نقش لایو اینستاگرام در کسب و کار

نقش لایو اینستاگرام در کسب و کار بسیار زیاد است. همه می‌دانند که اینستاگرام چه نقش پررنگی در کسب و کارهای مختلف داشته‌است. احتمالا بارها دیدن لایو دیگران در اینستاگرام را تجربه کرده‌اید. ممکن است برخی به صورت تفریحی و برخی با هدف‌های کاری پخش زنده خود را انجام داده باشند.
مطمئنا دیدن لایو اینستاگرام دیگران برایتان جذاب بوده‌است. همین جذابیت می‌تواند برای بیزینس شما کارساز باشد. در این مقاله می‌خواهیم اهمیت و نقش لایو اینستاگرام در کسب و کار را شرح دهیم. با من همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

بازدید صفحه بر اساس لایو | نقش لایو اینستاگرام ریوند

نقش لایو در اینستاگرام کسب و کارتان

لایو اینستاگرام، می‌تواند یکی از راه‌های بسیار عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبین و فالوورها باشد. زمانی که شما بتوانید چنین ارتباط موثری ایجاد کنید، طبیعتا می‌توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید. لایو، ویدیویی از قبل ضبط شده نیست و مخاطبین ارتباط بیشتری نسبت به IGTV با آن برقرار می‌کنند.
بنابراین استفاده از این سرویس بهتر است. توصیه می‌کنیم که از این راهکار برای ارتباط موثر بهره بگیرید. زیرا مخاطبین می‌توانند نظرات و سوالاتشان را مستقیما برای شما ارسال کنند. لایو این امکان را می‌دهد که از نظر آن‌ها مطلع شوید و برای هر چه بهتر شدن کسب و کار خود بکوشید. این ابزار مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کند.
اگر مخاطبین نتوانند در زمان لایو آن را مشاهده کنند، با استفاده از راه‌های بازپخش و هایلایت استوری، می‌توانید بازدید بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که نداشتن لایو در اینستاگرام شما را از یاد مخاطب و مشتری می‌برد. پس با برگزاری لایوهای برنامه‌ریزی شده، خود را در دل مخاطب جای دهید. هیچگاه نقش لایو اینستاگرام را دست کم نگیرید.

دیدن لایو دیگران در اینستاگرام | نقش لایو اینستاگرام ریوند

کاربردهای لایو اینستاگرام در کسب و کارها

۱٫ می‌توانید از این طریق مخاطبین و فالوورها را با پشت صحنه کسب و کار خود آشنا کنید.
۲٫ طرح و نقشه خود را با آن‌ها در میان بگذارید. برخی دوست دارند که از قدم‌های بعدی شما خبر داشته باشند. این ابزار، کمک بی‌نهایت مفیدی برای شناساندن ایده‌های شما است.
۳٫ می‌توانید محصول جدید خود را در لایو معرفی کنید. تبلیغ به صورت زنده تاثیر زیادی دارد.
۴٫ می‌توانید تجربیات خود در کار و پشت صحنه را با مخاطبین به اشتراک بگذارید.
۵٫ مطمئن باشید بازدید صفحه بر اساس لایو بالا می‌رود. از این امکان نهایت استفاده را ببرید.

نقش لایو در اینستاگرام کسب و کارتان | نقش لایو اینستاگرام rivand

چگونه قبل از لایو، کاربران را مطلع کنیم ؟ | نقش لایو اینستاگرام

قبل از اینکه لایو خود را برگزار کنید، با چند استوری خبر این برنامه مهیج را به مخاطبین خود اطلاع دهید. موضوع لایو را نیز اطلاع بدهید. می‌توانید برنامه‌هایی که قرار است در لایو انجام شود را برایشان بازگو کنید. اما همه چیز را لو ندهید. فالوورهایتان را برای ورود به لایو هیجان‌زده و مشتاق کنید.
طوری در مورد لایو در استوری‌ها صحبت کنید تا به هر قیمتی که شده لایو شما را از دست ندهند. می‌توانید از کلمات سوپرایز و شگفتانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که زمان دقیق لایو را مشخص کنید. اگر مخاطبین شما جهانی هستند، ساعت و روز را به صورت جهانی و منطقه‌ای اعلام کنید.
اگر قرار است فرد خاصی را به صورت زنده یا در لایو دعوت کنید، از قبل به مخاطبین اطلاع دهید. اگر آن فرد محبوب است، حتما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت فقط به وجود یک یا چند مهمان اشاره کنید تا مخاطب علاقه بیشتری به دیدن لایو داشته باشد.

بهترین موقع برای برگزاری لایو

بررسی کنید که مخاطبین و فالوورهای شما چه کسانی هستند؟ وضعیت کار و زمان آزاد آن‌ها به چه صورت است؟ شرایط آن‌ها را به دقت بسنجید و بهترین زمان را انتخاب کنید. زمانی را برگزینید که اکثر مخاطبین وقت آزاد داشته باشند. از نمودارهای اطلاعاتی در مورد ساعت‌های پربازدید استفاده کنید.
حتما قبل از شروع لایو مخاطبین خود را مطلع سازید. در این صورت بازدید شما بیشتر می‌شود و ممکن است در بخش تاپ لایو اکسپلورر دیده شوید. در این صورت نقش لایو اینستاگرام در افزایش مشتری و بهبود کسب و کارتان مشخص می‌شود. اطمینان داشته باشید.

لایو کسب و کارها | نقش لایو اینستاگرام rivand

نقش هشتگ در برند سازی اینستاگرام

هشتگ موردی مهم برای رسیدن به بازدیدکننده بیشتر است. از هشتگ برند خود، هشتگ مهمانی که دعوت کرده‌اید، محصولتان و هشتگ‌های پر بازدید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هشتگ نقش بسیار مهمی در بازدید بیشتر لایو شما دارد.

ذخیره لایو برای کاربران کسب و کارمان

حتما در پایان لایو، گزینه End را بزنید تا صحبت‌های بی مورد و نامربوط شما پخش نشود. همچنین از بازپخش و ذخیره لایو در هایلایت‌ها برای بازدید بیشتر بهره بگیرید.
در این مقاله در مورد نقش لایو اینستاگرام و تاثیر لایو کسب و کارها صحبت کردیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید. اگر تجربه یا نظری در این مورد دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید