سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی یا سئو آف پیج بخشی از سئو سایت است. در واقع این موضوع از دو بخش on-page seo و off-page seo تشکیل شده‌است. اما در این مقاله قصد داریم به طور کلی به موضوع سئو خارجی بپردازیم. اگر مایل هستید در مورد سئو داخلی نیز مطالب مفیدی بدانید، مقاله سئو داخلی چیست ؟ را مطالعه کنید. در ادامه با من در ریوند همراه باشید تا در مورد سئو آف پیج مطالب مفیدی به دست بیاورید.

سئو خارجی ریوند

سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی سایت عملیاتی است که طی آن رتبه سایت در نتایج گوگل بالاتر می‌آید. به این ترتیب زمانی که کاربران موضوعی که سایت شما در مورد آن مقاله‌ای نوشته‌است را سرچ می‌کنند، سایت شما در نتایج اولیه گوگل ظاهر می‌شود. در سئو خارجی از لینک سایر سایت‌ها برای مقاله خود استفاده می‌کنیم. البته قضیه به این سادگی هم نیست و در بخش‌های بعدی تکنیک‌های مهم در این مورد به طور کامل بررسی می‌شود.
اما قبل از آن می‌خواهیم کمی در این مورد شفاف‌سازی کنیم. اگر در مورد سئو تجربه داشته باشید، می‌دانید که استفاده از لینک‌ها، چه داخلی و چه خارجی غیر قابل انکار است. در سئوی خارجی فعالیت‌هایی بیرون از وب‌سایتتان انجام می‌شود. اما این عملکردها به بالا رفتن رتبه سایتتان کمک می‌کند. به طور مثال شما یک مطلب در مورد رژیم‌های غذایی می‌نویسید.
یک متخصص تغذیه یا بلاگر که در این حوزه فعالیت حرفه‌ای دارد، از لینک شما در سایت خود استفاده می‌کند. بنابراین این فعالیت سئوی خارجی محسوب می‌شود. با این موضوع گوگل متوجه می‌شود که سایرین شما را تا چه حد قبول دارند و مطالبتان را مطالعه می‌کنند. هر چقدر تعداد لینک بیشتری از سایت شما در سایر صفحات قرار بگیرد، ممکن است گوگل شما را در نتایج بالاتر نشان دهد. در ادامه موارد مهمی که در این موضوع تاثیر دارند را بررسی می‌کنیم.

هزینه سئو خارجی ریوند

استراتژی‌های سئو خارجی

دادن لینک‌ داخلی در مطالب مختلف وب‌سایت

اگر دوست داشته باشید که لینک‌های شما بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند و به اصطلاح بک لینک بیشتری دریافت کنید، باید لینک‌های داخلی خود را هم بیشتر و بهتر کنید. اگر یک استراتژی قدرتمند و جذاب برای این موضوع داشته باشید، می‌توانید نتیجه خوبی بگیرید. به طور مثال یک سایت کاربر را به صفحه‌ای در سایت شما ارجاع می‌دهد. اگر همان صفحه دارای لینک‌های داخلی بیشتری باشد، می‌توانید مطمئن شوید که کاربر از تعدادی از صفحات سایت شما بازدید کند. پس وجود لینک‌های داخلی هم در صفحات مختلف سایت لازم است.

وجود استراتژی بک ‌لینک قدرتمند

البته بک لینک به این راحتی هم نیست. برای اینکه بتوانید به چنین تجربه‌ای از سئوی خارجی دست پیدا کنید، داشتن یک مسیر و استراتژی بسیار مهم است. دریافت کردن لینک‌هایی که قدرتمند باشند، می‌توانند نتایج عالی برای شما داشته باشند.

ایجاد محتوای کیفی و ماندگار

داشتن محتوای ارزشمند بسیار مهم است. تا زمانی که محتوایتان کیفیت کافی را نداشته باشد، نمی‌توانید بک لینک دریافت کنید. بالاخره سایر سایت‌ها و وبلاگ‌ها هم باید به یک دلیلی چنین کاری را انجام دهند. نمی‌توان به سادگی از کنار این قضیه گذشت. زیرا هر فرد به راحتی لینک سایت رقبا را در سایت خود قرار نخواهد داد. مگر اینکه محتوایی جذاب و مفید در سایتتان وجود داشته باشد.

سئو آف پیج | سئو خارجی ریوند

سئو خارجی : معرفی خود به عنوان متخصص

بهتر است تخصص خود را مشخص کنید و در رابطه با همان به تولید محتوا بپردازید. در این صورت مخاطبین اعتماد بیشتری می‌کنند و سایت شما را به عنوان یک سایت تخصصی به ذهن می‌سپارند. به طور مثال سایت ریوند هیچ‌گاه مطالبی با موضوعات ورزش یا تغذیه منتشر نمی‌کند. زیرا به طور تخصصی به ارائه مطالب و خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌پردازد. در این صورت احتمال دارد که بک لینک‌های بیشتری در این رابطه دریافت کنیم. در واقع شما به عنوان رهبر تفکر شناخته خواهید شد.

استفاده از نقل قول‌، مصاحبه‌ و …

یکی از راه‌های مهم، استفاده از مصاحبه‌های مختلف و البته با افراد متخصص در مورد موضوع موردنظر مقاله یا سایت شما است. این کار به گرفتن لینک کمک می‌کند. همچنین می‌توان با افراد متخصص تماس گرفت و با آن‌ها در مورد تبادل لینک صحبت کرد.


آموزش یواست

۱۳۹۹/۰۵/۰۶


بک لینک چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶

حضور در شبکه‌های اجتماعی

طبق گفته گوگل، معمولا استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بهتر شدن رتبه سایت کمک نمی‌کند. اما ممکن است با اشتراک گذاشتن آن از طریق رسانه‌های مختلف، لینک‌ها را در دسترس بقیه قرار دهید. در این صورت احتمال دارد که رتبه سایتتان با این کار بالاتر برود.

سئو خارجی : ارتباط با اینفلوئنسرها

یکی از راه‌هایی که برای سئو خارجی سایت مفید است، تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها است. در این صورت کلی مخاطب جدید شما را می‌شناسند. البته باید اینفلوئنسر موردنظر را به درستی انتخاب کنید، با او تماس بگیرید و او را راضی به انجام این کار کنید. آن‌ها می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. به طور مثال می‌توانید از یک اینفلوئنسر مانند تیستی آرت بخواهید که لینک سایت شما که در رابطه با تولید شیرینی‌های رژیمی است را تبلیغ کند.

View this post on Instagram

. کوکی تی بگی تدارررک دیدم براتون😍 زیبا ، ساده، خوشمزززه😁😋👌🏼 . . اول از همه خمیر بیسکوییت و با دستور زیر آماده کنید👇🏻 بعد قرتی بازیاشو تو استوری براتون میذارم☺️ . مواد لازم بيسكوييت كره اي: كره: ١٥٠گرم پودر شکر: ۸۰گرم تخم مرغ: ۱عدد آرد: ۳۰۰گرم وانیل: ۱ق‌چ . کره(دمای محیط)+پودر شکر با همزن برقی بزنید تا یکدست و کرمی بشه. تخم مرغ+وانیل و اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه، حالا آرد و کم کم اضافه میکنید و در حدی که کاملا ترکیب بشه هم میزنید. مواد و تو کیسه نایلونی گذاشته و ۲ساعت در یخچال استراحت بدید.

A post shared by نرگس دهقاني (@tasty.art) on

تعامل در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها

باید در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف نظر و کامنت بگذارید. در این صورت بیشتر بر سر زبان‌ها می‌افتید و نام برندتان معروف‌تر می‌شود. البته این مورد به طور مستقیم در سئو خارجی تاثیر ندارد ولی به علت معروف شدن شما، اثر مثبتی بر کارتان خواهد گذاشت. پس با سایریت تعامل کنید و به عنوان فرد دارای تفکر و اندیشه خود را بشناسانید.

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی

می‌توانید با استفاده از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، کاربران مناسب و هدف را پیدا کنید. افراد معروف مانند وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسرهای مرتبط به کار و تخصص خود را پیدا کنید. با وبلاگ‌های مختلف تماس بگیرید و در مورد تعامل لینک صحبت کنید. ایمیل‌های بیشتری به عنوان پیگیری بفرستید.

سئو خارجی : تماس با افراد مناسب

در مورد پیدا کردن افراد مناسب _که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شده‌است_ تحقیق کنید. اینفلوئنسرهای مناسب را بیابید و از علاقه مخاطبین او با موضوع کار خودتان اطمینان پیدا کنید. پس از تحقیقات بسیار فرد مناسب را پیدا کنید و با وی در تماس باشید. ایمیل، تماس از طریق وب‌سایت و … مفید هستند.

استفاده از وبلاگ مهمان

یکی دیگر از کارها، وبلاگ‌نویسی مهمان است. پس سعی کنید در ابتدا ایده و فکر خود را مشخص کنید. پست‌های کیفی و مفید در آن قرار دهید. به دنبال شناسایی وبلاگ‌نویسان مرتبط با کار خود باشید. سعی کنید مجلاتی که در آن‌ها مطلب می‌گذارند و به عنوان وبلاگ مهمان فعالیت می‌کنند را بشناسید. در مورد تبادل لینک با آن‌ها تماس بگیرید.

سئو خارجی : استفاده از ویدیوها

از ویدیوهای مناسب استفاده کنید. ویدیوهایتان را در کانال‌ها قرار دهید. از طریق بهینه‌سازی، ویدیوها را با کلمات کلیدی سئو کنید. استفاده از ویدیو به گرفتن لینک خارجی کمک می‌کند.

off page سئو | سئو خارجی rivand

مانیتور کردن محتواهای مشابه

یکی دیگر از راه‌هایی که شما را با جریان روز همگام می‌کند، پست‌های تابع است. همواره در جریان اتفاقات مرتبط با تخصص خود باشید. بنابراین می‌توانید پست‌های به روز و جدید بگذارید و سایرین را به خواندن مطالب تشویق کنید. در این صورت افرد بیشتری سراغ شما می‌آیند یا به شما بک لینک می‌دهند.

مانیتور کردن بک لینک‌های سایت

حتما لینک‌های برگشتی دریافتی خود را رصد کنید. این مورد کمک می‌کند که بدانید تا به حال از چه سایت‌هایی و چند بار لینک برگشتی گرفته‌اید. البته می‌توانید در این راه از ابزارها و برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، به راحتی کنترل لینک‌ها و سعی بر بهبود کیفی محتوا را در دست خواهید داشت.

سئو خارجی : ایجاد روابط قبل از لینک‌دهی

قبل از آنکه لینک‌دهی شروع شود، باید به برقراری روابط و تماس با افراد مختلف در گروه‌ها، کمپین‌ها و … بپردازید. اظهارنظر کنید و کامنت بگذارید. در این صورت بیشتر شناخته می‌شوید و احتمال لینک گرفتن شما بیشتر می‌شود. به هیچ عنوان به فکر خرید لینک نباشید و به صورت اصولی برای تماس با دیگران تلاش کنید. این راه ساده کمک می‌کند که لینک بیشتری دریافت کنید.

دسترسی به رسانه‌ها

یکی از راه‌های عالی این است که با رسانه‌های مختلف در تماس باشید. می‌توانید از سایت‌هایی که در رابطه با این مورد هستند استفاده کنید. کافی است با خبرنگاران تماس بگیرید و از آن‌ها کمک خاصی بگیرید. سپس با ارتباطی که بین تخصص شما و آن‌ها وجود دارد، به هدف لینک‌دهی نزدیک شوید.

سئو خارجی : تمرکز روی محتوای یکتا

سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبین شگفتانه محسوب شود. در لحن خود طنز به کار ببرید و گاهی عامیانه بنویسید و سخن بگویید. در این صورت مخاطبان علاقه بیشتری به متن شما خواهند داشت. سپس این علاقه اشتراک‌گذاری مطالب شما را هم بیشتر می‌کند.

ایجاد تصاویر

استفاده از تصاویر و اینفوگرافیک با کیفیت بالا، لینک‌دهی به سایت را بیشتر خواهد کرد. تصاویر پیام را به راحتی منتقل می‌کنند و تاثیر زیادی دارند. پس از این روش بهره بگیرید و لینک‌دهی به سایت خود را بیشتر کنید. حتما تصاویر را با کلمات کلیدی و نام سایت بهینه کنید.

ارائه تخصص خود به مراکز علمی و آکادمیک

برنامه‌های دانشگاهی و آکادمیک که با رشته و تخصص شما در ارتباط می‌باشد را بیابید و در آن‌ها شرکت کنید. تخصص خود را به افراد این حوزه‌ها معرفی کنید تا از سایت شما استفاده کنند. همیشه خود را به عنوان مرجعی عالی به بقیه بشناسانید.

سئو خارجی : بررسی لینک‌های شکسته در سایر سایت‌ها

یکی از جالب‌ترین راه‌ها، پیگیری در مورد لینک‌های شکسته است. می‌توانید به راحتی چنین لینک‌هایی را در سایت‌های مختلف پیدا کنید و با تماس با مدیر سایت، به دنبال جایگزینی آن‌ها با لینک‌های خودتان باشید. شاید از خود بپرسید که چرا باید از این روش استفاده کنم؟ معمولا لینک‌های خراب برای مخاطبین جالب نیستند. در این صورت مدیران سایت‌ها هم از این پیشنهاد استقبال می‌کنند. پس هر دو طرف، هم شما و هم مدیر مربوطه از این تعامل خوشحال خواهند بود.

سئو خارجی سایت ریوند

ایجاد پست‌های راهنما

پست‌های مرجع و تحقیقاتی راه‌هایی مناسب برای بک لینک هستند. چون این مطالب مورد استفاده بسیاری هستند، احتمال دارد که لینک‌های زیادی به آن‌ها ارجاع داده شود. تحقیقات حرفه‌ای و اصولی انجام دهید و مطالب مرجع که مستند باشند را منتشر کنید. در این صورت سایرین مجبور خواهند شد که به شما و لینک مطالب با ارزشتان لینک دهند. البته تحقیقات میدانی و نظرسنجی‌ها هم برای این کار مفید هستند و مطالبی مستند به شمار می‌روند.

ایجاد یک رویداد

یکی از راه‌های بسیار عالی برای گرفتن لینک و بهبود سئو خارجی، برگزاری رویدادها و در نظر گرفتن هدایا است. بهتر است در ابتدا اطلاع‌رسانی کنید و در مورد این موضوع به مخاطبین اطلاع دهید. در این صورت برای اطلاع سایرین و استفاده از این برنامه، لینک خارجی می‌گیرید.

سئو خارجی : نوشتن رضایت‌نامه

یکی دیگر از راه‌ها، نوشتن رضایت‌نامه است. کافی است رضایت‌نامه‌ای برای یک خدمت یا محصول آماده کنید و از این طریق لینک دریافت کنید. زیرا هر فرد به دنبال گرفتن رضایت و دانستن نظرات در مورد محصول و خدمات خود می‌باشد. پس با خوشحالی لینک رضایت شما در سایت برند موردنظر قرار خواهد گرفت.

لینک‌دهی به دیگران و اطلاع دادن در مورد آن

همنطور که دیگران می‌توانند از لینک شما استفاده کنند و به صفحه شما ارجاع دهند، شما هم می‌توانید از لینک‌های آن‌ها استفاده کنید. در این صورت محتواهای مرتبط به هم لینک داده می‌شوند و دیگران نیز به این کار تشویق خواهند شد. حتما افراد را از لینک‌دهی خود به سایت آن‌ها مطلع کنید. در این صورت احتمال لینک‌دهی آن‌ها هم بیشتر خواهد شد.

off page سئو : جمع‌بندی

هیچ کس نمی‌تواند تاثیرات سئو خارجی را نادیده بگیرد. این موضوع بسیار مهم است و در بهبود وضعیت سایت و بالا رفتن رتبه آن تاثیر دارد. شاید هزینه سئو خارجی و کارهایی که برای رسیدن به وضعیت عالی در آن لازم است، زیاد باشد؛ اما نتیجه آن بسیار عالی خواهد بود. پس از استراتژی‌هایی که گفته شد استفاده کنید و به دنبال سایر روش‌های احتمالی هم باشید. البته در کنار آن، سئوی داخلی هم اهمیت زیادی دارد. اگر دوست دارید در مورد تفاوت‌های این دو نوع بیشتر بدانید، مقاله سئو داخلی و خارجی را مطالعه کنید.

خب نوبت شما است که در این رابطه سخن بگویید. آیا دارای یک وب‌سایت یا حتی وبلاگ خاص هستید؟ سئو داخلی سایتتان چگونه است؟ از چه راه‌هایی برای بهبود آن استفاده کرده‌اید؟ در مورد سئو خارجی چه کارهایی انجام داده‌اید؟ تجربه و نظر خود را با من و همکارانم در ریوند به اشتراک بگذارید.

تماس با ما

برای مشاوره در زمینه های طراحی سایت, بازاریابی شبکه اجتماعی, ریپورتاژ و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای مشاوره با ما در تماس باشید

۰۲۱۷۷۱۶۷۲۹۸

دسته‌ها
اخرین نوشته‌ها
برچسب‌ها

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید