آموزش لایو اینستاگرام

آموزش لایو اینستاگرام جزو مهم‌ترین نکات مربوط به دنیای فناوری است. امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی روز به روز بیشتر می‌شود. دیگر نمی‌توان کسی را پیدا کرد که از این فضا و به خصوص اپلیکیشن اینستاگرام استفاده نکند. اما یکی از کاربردهای جذاب این برنامه، لایو اینستاگرام است.

آموزش لایو اینستاگرام با ریوند

لایو اینستاگرام در واقع قابلیتی است که در نسخه‌های جدید این برنامه قرار داده شده‌است. برای استفاده از این قابلیت باید از بخش استوری‌های اینستاگرام استفاده کنیم. لایو استوری شرایطی را فراهم می‌کند که بتوانیم ارتباطی زنده و مستقیم با مخاطبین و فالوورهای خود داشته باشیم. با من همراه باشید تا دیدن لایو در اینستاگرام جدید را با هم بررسی کنیم.

کاربردهای متنوع لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام ابزار بسیار پر‌طرفداری است. افرادی که دارای فالوورهای زیادی هستند، از این روش برای ارتباط راحت‌تر استفاده می‌کنند. به طور مثال یک سلبریتی یا اینفلوئنسر اینستاگرام می‌تواند زمانی را مشخص کند و آن را به فالوورهای خود اطلاع دهد. سپس در همان زمان به برگزاری لایو بپردازد. مخاطبین هم می‌توانند سوالات یا پیام‌های خود را در کامنت‌ها بفرستند. به طور کلی آموزش لایو اینستاگرام فواید زیادی برای کاربران این برنامه دارد.

کاربردهای لایو اینستاگرام در کسب و کارها

می‌توان از این قابلیت در کسب و کارهای مختلف استفاده کرد. فردی که یک کار مشخص را راه‌اندازی کرده‌است، از این طریق با مشتریان و مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کند و به معرفی محصولش می‌پردازد. تبلیغات و بازاریابی از این طریق، ظرفیت و نتیجه بسیار خوبی در بر دارد. یکی دیگر از کاربردهای لایو، ارتباط با مخاطبین و استفاده از این ابزار برای آموزش است.
انواع کارشناسان، افراد روان‌شناس، صاحبان کسب و کار، اساتید و … می‌توانند از این روش برای آموزش راحت و رو در رو با کاربران خود استفاده کنند. همچنین فیلم گرفتن از پشت صحنه یک کار یا برنامه تلویزیونی و پخش آن، می‌تواند برای مخاطبین سرگرم‌کننده باشد.

آموزش فعال‌ سازی لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام در بخش استوری این برنامه قرار دارد. برای استفاده از این قابلیت باید از نسخه‌های جدید اینستا استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش لایو اینستا را به طور کامل شرح دهیم.

آموزش لایو گذاشتن در اینستاگرام

۱- وارد اینستاگرام گوشی خود بشوید. به یاد داشته باشید که برای گذاشتن لایو حتما از تلفن همراه استفاده کنید و دسکتاپ برای این کار مناسب نیست.
۲- به قسمت فید اینستا بروید و سپس به بخش استوری وارد شوید. وارد بخش دوربین شوید تا آیکون Live را در پایین صفحه ببینید.
۳- گزینه Live را انتخاب کنید. سپس با آمادگی لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روی آیکون Start Live Video بزنید. می‌توانید از فیلترهایی که در این بخش وجود دارد استفاده کنید. اگر مایل بودید با زدن روی فلش دایره‌ای شکل، دوربین را به سمت دیگر بچرخانید.

آموزش لایو مرحله به مرحله با ریوند

۴- با برقراری ارتباط زنده، یک نوتیفیکیشن برای فالوورهای شما ارسال می‌شود. می‌توانید تعداد آن‌ها را ببینید و حتی با زدن روی قسمت چشم مانند لیست این افراد را مشاهده کنید.
۵- مورد بعدی در آموزش لایو اینستاگرام گذاشتن کامنت است. در صورت تمایل می‌توانید یک کامنت بگذارید. گزینه Comment را لمس کنید و پس از نوشتن متن آن را Post کنید. می‌توانید کامنت را لمس کنید و آن را پین کنید. در این صورت کامنت برای مخاطبین نمایش داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید کسی کامنت بگذارد، می‌توانید ‌روی علامت … در طرف راست Comment ضربه بزنید. سپس Turn Off Commenting را انتخاب کنید.
۶- پس از یک زمان مشخص که لایو خود را انجام دادید، گزینه End و سپس End Live Video را بزنید.
۷- اگر مایل بودید گزینه Save را بزنید تا ویدیوی کامل لایو را در گوشی خود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید آن را در هایلایت استوری قرار دهید. در غیر این صورت و بدون ذخیره کردن، ویدیوی لایو شما پاک خواهد شد.

چگونگی دیدن لایو دیگران در اینستاگرام

گاهی اوقات افرادی که با آن‌ها دوست هستید و پیج آن‌ها را فالو کرده‌اید لایو می‌گذارند. تماشای لایو آن‌ها بسیار راحت است. کافی است که به قسمت Feed اینستاگرام خود بروید. می‌توانید عکس پروفایل کسی که لایو گذاشته‌است را با یک دایره رنگی دورش و وجود کلمه لایو درون آن ببینید. گفتنی است که با شروع لایو یکی از following های شما، یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال می‌شود. لایوها همیشه جلوتر از استوری قرار دارند و پیدا کردن آن‌ها بسیار راحت است.

چگونگی دیدن لایو دیگران در اینستاگرام ریوند

می‌توانید با لمس عکس پروفایل شخص، لایو او را تماشا کنید. اگر مایل بودید در قسمت پایین صفحه بخش کامنت را لمس کنید و پیامی برای آن شخص بنویسید. هر فردی که لایو را تماشا می‌کند، کامنت‌های سایر دوستان را هم می‌بیند. اگر کامنت نامناسبی دیدید، روی آن بزنید و Report Comment را انتخاب کنید. ممکن است فردی که لایو گذاشته‌است کامنت‌ها را ببندد. در این صورت می‌توانید با فرستادن ویدیوی لایو به دایرکت (با علامت فلش)، برای او پیام بفرستید.

غیر فعال‌ کردن اطلاع‌رسانی لایو اینستاگرام

در این قسمت آموزش نوتیفیکیشن در لایو اینستاگرام را به شما یاد می‌دهیم. ممکن است نخواهید که نوتیفیکیشن لایو شما برای کسی ارسال شود. در این صورت کافی است وارد پیج خودتان بشوید و آیکون‌های ستاره‌ای شکل و سه نقطه را به ترتیب در گوشی‌های اپل و گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید لمس کنید. سپس وارد قسمتsetting شده و بعد گزینه Notifications را انتخاب می‌کنیم. و بعد از Push Notifications به صفحه لیست نوتیفیکیشن ها می رسیم. با اسکرول صفحه و رسیدن بخش Live Video گزینه off انتخاب کنید.

غیر فعال‌ کردن اطلاع‌رسانی لایو اینستاگرام

آموزش لایو دو نفره اینستاگرام

یکی از بخش‌های جالب لایو اینستاگرام، لایو ۲ نفره است. می‌توانید از راه‌های زیر برای اجرای live video with a friend استفاده کنید.
۱- ابتدا لایو خود را شروع کنید و سپس از یکی از دوستانتان بخواهید که به شما ملحق شود. البته آن فرد باید آنلاین و در حال دیدن لایو استوری شما باشد. اگر وی بپذیرد، صفحه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود (Split-screen) و کاربران می‌توانند هر دو نفر را در صفحه ببینند. در صورتی که آن فرد دعوت شما را رد کند متوجه می‌شوید. اگر بخواهید فرد دعوت شده به لایو را حذف کنید، باید علامت ضربدر در سمت راست صفحه را لمس کنید.
۲- می‌توانید از دوست یا فردی که در حال اجرای لایو اینستاگرام است بخواهید که اجازه ملحق شدن را به شما بدهد. در این صورت باید آن فرد گزینه Request را فعال کرده باشد. با زدن روی آن، درخواست خود را می‌فرستید. اگر وی این درخواست را قبول کند، پیام آن برای شما فرستاده می‌شود و شما وارد لایو ۲ نفره می‌شوید.

چطور می‌توانیم لایو اینستاگرام را برای دوستانمان بفرستیم؟

در این بخش از آموزش لایو اینستاگرام می‌خواهیم یاد بدهیم که چگونه لایو استوری‌ خود یا فرد دیگری را برای دوستانتان بفرستید. برای این کار باید آیکون فلش مانندی که سمت پایین و راست صفحه قرار دارد را لمس کنید. سپس فرد موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید لایو را برای یک نفر (Send Separately) یا یک گروه (Send to a Group) بفرستید. با این کار شما، اطلاع‌رسانی آغاز و پایان لایو برای این افراد فرستاده می‌شود.

چطور می‌توانیم لایو اینستاگرام را برای دوستانمان بفرستیم؟

آموزش ذخیره لایو اینستاگرام

متاسفانه خود اینستاگرام لایو شما را به صورت خودکار ذخیره نمی‌کند. برای ذخیره و لایو خود کافی است برنامه‌ای در گوشی خود داشته باشید که فیلم می‌گیرد. این برنامه‌ها مانند اسکرین شات عمل می‌کنند. با این تفاوت که می‌توانید کل فیلم را ذخیره کنید. این امکان برای گوشی‌های اپل وجود ندارد. این افراد نیز می‌توانند آیفون یا آی پد را به مک‌بوک متصل کنند.
یکی از بهترین برنامه‌های ذخیره لایو برای گوشی‌های اندروید، اپ Az Screen Recorder می‌باشد. همچنین می‌توانید امکان دیده شدن لایو استوری را برای افرادی که قادر به دیدن لایو شما نبوده‌اند فراهم کنید. آن‌ها می‌توانند تا ۲۴ ساعت بعد کل ویدیو را به همراه کامنت‌های ارسال شده ببینند. کافی است گزینه Share را در پایان لایو استوری خود انتخاب کنید.
در این صورت روی عکس پروفایل شما کلمه Play دیده می‌شود. این بدان معنا است که شما قبلا یک لایو استوری داشته‌اید و اکنون به پایان رسیده‌است. می‌توان این لایو را به مدت ۲۴ ساعت در بخش feed مشاهده کرد. در هنگام دیدن این استوری، امکان جلو و عقب بردن ویدیو وجود دارد. همچنین امکان هایلایت کردن ویدیوی لایو در پیج خود را دارید.

آیا می‌توانیم لایو اینستاگرام را بعد از پخش زنده ببینیم؟

امکان ذخیره لایو در igtv

تا همین چند وقت پیش امکان ذخیره لایو به صورت IGTV فراهم نبود. اما هم‌اکنون می‌توان از این قابلیت نیز استفاده کرد. انجام این عملکرد بسیار راحت است. پس از آنکه لایو شما به اتمام رسید، گزینه Save در بالای صفحه را لمس می‌کنید. این کار باعث می‌شود که ویدیوی لایو شما در Camera Roll موبایل ذخیره شود. با ذخیره ویدیو در حافظه گوشی خود می‌توانید آن را به صورت IGTV آپلود کنید.

آموزش لایو اینستاگرام در کامپیوتر

اگر اکانت اینستاگرام خود را در نسخه وب داشته باشید، نمی‌توانید لایو استوری‌ها را مشاهده کنید. این امکان در حالت عادی وجود ندارد. اما در این بخش دیدن لایو در وب اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. بدین منظور باید نسخه توسعه‌یافته گوگل‌کروم را روی رایانه خود داشته باشید. این نسخه رایگان است. پس از آن وارد سایت Instagram.com بشوید. در این سایت می‌توانید لایوها را مشاهده کنید و لذت ببرید. اما در هر صورت نمی‌توانید لایو خودتان را با نسخه وب پخش کنید.

بستن کامنت‌ در اینستاگرام

معمولا در هنگام پخش لایو امکان گذاشتن کامنت وجود دارد. اگر می‌خواهید کامنت لایو را ببندید باید آیکون … را لمس کنید. سپس گزینه Turn off commenting را انتخاب کنید و این امکان را برای کاربران غیر فعال نمایید. دوباره از همین روش می‌توانید ارسال نظرات را فعال کنید.

اضافه کردن افکت در لایو اینستاگرام

در هنگام پخش لایو اینستاگرام می‌توان از افکت‌های مختلف این برنامه استفاده کرد. فیلترهای چهره برای بهتر کردن کیفیت و ظاهر چهره شما وجود دارد. همچنین می‌توان از فیلترهای بامزه و جالب هم استفاده کرد.

اضافه کردن افکت در لایو اینستاگرام

چرا با اینکه اینستاگرام آپدیت است، قابلیت پخش لایو را نداریم؟

چند احتمال برای عدم فعال بودن لایو برای کاربران اینستاگرام وجود دارد. این موارد را در ادامه آورده‌ایم.
۱- ممکن است گوشی شما قدیمی باشد و نسخه اندروید آن قابلیت پخش لایو اینستاگرام را نداشته باشد.
۲- این احتمال وجود دارد که گوشی شما سیستم عامل اندروید یا ios نداشته باشد. برخی از موبایل‌ها دارای سیستم عامل OS یا ویندوز هستند.
۳- ممکن است گوشی شما دارای سیستم عامل ios باشد و برای دیدن لایو نیاز به فیلتر‌شکن یا وی‌پی‌ان داشته باشید.
۴- چک کنید که سرعت اینترنت کافی باشد تا لایو با کیفیت پخش شود. ممکن است سرعت پایین اینترنت باعث قطع لایو شود.

اشکالات لایو اینستاگرام | آموزش لایو اینستاگرام

یکی دیگر از اشکالات لایو اینستاگرام، وجود نداشتن گزینه Live در استوری است. این مورد نیز دلایل مختلفی دارد.
۱- احتمالا گوشی شما قدیمی است و امکان پخش لایو در آن وجود ندارد.
۲- ممکن است با یک باگ مواجه باشید.
۳- شاید در منطقه‌ای هستید که این امکان از دسترس خارج شده‌است.
۴- از آپدیت بودن برنامه اینستاگرام مطمئن شوید. ممکن است نداشتن لایو اینستاگرام به دلیل آپدیت نبودن برنامه باشد.

مشکل کانکت نشدن لایو اینستاگرام | آموزش لایو اینستاگرام

۱- ریستارت کردن یا خاموش و روشن کردن گوشی گزینه مناسبی برای بسیاری از مشکلات موبایل است.
۲- اگر مشکل از شبکه اینترنت باشد، باید از یک شبکه دیگر برای اتصال استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات proxy گوشی و APN را ریست کنید.
۳- سعی کنید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی خود را آپدیت کنید. از پلی استور، اپ استور و … برای آپدیت کردن برنامه‌ها و به خصوص اینستاگرام استفاده کنید. پس از آپدیت کردن، گوشی خود را ریستارت کنید.
۴- توجه کنید که نسخه آپدیت شده اینستاگرام با سیستم عامل گوشی شما سازگار باشد. برای گوشی‌های اپل از این مسیر برای بررسی استفاده کنید: Settings-> General-> Software update
۵- گاهی اوقات لازم است که اینستاگرام خود را ریستارت کنید. اگر دارای گوشی اپل هستید باید ابتدا صفحه گوشی را از قسمت پایین به سمت بالا بکشید. سپس گزینه App Switcher را از این قسمت انتخاب کنید. سپس اپ اینستاگرام را لمس کنید و نگه دارید. روی گزینه – بزنید تا برنامه بسته شود. برای سایر برنامه‌ها نیز این کار را انجام دهید. پس از مدت کوتاهی برنامه را باز کنید.
۶- یکی دیگر از راه‌ها، خالی کردن فضای ذخیره‌سازی گوشی است. داشتن فضای خالی برای اجرای لایو مهم است.
۷- می‌توانید از پاک کردن دیتا و کش اینستاگرام هم استفاده کنید. کافی است به بخش تنظیمات گوشی بروید و روی apps بزنید. برنامه اینستاگرام و سپس آیکون storage را انتخاب کنید. با پاک کردن کش و دیتا می‌توانید فضای خالی برای پخش لایو پیدا کنید.
۸- راه دیگر این است که از یک گوشی دیگر برای وارد شدن به حساب کاربری خود استفاده کنید.
۹- می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را حذف کنید و دوباره نصب کنید. از آخرین نسخه برای نصب اینستاگرام استفاده کنید.
۱۰- اگر هیچ کدام از این روش‌ها کارساز نبود، گوش خود را ریست کنید.

توصیه ‌های لایو اینستاگرام | آموزش لایو اینستاگرام

بازار استفاده از لایو استوری در بین کاربران اپلیکیشن اینستاگرام بسیار داغ است. این مورد در بین افرادی که دارای کاربران و فالوورهای زیادی هستند بیشتر است. در این بین باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.
۱٫ اگر خلاقیت داشته باشید، می‌توانید از این راه برای کسب درآمد و معرفی محصول و خدمات خود بهره جویید.
۲٫ در هنگام استفاده از این قابلیت، به انتشار ویدیو به صورت زنده توجه داشته باشید. پس با آمادگی کامل و برنامه‌ریزی کافی لایو خود را آغاز کنید.
۳٫ اگر کامنت خود را باز بگذارید، ممکن است هر نوع نظری چه مودبانه و چه غیر مودبانه دریافت کنید. در صورت لزوم می‌توانید کامنت خود را ببندید یا از بخش privacy و قسمت comments، گزینه hide offensive comments را انتخاب کنید. در این صورت کامنت‌هایی که شامل کلمات نامناسب باشند پاک می‌شوند.

بلاک شدن لایو در اینستاگرام | آموزش لایو اینستاگرام

ممکن است به دلایل مختلفی مانند فعالیت بیش از حد، استفاده از فیلترشکن، ارسال کامنت تکراری بیش از حد (ربات)، استفاده از لینک‌های مسدود شده توسط اینستاگرام و … اینستاگرام شما بلاک شود.
۱٫ برای حل مشکل بلاک باید ابتدا مشکل و دلیل بلاک شدن اکانت خود را بدانید و مشخص کنید.
۲٫ هر گاه پیامی مبنی بر بلاک بودن دریافت کردید، گزینه tell us را انتخاب کنید.
۳٫ از روش دیگری برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. به طور مثال اگر با اینترنت وای فای متصل می‌شدید، از دیتا استفاده کنید. از یک آی پی دیگر برای اتصال استفاده کنید.
۴٫ یک یا دو روز فعالیت نکنید تا مشکل شما رفع شود.
۵٫ از اتصال اینستاگرام به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک و … استفاده کنید.
۶٫ حتما اکانت خود اینستاگرام (@instagram) را فالو کنید.
۷٫ چند پست در پیج خود قرار دهید تا نشان دهد که شما یک اکانت واقعی دارید.
۸٫ اطلاعات پروفایل و بیوی خود را تکمیل کنید.
۹٫ مشکل خود را از بخش تنظیمات اینستاگرام و قسمت Help و Report a Problem گزارش کنید.
۱۰٫ محتواهای غیر قانونی را حذف کنید.
۱۱٫ برنامه اینستاگرام را حذف و نصب مجدد کنید.
امیدواریم این روش‌ها کارساز باشد. متشکریم که مقاله آموزش لایو اینستاگرام را مطالعه کردید. آیا تا به حال از این قابلیت بهره برده‌اید؟ از لایو به چه منظور استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید