سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یا همان عبارت‌های معروف On-Site SEO یا On-Page SEO، لازمه ساخت هر سایت یا وبلاگ است. در واقع امکان ندارد یک وب‌سایت از قوانین سئو استفاده نکند و بتواند رتبه سایت خود را در جستجوی گوگل بالا ببرد. در این فرآیند سعی بر آن است که عنصرهای یک وب‌سایت بهینه شوند تا بتواند رتبه‌ای عالی در نتایج گوگل به دست بیاورد. همچنین این موضوع موجب افزایش ترافیک سایت هم خواهد شد. اگر می‌خواهید کسب و کار و وب‌سایتتان پیشرفت کند، حتما باید این موضوع مهم را جدی بگیرید. در این مقاله به آموزش سئو داخلی سایت می‌پردازیم. با من در ریوند همراه باشید.

سئو on page چیست؟ | سئو داخلی ریوند

سئو داخلی چیست ؟

وقتی از سئو داخلی صحبت می‌کنیم، منظور ما تولید محتوای بهینه‌سازی‌شده بر اساس قوانین سئو و کدهای HTML است. علاوه بر سئو داخلی، سئو خارجی هم وجود دارد که به آن Off-Site SEO گفته می‌شود. این مورد همان لینک‌های خارجی و ارجاعاتی است که به سایت شما شده‌است. خب ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا سئو سازی سایت به چه دردی می‌خورد و چه فایده‌ای دارد؟
این موضوع باعث می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ سایت شما را بهتر بشناسند و تفسیر کنند. پس در نتیجه جستجوی کاربران، وب‌سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده می‌شود. موتورهای جستجو ارزش محتوا را بررسی می‌کنند و آن را از دید کاربران می‌بینند. در این صورت با بهینه‌سازی از طریق سئو، بهترین سایت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هدف استفاده از سئو داخلی، رسیدن به موارد زیر است:

محتوای هر صفحه یا سایت درک شود.
محتوا به عنوان یکی از بهترین و مرتبط‌ترین مطالب در جستجو تشخیص داده شود.
صفحه موردنظر به عنوان یک محتوایی ارزشمند و مفید در نتیجه جستجو ارزیابی می‌شود.

سئو داخلی rivand

استفاده درست از کلمات کلیدی در محتوا و سئو داخلی

استفاده از کلمات کلیدی قوانین خاص خود را دارد و باید به صورت بهینه‌سازی شده مورد استفاده قرار بگیرد. شاید قبلا کل صفحه را از کلمات کلیدی پر می‌کردند. اما امروزه اینگونه نیست. در واقع کلمات کلیدی مهم هستند؛ اما نقطه عطف محتوا به حساب نمی‌آیند. در گذشته کلمات کلیدی به تعداد بسیار زیاد و مکررا در متن اشاره می‌شد. در این صورت گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری آن را به عنوان اولین نتایج نمایش می‌داد. اما دیگر اینگونه نیست.
تجربه کاربری یکی از مواردی است که امروزه به آن بیشتر توجه می‌شود. اگر دوست دارید در این رابطه بیشتر بدانید، مقاله تجربه کاربری چیست را مطالعه کنید. خب همانطور که گفتیم احتمال داشت که یک محتوا برای خوانندگان جذاب نباشد، اما در نتایج اولیه قرار بگیرد. خوشبختانه دیگر شاهد چنین موردی نیستیم. مفهوم و محتوای صفحات و اینکه چقدر برای کاربران مفید هستند برای موتورهای جستجو مهم است.
اگر از کلمات مترادف با کلمه کلیدی موردنظر هم استفاده شود، موتور جستجو آن را در نتایج در نظر می‌گیرد. علاوه بر این ترکیبات مختلف از همان کلمه کلیدی هم در نظر گرفته می‌شود. پس مهم نیست که یک کلمه چندین بار تکرار شود. بلکه ارتباط کلی صفحه با درخواست کابران است که اهمیت دارد. پس سئو داخلی به نوشتن یک متن و جا دادن کلمات کلیدی در آن خلاصه نمی‌شود. محتوایی بنویسید که موردنیاز کاربران باشد و مورد پسندشان قرار بگیرد.

سئو سازی سایت | سئو داخلی ریوند

ویژگی‌های مهم برای نوشتن محتوا

عمق زیاد: محتوا باید عمیق و دارای ارزش باشد. صفحاتی رتبه خوب به دست می‌آورند که محتوایی ارزشمند و عمیق داشته باشند. در این صورت جزو نتایج اولیه خواهند بود.
مورد پسند کاربر بودن: محتوا و صفحه‌ای خوب است که کاربر را آزار ندهد. تبلیغات زیاد، وجود لینک‌های بی‌ربط و متفاوت و … به صفحه آسیب می‌زنند. متن باید به راحتی خوانده شود و زیبا باشد.
یکتایی: کپی نبودن مطالب بسیار مهم است. به هیچ عنوان از مطالب سایت‌های دیگر استفاده نکنید. مطلب اختصاصی خود را بنویسید و منحصربه‌فرد باشید.
داشتن اعتبار: سعی کنید برای نوشتن مطالبتان از منابع معتبر استفاده کنید. می‌توانید منابع را ذکر کنید یا نه؛ اما در هر صورت مطالب واقعی و مفید بنویسید تا خوانندگان همواره به شما اعتماد داشته باشند.
تناسب با هدف کاربر: به دنبال رفع نیاز و انتظار کاربران باشید. هدف اصلی سایت خود را مشخص کنید و متناسب با همان برای کاربران مطلب بنویسید. اگر کلمه کلیدی خاصی را مورد استفاده قرار داده‌اید، از رسیدن کاربر به هدف خود مطمئن شوید.

سئو داخلی چیست ریوند

سایر پارامترهای سئو داخلی

به غیر از موضوع کلمات کلیدی، موارد دیگری هم هستند که در سئو داخلی اهمیت دارند. این موارد در زیر بیان شده‌اند:

لینک‌های داخلی: سعی کنید از لینک‌های داخلی حتما استفاده کنید. اینکه این لینک‌ها به چه آدرس و صفحه‌ای رجوع دارند هم مهم است.
سرعت لود شدن صفحه
وجود داده‌های ساختاری Schema.Org
ساختار یوآرال‌ها
نمایش در نمایشگر موبایل
داده‌های متا (متا تایتل و متا دیسکریپشن)

در واقع پارامترهایی که در این بخش معرفی شدند با یک مورد مهم ارتباط دارند. آن هم ایجاد تجربه کاربری عالی است. این مورد برای بازدیدکنندگان مهم است و معمولا در بازدید صفحه تاثیر می‌گذارد.


آموزش یواست

۱۳۹۹/۰۵/۰۶


بک لینک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

بهینه‌سازی داخلی یک صفحه

وقتی از سئو و بهینه‌سازی صحبت می‌کنیم، منظور ما به کار بردن قوانین و ایجاد تغییرات در متن و کدها است. در این مورد راه‌کارهای مهمی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. حتما تا ادامه مطلب با من همراه باشید تا با فاکتورهای سئو داخلی آشنا شوید.
سئو تنها تگ‌ها، کلمات کلیدی و متاها نیست. البته این موارد هم اهمیت دارند. اما همه قضیه نیستند. تکنیک های سئو سایت که در ادامه آورده شده‌اند به شما کمک می‌کنند که ترافیک سایتتان را بهبود دهید و در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید.

۱٫ استفاده از یوآرال‌های مناسب
بهتر است بدانید که طبق آمار گوگل ۳_۵ کلمه اول در یوآرال‌ بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی دارند. سعی کنید از یوآرال‌هایی با طول کم و خوانایی بالا استفاده کنید. اگر کلمه کلیدی در یوآرال‌ به کار برود عالی است. زیبایی یوآرال‌ اهمیت زیادی دارد و نباید زیاد بلند و ناموزون و زشت باشد.
۲٫ شروع عنوان با کلمات کلیدی
اولین بخشی که چشم کاربر به آن می‌افتد، عنوان است. پس بهتر است که حاوی کلمات کلیدی باشد. حتما از این فاکتور مهم غافل نشوید. اگر کلمه کلیدی در ابتدای عنوان باشد، صفحه شما رتبه بهتری خواهد گرفت.
۳٫ سئو داخلی: اضافه کردن کلمات پرکاربرد به عنوان صفحه
کلماتی که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند را به عنوان بیفزایید. این کلمات می‌توانند رتبه شما را بالاتر ببرند.
۴٫ استفاده از تگ‌های h1 برای عنوان پست و مطلب
بزرگ‌ترین و بهترین هدینگی که دارید، تگ h1است. البته گاهی اوقات لازم نیست که این تگ را اضافه کنید و در بسیاری از سیستم‌های به صورت خودکار وارد می‌شود. البته قبل از هر کار از این موضوع مطمئن شوید.
۵٫ استفاده از فایل‌های مدیا
استفاده از متن تنها درست نیست و بهتر است که محتوای خود را غنی‌تر کنید. وجود تصاویر و ویدیوها به کم کردن بانس ریت کمک می‌کنند. در این صورت کاربر وقت بیشتری را در صفحه شما خواهد گذراند. در این صورت گوگل شما را جزو سایت‌های با رتبه بالاتر قرار خواهد داد.

فاکتورهای سئو داخلی rivand

۶٫ سئو داخلی : استفاده از تگ h2 برای تیترهای بعدی
حتما لازم است که در طول متن از عناوین استفاده کنید. یکی از قوانین سئو این است که نباید بیش از ۳۰۰ کلمه پشت سر هم و بدون تیتر در متن وجود داشته باشد. پس چند بار یا حداقل یک بار در طول متن خود این تگ را به کار ببرید.
۷٫ وجود کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه ابتدایی
این موضوع که کلمه کلیدی در پاراگراف اول یا ۱۰۰ کلمه ابتدایی به کار رود نیز اهمیت زیادی دارد. حتی بهتر است که نخستین جمله را با کلمه کلیدی آغاز کنید. در این صورت مخاطب سریعا متوجه می‌شود که متن در رابطه با موضوع موردنظر او است و احتمال خواندن کل متن بیشتر می‌شود.
۸٫ استفاده از طراحی واکنشگرا
طراحی را به گونه‌ای انجام دهید که در نمایش موبایل نیز به خوبی دیده شود. این مورد برای افزایش بازدید مهم است و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. توصیه می‌شود این موضوع را در نظر بگیرید. چون گوگل قوانین سخت‌گیرانه‌تری هم خواهد گذاشت.
۹٫ سئو داخلی: استفاده از لینک‌های خارجی
از لینک‌های خارجی استفاده کنید تا ترافیک بیشتری بگیرید. در مواردی که لازم است، به سایر سایت‌ها و لینک‌هایشان ارجاع دهید تا بازدید از سایت شما بیشتر شود. در این صورت گوگل مطلب و محتوا را بهتر می‌شناسد و به عنوان یک منبع مناسب معرفی می‌کند.
۱۰٫ استفاده از لینک‌های داخلی
استفاده از لینک‌های داخلی هم اهمیت زیادی دارد. به طور مثال به بخش ارتباط با ما در سایت خود، سایر مقالات مرتبط و … لینک بدهید. حداقل ۲ و حداکثر ۵ لینک در هر مطلب خود قرار دهید.
۱۱٫ بهتر کردن سرعت سایت
یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای گوگل سرعت بارگذاری و لود شدن سایت است. در این حالت سریع‌ترین سایت‌ها در نتایج بالاتر قرار می‌گیرند. روش‌هایی مانند استفاده از CDN، فشرده کردن عکس‌ها و تغییر هاست به این موضوع کمک می‌کند. از سرعت خوب آن اطمینان پیدا کنید. زیرا معمولا کاربران منتظر لود شدن سایت نمی‌مانند و یک سایت دیگر را انتخاب می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که بیشترین زمان منتظر ماندن کاربران به صورت میانگین ۴ ثانیه است. از ابزار عالی GTMetrix برای آزمایش سرعت سایت خود استفاده نمایید.
۱۲٫ سئو داخلی : استفاده از کلمات کلیدی متشابه در متن
به غیر از کلمه کلیدی اولیه، کلمات کلیدی مشابه هم اهمیت دارند. به طور مثال کلمه کلیدی اصلی تجربه کاربری است. کلمات کلیدی مترادف می‌توانند تجربه کاربری چیست، آموزش طراحی تجربه کاربری و … باشند. وجود این کلمات، گوگل را به درک بهتر محتوا نزدیک می‌کند. پس حتما از آن‌ها در متن استفاده کنید.
۱۳٫ بهینه‌سازی تصاویر
یکی دیگر از موارد مهم، بهینه‌سازی تصاویر است. نام تصاویر را با کلمات کلیدی و مترادف آن‌ها پر نمایید. همچنین استفاده از نام تصویر، کلمه کلیدی اصلی و نام سایت در متن جایگزین توصیه می‌شود.
۱۴٫ استفاده از دکمه‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی
این موضوع برای افزایش توجه کاربران، بیشتر شدن اعضا در صفحات مجازی شما و افزایش ترافیک اهمیت دارد. این مسئله به خودی خود در رتبه گوگل اثر ندارد؛ اما می‌تواند در موارد دیگر مانند آنچه گفته شد تاثیر مثبت بگذارد.

تکنیک های سئو سایت | سئو داخلی ریوند

۱۵٫ سئو داخلی : انتشار مطالب طولانی
هر چقدر مطالب بلندتری به اشتراک بگذارید، گوگل شما را بهتر می‌شناسد. در این صورت شانس بیشتری دارید و در واقع اعتبار خود را حفظ خواهید کرد. البته برای خوانایی شما توسط کاربران و افزایش ترافیک، متن‌های بلندتر از ۳۰۰۰ کلمه منتشر نکنید.
۱۶٫ افزایش زمان حضور کاربران در صفحه
بی‌کیفیت بودن یک سایت یا صفحه با برگشت سریع مخاطب از آن صفحه ارزیابی می‌شود. پس سعی کنید کیفیت بالایی داشته باشید. جذابیت و راحتی را برای تجربه کاربری خوب در نظر بگیرید. مطالب بلند و عمیق بنویسید تا مخاطب را در صفحه نگه دارید. مهم است که این فاکتور یعنی Dwell Time بالا باشد.
۱۷٫ تشویق کاربران به گذاشتن کامنت
تجربه‌ها حاکی از آن است که داشتن کامنت‌های بیشتر به کسب رتبه بالاتر کمک می‌کند. این موضوع به صورت غیر مستقیم توسط Google بیان شده‌است. پس با پرسیدن سوال، نظرخواهی و کنجکاو کردن مخاطبین آن‌ها را به گذاشتن کامنت تشویق نمایید.

سئو on page چیست؟ : جمع‌بندی

همانطور که دیدید، سئو داخلی اهمیت زیادی دارد و برای بالا بردن رتبه نتایج گوگل باید به آن توجه کرد. در این مقاله موارد پر اهمیت بررسی شدند. حتما از این موارد در نوشتن مطالب وبلاگ یا سایت خود استفاده کنید و نتایج عالی کسب کنید. یکی دیگر از موارد پر اهمیت، رعایت قوانین سئو خارجی است. برای به دست آوردن اطلاعات مفید در این باره، به مقاله سئو خارجی چیست؟ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید مقایسه بین این دو مورد را در مقاله سئو داخلی و خارجی بخوانید.
در این مقاله با آموزش سئو on page آشنا شدید. امیدواریم مفید بوده باشد. حالا نوبت شما است که تجربیاتی که در این رابطه داشته‌اید را با من و همکارانم در ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید