌های بهتر برای ارسال پست در اینستاگرام جالب است. به طور مثال بسیاری افراد نمی‌دانند که صبح زود، بهترین زمان برای گذاشتن پست است. تقریبا اکثر کاربران بعد از بیدار شدن از خواب، اینستاگرام خود را چک می‌کنند. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود که روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات اولیه صبح پست خود را منتشر کنید.
البته ممکن است برخی صبح‌ها وقت مناسبی برای گذاشتن پست نباشد. کسی که صبح شنبه از خواب بیدار می‌شود و معمولا خواب مانده‌است، وقت کافی برای چک کردن گوشی خود را ندارد. یکی دیگر از ساعات خوب برای گذاشتن پست، زمان‌های استراحت در روزهای کاری هفته است. پس زمان ناهار و دقیقه‌های پایانی اداری، ساعات شلوغ اینستاگرام و در نتیجه زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام است.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام : موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید

بهترین زمان پست اینستاگرام موقعیت جغرافیایی

البته اگر شما از سراسر دنیا! مخاطب داشته باشید، می‌توانید در هر زمان پست بگذارید. زیرا به هر حال افرادی پیدا می‌شوند که در حال چک کردن اینستاگرام خود باشند. اما اگر برای کاربران یک شهر یا کشور خاص پست می‌سازید، زمان آن منطقه را برای انتشار پست در نظر بگیرید. سعی کنید بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران را پیدا کنید و طبق آن فعالیت کنید. ممکن است بخواهید که پست شما به عنوان اولین پست برای کاربران نمایش داده شود. لازم است بدانید که مخاطبانتان چه زمانی از خواب بیدار می‌شوند یا کار خود را آغاز می‌کنند.

از مخاطبین خود پیروی کنید

معمولا می‌توان مطالبی در مورد بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام در اینترنت پیدا کرد. این مطالب براساس افراد کلی جامعه در نظر گرفته می‌شود. اما ممکن است مخاطبین شما به طور متفاوتی رفتار کنند. بنابراین نمی‌توان به این مطالب اعتماد کرد.

آمار و ارقام صفحه خود را بررسی کنید

اگر شما یک صفحه تجاری (business account) داشته باشید، می‌توانید آنالیز صفحه خود را به طور کامل ببینید. کافی است به بخش Instagram Insights بروید و گزینه Followers بروید. در این صورت خواهید دید که فالوورهای شما معمولا چه زمانی فعال‌تر هستند. در این صورت می‌توانید زمان مناسب‌تری برای ارسال پست‌هایتان در نظر بگیرید.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام : چه تعداد پست‌ بگذاریم؟

تعداد پست های اینستاگرام در روز

ارسال پست‌های جدید در صفحه شما به آپدیت بودنتان کمک می‌کند. می‌توانید یک تا سه پست در یک روز منتشر کنید. اگر دارای یک اکانت تجاری هستید، پست‌های مشابه نگذارید. در این صورت اعتماد مخاطبین را از دست می‌دهید. مشخص است که افزایش فالوورها به فعالیت مدام شما بستگی دارد. با ارسال پست‌های مداوم، فالوورهای بیشتری جذب کنید. برخی در این مورد دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند که باید چند پست در روز بگذارند.
برای پیدا کردن پاسخ این سوال نگاهی به برندهای مطرح اینستاگرام بیندازیم. تحقیقات نشان می‌دهد که باید روزانه ۱٫۵ پست منتشر کرد. پس هر دو روز ۳ پست ارسال کنید. اما اگر می‌خواهید بیش از این‌ها فعالیت کنید، در هر روز ۱-۳ پست منتشر کنید. ریتم خود را ثابت نگه دارید. به طور مثال اگر هر روز ۳ پست می‌گذارید، این تعداد را ثابت نگه دارید.
اگر به طور منظم پست بگذارید و بعد از مدتی تعداد آن را کم کنید، به مرور مخاطبین خود را از دست خواهید داد. به جای این کار بهتر است در ابتدا پست‌های کمی بگذارید. مثلا هر دو روز ۱ پست بگذارید. پس از مدتی آن را به ۴ پست در هفته و بعدا ۷ پست در هفته تغییر دهید. مثلا هر روز یک پست بگذارید. همزمان به بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام هم توجه کنید. در کنار این‌ها کیفیت را حفظ کنید. از تصاویر و متن خوب برای کپشن استفاده کنید.
مشخص کنید که دقیقا هدف شما از داشتن صفحه‌تان چیست. از تقویم محتوایی برای برنامه‌ریزی استفاده کنید. مشخص کنید که قصد گذاشتن چه تعداد پست و با چه محتوایی دارید. سپس مدت زمان آماده کردن هر کدام را مشخص کنید. وقتی سرعتتان افزایش یافت و با ابزارهای مختلف آشنا شدید، تعداد پست‌های خود را بیشتر کنید. پست‌های باکیفیت شما در هر صورت مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مدت زمان پست اینستاگرام : جمع‌بندی

یکی از شروط موفقیت در اینستاگرام، انتخاب بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام است. اگر زمان مناسبی انتخاب کنید، پست و محتوایتان را به خوبی در دسترس فالوورهایتان قرار می‌دهید. سعی کنید با توجه به نوع فعالیت خود، زمان مناسب را انتخاب کنید.
در این مقاله با بهترین زمان برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی آشنا شدید. آیا تا به حال یک اکانت تجاری را مدیریت کرده‌اید؟ در چه زمان‌هایی بیشترین فعالیت را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما در ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید